Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#25801) PociAti válasza Peaceliker (#25799) üzenetére


PociAti
senior tag

Kisebb rollereknél 50 fillér/km.
Bármely metódussal számolva kb. ennyire jön ki. Többet kipróbáltam.

Az én töltőm 70 W-ot kér, töltési idő 4 óra, hatótáv 20 km, áram díja kb. 36 Ft / kWh az E.ON-nál.

Tehát a töltés 70/1000 kW-al történik óránként: 0,07 kW.
4 óra töltési idő az 0,28 kWh.
Ennek díja kb. 0,28 kWh * 36 Ft/kWh = 10,08 Ft.
Nem ez elvi, hanem a gyakorlati hatótáv bő 20 km, így jön ki az 50 Ft körüli km díj.

Majdnem napra pontosan egy éve, ebben a hozzászólásban (#20137) PociAti 2023-04-16 az egyéb költségeket is megpróbáltam kiszámolni.

Például a gumi költség (első + hátsó) kb. 20.000 Ft körül lehet. Szerencsésebbeknek 4.000 km-t is elmennek, van akinél sokkal rövidebb az élettartam, de számoljunk mondjuk 3.000 km-rel.
20.000 Ft / 3.000 km = 6,67 Ft/km. A gumikopás 13-szor drágább, mint ez az áram költség (1.500 Ft az említett 3.000 km megtétele során).

És ha valaki a roller amortizációjával is számolni szeretne, kb. 10.000 km után az értéke közel nullára leíródik. Belépő szintű rollererek kb. 120.000 Ft-nál kezdődnek, ez km-enként 1,2 Ft amortizációt jelent.
Ez utóbbi értékek is elég szép skálán mozognak, de úgy tűnik a gumi ami igazán jelentős tétel. Főleg annak lehet az, aki nem vigyáz rá ... vagy rohadt peches.

[ Szerkesztve ]

(#25802) jas39 válasza PociAti (#25801) üzenetére


jas39
tag

W O W nagyon szép levezetés. Én csak aszfalton fogom használni, pár járda szegély azért lesz benne, de majd vigyázok a kerekeire.
Viszont! Az autó használata ennél sokkal több költség lenne, így ha 3 évente kellene roller, akkor is megéri.

(#25803) PociAti válasza PociAti (#25801) üzenetére


PociAti
senior tag

Most vettem észre, hogy véletlenül Ft-ot írtam fillér helyett.
Helyesen:

Nem ez elvi, hanem a gyakorlati hatótáv bő 20 km, így jön ki az 50 fillér körüli km költség.

(#25804) Peaceliker válasza PociAti (#25801) üzenetére


Peaceliker
őstag

Nekem ugyan 13k vt a gumi, de az első már kezd szarul festeni 300km után :DDD
De persze egy King méretű gépnél lehetetlen vagyis értelmetlen megtérülést számolni. :))

"Oh my Goa'uld!"

(#25805) FőDudu


FőDudu
addikt

Sziasztok!

Fiam Pro2 rollerjet elerte a 14-es hiba - gazkar hiba.
Szetkaptam, a picike hall erzekelo egyik laba toben leszakadt - azt barmennyire is jo vagyok a forrasztasban nem forrasztanam vissza. Ugyis letorne a rezges.

Az lenne a kerdesem, hogy ebbol a nem gyari is jo megoldas-e? (nyilvan a hall erzekelo es a 2 magnes ugyanugy mukodik). Ezt meghozza a prime hamar - MyBestScooterrol mar rendeltem peldaul hatso sarvedot es az gyari volt piti aron (15eur)

Viszont akkor mar gumit is cserelnek - a masodik garnituraja is elkopott (kiolvasas szerint 6e km van a rollerben, most csereltem fekbeteteket is).

Ez milyen lehet?

A mostani gumija a szokasos korben luggatott - azt egy ismerosom rakta fel, mert en a gyarit le tudtam szedni, de az ujat mar nem tudtam felrakni, ok meg ugyis gumi cserere keszultek, es felraktak jofejsegbol. (mondjuk ennel mar leirjak a trukkot amit ismeros is mondott: forro vizbe kell rakni a gumit es akkor meglagyul/kitagul). Nagy csavarhuzoim vannak, sot pajszer is ;)

Elore is koszi!

FőDudu

(#25806) morbi04


morbi04
csendes tag

Sziasztok.
Adott egy Xiaomi Pro2 roller, segítséget kérnék hátha látott / járt már igy valaki köztetek.

A bekapcsolo gomb nem reagál semmire, azáltal nem tudom kikapcsolni, fokozatot váltani, lámpát kapcsolni stb. Viszont ezt leszámitva müködik a roller, lehet vele járni, töltést is veszi. Ez milyen hiba lehet? Elvileg nem volt beázva a kormányon van szilikon takaró.

Köszönöm a segítséget. :R

[ Szerkesztve ]

(#25807) PociAti válasza Peaceliker (#25804) üzenetére


PociAti
senior tag

Nem megtérülést, hanem amortizációval együtt számolt teljes költséget.

Célszerű versenyeztetni az autó költségeket, meg a robogó költségével, a tömegközlekedés költségével, a kerékpár költségével, stb. És elég kedvezőek a számok. És erre jön rá az élvezeti faktor, az idő spórolás, a kényelem / kényelmetlenség.

Amiből egyre többet látok, a 300.000 Ft környékén kezdődő, minimum 20 hüvelykes, olcsó kínai elektromos kerékpárok. A belépő szint ára nagyon szolid. Fogalmam sincs, mennyire hitvány járgányokról van szó, de a kerékpár szerelés soha nem volt túl bonyolult. Nem tudom mennyire mélyen kell a zsebbe nyúlni, hogy az ajánlható szintű városi gépekig eljussunk, de még így is biztonságosabbak, mint a 8-9 hüvelykes rollerek.

Amúgy kiszámoltam a Kaabo Wolf King GT pro-ra is a kilométer költséget.
Ha jól látom 2 csatlakozó miatt 2 töltési lehetőség közül lehet választani:
Egy töltővel: 84 V × 3 A × 11,6 h = 2923 Wh.
Két töltővel: 84 V × 5 A × 7 h = 2940 Wh.
Hatótáv 75 kg-os személy, 25 km/h sebesség mellett kb. 180 km.

Költség 2,94 × 36 = kb. 106 Ft. Elosztva a hatótávval: 0,59 Ft/km.

(#25808) FőDudu válasza morbi04 (#25806) üzenetére


FőDudu
addikt

Resetet probaltad?
Gaz, fek, bekapcsolo gomb egyszerre 3 masodpercig (kikapcsolt allapotbol inditva). Csippan ha lement a hard reset.

(vigyazz, mert reseteli a BT beallitasokat es utana ujra parositani kell a telefonnal is - ha eddig az mukodott, akkor en nem csinalnam meg egy kijelzo problemas darabon).

FőDudu

(#25809) Peaceliker válasza PociAti (#25807) üzenetére


Peaceliker
őstag

Én forgalom tempóban közlekedtem vele, az úgy akkor kb 60-65km hatótáv.
Gumi ugye 13k/1000km max de lehet hamarabb fogy.
Persze így is olcsóbb lesz, mint autóval csak az üzemanyag ár. De használtan 900-950k. Ha meg is terül valaha, nem olyan tempóban mint egy pálcika ára, az tuti :)

"Oh my Goa'uld!"

(#25810) geryboro válasza Thunderzolee (#25798) üzenetére


geryboro
senior tag

akkor ~0.5-2Ft/1Km?

[ Szerkesztve ]

Θ[Everything that has a beginning, has an ending.]Θ GRP

(#25811) Thunderzolee

Xiaomi 4 Pro (2nd gen)

Kár, h csak átnevezték, könnyebb lenne eligazodni az új rollereik között.
Mérete kicsit kisebb lett, a Segway F2 sorozathoz közelebb került.
(Az eddigi 4 Pro inkább a G30-hoz volt közelebb méreteit illetően.)

Kapott indexet.
Hátsó kerék hajtása lett.
Erősebb a motor: 400/1000W
Dobfék elöl.

A kerekeket szélesített keréknek nevezik, ami 6cm-t jelent. Nos, eddig is 6cm-es volt a 10"-os rollereiken a kerék szélessége.
A 8.5"-os rollerekhez képest ez nyilván szélesebb, de úgy gondolnám az elődmodellhez illene a marketing szöveget igazítani, nem a Pro 2, Mi 3 vonalhoz.
A kerék ettől függetlenül nem zselés, csak "sima" tömlő nélküli.

Külön kiemelik, h carbon steel (szénacél) a váz, azaz vasvázas lett alu helyett. Ezért a súlynövekedés: 19Kg. (17-ről)

Hogy pozitív is legyek, 48V-os rendszer, 10Ah akkumulátor.
60km hatótávot írnak.
A kábelek eltűntek, bevezették a test belsejéba, csak a fékkarnál van némi fékkábel.
A töltőport ennek is maradt a villa oldalán.
A lámpa automatikusan kapcsol be, bár nem tudom, ez miért olyan fontos, már egyik korábban bejelentett, de még meg nem jelent modelljükön is külön kitértek erre a "feature"-re.

És ugyanannyiért adják, mint a korábbi modellt. :C
Már kapható, Árukereső már listázza.
A specifikációk/felszereltség alapján azt mondanám, h ezzel nagyjából utolérték az F2 sorozatot, ez biztos, h jobb lesz nagyobb testsúlyú embereknek, vagy emelkedőkre felfelé, a Segwaynek meg ugye a súlya kisebb, ill. a kerekei zselések + tárcsafék.

[ Szerkesztve ]

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25812) Thunderzolee

Xiaomi 4 Pro Plus


Erről már írtam ismertetőt korábban is.

350W motor, de csúcsban 700W helyett 960W-ot is le tud adni.
10"-os kerekek
Index
Dobfék elöl
Nyomásérzékeny gázkar.
Szénacél váz: szintén nagyobb súly - 19.5Kg.
A kábelek itt sincsenek már látható helyeken.



48V-os rendszer, 10300mAh akkumulátor
Hátsókerék hajtás
Automatikus lámpák
Nagyobb, és fényesebb hátsó lámpa.

Gyorstöltő (8-9 óra helyett 3 óra alatt feltölt).
Viszont a gyorstöltőt ehhez sem adják, azt külön kell megvenni.
A töltési idő azért ilyen hosszú, mert a rollerhez adott töltő már nem 2 Amperes, csak 1.3. A Xiaominál kiszámolták, h így kevésbé melegszenek a cellák, és még tovább tart az akksi élettartama. Akinek meg ez nem felel meg, az vehet 4 Amperes gyorstöltőt.

[ Szerkesztve ]

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25813) Thunderzolee

Xiaomi 4 Pro Max

A szakrális fényesség ragyogja be utunk során a rollerünk. :R
Íme a Xiaomi legújabb monumentális alkotása, arany/titán színben.

400/960W motor
10200mAh 48V akkupack
Index
10" nem zselés, de belső nélküli kerekek
Elöl dobfék
Vas váz: 21,3Kg
Első lengéscsillapító
Eltüntetett kábelek, csak a lengéscsillapító miatt van egy kis fékkábel.
Itt is visszaköszön a nagyobb, és fényesebb hátsó lámpa.

Ismerős Index kapcsoló - a Segwayé is pont ugyanilyen. ;]
Németországban 600Euroért jelent meg.

Íme élőben:

[ Módosította: Kendek ]

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25814) Reggie0 válasza Thunderzolee (#25798) üzenetére


Reggie0
félisten

Ha sokat fogyasztasz inkabb 72Ft.

(#25815) Reggie0 válasza alphamooncam (#25794) üzenetére


Reggie0
félisten

Pontosan. En szeretem a palcika rollert. Kozlekedni nem kozlekedek mar vele(otthonrol), mert nem birjak a kezeim. Viszont arra pont jo, hogy a csomagtartoba bevagom, kocsival nem megyek be a dugoba, csak a szelere, es a maradek 0.1-2 km-et legurulom vele, igy sok idot sporol es nem kell korozni orakat a parkolohelyert.

[ Szerkesztve ]

(#25816) Silentfrog válasza Thunderzolee (#25813) üzenetére


Silentfrog
veterán

A Xiaomi 4 Pro Max elég szimpatikusnak tűnik, viszont arra kíváncsi lennék hogy 10200mAh akkuval hogy lehet elmenni 60 km-t. :)

(#25817) Thunderzolee válasza Silentfrog (#25816) üzenetére

48Voltos

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25818) Silentfrog válasza Thunderzolee (#25817) üzenetére


Silentfrog
veterán

Ja tényleg. :B

(#25819) Thunderzolee válasza Silentfrog (#25818) üzenetére

Mondjuk nem valami sok ez se.
10Ah az semmi. Igaz, itt nem 40+ km/h-val fog menni a roller, de ettől még nagyon karcsunak tartom.
Kérdés, vajon belefér-e a trepnibe 25-30Ah?

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25820) Thunderzolee válasza geryboro (#25810) üzenetére

Én nem szoktam ezzel foglalkozni, abszolút nem érdekel egy töltés ára, annyira meg képben vagyok (voltam eddig is), h ezerszer gazdaságosabb egy rollert töltögetni, mint autóba tankolni.

Persze az is igaz, h ilyen kis városon belüli rövid távokat autózgatni még havi szinten sem olyan költség, h emiatt ne használnék autót.

Én inkább azért járok rollerrel, mert nem kell parkolóhelyet keresnem - majd parkolójegyet vennem, illetve a távoli parkolóhelyektől elsétálni az úticélig (bolt, másik bolt, harmadik bolt, posta, szolárium, terem).
Mármint rollerrel a bejárat közelében tudok megállni kb mindenhol, míg a parkolóhelyek azért többnyire mindig távolabb vannak.
Max az tart sokáig, míg le kell zárjam a rollert, hiába van rajta applikációs lock, inkább ki szoktam láncolni is, még ha megy is vele az idő.

És hát rollerrel többnyire nem kell araszolnom a dugóban sem, és ahogy el szoktam nézni azt a rengeteg autót amiben 1, max 2 ember ül, azon részük, akik a városon belül lakik, ha mind rollerrel, e-bikeal járna, máris szinte üresek lennének az útjaink. :/

Az egyetlen előnye számomra az autónak kb az időjárással szembeni előnyeit jelenti.
Rollerrel azért se a hideg nem jó, se az eső. :/
Szerencsére olyan közel lakok a munkahelyemhez, h mire elkezdenék fázni, már be is érek. ;]

Nyilván ha cipekedni kell, az más, akkor eszembe sem jut a roller, az autó pont ezért jobb.

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25821) PociAti válasza Peaceliker (#25809) üzenetére


PociAti
senior tag

Azért ez a 60-65 km gyakorlati hatótáv egy kicsit meglep, szemben a 180 km-rel szemben. Pedig a 180 km-es hatótáv is részben realisztikus: 75 kg-os személy, 25 km/h tempó.
Az alap pálcika rollerből indultam ki, ahol 50 kg-os személlyel és 15 km/h sebességgel adnak meg 30 km-t, abból lett alattam kb. 22 km, más alatt inkább 20 km, de durván nyomva is legfeljebb feleződik a hatótáv.

Ennyire sokat jelent a dinamika.

----

Az alábbi számítás elképzelése az, mennyit lehetne spórolni a közlekedési költségen, ha az autó kevesebbet lenne használva, és amikor csak lehet rollerral lenne kiváltva. A számok elég bizonytalanok, de talán nem tévedek túl sokat.

Egy szakember szerint személyautóknál az üzemanyag költsége a teljes költségek kb. harmadát teszik ki. (Kb. 10 éves adat. Persze rengeteg múlik az autó típusától, állapotától, stb.) Ha 100 km üzemanyag költsége kb. 5.000 Ft, akkor 1.000 km teljes költsége kb. 150.000 Ft lehet.

Szerény rollerral napi városi használat mellett könnyen össze tud jönni az évi 1.000 km. Pálcika roller kategóriánál ez évi 10.000 Ft-ot jelent (a korábbi számításaim alapján). Ez áll szemben a 150k-val. Egy év alatt össze is jöhet a roller ára.

Millió körüli rollernél az 1.000 km-re lebontott teljes költsége akár 50-80.000 Ft is lehet. Ami azt jelentené, hogy csak harmadolódna, feleződne a személyautó teljes költsége. A komolyabb felépítésű rollerekkel azért nagyobb hatótávot meg lehet tenni, de kb. 2.000 km-t meg kell tenni ahhoz, hogy az előzőhöz hasonló 150k költségspórolás összejöjjön. És akkor még mindig elég messze vagyunk a nagy roller árától.

(#25822) PociAti válasza Thunderzolee (#25811) üzenetére


PociAti
senior tag

"Kár, h csak átnevezték, könnyebb lenne eligazodni az új rollereik között."

Pont ezt szokta jelenteni a 2nd Gen, vagy autóipari nyelven a facelift kifejezés. Magyarul szokás ráncfelvarrásnak, arculatfrissítésnek, de sokkal találóbb a félidős frissítés kifejezés, esetenként generációközépi modellfrissítés vagy életciklus modellfrissítés.

A modell teljes újratervezése nélkül tudnak kisebb újításokat bevezetni, vagy a gyártástechnológián változtatni. Ez a Teslák esetén volt jól megfigyelhető, hogy egyre olcsóbban tudtak egyre többet nyújtani.

Olasz igényeknek megfelelően ezek is kaptak irányjelzőt. Ettől azért érezhetően szélesebb lett a kormány, ami csomagtartóban elhelyezéskor jelenthet problémát, ha emiatt pont nem fér be.
Kénytelenek voltak éjszakai fotót betenni róla, annyira gyenge ez a szentjánosbogár megoldás. És a kormány vége az egyik legsérülékenyebb pontja a rollernek, meg hallon a kapcsolókkal is probléma van. Szar ügy, nem lehet kompromisszumok nélkül jól megoldani.

"Külön kiemelik, h carbon steel (szénacél) a váz, azaz vasvázas lett alu helyett."
A "vasvázas" kifejezés miatt a tanáraim nem az ajtón hajítottak volna ki, hanem a csukott ablakon.

(#25823) Thunderzolee válasza PociAti (#25822) üzenetére

Nem szoktam reagálni neked, mert minek, pedig kellene.
Álljunk hozzá konstruktívan.

Teljesen áttervezték. A váz/trepni mérete sem azonos, a kormány magassága sem. Ez egy új roller. Nincs ezen mit ragozni.
Ráncfelvarrás a Xiaomi M365 Pro --> Pro 2 volt, meg az M365 --> 1S, majd 1S --> Mi 3 volt.
Vagy a G30 korai külseje (mostani G30P) és a G30 II megjelenése (G30 E, G30 D).
F sorozat első generációja (pl F25) --> F sorozat második generációja (pl. F25 II.) --> F2 sorozat
Avatatlan szemek sokszor azt se tudják mi a különbség ezek között. :/

Ezért írtam, h inkább neveznék máshogy, könnyebb lenne a laikusoknak útmutatást adni, ha rollert keresnek. Már előre látom, h hány félreértést fog szülni ez a nevezéktan. Rolleres csoportokban a Xiaomi 4 Pro név mellé lehagyják a "gen 2" utótagot. Már eleve a Xiaomi 4-el is gyakran megesik, h azt hitték 4 Pro-t vettek, pedig csak sima négyes. :/
(Nem itt, Face csoportokról beszélek.)

De legalább már értem mi a bajod az indexekkel.
Nagyobb tőle a roller kormánya, ami alkalomadtán, pl autóba helyezéskor gondot okozhat. Szerintem már eleve a 8.5" kerékméretről áttérve a 10"-ra, illetve az ebből következő méretnövekedés is betett ennek. De teljesen igazad van, ez egy hátrányos dolog, ha valakinek centiznie kell, ott bizony probléma lehet az a plusz pár centi is. :/
Ami a fényerőt illeti, szerintem teljesen rendben van, a Segwayeké is, meg ez a Xiaomis is, azért ezek nem Monorimes, vagy Alis szentjánosbogár indexek.
Egyszer már összefoglaltad miért nem látod értelmét, az akkor felsoroltakkal részben egyet is értettem (pl nincs mögötte homogén felület, egy avatatlan autósnak fel sem tűnik, h ott villog valami a kormány végén), de ettől függetlenül még mindig számtalan olyan helyzet van, amikor látható, és előjön az index előnye.
Én most szereltem egy plusz lámpát előre, amit az indexkapcsoló üres gombjával (kürt gomb) tudok kapcsolni, vagyis villantani, fénykürtként jelezni a szembe jövő autósnak pl, h ne várja meg, míg adott kereszteződésbe odaérek, nyugodtan bekanyarodhat előttem.

Engem inkább az zavart korábban is, h a Kresz előírja még kerékpárosok felé is, h az irányjelzési szándékot jelezni kell, kerékpárokon pl kézzel.
Valami posztban írta is valaki egyszer, h ha nem tudja a haladási irányának szándékát jelezni, mit keres a közutakon. Hogy mer felmenni az útra vele.
Ebben szerintem teljesen jogosan igaza volt a kommentelőnek. Szöget ütött a fejemben akkor is az a pár mondat. Rosszul is esett. Indexeltem volna korábban is, de nem tudtam, mert nem volt a rolleren.
Az más kérdés, h az indexre mostanában rengetegen szxrnak, de én ezt nem úgy oldanám meg, h belenyugszom, hanem súlyosan szankcionálnám a rendőrség helyében. Én pl nem azt büntetném, aki a biztiövet nem köti be, hanem aki nem indexel.
Visszatérve a rollerre, egyezzünk meg abban, h kézzel ezeken nem lehet, lábbal vagy megy, vagy nem, ezentúl már legalább lesz rajtuk index.
Max aki nem akarja, nem használja.

A kapcsolókkal nem tudom mire gondoltál, a gombra? Azokkal csak az a probléma, h nem lehet kapni, ha leesett valakinek valamiért. És mivel pattintós módon oldották meg, ha valaki eltávolítja (vagy lejön), mivel gyakorlatilag csak roncsolással lehet leszedni, egyszerűen letörnek a pöckök amik fogják, így emiatt jó lenne, ha ezt is lehetne venni külön, mint kb most már az utolsó kerékvilla takaró műanyag elemhez is van még zárókupak is. Szerintem előbb utóbb ez a kis kapcsoló is fel bog bukkanni Alin.

Ami a vasvázat illeti, megfogtad a lényeget.
Persze ha csak a kötekedés vezérel.. :U
Arra céloztam, h a Xiaomi inkább lehúzta magát a WC-n a profit érdekében.
Azért volt jó a 6061-es alu ötvözet, mert jóval könnyebb, mint az "öntöttvas".
Eddig ezzel reklámozták a rollereiket, h a repülőgépiparban ismert ötvözetből készült a váz. Most már nem kell abból készülnie?
Miért nem?
Fejlődött a tudomány annyit, h jobb, ha nem abból készül? :F
Vagy talán olcsóbb a szénacél? Nahát... Ki gondolná.
Természetesen nem attól félek, h rozsdásodni fog. Nem, nem fog, annál azért jobb.
Mondjuk azt talán elfogadom érvnek, h az Alu törik, ha olyan terhelés éri, amire nem tervezték a rollert, vagyis ha padkáról ugratnak le meg fel vele, akkor előbb utóbb megadja magát. Hát ezentúl ettől nem kell félni, ezt most már jobban fogja bírni, bár nem ismerem a konkrét ötvözetet, de amennyire emlékszek tanulmányaimból (képzeld, nekem is jutott némi fémipari alapismeret), az acél ötvözetek egy fokkal jobban bírják az ilyen irányú igénybevételeket.
Kicsit úgy érzem olyan ez, mint az Intel, amikor elkezdte magyarázni, h már nem az számít, h hány GHz egy processzor órajele (és ezzel együtt milyen nagy a fogyasztása), hanem a számítási kapacitás, miközben szerencsétlen AMD pont az alacsonyabb órajelen járó processzorait demózta.

A cégünknél pl felsorolják az újaknak a toborzó nyomtatványokon, h milyen előnyei vannak a mi cégünknek:
-munkaruha (ez nem juttatás, ez mindenkinek kell, h járjon)
-szabad hétvégék (ebben mi a pláne?)
-céges buszjáratok (akiket idehoznak, a szállóra kerülnek, ami 7 perc a gyárkaputól)
-Cafeteria (ez a fizetés egy része)
-céges telefonflotta (ami amúgy jó drága, abszolút nem éri meg)
-autóvásárlási kedvezmény (nyilván aki ide jön, az kapásból 8milliós Suzukit akar kedvezményesen megvenni 7.5millióért - életszerű)
-kedvezményes vásárlási lehetőség a céges étteremben, büfében (no comment)
-előrelépési lehetőség (ez egy vicc, aki ezt komolyan elhiszi, h majd pont egy új dolgozóból lesz csoportvezető fél éven belül...)
-céges applikáció (hát enélkül nem is mennék dolgozni sehova se, az tuti) :U
Van még pár semmitérő menüpont a felsorolásban.
Üzemi Tanács tag vagyok, de ott is csak annyit mondtak, h engedjem el ezeket, hagyjam rájuk (HR), h ők egy menő multinak akarnak látszani, de amíg itt tartanak, addig ez sosem fog összejönni. Inkább ne is foglalkozzak velük. :O

Szóval mikor már nincs mit kiírni a pozitív tulajdonságokhoz, akkor odaírjuk, h rozsdamentes acélötvözet váz.
Igaz, h előtte repülőgépgyártásban használt alu ötvözet vázunk volt, de ennek már végre vége. :C
Ez olyan, mint a 24V-os hajtás, amiről mindenki tudja, h mire elég, erre képesek voltak kiadni egy "4 Go"-t 24Volttal, tömör kerekekkel. Még a végén kiderül, h évek óta nem tudtak mit kezdeni az akkupack készítés során megmaradt minőségi hibás cellákkal, és azokkal szórták tele ezeket a rollereket, így próbáltak a készletektől megszabadulni. :D

Inkább a nyomatékot írnák ki.
Beleírhatnám a táblázatba, h melyik roller hány Nm.
Ennek lenne értelme, nem a stainless steelnek. :(

Egyébként ezek szerintem nagyon jó rollerek lesznek, ha jól árazzák őket, akkor biztosan ajánlottak lesznek. A 48V-os hajtás sokkal erősebb alapból. :K

[ Szerkesztve ]

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25824) Peaceliker válasza PociAti (#25821) üzenetére


Peaceliker
őstag

Persze ecoban (25-28kmh) 120-150km kijön úgy rémlik írta valaki, de 180 azért az olyan gyártói tipikus túlzás szerintem :)

"Oh my Goa'uld!"

(#25825) greg77


greg77
csendes tag

Van valakinek ezzel a márkával / bolttal tapasztalata: Egoway ?
A Youtube csatornájukon 2-3-4 évvel ezelőtti videók vannak fent.

(#25826) Thunderzolee válasza greg77 (#25825) üzenetére

Az Esegway nevezte át magát Egowayre.
A Kugoo rollerek hazai másolatait az Esegway néven forgalmazták.
A rollereikről nem nyilatkoznék. :)

Mi dolgod velük?

Inkább Kugoot vegyél. ;)

[ Szerkesztve ]

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25827) greg77 válasza Thunderzolee (#25826) üzenetére


greg77
csendes tag

Dolgom nincs velük, egyelőre csak nézelődöm, aztán a net feldobta ezt a márkát is.
Köszi a hátteret, nem tudtam, hogy Kugoo kópiákat forgalmaznak (-tak).
Mondjuk, ettől még lehet jó cég / márka. Ha jól vettem ki, hálózatban szervizelnek.

[ Szerkesztve ]

(#25828) Thunderzolee válasza greg77 (#25827) üzenetére

Nézelődj csak. :)
Sokra megyünk a kiterjedt szervizhálózattal, ha csak a lehúzás a cél. :/

Végül nagy kegyesen megengedték neki, h megvegyen egy kormányrudat, és kicserélje magának.

Általában melyik a jobb, az eredeti, vagy a másolat?
Na itt is ez a helyzet.
Inkább Kugoot vegyél.
Hiába olcsóbb az Egoway.

[ Szerkesztve ]

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25829) FireShadow


FireShadow
senior tag

Inkább titeket kérdeznélek mint találgassak, de felmerült az az ötlet hogy vennék 1+2 rollert, a 2 másikat olyan célból, hogy tudjunk haverokkal/családdal a világba' gurulgatni (oda menni kocsival pl Velencei tóra vagy Balatonra (nem ártana ha beférnéne mind a Golf csomagtartóba), és akkor ott ne legyünk csak a lábunkra korlátozva, hanem lehessen menni ide oda (a bringabérlésen a kevéssé edzettek elvéreznek meg "macera"...). Amolyan kiscsoportos csapatépítő jelleggel. Én az enyémet használnám kicsit többet is külön így az lehet valami bikább modell, de a 2 vendégroller nem tudom milyen legyen. Alkalmi használat ide vagy oda de nyilván ciki ha egyik hamarabb lemerül mint a másik, szóval kicsit túllőném a hatótávját (nem tudom mennyire lehet hinni az értéknek a dobozon, de amire 20km-t írnak gyárilag abban lehet nem bíznék, hogy 10km-t is elmegy dimbes-dombos vidéken, ami valamelyest elkerülhetetlen).

Xiaomi 4-eseket néztem, keret olyan 100-200e/roller

Az még jó lenne, ha 1 telefon tudná mindegyiket feloldani, azért hangsúlyoztam ki a "vendégroller" szerepkört az extráknak, nem tudom az app mit csinál, ha többet gondolsz hozzáadni :F

Illetve aki életében nem rollerezett még, hamar ráérez vagy sok idő megszokni? Lehet hülye ötlet az egész.

Keeping secrets away from everyone Staring out into another world .. Ocean city girl

(#25830) Gallmix válasza pescara (#25400) üzenetére


Gallmix
aktív tag

:)

(#25831) Thunderzolee válasza FireShadow (#25829) üzenetére

Pálcikaroller legyen mindegyik?
A hatótávot kellene belőni, mert ha kicsi rollert veszel, az tényleg csak 20km-t megy el, ha meg nagyobbat, akkor nem fér be három az autóba.

Ezt nézd át légyszíves.
Négyes Xiaomi 20km-t tud.
Annak az áráért egyébként a Segway E2 Pro jobb felszereltséget ad.

Velencei tó kör 30km
Tisza tó kör 65km
Balaton kör 75, 140, 200km, attól függ melyiket választjuk. Rollerrel kb 50km-t lehet elmenni max (Segway G30, G2), de már ez is 15-20km/h-s sebességgel, nem 20-25-el.
Inmotion S1 szintén kb 50-70km-t tud, sebességtől függően.

Kisebb rollerek a Xiaomi 8.5"-os kerekű verziói, a Pro 2-t 45km hatótávval hirdetik, sebességtől függően 30-35, vagy akár 40 is kihozható belőle.
De ez a roller újonnan vásárolva szerintem nem éri meg, csak használtan. 110-130ezer között hirdetik őket állapottól, felszereltségtől függően, többnyire kevés km-el, akár még garanciával is.

Egyébként, h képben legyél, a gyárilag megadott hatótávot úgy számolják, h 15km/h-val haladva, Eco módban, 75kg-os súllyal, teljesen egyenletes sebességgel (gyorsítások nélkül), szélcsendben, sík terepen, 20C°-on - ez a szabvány (OTA teszt).

De a felhasználók többnyire 25-el haladnak, a fogyasztás pedig nem lineárisan nő a sebesség növelésével, hanem exponenciálisan

E=1/2*m*v^2
Mivel a mozgási energiában a sebesség négyzete szerepel, a sebesség növelése ilyen arányban fog több energiát igényelni.
Ezért szerepel a listában, h "életszerű körülmények között" fele, kétharmada a hatótáv kb. a feltüntetettnek.
7650mAh: 20km (20-22)
10200mAh: 25km (23-27)
12800mAh: 30km (30-35)
15000mAh: 40km (35-40)

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25832) greg77 válasza Thunderzolee (#25831) üzenetére


greg77
csendes tag

A válaszod második részében a matekozás az AI szerint eltérően alakul.
A felgyorsításhoz valóban kell a mozgási energia képlettel számolni, de az adott sebességen való utazásnál a gördülési és a légellenállási erők ellenében végzett munkával kell számolni (az adott útszakaszon: W = F * d).
Konkrétan itt az AI számítása (20 kg roller, 80 kg ember, normál aszfalt, zéró szél, zéró emelkedő): link.

(#25833) Thunderzolee válasza greg77 (#25832) üzenetére

A ChatGPT-n kérdezted meg az Esegwayt is? :))

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25834) h1mpi


h1mpi
nagyúr

Nemrég beszereztem két rollert, kicsit eltérnek egymástól, de mindkettő jó hatótávval rendelkezik és erős. Mindkettő 1-1 db Xiaomi M365-t cserélt. Szóval elég nagy az ugrás.

Az első a gyereké egy Iscooter IX3:
Száraz adatok:
- 800W motor, 10" belső nélküli kerék, hátsó kerék meghajtás
- 45 km/h végsebesség
- 30-35 km hatótáv (ebből tegnap 32 km-t tudott is 4% maradt, igaz a gyerek könnyű, viszont nem vigyázósan használta)
- A fékek brutálisan jók, szinte azonnal megáll akár nagyobb sebességről is.
- Átalános véleményem: 180 000 Ft-ért vettem, annyiért egy nagyon jóminőségű, dupla lengéscsillapítós stabil hátsókerekes roller erős motorral, egy egyszerű, de nagyszerű app-al. Van index is pl.
- A Súlya: 23 kg, én ezt már nem vinném se kézbe se közlekedési eszközre.

Az enyém pedig egy KuKirin G4:
Száraz adatok:
- 2000W motor, 11" belső nélküli kerék, hátsó kerék meghajtás
- 70 km/h végsebesség
- 70 km hatótáv (ebből 32 km használattal még 40% maradt). 100 kg vagyok és nem spóroltam a gázzal :))
- Általános véleményem: brutálisan nagy, már-már a használhatóság rovására megy a 40 kg!! önsúly. Nagyon nehéz vele kikapcsolt állapotában csiki-csukizni liftben vagy akár a folyosón egy társasházban. Ezt a rollert csak olyannak ajánlom, akinek van tárolója vagy garázsa. Ezen kívül viszont majdnem minden pozitív, a fékek lehetnének kicsit jobbak, illetve van egy kis csikorgós hangja. Az ereje nagyon komoly, úgy mozgatja a 100 kg-os súlyomat, hogy nem hiszem el. Emelkedőn felfelé is képes 25-ről 40-re gyorsulni. A 11" kerekek és a lengéscsillapítók nagyon-nagyon kényelmesség és biztonságossá teszik az utazást, minden kátyún, padkán, csatornafedélen átsiklik.

Az Iscootert nem bántam meg, megint azt venném, a G4-et viszont meggondolnám, mert maga a roller szerintem 10/9, de a súlyával és a méretével járó szenvedés nem hiányzik.
Viszont így, hogy megvan eszem ágában sincs eladni, kibírom azt a kis szenvedést cserébe azért az élményért amit rollerezés közben ad :)

Remélem tudtam segíteni azoknak, akik ebben a kettőben is gondolkoznak.

[ Szerkesztve ]

Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft

(#25835) Thunderzolee válasza h1mpi (#25834) üzenetére

Na végre valaki nem a legkisebb Kugoot vette, hanem egy hozzá illő darabot. :K

:R

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25836) Thunderzolee

Azt hiszem át definiálom a véleményem arról, h szabad-e ketten menni egy rollerrel. :D
Csak ha a lány vezet közben, a fiú pedig kapaszkodik erősen. ;]

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25837) PociAti válasza h1mpi (#25834) üzenetére


PociAti
senior tag

KuKirin-hez még talán, de az Iscooter IX3-hoz alkatrészt találni már elég problémás lehet.
A 800 W az a maximális teljesítmény, amit pár másodperc erejéig te tud adni. Kíváncsi lettem volna rá mennyi a névleges, de még a iScooter oldalán se szerepel az adat: https://www.iscooterglobal.com/products/m-high-end-electric-scooter?variant=46018208235801. Ott csak a maximum szerepel, mert az olyan jó nagy szám. (Ez már önmagában figyelmeztető jelzés a gyártóval kapcsolatban.)

Rövid távon jól szoktak muzsikálni ezek a gépek, hosszú távú tapasztalatról nem nagyon olvasni. Az okát lehet sejteni, nem érik meg azt a kort. Ne legyen így, használjátok egészséggel!

A gyártó szerint ez egy "Off Road Electric Scooter", viszont mindössze IPX4 minősítést kapott, ami mostanra már alacsony értéknek számít... főleg egy terep rollertől.
IP számok értelmezése: első szám a porállóság, X azt jelenti, hogy erre nem vizsgálták, érték nem ismert.
A második szám a vízállóság, a mostani rollerek egyre inkább elérik az 5-ös minősítést: "Kisnyomású vízsugár ellen védett minden irányból", a 4-es viszont csak: "Fröccsenő víz ellen védett minden irányból".
Tehát ráfröccsenhet a víz, de azért tócsán ne nagyon menj át vele.

Most vettem észre, hogy az általad belinkelt magyar oldalon, az enjoyroll-nál már ezt írják:
Teljesítmény (W) 800 / Csúcsteljesítmény (W) 1200 Feltételezésem szerint azért, mert a linked a "mod.2024"-re mutat, te pedig az eredeti verziót (SKU: 3735505) vehetted meg akciósan, amit én linkeltem.

(#25838) h1mpi válasza Thunderzolee (#25835) üzenetére


h1mpi
nagyúr

Igen ez jól mozgat minden szituban :K A cipelésre most lesz egy megoldás, lefúrok egy ABUS rögzítést a teremgarázsba és kapnak egy minőségi láncot. Van kamera, meg beléptető rendszer, ez elvileg elég lesz, hogy ne lopják el. Csak töltögetni kell felvinni a lakásba.

Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft

(#25839) h1mpi válasza PociAti (#25837) üzenetére


h1mpi
nagyúr

Igen lehet a miénk még a 2023-as, mert a végsebessége is "csak" 40 km/h. A gyerek 40 kg, szóval szinte ugyanúgy gyorsul, mint én a G4-el :DDD
Esőben vagy vizes úton egyiket sem fogjuk használni, nekünk a fiammal ez csak egy hobbi.
Akitől vettem az IX3-at a gyártótól rendeli Kínából, ha bármi kell küldik neki. A garanciális ügyintézés amúgy is borzalmasan rossz a garis rollerekhez is sajnos...

Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft

(#25840) enginev3.0


enginev3.0
félisten

Hi

Akksit valahol javítanak? Vagy érdemes javítással foglalkozni? Valószínűleg szétrázta az út a cellákat, mert amúgy alig használt a cucc

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3

(#25841) h1mpi válasza enginev3.0 (#25840) üzenetére


h1mpi
nagyúr

Próbáld meg saril nevezetű tagot tt a PH!-n. Hirdet HA-n. Azt hallottam, hogy nagy pro az akku témában.

[ Szerkesztve ]

Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft

(#25842) enginev3.0 válasza h1mpi (#25841) üzenetére


enginev3.0
félisten

Köszi :R

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3

(#25843) Thunderzolee

Most már azt is tudjuk, hogyan kell a rolleren a féktárcsát kiegyengetni. ;]

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25844) FőDudu válasza PociAti (#25837) üzenetére


FőDudu
addikt

Pro2-hoz lattam olyan motort, ami a Monorim 500W-os verzioja (Monorim).
Ha jol vettem ki ez raadasul nem a 10" verzio, hanem csere szabatos az eredeti elso motorral. Persze vezerlo meg kell hozza, azt nem birna ki a gyari.

Nem tudom az ilyen mit produkalhat - a Pro2 eleg eros mar alapbol is.
A kb 60 kilos fiam es meg egy baratja siman felment egy 5 km hosszu eleg durva emelkedesu uton vele. Olyan uton, ahol meg a biciklisek is csak akkor indulnak el, ha jo formaban vannak.

Amugy az akkura nem lehet panasz. Covid elejen vettem a gyereknek (tehat mar kb 4 eves a roller) , beletett mar vagy 6e kilometert, es meg mindig kibir vagy 35 kilometert egy toltessel (gyerek szerint, aki 60+ kg).
Ha megjott az uj gazkar (es gumik), majd neki esek a BT alkalmazassal, hogy megnezzem pontosan mi is a helyzet az akkuval. Dombon lakunk, talan a visszatoltes segit az akkun, amikor lefele megy a gyerek.

[ Szerkesztve ]

FőDudu

(#25845) FőDudu válasza Thunderzolee (#25843) üzenetére


FőDudu
addikt

Vegulis a gyari megoldas is hajlitja a fektarcsat az M365 gepeknel, mert csak egyik oldalon van dugattyu. A masik oldalon levo fekbetet csak akkor tud 'fogni', ha a tarcsat neki nyomja az ellenkezo oldali fekbetet.

Azaz a tarcsa hajlitasa uzemszeru.

FőDudu

(#25846) Peaceliker válasza FőDudu (#25844) üzenetére


Peaceliker
őstag

Hiába cserélsz motort, semmi változás nem lesz. Áram kell több, azt meg be lehet küldeni gyári motorba is. De ha igazi powerup kell, akkor 48v ra érdemes akkut cserélni (vagy kevésbé ajánlott módon sorba kötni egy 12v os akkut a gyárival). Plusz szabályzó fel körüli részét meg kell erősíteni és gyári hulladék csatlakozókat (betáp részén is) ledobni és értelmeset rakni rá.
És kész is a zsebrakéta :))

"Oh my Goa'uld!"

(#25847) Thunderzolee válasza FőDudu (#25844) üzenetére

+1 Peacekillernek

48V-ra kell átalakíttatni, attól lesz erősebb, nem a kinézett motortól. Utána már motort is cserélhetsz akár, de úgy is úgy fogjátok megitélni, h nem lesz rá szükség, elég a 48V-os átalakítás. ;]

Viszont szerintem ésszel csináljatok ilyesmit.

Lengéscsillapítók vannak már rajta?
Én anélkül nem mennék túl nagy sebességgel, hacsak nem valami tükörsima az út.

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25848) bence188


bence188
tag

Sziasztok, van egy segway f25e rollerem, páromnak f30, viszont elég kicsi a hatótávuk. Van arra lehetőség, hogy kicseréljem az akkupakkot nagyobbra vagy bővítsem? Válaszotokat előre is köszönöm!

(#25849) FőDudu válasza Thunderzolee (#25847) üzenetére


FőDudu
addikt

Nem tervezem a roller tuningolasat - 12 evesen a fiam mar vezethet motort (Szloveniaban). Van ra vizsgaja.

Igy iden valoszinuleg kap egy motort (ami 50 kobcentisen 25Km/h lesz sebessegre fojtva) es boldogan motorozhat a barataival. Eszement amit ezekkel a 'pocskoszorukkel' muvelnek. Akrapovic kipuffogo, stb.

Eddig eleg volt a roller es a bicikli - most csak kicist felujitom a rollert mert a gumi is kopott es a gazkar is doglott. Valoszinuleg el lesz adva, felesleges egy harmadik kozlekedesi eszkoz 1 gyereknek.

FőDudu

(#25850) DigitXT válasza FőDudu (#25849) üzenetére


DigitXT
félisten

Ha a barátainak 40-50-et tud menni a vas, ki lesz segítve a 25 km/h-val...
Persze ha mindenki szabálykövető, akkor nincs baj, de elég egy hülye.:)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.