Hármas ablak, nyílj meg!
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Hármas ablak, nyílj meg!
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Nekem volt átmenetileg pár évig egy H Astrám , én szerettem .
Bár alábecsültem választáskor a motor méretét , mert az egy 1.6-os 116 lóerős erőforrás gyenge volt a nagy és egyben nehéz karosszériához na meg hét litert télen és nyáron meg volt.
Későbbiekben át vette apukám és azóta is azt vezeti .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
B.aszódj meg a Népítéleteiddel, majdnem felébresztettem az asszonyt, annyira kellett röhögnöm
https://www.coreinfinity.tech
Nah, ez is érdekes hogy a G Astráig azonos utat jártunk. Jó, mondjuk Magyarországon ennek nem is annyira kicsi a valószínűsége mint elsőre tűnik.
Mi a korosodó D Kadettbe egy majdnem új 2107-es Ladából ültünk át és nagy előrelépésnek tűnt. Csendes rugalmas motor, nem zörgött minden szirszar műanyag benne. Kiderült hogy az oroszok 20 éves lemaradásban vannak.
Az Astrák meg csak simán működtek, de hát pont ezért lettek véve.
Mondjuk nálam előbb volt a G és utána az F mert fura mód asszem a lengyeleknél még bőven gyártották az F-et amikor nálunk már a G-ket nyomatták. Szóval mi a régebbi szériára fiatalítottunk. De az is kitartott 13 évet simán.
...nálunk bátyámnak volt sokáig opel ascona-ja... '90-es évek elején pedig a sok "kockajárgány" meg trabant után mindig csodálkozva néztem falun az egyik szomszéd f astra-ját: pont ilyen színű volt
jogsit 10 éve raktam le, akkor még a colt 1.6glxi-ket néztem, majd akkor vettek asszonyék egy '92-es F-t (c14nz, 60ló), amit utána 9 éven át használtunk... (letettem arról, hogy +1 autót vegyünk) ...költöttünk rá, karban volt tartva, most októberben adtuk el pár hete néztem és forgalomban van (júliusig van rajta műszaki... akkor is rá fogok lesni) ...az a gép is elmúlt 30 éves... az utódja egy 2007-es B Zafira lett (z16xe1) ...lassan 1 éve van nálunk és szeretjük (kellett költeni rá, de megbízható kocsi eddig... nem tökéletes, szép lassan kiismerjük a hibáit, de nem bántuk meg)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Az ősöknek mindig (na jó: a Lada-korszak után) Astrái voltak. Anyám J Astrát hajt, öcsém a levetett G Astrát kapta.
Lassan 4 éve vettünk új autót, K Astra kombi lett. Alapvetően szerethető autó, 1-2 lükeséget leszámítva. Januártól kevesebbet van használatban (végre kaptam céges autót), de az asszony azért jár vele.
Mondjuk mivel a nyugatrománok felvásárolták, legközelebb nem Opelt veszek...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
Icipici apró kötekedés: A G Astra 2001 után lett galvanizálva. Legalábbis ha jól tudom.
De az enyém sem rohad, pedig Ő is 99-es.
Most egy hónap után visszakaptam a Vekit (blog készül), és basszus, imádom még mindig. Pedig eskü jó fiú voltam hazafelé az üres M6-oson. A Honda kezdte....
De egy sónak is száz a vége: Az Opel (mármint OPEL, nem francia opel) szerintem jó autó. Az egyszeri munkásautóktól (Astra) és a középvezető (Veki) autók is. Fentebb nem tudom, nincs ismerősöm olyan autókkal. De ezek az autók még a megfizethető kompromisszumot jelentik. Astrához a mai napig van új alkatrész, de bontott is akad bőven. A 2.5 másik kategória, ahhoz már bontott cuccot is egyre kevesebbet kapsz, van ami nincs is (pl féltengely).
Be kell vállalni, hogy egy átlag GAstraval nem fogsz kitűnni a tömegből, cserébe a szerelőnél sem találkozol minden reggel a haverokkal. Sőt, a problémák jelentős részét némi műszaki vénával és yt videóval felvértezve otthon is meg tudod csinálni.
Én személy szerint szeretem az opeleket. Soha nem volt luxusautó, de megbízható. Igen, vannak kivételek, lefosott, elhanyagolt példányok. Kár értük.
Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
Valahogy az elmúlt 10 évben mi is leragadtunk az Opeleknél. Volt F H J Astránk, most egy K van lassan négy éve szolgálatban.
Ezek közül egyedül a J volt az amire azt mondom, hogy egyáltalán nem szerettük, szerintem egy elhibázott konstrukció. Lomha és kényelmetlen volt, nem állt össze az egész. Egy éves korában összetörték, nélkülözni kellett egy jó ideig, aztán két évesen inkább eladtuk. A többit szerettük/szeretjük, bajban leszek ha cserélni kell, a PSA-ért annyira nem lelkesedek.
az enyém 1999-es gyártás és jó eséllyel galvanizált, mert nem rohad.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
https://www.opelforum.hu/cikkek/technika/tipusok/astra-g/opel-astra-g-1998-2010-modellt%C3%B6rt%C3%A9net-r121/
Pedig itt is azt írják, hogy 2001-től.
Az enyém is 99-es és nem rohad. Bár az első 16 évben nagyrészt garázsban volt tartva.
Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
Egy napra rá, hogy beírtam a fenti dicséretet, lerohadt az Astra...
Mondjuk "csak" az akksi lett zárlatos (46 hónapos az autó), de mivel időre ment volna az asszony vele, annyira nem volt vidám a mosoly.
Garanciában cserélték szerencsére.
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
Az autód olvas totalcart?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Hazudnék ha azt mondanám, hogy tudom mire gondolsz...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
1-2 napja jelent meg cikk a totalcaron az adac lerobbanási statisztikájáról és abban az volt a megfejtés, hogy a legtöbb lerobbanás az akksi miatt van. [link]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Ez így is van, nekem is ez a tapasztalatom: az elmúlt közel 20 év autózásai során, ha lerobbant az adott verda, az egyetlen kivételtől eltekintve mind akksiprobléma volt.
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
Nekem azért jutott más, 2x is: kocka A Corsa, motortartó baknál eltörött a csavar... Remek tervezés.
https://www.coreinfinity.tech
bejegyzés Nosztalgia: ma 30 éves a magyar Opel