Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#351) hcl válasza King Unique (#348) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Nem keres rá. Vernyákol neked, vagy szidja a cuccot (amit használ) és eszébe sem jut, hogy másképp is lehet. Ha nem működik vaami a munkahelyi gépén, akkor sem szól a supportnak (mondjuk jegyet nyittatni rá amúgy is hülye, de még szóban sem biztos, hogy megkeres, amíg nem mész el az asztala mellett pár nap múlva).

@tomtyi : " Akiket "fikáztok", kritizáltok, azok meg vagy szórakozásra használják, vagy munkaeszköznek úgy, mint a tollat, a füzetet vagy korábban az írógépet. Működjön, és kész! "
Nem tudják használni. Korábban pont ezt írtam, hogy alapvető felhasználói ismeret windóz szinten egy Control Panel hollétének ismerete, nem tudja. Nem tud értelmezni egy könyvtárfát, nem tud mit kezdeni egy hibaüzenettel (még csak el sem mondja neked, a szakembernek, hogy mi volt a hibaüzenet, mert nem tudja/nem érti, hogy az fontos lenne).

Az autók tulajdonosaitól a gyertyacsere is elég túlzó elvárás, a bajok felismerése lenne az amit szerintem el lehet várni, de olvasd el a Vályi István bömbis-szőkecicás cikét a Totalcaron, kb. fél éve írta, és az még egy elég egyszerű eset...

(Nemrég volt nálunk egy n gyereket egyedül nevelő anyuka, akinek a ~15 éves autójában elszakadt a vezérműszíj, autó kuka. Persze szar volt az autó szerinte, aztán én voltam a bunkó, amikor mondtam neki, hogy bocs, azt x ezrenként kéne cserélni, mert ezt okozza. Felháborodott, hogy azt őneki honnan kéne tudnia...
Hát, lehet, hogy onnan, hogy van egy drága _közlekedési_eszközöd_, amire mellesleg az életed rábízod, az a minimum lenne, hogy utánanézel a karbantartásának, mert ez a vége. Persze jött hogy nincs pénze állandóan költeni a kocsira! Újra volt, mert vett... amire ugyanúgy nem fog költeni...)

A lényeg : az, hogy "csak működjön" nem volt igaz egy műszaki eszközre sem, sosem, csak korábban egy kávéfőző elég egyszerű volt. Egy PC, vagy autó sokkal bonyolultabb, egyszerűen nem használható jól ismeretek nélkül.

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#352) #40553216 válasza King Unique (#350) üzenetére


#40553216
törölt tag

Írhatnám azt is, hogy azt a sértett, büdös k.va istenit, de inkább nem írom. Általánosíts! A véleményeddel nem vagy egyedül, és a többiekkel sem értek egyet, ha ugyanilyen véleményen vannak.

"Sohase ez volt a fő kérdés, hanem, ha már kicsit más, akkor az még nem egyenlő a használhatatlan és szar minősítéssel."
Nem. Jelen szálban és az én hsz-emben sem ez volt. Pusztán az, hogy ti mint IT-szakemberek elvártok bármit is olyanoktól, akiket arra idomítottak (és igen, ha tetszik, ha nem, pont az a cég, amelyik), hogy csak lerakják eléjük, és megy.
"Ha mkinek meglennének a stabil alapok"
Ja. Pl. az OS-nek és a programoknak. ;)

Autóhasználat: de, okoz. Ott is vannak, akiknél bezavarnak a változások. Ez normális. Akkor is, ha te nem fogadod el.

(#351) hcl
Átfogalmazom, mert alapvetően ezt akarta volna jelenteni: úgy szeretnék használni.

"még csak el sem mondja"
Jaja. Ismerősöm gépét (többnyire távolról) karbantartva történt már egyszer-kétszer, hogy volt valami, de még csak nem is másnap mondták (minden nap találkozunk), hanem valamikor napokkal később. Köszi. :DDD

"A lényeg : az, hogy "csak működjön" nem volt igaz egy műszaki eszközre sem, sosem"
Tudom. Csak egy cég (nem mondjuk ki a nevét :DDD ) arra idomította az embereket, hogy de, ez így van.

[ Szerkesztve ]

(#353) hcl válasza #40553216 (#352) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

"IT-szakemberek elvártok bármit is olyanoktól, akiket arra idomítottak (és igen, ha tetszik, ha nem, pont az a cég, amelyik), hogy csak lerakják eléjük, és megy."
Azt várnám el, hogy gondolkodjon, ha már van legalább egy diplomája... Nem azt, hogy felvegye magát az AD-be, hanem ha azt írja ki nekia gép, hogy no logon servers available, akkor (miután el lett neki monva 20x) essen le neki hogy nincs háló.

Hogy arra idomították őket? Jjjja. A fő módszerük az, hogy elfedik a cucc alatt levő műszaki részleteket, aztán ez csak bonyolítja a dolgokat :)

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#354) #40553216 válasza hcl (#353) üzenetére


#40553216
törölt tag

Értem én. De! Ők meg azt várják el, hogy
1. ha otthon használja: működjön, mert ezt ígérték, és mert fizetett érte. Ha nem működik, csinálják meg.
2. Ha dolgozik vele: működjön, mert neki ezzel dolgoznia kell, nem javítgatnia, bármi is a hiba. Azért vannak a szakemberek, hogy ha bármilyen hiba van, azt ők csinálják meg. Mert ha nem, akkor mire alkalmazzák őket? Akkor kéri sz ő fizetésüket is. Sőt, az is lehet, hogy a ő fizetése magasabb, mint az adott (itt éppen IT) szakemberé. És ezt az értékes idejét nem arra akarja elb.szni, hogy azt javítsa, amit nem neki kellene. Még ha a legtriviálisabb is a hiba. (Nem így gondolom, csak leírom. Ha így gondolnám, nem használnék Linuxot. :DDD ) És ez nem IT-specifikus. Ha mi dolgozunk, nekünk is drágább a munkán kívül eső akármivel elvenni a munkaidőt ahelyett, hogy kifizetnénk az arra való szakembert.

(#355) hcl válasza #40553216 (#354) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Ha otthon használja, ki javítsa meg? Mert otthonra nincs support.
Aztán csodálkozik, hogy nem működik rendesen a gépe.

Ha dolgozik vele, akkor lesz szíves tudni a munkájához szükséges dolgokat, amik nem mellesleg el lettek mondva neki.
Hogy a főnökök ideje mennyire értékes egy multinál, azt ne feszegessük, mert LOLLL.

Hogy mit vár el valaki, az általában köszönő viszonyban sincs a realitásokkal. Elvárhat bármit, ha egyszer nem úgy működik a dolog, hogy csak úgy magától megy.

(Melóhelyen meg nem csak főnökök vannak - ha az van a mezei melósnak kiadva hogy ha baj van, szóljon a főnökének/IT-nak, akkor tegye azt.)

" Azért vannak a szakemberek, hogy ha bármilyen hiba van, azt ők csinálják meg. Mert ha nem, akkor mire alkalmazzák őket?"
Hát ha nekem se jelzi... Amúgy nem csak hibákról van szó.
Ha egy Citrix bejelentkezés esetén feljön egy Activex futtatás-engedélyezés, hogy futhat-e, akkor az hiba?
Nem. Néz rá, mint a Bálám szamara.

Amúgy a Control Panelt nem találó egyed pont úgy volt, hogy a Helpdesk írta neki, hogy a problémája megoldásához mit tegyen. Csókolom... (Ez sem főnök volt.)

"Ha mi dolgozunk, nekünk is drágább a munkán kívül eső akármivel elvenni a munkaidőt ahelyett, hogy kifizetnénk az arra való szakembert."
Ehhez képest a legtöbb cég arrafele mozog, hogy minél kevesebb emberrel megoldani mindent, lehetőleg remote - pl. az én munkahelyemen a userek nagy része sosem lát IT-st, aztán megpróbálják maguknak tákolni az OS-eiket. (Nem ott, ahol én vagyok, a cég nagyobb részében van így.)

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#356) #40553216


#40553216
törölt tag

Sőt, továbbmegyek. Ha nem lenne ennyi idióta, akkor kevesebb ember kellene IT-szupportra, sokan munka nélkül lennétek.
A saját szakmámban is hasonló a helyzet. Én is sokszor mondom nekik, hogy ne így vagy úgy bánjanak az eszközzel, hanem amúgy, mert akkor tovább marad ép. Pedig saját érdekem, hogy az ügyfelek rongálják, esetleg teljesen tönkre tegyék az adott eszközüket, mert akkor vagy megjavítom, vagy újat csinálok, és megveszik. És ezt is megmondom. Alapvetően maguktól kevésnek jut eszébe, amit mondok nekik, és utána is van, akinek mintha nem is mondtam volna. Ez van. Nekik eszköz, nekem megélhetés. :)

(#355) hcl
"Ha otthon használja, ki javítsa meg?"
Hisz' tudod. Vér Pisti a szomszédból.

"Hogy mit vár el valaki, az általában köszönő viszonyban sincs a realitásokkal."
Nem számít, mert tény. ;)

"Ehhez képest a legtöbb cég arrafele mozog"
No, ez is a "cég" miatt van. Meg a soherség miatt. Lehet, ezek a "dolgozók" olcsóbbak, mint a szükséges szakember. Ez a béka segge alatt lévő termelékenységet mindenképp jól mutatja. Meg azt, hogy a vezetőség ezzel nincs tisztában vagy nem érdekli.

[ Szerkesztve ]

(#357) hcl válasza #40553216 (#356) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Nem biztos, hogy kevesebb ember kéne.
Ugyanis jogosultságok is vannak a világon (csomó helyen a user nem nagyon oldhat meg gondokat a gépén), hogy nem tud egy Word-öt használni, az meg hivatalosan a legtöbb helyen nem az IT által megoldandó probléma.

"Ez van. Nekik eszköz, nekem megélhetés. :)'"
Nekem a jelenséggel van bajom. Nem gondolkodnak. Persze a cuccokra hímes tojásként vigyázás is gáz, de az, hogy nem gondolják végig, mennyivel jobb nekik egy megbízhatóan működő eszköz, félelmetes.
Meg esetleg hogy az a cucc jól működjön, amivel a kenyerét keresi.
Hogy backupolja azokat a leveleket, amiket nap mint nap kell túrnia, és néha a régebbieket is . mert esetleg kell a napi munkájához - ha elveszik, szív.
Ilyesmik.

Mutogatni való hater díszpinty

(#358) King Unique válasza #40553216 (#352) üzenetére


King Unique
titán

Értem én mire gondolsz, de az nem igaz, h a usernek nincs ebben vastagon része és csak a rendszer a hibás.
Másik kollega, aki napi szinten kényszerül ilyeneket istápolni (nekem nem lenne hozzá hosszú távon türelmem...) se a levegőbe beszél nyilván.
Nem azt mondta senki, h Windows alatt is parancssor, powershell, komolyabb hálózatkezeléssel, hibaelhárítással bajlódjon, mert az valóban a rendszergizda, IT-support feladata.
Viszont egy oprendszer, program kezeléséhez márpedig akkor is van egy elvárható, szükséges alap szint és ugye az a baj, h ez hiányzik....előbb tanulja meg a user a böngészőt, Skype-ot használni, mint a vezérlőpultot, start menüt, v Linux esetén a terminált, szoftverközpontot.

Ha vkinek "elétesszük, aztán megy, használja" szint kell, akkor vegyen Mac-et, meg OS X-et, mert annál is ezzel etetik a usert, de ott se teljesen így van...én is mikor először ültem alma elé, bizonyos alapok birtokában nem vesztem el benne, de utánanézni bizony kellett ennek-annak.
Sok win átlag felhasználónak 2 azonos rendszer (Win7) esetén is gondot okoz, pl. egy másfajta asztal, amire bizonyos program ikonok nincsenek kirakva...találkoztam olyannal, aki pl. nem talált xy programot, v Office Word/ Excelt, mert nem volt kitéve az asztalra. Mondtam neki, keresse meg start menüben a programok listájában, használja gyorskeresőjét, ha megvan, akár rögzítheti is gyorslistába/ tálcára/ asztalra, h legközelebb egyből megtalálja. Jött a kérdés, az hol van, hogyan kell??? Na erre mit mondjak, rendszeren belül keresni, parancsikont létrehozni se tud....és ez nem advanced szint, ezeket talán áltsuliban is tanítják és elvárják.
Ha nem, talán nem kéne gép elő ülnie, ilyen egyszerű, v előtte elvégezni vmi tanfolyamot, nem szégyen az.

Autóvezetésnél, ha megvannak az alapok, akkor másikba ülve is javarészt el kéne boldogulni. Ha picit más is a műszerfal, kapcsolók, de előzőn való ismeretek alapján logikusan kikövetkeztethető mi, mire való, kis ábrák vannak rajta. Sebváltókon is manapság ott a kis ábra, amely mutatja a fokozatok kapcsolását. De persze más, ha vki nem is akarja...
Meg elvileg mkinek kötelező volt jogsihoz alap műszaki ismeretek elsajátítása, ha ékszíjat nem is kell tudni cserélni, v észben tartania, de egy olajcserét már illik, v motorházat felnyitja, akksít, hűtőfolyadék tartályát legalább megtalálja, szükség esetén után tudja tölteni. De ezeket se tudja mki, főleg másik nem, v éppen tolatni, parkolni nem tanult meg, de akkor mire kapott jogsit, mndenért futkoz majd a szervízbe, v orral jár be mindenhova? :D

[ Szerkesztve ]

(#359) hcl válasza King Unique (#358) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Legjobb példa.
Telefon billentyűzár.
Nokia régen ugye : megnyomtad bármelyik gombot, kiírta, hog a feloldással lehet feloldani. A feloldás kiírta, hogy nyomd meg a *-ot.
Az emberek egy tetemes részének már az is gond volt, hogy a menügomb nem egyfunkciós, hanem mindig azt csinálja, ami fölé van írva. Az meg, hogy 1-2mp-n belül nyomjon meg egy gombot az előző után...
Hogy a francba' van az, hogy felnőtt emberek nem tudnak összekapcsolni egymás után következő eseményeket? :S Feliratokat gombokkal? :Y
És ez azóta még rosszabb...

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#360) King Unique válasza hcl (#359) üzenetére


King Unique
titán

Az érintőképernyős esetében meg még rosszabb a helyzet, mert annál se tudják, h "felfelé/ oldalra kell húzni", hiába írja oda adott esetben a készülék, v írják a felhasználói útmutatójában....utána használni meg végképp nem tudják, de nem is akarják megtanulni. OK, érthető, h kicsit az idősebb korosztály nehezebben áll rá az ilyenre, mint a fiatal, aki jóformán "ezzel születik", de a felhasználói hiányosságokat akkor is pótolni kell valahogy. Én se tudtam először kezelni az érintőképernyős telót (kb.mki így kezdi), nem úgy volt, h csak elém tették, aztán használtam. Ha meg csak telefonálni kell, akkor vegyen sima mobiltelefont és ne okostelefont.

(#361) #40553216 válasza King Unique (#358) üzenetére


#40553216
törölt tag

Sajna a konzumer IT éppen abba az irányba megy el, hogy még azok képességei is leépüljenek, akik eddig mutattak egy kis affinitást a kérdést illetően, mivel az egyre terjedő platformok a korábbiaknál sokkal kevesebb beleszólást engednek.

"egy olajcserét már illik"
Hát, én pont olajcserét nem (sem) gondolom házi feladatnak. Láttál az elmúlt 10 évben készült autót? :DDD
Mondeo olajcsere 1
Suzuki SX4
Clio

"v éppen tolatni, parkolni nem tanult meg"
Ennél sokkal rosszabb, ha menet közben hibáznak, mert vagy nem figyel, vagy nem ismeri a szabályokat.

Sok mindenben igazatok van, de hiába.

(#359) hcl
Nokiánál nekem pl. nem tetszett, hogy szimmetrikus vs aszimmetrikus billentyűzetkiosztásnál is másképp működött. Arról már nem is beszélve, hogy az Ericssonok meg persze totál másképp.

Ismerősömnek vettem DSLR gépet, mert kell tárgyfotózásra is a munkához, meg azért használják privátban is (ebben persze jóval többet). No, mikor én a tárgyfotózás után elfelejtem visszaállítani a beállításokat (rekesz előválasztás, manuális, expo korrekció, tükörfelcsapás, kézi ISO, RAW+JPEG) nem képesek visszaállítani maguktól, nagyjából 5 év tulajdonlás után sem. És ez engem bosszant. De elfogadom, hogy az emberek nagy része ilyen. Ez van.

[ Szerkesztve ]

(#362) hcl válasza #40553216 (#361) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

"Nokiánál nekem pl. nem tetszett, hogy szimmetrikus vs aszimmetrikus billentyűzetkiosztásnál is másképp működött. Arról már nem is beszélve, hogy az Ericssonok meg persze totál másképp."
Érted, kiírja, mit csinálj. Innentől kezdve...
Ericsson pl. régen nem írta ki. Azt meg kellett tanulni.

" És ez engem bosszant. De elfogadom, hogy az emberek nagy része ilyen. Ez van."
Na, engem is bosszant, és én sem tudok vele mit csinálni. De elfogadni? Azt nem kéne... átengedjük a világota hülyéknek?
Olvassátok el az "Egy szép napon", a "Menetelő maflák" és a "Fahrenheit 451" c. műveket, már aki még nem tette :) Ezek pont erről szólnak.

És igen, főleg azért bosszant, mert minden hülyeséggl téged keresnek. :)

Amúgya fotózás pl. ilyesmi, a tudatosság elég magas foka. Sok ismeretet igényel, akik szerint telefon bőven elég jó képeket csinálni, azok pl. nem tudják, hányféleképpen lehet a képre hatással lenni csak a beállításokkal :)

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#363) King Unique válasza #40553216 (#361) üzenetére


King Unique
titán

Olajcserénél rosszul fogalmaztam, nyilván nem várható el mkitől, h megcsinálnja, főleg nőktől nem, szerelő dolga. Arra gondoltam, h sokan még nem is nagyon figyelnek rá, h hány 10.000 km után cserélje, ha nem jelezne műszerfalon a kis lámpa, menne vele, ameddig nincs nagyobb gond....
Éppenséggel tudom, mert cseréltem már 2005 körüli Renaultban, Suzukiban is, először leeresztésnél, szűrő kivételnél kellett kis info, de végülis meg lehetett találni. Ha tehetem, én megyek le az aknába havernál (autószerelő) és megoldom magam. :)

Itt arról van szó, h gyártó nem tudja előírni a usernek, hogyan használja helyesen a rendszert, programot. Sokan csak, amolyan kezdetleges módon nekiállnak vhogy, kattintgat ide-oda, aztán majd csak lesz vmi. Igen ám, de így, mivel alapok, helyes kezelési elvi hiányzik, folyton problémákba fog ütközni...
Autót vezetni alap szinten lehet jogsi nélkül is földúton 1x évesen is, nem az a nehéz, amit tanulni kell komolyabban az a közlekedés, forgalmi szabályok alkalmazni tudása. Vidéken elmegy a parasztgyerek egyenes utakon , kisvárosban, v autópályán, feljön fővárosba a sűrű forgalomba, ott már ki-ki elvérzik, holott anno egyszer vizsgázott ezekből.

(#364) nyisziati válasza King Unique (#363) üzenetére


nyisziati
veterán

@hcl, @KingUnique, @tomtyi:

VÉGSŐ VÁLASZ: MŰSZAKI SZEMLÉLET VS. (NEMTÖRŐDÖM/DIZÁJNKÖZPONTÚ/TANULNI/OLVASNI NEM HAJLANDÓ) FELHASZNÁLÓ.

Kb. ennyi.

A '80-as években figyeltem egyébként meg, hogy míg a '70-es évekbeli autókon kívül volt a csavar a lámpáknál (gondolom a könnyebb szerelhetőség végett), addig a '80-as évektől igyekeztek mindent elrejteni (gondolom a dizájn miatt). Innentől jött a sok műanyag patent, ragasztás, bonthatatlan cucc.

Kb. ekkor lett vége a műszaki szemléletű gyártásnak és kezdődött a marketingközpontú "csináljuk szépre-adjuk el-fölözzük le a hasznot-te meg dobd ki három-öt éven belül" gyártási szemlélet.

Szoftverekre kb. ugyanez igaz. Ld. játékok elővásárlása félkészen-negyedkészen stb. A marketingesek a játékosokból FIZETŐS alfatesztereket csináltak, miközben előfordul, hogy a játék sose készül el, valahol menetközben elfogy a lendület.

Tapasztalatom szerint a műszaki szemlélet a mérnököknél sem gyakori ma már. :Y

[ Szerkesztve ]

(#365) stratova válasza nyisziati (#364) üzenetére


stratova
veterán

De ha innen nézzük még később is volt eltérés F Astrában kölön elem az index a lámpatestnél a H-nál már csak egyben tudod cserélni. A búra pedig műanyag így óhatatlanul bemattul, bár itt polírral megúszható egy ideig a csere. Viszont tény, hogy míg egy H szériás magyak online kézikönyv 175 oldal, addig az angol 329. Ill. egy aktuális volvo kézikönyvet a neten felcsapva is talász útmutatást lámpacseréhez, de ez lassan már service manual kategóriába esik owner's helyett. Lassan egy izzócserét is kivesznek a felhasználó kezébòl.

(#366) Nagytalp


Nagytalp
senior tag

Téma még itt a Bodhi? ;]

Nvidia RTX és AMD RX videókártyák raktárról!

(#367) nyisziati válasza Nagytalp (#366) üzenetére


nyisziati
veterán

A micsoda?! :F
.
.
.
.
.
.
.
.
:DD

(#368) subset


subset
senior tag

...hát ezek a témák tényleg nem a legszebbek, főleg úgy ahogy beharangozta a cikk szerzője.
Ettől függetlenül köszönjük Neki.

Használj Te is szabad szoftvert !

(#369) kovaax


kovaax
őstag

Kijött a 3.0.0: http://www.bodhilinux.com/2015/02/17/bodhi-linux-3-0-0-release/

-=- There's no place like /home -=-

(#370) csixy


csixy
addikt

Hogz kell erre a csud'ra magzar billenty\zetet var'zsolni ?

Kert, kütyük,munka,matek,morfondír...ennyi. Szóval ács nem vagyok, de nemrégiben sikerült faragnom egy mőködőképes fogpiszkálót.

(#371) csixy


csixy
addikt

A firefoxot m'r valahogy raa tettem, de nem hagy az editor ablakba irni.
Eyt most a midorival irom.

Kert, kütyük,munka,matek,morfondír...ennyi. Szóval ács nem vagyok, de nemrégiben sikerült faragnom egy mőködőképes fogpiszkálót.

(#372) csixy


csixy
addikt

Na een leszedem ezt az izeet.

Kert, kütyük,munka,matek,morfondír...ennyi. Szóval ács nem vagyok, de nemrégiben sikerült faragnom egy mőködőképes fogpiszkálót.

(#373) csixy


csixy
addikt

Na már van magyar billentyűzet.
Örülök. Vaan naaagy siker.
Két év múlva újra megnézem.
Na most töröl, töröl.

Kert, kütyük,munka,matek,morfondír...ennyi. Szóval ács nem vagyok, de nemrégiben sikerült faragnom egy mőködőképes fogpiszkálót.

(#374) maxisama válasza Cathulhu (#8) üzenetére


maxisama
tag

:C Nekem is egyből a förtelmesebbnél-förtelmesebb Winamp skinek jutottak eszembe

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.