Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#25501) Impair1980 válasza Impair1980 (#25433) üzenetére


Impair1980
aktív tag

Mai nap visszaküldték a rollert! Kicserélték a vezérlő elektronikát a kábeleket és végül az akkumulátort is garanciába!

(#25502) PociAti válasza Impair1980 (#25501) üzenetére


PociAti
senior tag

Hát ez rohadt jó hír!

Szerintem többet is kaptál annál, mint ami a garanciális feltételek között szerepelt.
Fél éve lejárt az akkura a garancia, és a vezérlő elektronika meghibásodása után is próbálgattad még a rollert, hátha csak le van merülve. Aztán az is meghalt.

Azon kívül, hogy bontanék egy pezsgőt, a helyedben nem tudom mit tennék. Használnám tovább (mert a lényegi rész teljesen új), vagy ebben az állapotban eladnám működőképes rollerként, és megbízhatóbb gyártó felé váltanék.

(#25503) partytime25


partytime25
tag

Sziasztok.
Gondoltam hátha van itt valaki aki kötött már e rollerre kötelező felelősség biztositást.... Ha igen melyik biztosító vállalta? Egyre több fele hallom ha nem a sima pálcika rollert használja ember feltétlen köss kötelezőt segédmotorra... Nekem ezzel semmi bajom szívesen megkötöm de eddig akivel beszéltem: netrisk , biztositásokhu, meg 1-2 kimondott biztosító és mind egyöntetűen azt tanácsolta hogy mivel ez még nem segédmotoros kerékpár hivatalosan nem javasolják hogy kössek nehogy kidobot pénz legyen... Mert ha épp szerencsém van épp jó kedve van talán a rendőr lehet elfogadja,de az sem biztos.. ha meg baj történik nem fog fizetni a biztosítóm mert ez igazából még nem segédmotoros kerékpár nincs hivatalos alvázszáma stb... Mert minden megköthető mondták, de ha baj van ember várja a segítséget és akkor fog kiderülni hogy nem ér semmit amit kötöttem.. esetleg önmegnyugtatásnak lehet jó egyelőre... Furcsa hogy a biztosítók ezt mondják a rendörség meg azt hogy feltétlen köss rá mert ha 25km/h nál többet mész akkor az már segédmotor és kell ennyi... biztosítók meg nem javasolják :)... kicsit vicces ez az egész...

Igazából csak arra lennék kiváncsi valaki kötött e hivatalos kötelezőt segédmotorra (e-rollerre) ha igen melyik biztosítónál? Nem egy nagy tétel csak én eddig nem találtam olyan biztosítót akin érezhető lenne hogy.... ja persze igy meg úgy kell beírni dolgokat ezt azt itt ott feltüntetni és akkor semmi gond ez hivatalos lesz megnyugodhatok...

(hello bringás biztosítást mondták még de ott meg alapból leírásukban ki is zárja amennyiben segédmotor kategóriába sorolandó e rollered van akkor ne kösd meg mert azt nem fogják sehol elfogadni kötelezőként!)

Ha van valakinek tapasztalata ossza meg velem hátha előrébb jutok :)...
További szép napot... és köszi...
:R

(#25504) Boond válasza pescara (#25499) üzenetére


Boond
addikt

A nehezen és kinyithatatlan között van azért pár fok. Videókon ez sokkal egyszerűbbnek tűnik. Vagy gyakorlottabbak, vagy tényleg "olajozottan megy" másnak.

" akkor jo, ha szorosan zar es,, nehezen" nyilik. "
Pont ezért kérdeztem és nem fújkáltam... de ha vonat miatt kell, akkor akkor jó lenne, ha pick pack működne... így egybe beraktam a kocsiba :)) Nem volt időm szórakozni vele. (vonattal nem mentem volna, így nem votl gond.)

#25500 Thunderzolee
Oké, akkor nem nálam van a hiba, másnál is ilyen. Viszont ezt biztonsági szempontból jó. Praktikum szempontjából nem annyira :(

A 400w-osra van valamilyen szabály egyébként? Mert akkro le kéne vegyem azt a szalagot róla (még gyári).

(#25505) pescara válasza partytime25 (#25503) üzenetére


pescara
aktív tag

Hogy lehetne kotni, amikor hivatalosan nincs is kategorizalva, mint kozlekedesi eszkoz? A biztositok is elmondtak neked, akkor mit varsz itt?

(#25506) pescara válasza Boond (#25504) üzenetére


pescara
aktív tag

Nem, az enyemet lehet nyitni, annyira nem nehez.

(#25507) bkiky01 válasza partytime25 (#25503) üzenetére


bkiky01
senior tag

Unionnál simán lehet kötni online. 1 évre nem volt 4 ezer és amin meglepődtem, márkát, típust is tudta a rendszer. Nekem ennyit megér, ha van valami és rám húzzák, vagy ha a rendőrnek olyan kedve van, hogy kéri.. Amíg nem kötelező nyilván ez sem biztos, de legalább többet tudsz vele tenni, mint a semmi.. ;)

(#25508) partytime25 válasza bkiky01 (#25507) üzenetére


partytime25
tag

Köszi szépen a választ erre voltam kiváncsi meglesem uniont online felület mit mond... :R

"( ↑ ilyesmi válaszra vártam pescara köszi neked is azért ;) )"

(#25509) Peaceliker válasza partytime25 (#25503) üzenetére


Peaceliker
őstag

Nekem tavaly nyáron a hello-sat elfogadta a rendőrség a balesetnél. De lehet eset függő

"Oh my Goa'uld!"

(#25510) alphamooncam válasza pescara (#25505) üzenetére


alphamooncam
őstag

Kellemes olvasgatást, jó sokat dolgoztam vele! :P

"Hogy lehetne kotni, amikor hivatalosan nincs is kategorizalva, mint kozlekedesi eszkoz? A biztositok is elmondtak neked, akkor mit varsz itt?"

Kategorizálva van. Biztosítók alapjában véve kereskedők, a kockázatelemzéshez értenek, nem a joghoz. Arra ott vannak a jogászaik, ha kell.

Kategorizálva van:

EU szabályozás nem kötelező érvényű [link]

(6) A közösségi jóváhagyási eljárás célja, hogy mindegyik tagállam
megállapíthassa, hogy minden egyes járműtípus átesett a külön
irányelvekben előírt ellenőrzéseken, típusbizonyítványuk pedig
kiadásra került. További cél, hogy a gyártók a jóváhagyott
típusnak megfelelő összes járműre vonatkozóan elkészíthessék a
megfelelőségi igazolást*

Az ilyen igazolással rendelkező járművet a Közösség valamennyi országában forgalomba lehet hozni, érté-
kesíteni lehet, és nyilvántartásba lehet venni.
(7) Mivel a járművek közösségi típus-jóváhagyási rendszere műkö-
désének tökéletesítésére kitűzött célt az egyes tagállamok nem
érhetik el kellő hatékonysággal, és ezért – tekintettel a javasolt
intézkedések nagyságrendjére és kihatására – az a Közösség
szintjén inkább elérhető, a Közösség a Szerződés 5. cikkében
meghatározott szubszidiaritás elvének megfelelően intézkedéseket
fogadhat el. Az említett cikkben foglalt arányosság elvének
megfelelően ez az irányelv nem lép túl az említett célok eléré-
séhez szükséges mértéken.
(8) Az ezen irányelv végrehajtásához szükséges intézkedéseket a
Bizottságra ruházott végrehajtási hatáskörök gyakorlására vonat-
kozó eljárásokról szóló, 1999. június 28-i 1999/468/EK tanácsi
határozatnak ( 1) megfelelően kell elfogadni.
(9) Az egyértelműség érdekében tanácsos, hogy a 92/61/EGK tanácsi
irányelv hatályát veszítse, ezen irányelv pedig a helyébe lépjen,
ELFOGADTA EZT AZ IRÁNYELVET:
I. FEJEZET
Hatály és fogalommeghatározások
1. cikk
(1) Ezen irányelv minden motorkerékpárra és segédmotoros kerék-
párra vonatkozik, függetlenül attól, hogy ikerkerekes vagy másfajta
kivitelű, továbbá az ilyen járművek alkatrészeire és önálló műszaki
egységeire.
Ez az irányelv nem vonatkozik az alábbi járművekre:
a) olyan járművek, amelyek tervezési sebessége nem haladja meg a 6
km/h-t;
b) a gyalogosok általi használatra szánt járművek;
c) a mozgáskorlátozottak általi használatra szánt járművek;
d) a közúton vagy terepen való versenyzésre szánt járművek;
e) a 92/61/EGK irányelv alkalmazásának kezdetét megelőzően már
használatban lévő járművek;
f) mezőgazdasági vagy hasonló célokra használt traktorok és munka-
gépek;
g) az elsősorban szabadidős célokra tervezett, szimmetrikus kerékelrendezésű terepjáró járművek, amelyeknek elöl egy, hátul pedig kettő
kerekük van;
h) a legfeljebb 0,25 kW folyamatos névleges teljesítmény leadására
tervezett, elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású kerék-
párok, amelyeknél a motor teljesítménye a jármű sebességének növekedésével fokozatosan csökken, majd kikapcsolódik a 25 km/h sebesség elérésekor vagy korábban, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, sem pedig ezek alkatrészeire vagy önálló műszaki egységeire, kivéve ha ezeket az ezen irányelv alkalmazási körébe tartozó járműbe való beépítésre szánják.
Az irányelv nem alkalmazandó egyedi járművek jóváhagyására, kivéve, ha az ilyen jóváhagyásokat kiadó tagállamok elfogadják alkatrészeknek és önálló műszaki egységeknek az ezen irányelv alapján kiadott típusjóváhagyását a vonatkozó nemzeti követelmények alapján kiadott helyett.
(2) Az (1) bekezdésben említett járművek az alábbi csoportokba
sorolhatók:
a) segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória),amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h, és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:
i. kétkerekű típusnál a motor:
— hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű
motorok esetében, vagy
— folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem
több 4 kW-nál elektromos motor esetében;
ii. háromkerekű típusnál a motor:
— hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3 -nél a külső gyújtású
motorok esetében,
— legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb
belsőégésű motorok esetében, vagy
— folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem
több 4 kW-nál elektromos motorok esetében;
b) motorkerékpárok, azaz kétkerekű, oldalkocsi nélküli(L3e kategória)
vagy oldalkocsis (L4e kategória) motorkerékpárok, amelyek belsőégésű motor esetében 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú motorral
vannak ellátva, és/vagy amelyek legnagyobb tervezési sebessége a
45 km/h-t meghaladja;
c) motoros triciklik, azaz három, szimmetrikus elrendezésű kerékkel
ellátott járművek (L5e kategória), amelyek belsőégésű
motor esetében 50 cm3 -nél nagyobb hengerűrtartalmú motorral
vannak ellátva, és/vagy amelyek legnagyobb tervezési sebessége a
45 km/h-t meghaladja.
(3) Ezen irányelv az alábbi jellemzőkkel rendelkező négykerekű
motorkerékpárokra is vonatkozik:
a) könnyű, négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege
kevesebb 350 kg-nál (L6e kategória), a 45 km/h-t meg nem haladó
legnagyobb tervezési sebességű elektromos járművek esetében az
akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek
i. hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm-nél a külső gyújtású
motorok esetében;
ii. legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb
belsőégésű motorok esetében; vagy
iii. folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem
több 4 kW-nál elektromos motorok esetében.
Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriához tartozó
háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazható műszaki
követelményeket, kivéve ha külön irányelvekben ettől eltérő rendel-
kezés szerepel;
b) az a) pontban említetteken kívüli négykerekű motorkerékpárok,
amelyek terheletlen tömege nem haladja meg a 400 kg-ot (L7e kategória) (az árufuvarozásra szánt járművek esetében az 550 kg-ot), az elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek legnagyobb hasznos teljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot. Ezek a járművek motoros tricikliknek minősülnek, és teljesíteniük kell az L5e kategóriába tartozó motoros triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket, kivéve ha külön irányelvekben ettől eltérő rendelkezés szerepel"

Megfelelősségi igazolás pl.*: [Dualtron bent felsorolt 16 modelljére érvényes]

Netrisk ( Biztosítási alkusz cég ) cikke: [link]

Milyen járművek minősülnek segédmotornak?
A segédmotoros kerékpár, rövidebb nevén segédmotor olyan két-, esetleg háromkerekű jármű, amelyet 50 köbcentiméternél kisebb hengerűrtartalmú, vagy legfeljebb 4 kilowatt teljesítményű motor hajt, legnagyobb sebessége pedig nem haladja meg a 45 km/h-t. Ezek a járművek az úgynevezett „AM” kategóriába tartoznak, így a vezetésükhöz legalább ilyen kategóriájú jogosítvány szükséges. A segédmotoros kerékpárok különlegessége, hogy a rendszámmal való ellátásuk nem kötelező – ugyanakkor nem is tilos –, viszont a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást ezekre is meg kell kötni. Ne feledjük, hogy bizonyos elektromos kerékpárok is minősülhetnek segédmotoros kerékpárnak: az önálló gázkarral rendelkező, a pedálozás nélkül is hajtható, a 300 wattnál nagyobb teljesítményű motorral rendelkező, valamint a 25 km/h sebességet meghaladó e-biciklik már a segédmotor kategóriába tartoznak. Ezeknek a vezetéséhez ugyanúgy jogosítvány és kötelező biztosítás szükséges, így mindig legyünk résen, és legyünk tisztában a vonatkozó szabályokkal, mielőtt elektromos kerékpárt vásárolnánk! Bár a kategórián belül létezik négykerekű segédmotoros kerékpár (quad, moped) is, ennek a járműtípusnak a szabályzása részletesebb és bonyolultabb, így ezeket a járműveket érdemes külön kezelni a kismotoroktól és robogóktól.

... Ne feledjük, hogy a hazai KRESZ értelmében csak a segédmotoros kerékpárnak nem minősülő pedelecek mentesülnek a kötelező biztosítás megfizetése alól, így, ha e-kerékpár vásárlását tervezzük, ezt mindenképp vegyük figyelembe!

Náluk nem lehet egyenlőre rollerre ( smkp ) biztosítást kötni. (próbáltam)

Érdekes lehet még, mert bár nyilván tanulták, ha tanulták, de mivel nem gyakori az igény, így nem minden jogász ismeri:
[lex specialis derogat legi generali elv, specialitás elve]

"A jogi normák általánosan megfogalmazott tényállásokat, magatartási mintákat tartalmaznak, a jogalkalmazás során pedig az egyedi esetre nézve kell megállapítani, hogy mit mond a jog. A norma absztrakt értelmének megállapítását, és a konkrét esetre való pontosítását a jogértelmezés segíti. Az egyszerűbb társadalmi körülmények között a jogi normák jellemzően konkrét élethelyzetre
vonatkoznak, ezért értelmezésük főleg a normák szó szerinti értelmezéséhez kötött. A mai fejlett társadalmakban a jogi normák túlnyomórészt általános szinten megfogalmazottak, nem egy egyedi esetre irányadóak, ezért az általános megfogalmazású norma egyedi esetre alkalmazása során a jog értelmezése egyre többször válik szükségessé..."

Ez alapján simán belemagyarázható olyan dolog is, ami konkrétan ugyan nincs leírva, de a jogszabályi szövegkörnyezetből kimazsolázható, amit bizonyítani akarnak.

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25511) Peaceliker válasza alphamooncam (#25510) üzenetére


Peaceliker
őstag

Nagyobb roller és smkp megfeleltetés pont a tervezett sebességen bukik meg. Ugyanis rollerek nem max 45re lettek tervezve. És tudjuk hogy bármi smkp többet tudott ettől szintén, de ott legalább gyártó azt hazudta, hogy nem. Itt meg konkrétan bárhol nézed le van írva, hogy 60-65-75..stb kmh a max tempó. Szerintem ezért necces. És ha marad ez a 45kmh dolog akkor járhatunk úgy, mint a csehek(nem tudom pontosan, lehet nem ott, minap olvastam), hogy A1 be úgy vevágják mint a szart... Persze ez kinyitna egy másik kérdést... Akkor kap rendszámot és felmehetek vele pályára? ;] vagy A1 amúgy sem mehetett fel eddigi sem? Ezt bevallom őszintén, pontosan nem is tudom

"Oh my Goa'uld!"

(#25512) alphamooncam válasza Peaceliker (#25511) üzenetére


alphamooncam
őstag

"Nagyobb roller és smkp megfeleltetés pont a tervezett sebességen bukik meg. Ugyanis rollerek nem max 45re lettek tervezve."

Jogos.

Téma: Sebesség maximalizálás jogalkotó részéről.

Jogértelmezési kérdés is lehet. Láttam jogszabályban leírva mindenféle szövegkörnyezetben. Láttam 40-et, 45-öt. Sík úton, tartósan, tervezett sebességen stb. mindeféle cimkékkel ellátva.

Analógiák.

Gépjárműnek, autónak, motornak, tg.kocsinak nincs maximalizált felső sebességhatára, vannak viszont a KRESZ-ben leírt kategóriák, milyen fajta jármű, szabályosan, hol, milyen sebességgel mehet.

Utóbbi megközelítés gyakorlatban is ellenőrizhető, míg a jelenlegi pongyola rendelkezés miatt a smkp kategóriára a gyártó max. sebességet túl kell tervezze, mert nagyon nem mindegy hogy a vezető 50 vagy 150kg.

Szóval haladni kéne a korral, a jogalkotókra vár még egy kis feladat, a megoldás meg az orrunk előtt van...

P.S.: Lajstromba vétel, és rendszám hijján gyakorlatban nem vagy nehezen ellenőrizhető egy smkp. vagy roller sebessége.

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25513) PociAti válasza Peaceliker (#25511) üzenetére


PociAti
senior tag

(#25510) alphamooncam hozzászólása szakmai jártasságról és hozzáértésről tanúskodik, azért vedd figyelembe, hogy pont a netrisk.hu cikkének idézésébe kötöttél bele.

Ebbe a cikkbe én is bele tudok kötni. Idézném legelső fejezetét:
"A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) adatai szerint hazánkban csak minden hatodik robogóra kötnek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást. Sokan még csak nem is tudnak arról, hogy a segédmotor biztosítása is kötelező, pedig károkozás vagy egy közúti ellenőrzés esetén könnyedén pórul járhatunk, ha nem teljesítettük ezt a kötelességet."

Valakinek vannak adatai arról, hogy hány robogó van Magyarországon? Szerintem ez csak egy erős becslés. Az "adatai alapján" az egy elég laza szinonimája annak, hogy "bátor becslésük" alapján.
És feltételezésem szerint ténylegesen csak a robogókra gondolhattak, és nem az egyéb járművekre, melyek szintén "a segédmotor kategóriába tartoznak". (E-bicikliket hozta fel példának a cikk.)
Ez a "Szövetség", ahogy nevezik magukat egy profitorientált vállalkozás. Anyagi érdekük a pánik keltés, a tragédiák közbeszédbe emelése, a jogi következmények minél borúsabb feltüntetése. Még ha ezekhez a tényeket torzan kell beállítaniuk, ügyfél számára lényeges dolgokat kell elhallgatniuk, csakhogy minél nagyobb profitra tegyenek szert. Nem érünk vannak, maguk gyarapodásáért jöttek létre!

Peaceliker, az érvelésed "Ugyanis rollerek nem max 45re lettek tervezve" nem tűnik észszerűnek. A 45 km/h az SMKP felső határa, fölötte már komolyabb kategóriába tartozna. Nem az a kérdés, hogy mikortól lógna ki egyes elektromos roller az SMKP kategóriából, hanem mikortól tartozna bele.
Elektromos kerékpároknál: "az önálló gázkarral rendelkező, a pedálozás nélkül is hajtható, a 300 wattnál nagyobb teljesítményű motorral rendelkező, valamint a 25 km/h sebességet meghaladó e-biciklik ". Itt se tették fel a kérdést, hogy ezek maximum 45 km/h-ra lettek-e tervezve?

(#25514) MrRL19


MrRL19
senior tag

Csao Sziasztok !

Kérdésem lenne van e vkinek tapsztalata / informaciója Euronicsben lett vásárolva egy Segway F2 Plus , tavaly nyáron .
Hibák : fék alig fog már/kerékcsapágy szól /mind2 kerek fujni kell pár naponta :F

Gariban javítjak ezeket?

Na, viselkedj rendesen, kaszáld a dohányt, tudd, hol a helyed és ki tudja? Talán egy nap majd kinyitják a könyvet és beírják a neved. Befogadnak a családba. Beavatott leszel. Na gyere, emeld a poharad! ///M P O W E R

(#25515) PociAti válasza MrRL19 (#25514) üzenetére


PociAti
senior tag

Ezek tipikusan úgy hangzanak, mintha a kopóalkatrészek elhasználódtak volna.
És a kopóalkatrészekre nem terjed ki a garancia.

Talán a fék gyenge működésének más oka is lehet, mint a kopás vagy beállítás. Ha idődbe belefér akkor egy próbát megér. Mert például napokban (#25501) Impair1980 is nagyon jól járt azzal, hogy magyar garanciával vette a rollerét.

Ne foglalkozz azokkal, akik szerint a magyar garanciához ragaszkodni mentális betegség, vagy egyszerűen csak nem érdemes:

(#25516) MrRL19 válasza PociAti (#25515) üzenetére


MrRL19
senior tag

Akkor megprobálkozom minenképpen vele ,de vkinek van tapasztalata akkor kérem ossza meg velem :)
(egyébként ahhoz képest ,h kopoalkatrészek tavaly nyáron lett vásárolva heti 3napokat van használva meloba 1-2km/kör /3-4alkalommal ... kicsit csalodás számomra.és hozzáteszem min 2hónapja nem fog rendesen fék stb.. 1200-300km van benne)

[ Szerkesztve ]

Na, viselkedj rendesen, kaszáld a dohányt, tudd, hol a helyed és ki tudja? Talán egy nap majd kinyitják a könyvet és beírják a neved. Befogadnak a családba. Beavatott leszel. Na gyere, emeld a poharad! ///M P O W E R

(#25517) BitRider válasza MrRL19 (#25516) üzenetére


BitRider
aktív tag

Ez a hulladék fékek ismérve, még a több százezres gépekre is fost raknak. Ha bármennyire is standard tárcsafék, még mechanikusból is kapható 3 ezerért olyan, ami jó. Cseréltetni kell. Bp belvárosban ROLLBASE pl., ahol ezt megcsinálják.

[ Szerkesztve ]

(#25518) Boond válasza MrRL19 (#25516) üzenetére


Boond
addikt

Én alig használtam a féket eddig, általában vagy úgy vezettem, hogy nem nagyon kellet vagy volt amikor a visszatöltés miatt nem volt szükség fékre. Nekem 1000 kmel kevesebb van benne.

(#25519) Thunderzolee válasza MrRL19 (#25514) üzenetére

Kereket nem.
Csapágyak nagyon rossz minőségűek, ezért van, h ilyen hamar csereérettre kopnak.
Féket meg be kell állítani, vagy fékpofa csere.

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25520) alphamooncam válasza Peaceliker (#25453) üzenetére


alphamooncam
őstag

Megérkezett a szitálás gátló. Végül nem az lett, amit mutattam, hanem a német amazonról egy olyan, aminek a tengelye nitrides kezelést kapott. Egyébként ezt a felületkezelést ( speckó sárga szine alapján, mert a leírásba ilyet nem tettek) nagyon drága motor tuning telókba használják, mert kopásállóbb, jobban csúszik, tartósabb stb. Meg hamarabb is megérkezett, ugyan egy picit drágább volt, de így is megállt háznál 25 ropiba.

Közben elkezdtem a konzolt is...

Meg a konzol helyét előkészítettem coilozásra...

ami eredetileg a kürt felfogatására szolgált. A két csavarhely látszik a képen, a duda már leszerelve.

És mivel lusta vok.

a kereket felkötöttem, mert útban volt, és mert nem akartam kikötni a féket, meg a vezetékeket...Folyt. köv.

[ Szerkesztve ]

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25521) Pano


Pano
addikt

Üdv!

Van egy Segway F2 Plus-om. Az utóbbi 2 hétben elkezdett a lábtartó menet közben idegesítően nyikorogni. Olyan mint amikor az ember cipeli a zsugor ásványvizet vagy nyikorogtatja a hungarocellt. Nagyon frusztráló.
Találkoztatok már ilyesmivel? Szerintetek én tudok vele kezdeni valamit vagy irány a garanciális szerviz?

(#25522) wwenigma


wwenigma
Jómunkásember

Új kresz: [link] blablabla 2025. március 31-ig tesz javaslatokat az új szabályozás kialakítására. Hát kíváncsi vagyok.

Első esésem megvolt közben, roller ment vagy 6-tal, fékezni akartam pici kanyarodásnál erre valami úthiba kihúzta a kezemből a kormányt, szerencsére oldalra estem és fordultam levegőbe így csak a vállam hátulról kapott egy nagyobbat. Már tudom mozgatni. :DDD

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#25523) KáZéé


KáZéé
tag

Szeretnék venni egy elektromos rollert kb arra a célra, hogy a futóbicikliző vmint később a pedálos bicikliző gyerekeimet tudjam követni. 105 kg vagyok, olyan kellene ami elbír, és nem hagynak le vele. :)
Persze ha már lesz roller akkor boltba is elszaladok vele. :)

Milyet ajánlanátok?

[ Szerkesztve ]

(#25524) Reggie0 válasza wwenigma (#25522) üzenetére


Reggie0
félisten

Mire lesz valami, mi mar motoros jarokeretet fogunk valogatni.

(#25525) polo493 válasza wwenigma (#25522) üzenetére


polo493
tag

az ilyen trógerek minek adnak tanácsot pl a 125cc B jogsi ,pénzre mennek ,mert így keresnek rajta ,nehogy ingyen legyen mint más normális országban,az ilyen kamu szakértőnek eltörni a kezét ,pénzéhes mocsok ,hagyjuk már a kifogást ,ez mind érdekképviselet semmi másért nincsenek ott!

[ Szerkesztve ]

(#25526) PociAti válasza polo493 (#25525) üzenetére


PociAti
senior tag

A hőbörgés helyett tudsz konkrét példát is mondani?

"... más normális országban, ..." alatt mondjuk Németországra, Dániára, Svédországra, Norvégiára és Olaszországra gondolsz? Ezekben az országokban már megszületett a szabályozás, és elektromos roller esetén a sebesség felső határát 20 km/h-ban állapították meg!

forrás: European Consumer Centre Germany

Pár apróság pl. a svédektől:
- You must be at least 18 years old to rent an e-scooter.
- Maximum speed: 20 km/h
- Motor power must not exceed 250 watts.

Vagy ott van az Egyesült Királyság:
"Jelenleg az Egyesült Királyságban nem engedélyezett az e-rollerek használata közutakon.
Háttérinformációk: Az e-scooterek nem felelnek meg az Egyesült Királyság közúti közlekedési törvényének.
Ezért az elektromos robogók csak magánterületen használhatók.
Az Egyesült Királyság kormánya azonban azt tervezi, hogy engedélyezi az e-scooterek használatát a közutakon."

(#25527) Asgeloth88


Asgeloth88
csendes tag

Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni, hogy milyen erollert vegyek.

Felhasználás paraméterei:
Magasságom: 180 cm
Súly: 124 kg -+ 3 kg, mert a hátamon lenne egy laptop is.
Utazási távolság és használat gyakorisága: heti kétszer használnám munkába javarészt sík úton, kb. napi 5-8 km távolságra (tömegközlekedésig kell eljutnom, illetve Bp-en is kell minimálisan közlekednem vele a munkahelyemig)
Ár: max 150 000 ft-ot költenék rá

Előre is köszönöm a segítséget!

(#25528) DigitXT válasza Asgeloth88 (#25527) üzenetére


DigitXT
félisten

Semmilyet...:U Ennyi pénzért nem kapsz olyat, amivel biztonságosan
lehetne közlekedni, ha meg rá állsz valami pálcikára, simán széttörik.

(#25529) Bep


Bep
senior tag

(#25530) fatalista22 válasza DigitXT (#25490) üzenetére


fatalista22
tag

Bocs, régen jártam erre. Mivel az orvosok egyáltalán nem tiltják most, ez azt jelenti, hogy bíznak benne, megoldották a problémámat. Kaptam egy pacemakert, ami nem engedi a szívet olyan állapotba kerülni, ami után ájulás lehetne. Tulajdonképpen azt mondták, hogy kardiológiai szempontból ájulás már nem lehet. Mivel nálam ez volt, így az ok megoldva. Persze addig is tesztelem magam, mielőtt döntenék, de tényleg sokkal jobban megy minden, azért érzem.

[ Szerkesztve ]

(#25531) DigitXT válasza fatalista22 (#25530) üzenetére


DigitXT
félisten

Ezek jó hírek: ettől függetlenül nem ajánlanám a rollerezést.
Nálam pl. kiderült, hogy a kulcscsont törés az semmi, mivel
az vagy meggyógyul magától, vagy megműtik, nem halálos.
Ellenben egy lép repedéssel, amibe igen gyorsan bele lehet
halni, mert akkora belső vérzés lehet belőle, hogy reszeltek.

Ha úgy tetszik megúsztam! Ezt, hogy erőből bele csapódsz
az aszfaltba rolleren lehet legjobban előadni. Soha többet...
(Megfigyelésen vagyok most a sebészeten: reménykedem!)

(#25532) Pano válasza DigitXT (#25531) üzenetére


Pano
addikt

Jobbulást! Remélem minden okés lesz.

Sajnos olyan közlekedési eszköz nincs, ami nem balesetveszélyes. A körülmények mindent képesek felülírni vagy rossz vagy jó irányba.
Néha elgondolkozom, hogy lehet kéne egy gyorsabb roller, de mindig hamar arra jutok, hogy nem éri meg a kockázatot.
Jól elvagyok én a 20 km/h-al. 25-el is csak olyan helyen megyek amit ismerek és nincs gyalogos vagy autós forgalom.

[ Szerkesztve ]

(#25533) PociAti válasza fatalista22 (#25530) üzenetére


PociAti
senior tag

Mások példája tud erőt adni, mert bőven van rá példa, hogy teljes értékű életet lehet élni. Sok hírességgel tartozol egy klubba.

Arnold Schwarzenegger is pár hete kapott pacemakert, mások viccesen megjegyezték, hogy a műtét után tényleg Terminator lett. Sokan nem tudják, volt már neki 3 nyitott szívműtéte. Örökletes genetikai rendellenességgel született, szívbillentyűjét kellett cserélni, erre először 1997-ben került sor, majd később annyit fejlődött a tudomány, hogy ezt mellkas felbontása nélkül is meg tudják már csinálni. Sűrű programja miatt 2018-ban szakított egy kis időt az egyik Terminator forgatása előtt, hogy újra kicserélik a billentyűjét, de a műtét során hibáztak az orvosok, szóval életmentő beavatkozás miatt újra bontani kellett a mellkasát. Majd 2020-ban ismét volt egy szívműtéte.

Fogalmam sincs milyen lehet peacemakerrel a roller kormányát fogni, de azt tudom, hogy kátyú meg tudja viccelni a rollert, és a kormány akkorát tud rúgni, mint a ló. Ritkán fordul elő ilyen, de elég kellemetlen.
Maradni kellene inkább a kerékpár mellett.
Ahogy már korábban is linkeltek be neked elektromos kerékpárt, egyre többet látni 200-220e Ft környékén.
Niubility B16S elektromos kerékpár 36V 14.5AH 350W Elektromos kerékpár 16 hüvelyk,50-60KM hatótávolság,100KG maximális terhelés

Nem azt mondom, hogy ez egy jó termék, sőt, a rollerben a Niubility kifejezetten problémásak közé tartozott, viszont talán valamely normálisabb gyártó is megjelenik majd ezen a piacon valami elérhető és bátran ajánlható géppel.

(#25534) alphamooncam válasza fatalista22 (#25530) üzenetére


alphamooncam
őstag

"Bocs, régen jártam erre. Mivel az orvosok egyáltalán nem tiltják most, ez azt jelenti, hogy bíznak benne, megoldották a problémámat."

Bocs hogy belevau, de az orvosoknak tudniuk kéne először is, hogy ilyen állapotban akarsz forgalomba részt venni.

Nem tudom hallottál-e már az apnoé nevű "betegségről" ami tulajdon képpen egy alvászavar.

Nos, már ezzel a kórképpel bevonják a jogsidat, nemhogy egy ájulásos kórképpel.

Szóval az nem elég, hogy nem tiltják, hanem kifejezetten engedélyeznie kell az orvosnak az ilyen állapotban való vezetést.

Ha engedélyezi, onnantól Övé a felelősség. ( Azt azért megnézném, melyik orvos menne helyetted börtönbe* )

Mégvalami!

Ha tudomásomra jutna, hogy egy szerettem azért sérült meg, mert a felelőtlen vezető abban bízott, hogy vele soha többet nem történik meg, és mégis balesetet okozott, nem igazán érdekelne mi történik velem, de az biztos hogy kinyírnám az illetőt.

Ez nem vicc! Tessék elmenni az orvoshoz, hogy írja alá azt az engedélyt, hogy vezethetsz, forgalomban részt vehetsz, különben potenciális gyilkos vagy ha bármilyen járművel részt veszel a forgalomban !

[ Szerkesztve ]

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25535) Thunderzolee válasza KáZéé (#25523) üzenetére

Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:

Xiaomi
8.5"-os kerék:
Essential..250W 20km 5100mAh 12kg (max 20km/h)
1S.............250W 30km 7650mAh 12.5kg
Mi 3 Lite...300W 20km 5200mAh 13kg
Mi 3..........300W 30km 7650mAh 13.2kg
Pro 2.........300W 45km 12800mAh 14.2kg
4 Lite.........300W 20km 5200mAh 15.6kg
Tömlős gumik
Tárcsafék hátul

8.1"-os TÖMÖR kerék:
4 Go....250W 30km 7650mAh (24V) 13.7kg

10"-os kerék:
4..........300W 30km 7600mAh 16.5kg
4 Pro....350W 45km 12400mAh 17kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul

4 Ultra...500W 70km 12000mAh (48V) 24.5kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
Lengéscsillapítók

Korábbi modellek új nevei:
M187 = Essential
M365 = 1S (kifutott)
M365 Pro = Pro2

Segway
10"-os kerék:

D sorozat:
D18.....250W 18km 5200mAh 14.8kg
D28.....300W 28km 7650mAh 15.3kg
D38.....350W 38km 10200mAh 16.3kg
Tömlős gumik
Dobfék hátul

E sorozat:
E2 Pro.....350W....30km...7650mAh 15kg
Tömlő nélküli kerekek
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
Index

F sorozat:
F25....250W 20km 7650mAh 14.7kg (tömlős)
F30....300W 30km 10200mAh 15.1kg
F40....350W 40km 10200mAh 15.8kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul

F25i.....300W 20km 7650mAh 15.5kg (tömlős)
F40i.....350W 40km 10200mAh 17.8kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul
Index

F65i.....400W 65km 11600mAh (48V) 21.8kg
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Szélesített trepni (21cm)

F2 sorozat:
F2..........400W 40km 10200mAh 17.5kg
F2 Plus..400W 50km 12800mAh 17.7kg
F2 Pro....450W 50km 12800mAh 18.5kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Elöl lengéscsillapító a Pro-n

Max sorozat:
G30.......350W 65km 15300mAh 18.7kg
G30LE...350W 45km 10200mAh 15kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtás

G2..........450W 65km 15300mAh 24.3kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtás
Lengéscsillapítók
Index

Okai
Neon Lite.....300W 30km 7800mAh 13.2kg
Tömlő nélküli "önjavítós" kerekek 9"
Tárcsafék hátul

Neon............300W 40km 9800mAh 17.5kg
Tömlős kerék elöl 8.5"
Tömör gumi hátul + rugó 8.5"
Tárcsafék hátul

Neon Pro....350W 60km 14700mAh 21kg
Tömlős kerekek 10"
Tárcsafék hátul

Inmotion
S1........500W 90km 12500mAh (52V) 24kg
Zselés kerekek 10"
Hátsókerék hajtás
Lengéscsillapítók
Dobfék elöl
Index

Az árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a, fele a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb motoros, nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb motoros, kisebb akksis.
Xiaomira, Segwayre lengéscsillapítót lehet utólag szerelni, ha szükséges. (Sharkset, Konyk, Monorim)

[ Szerkesztve ]

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25536) Thunderzolee válasza KáZéé (#25523) üzenetére

Segway F2, F2 Plus?

Vagy most épp akciós a G30, esetleg F65i.

Ekkora súlyhoz nem árt egy erősebb motor.

[ Szerkesztve ]

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25537) pescara válasza DigitXT (#25528) üzenetére


pescara
aktív tag

Arrol nem is beszelve, hogy ekkora sullyal siman eletveszelyes lehet rollerezni, gyorsulni, fekezni, fordulni...stb.

(#25538) Thunderzolee

Ducati Pro II Evo 170ezer Euronicsban
https://euronics.hu/elektromos-roller/ducati-pro-2-evo-elektromos-roller-iranyjelzovel

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25539) Aaron14


Aaron14
őstag

Sziasztok,

Cseréltetett valaki mostanában csapágyat a rollerében Budapesten?

F2 Pro-ban kellene első és hátsó csapágyat cseréltetni, de nem akarom két hétre leadni. Van tippetek, hol végeznek egy ilyen művelettel előbb?

Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB

(#25540) fatalista22 válasza alphamooncam (#25534) üzenetére


fatalista22
tag

Kardiológiai osztályon feküdtem, ahol tisztában voltak a bekerülésem okával, s ennek megfelelő pacemakert ültettek be. Sőt még azt is elmondták, hogy szívprobléma miatt nem lesz már ájulás. Ajánlották a sportot is, köztük a kerékpárt. Nem hiszem, hogy itt bárki felelőtlenül állított bármit. A zárójelentésemben is benne van, hogy kerékárra ülhetek. Ennyi elég?

[ Szerkesztve ]

(#25541) Reggie0 válasza alphamooncam (#25534) üzenetére


Reggie0
félisten

Orvosok nem nagyon mennek bortonbe ilyesmiert, ezert sem veszik komolyan a jogsi hosszabbitasos vizsgalatokat.

(#25542) Thunderzolee

Okai rollerek keréknyomás táblázat:

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25543) Thunderzolee válasza Aaron14 (#25539) üzenetére

Adnak csere rollert.

Én Újpesten szoktam csináltatni a SkyRideban.

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25544) pescara válasza Aaron14 (#25539) üzenetére


pescara
aktív tag

Miert kene emiatt 2 hetre leadni? Ha van csapagy, akkor ezt egybol megcsinaljak , legalabb is itt Athenban egyeztetsz idopontot es siman megvarod. Nem hiszem, hogy Budapesten mashogy mukodne.

(#25545) Thunderzolee válasza pescara (#25544) üzenetére

Pesten is lehet egyeztetni időpontot, de mivel kevés a roller-szerviz, a meglevők leterheltek, így ha csak beviszi valaki, annak egyáltalán nem biztos, h napokon belül kész lesz.
Max felárért. ;]

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25546) pescara válasza Thunderzolee (#25545) üzenetére


pescara
aktív tag

Hat erre gondoltam, ha csak ugy bemesz, itt is elhajtanak nagy esellyel. De egy kotyogo csapaggyal meg jo esellyel ki lehet birni par napot, mire kapna idopontot, azert nem ertettem a 2 hetre leadast.

(#25547) alphamooncam válasza fatalista22 (#25540) üzenetére


alphamooncam
őstag

"A zárójelentésemben is benne van, hogy kerékárra ülhetek. Ennyi elég?"

Szobakerékpárra nem volt benne?

A háziorvos fogja megmondani, nyilván a kardiológus véleménye alapján, de ez így akkor sem okés, mert nem az van a zárójelentésedben, hogy forgalomba engednek vezetni.

Tényleg sajnálom, hogy ilyen állapotba kerültél, de ez még nem hatalmaz fel arra, hogy mások életével játsz !

Tisztában vagy vele, hogy egyszer már megtörtént, hogy elájultál vezetés ( biciklizés ) közben.

A büntetőjogi definíció szerint ez a luxuria, a tudatos gondatlanság: Az elkövető előre látja magatartása következményeinek a lehetőségét, de könnyelműen bízik azok elmaradásában. legyen mondjuk ez a link [bűnösség].

El kéne fogadni, hogy nem mindenki alkalmas vezetésre. Ettől nem leszel kevesebb másnál. A lakosság nagyobb részének nincs engedélye vezetni, nem nagy dolog ebbe a csoportba tartozni, csak kellemetlen.

Maradjunk a realitás talaján, örülnék ha mindíg és mindenkor öntudatodnál tudnál maradni, de mivel volt már példa az ellenkezőjére, nagy az esély arra, hogy a többi közlekedő védelmében megvonják/nem adnak engedélyt vezetni.

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25548) alphamooncam válasza Reggie0 (#25541) üzenetére


alphamooncam
őstag

"Orvosok nem nagyon mennek bortonbe ilyesmiert, ezert sem veszik komolyan a jogsi hosszabbitasos vizsgalatokat."

Valóban nem. Viszont nem azért tanultak intenzíven 28-30 éves korukig, ( + diplomát követően ) hogy utána foglalkozástól eltiltás miatt ne gyakorolhassák a nehezen megszerzett szakmájukat.

Lányom is, és a vőm is a SOTE-n végzett, nem veszélyeztetnék semmi pénzért a megélhetésüket, főleg nem egy idegenért.

Arról nem is beszélve hogy büntetőügyekben nem sima orvos, hanem iü.orvosszakértő fog véleményt mondani.

Utólag !

Jobb megelőzni a problémát !

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25549) BitRider válasza alphamooncam (#25547) üzenetére


BitRider
aktív tag

Mondjuk én sokkal kisebb problémának érzem – főleg a pacemaker-es fix után –, hogy így veszélyeztessen bárkit önmagán kívül, ráadásul csak rollerrel. Sokkal gázabb az átlag nemindexelő / gyorshajtó, a koordinációs és egyéb képességekkel sem rendelkező hülye / agresszív picsa, vagy a remegő / bizonytalan vén fasz, akiktől már rég el kellett volna venni a jogsit, vagy soha oda nem ítélni.

[ Szerkesztve ]

(#25550) BitRider válasza BitRider (#25549) üzenetére


BitRider
aktív tag

* vagy bicajjal

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.