Hirdetés

2024. június 15., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2980) DigitXT válasza K Norbi (#2925) üzenetére


DigitXT
félisten

Szerencsére nem te döntöd el, hogy mikor szólhatok hozzá, és mikor nem.:R
Érdekes, hogy azt írod, hogy "kár volt" hozzászólnom, miközben uszkve negyed
órával ezen (magas lóról megeresztett!) HSZ-ed előtt azt se tudtad, hogy tényleg
létezik
zselés akku: csak azt tudtad ismételgetni, hogy TE még nem láttál olyat.
Mint a parasztbácsi az állatkertben a zsiráfot látva: ilyen állat márpedig nincs is!

Ha már így konkrétan rákérdeztél, akkor tessék: 12V 56Ah, állítólag gél töltésű
Ja, és Exide, ha még nem láttál volna ilyet. (Aztán lehet, hogy a Forex is hülye,
TE vagy a helikopter: én nem tudhatom!) Viszont soha nem szégyen tanulni...:N

Pl. nem értem, hogy ez miért nem jó autó indítására (is)? A specifikációja szerint
simán lenyom 460A-t (CCA), így nem kéne gondnak lennie az indítózásnak.:R

---

Az a baj, hogy nincs semmi okod a magas lóra felülni: van némi "alapismereted",
továbbá némi gyakorlati tapasztalatod, és ettől azt hiszed, hogy innentől TE vagy
az akkutechnológia "atyaúristenje": azokat próbálod folyamatosan kioktatni, akik
szemmel láthatólag sokkal jártasabbak a témában. Csak te nem veszed észre...

Nem magamra gondoltam természetesen! Én csak olvastam (több helyen), hogy
UPS-ben szoktak zselés akkukat használni - pont a ciklikus üzemet jobban bíró
felépítésük okán és mivel egészen más "karakterisztikát" igényelnek az UPS-ek.
Nem egy nagy áramlökést kell leadniuk (indítómotor), viszont jó ha bírják sokáig,
s nem gond, ha lassabban tölthetők, mert áramszünet után bőven van idő tölteni.

Brogyi HSZ-e rávilágított, hogy bizony a szakmabeliek is keverhetik. Szóval nincs
azzal semmi gond, hogy a laikus a kérdésében nem tudja a terminus technicus-t:
aki visszakérdezett, pont ezt akarta megtudni, hogy tényleg zselés akkuhoz kell
az a töltő, vagy esetleg AGM-hez, mert nem ugyanaz! Zseléset jellemzően NEM*
alkalmaznak autókban, mert indításra (elvileg) nem igazán jó (másra meg minek).
Azt is fel szokták hozni példának, hogy lakóautókban, esetleg hajókban már azért
előfordulhatnak, ahol a fogyasztó olyan jelleggel terheli, amihez alkalmasabbak.:K

Visszatérve az UPS-re: nemrégiben vettem az enyémbe 2 db akkut... Elfogadom,
ha tévedett a bolt, és valójában "sima" akkuról van szó... megtévesztett engem is.

Az eredetileg benne található akkun egyértelműen írják, hogy karbantartásmentes,
zárt, ólom-savas akku, ami készenlétben 13,5-13,8V-ot igényel, ciklikus üzemben
(töltés) viszont kér 14,4-15V-ot is... Tehát elvileg ezért nem lehet zselés...:))

*: konkrétan írta, hogy autóban nem hiszi, hogy ilyen lenne. Valószínű a félreértés!
Erre te meg a fejéhez vágod azt, amit már írt. Csak te nem olvastad. Vagy esetleg,
ami rosszabb, de esetedben valószínű: nem értetted... Funkcionális analfabétának
nevezik azt, aki ugyan elolvassa amit elé tesznek, de értelmezni már nem képes!

Én is pont azért szóltam a témához eredetileg, mert történetesen egy MXS 7.0-ám
van, és marhára nincs "zselés" módja, van viszont AGM, így valószínű a félreértés!

És akkor visszakanyarodva az elejére: valóban kár volt megszólalnom. Veled NEM
lehet értelmesen beszélgetni, így biztos szaladni fogsz a moderátorokhoz, hogy a
HSZ-emet töröljék, meg tiltsanak ki, csak azért, mert leírtam a véleményem: oké!
Vállalom! Elképzelhetőnek tartom, hogy a szakmai részt meghagyják. Megint...;]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.