Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Civilization V

Hozzászólások

(#26) tdd587 válasza Sonja (#25) üzenetére


tdd587
őstag

Megnéztem, több kérdésemre is választ kaptam. Az egységek végre valóban nem a halálig harcolnak, csak beledurrantanak egymásba, fogyatkoznak, aztán akár mindkettő talpon is maradhat (mint a videóban). Ez jó, ideje volt már. Említi a gyógyulást is, nem rossz. Ha még sebesülés is lenne, illetve lehetne besorozni a halottak helyett bakákat - az lenne az igazi. Persze az nem derül ki, hogy a tapasztalat nyilván van-e tartva, akkor érdekes az újoncok bevonása egy vaskeresztes, de megfogyatkozott egységbe...

A city képernyőn én továbbra sem tudtam eldönteni, hogy mi tartozik a városhoz és mi nem, mert csak a kulturális határokról beszélt (lehet pénzért is bővíteni), de hogy miért kellene megvennem egy távoli óceánra eső mezőt, az nem világos. Aztán lehet csak nem figyeltem eléggé.

A városok (ön)védeleme érdekes ötlet, remélhetőleg lehet majd komolyan fejleszteni és stalingrad-ot varázsolni a stratégiai pontokon (nem mintha az olyan vidám helyszín lenne). Sajnos az sem derül ki, hogy hány egységet lehet pl. városban védelemre tartani. Ha csak egyet, az nem túl sok...

Az nem derült ki számomra, hogy a puppet city választása miért lenne különösebb előny a teljes beolvasztáshoz képest. Happiness az egyetlen, de ez tök lényegtelen általában.

A kultúra változásai most jónak tűnnek, a diplomácia viszont szerintem továbbra is egy vicc, az nem tárgyalás, hogy adj király katonát, nem adok, szakíts ha bírsz or go fuck yourself. Valójában egy határ menti csapatösszevonásból már diplomácia csetepaté kellene legyen (vonjam vissza a haderőt a határainkról, mondjuk legalább 2 mezőnyire), vagy ha atombombát kezdek építeni (azonnal állítsam le), vagy ha erősen fegyverkezek (állítsam le új tankok építését), de lehetne kvótákról is tárgyalni (25 riflemen legyen elég nekem), ahogy a kereskedelemben, nyersanyagokban, iparban is csomó dolog van, ami csípheti egy-két hatalom szemét.

Kereskedelemnek mondjuk itt nyomát sem véltem felfedezni. Érdekes módon a Call to Power-ben már kitalálták ezt is, primitív módon, de nem is volt rossz kezdésnek az áruforgalom ábrázolása és kivitelezése a térképen is látszódó kereskedelmi útvonalakkal, amik követték az utakat, a folyókat, elkerülték a hegyeket, mocsarakat stb. Ezt a területet én Sid helyében belevettem volna az újdonságok közé...

Meg valami ipari modellen is lehetne gondolkodni, pl. tőkeáthelyezés, hiszen erről szól a modern kapitalizmus, hogy idegen helyeken építenek gyárakat, ami ott termel, de otthon dől belőle a lóvé. Ezt viszonylag könnyen meg lehetne valósítani a játék keretein belül is, hogy csak egy példát mondjak: 50 aranyat ajánlok fel egy idegen városban egy gyár felhúzására, ami ott helyben +2 termelés körönként, nekem viszont +2 arany körönként. Mindenki jól jár. Mondjuk, hogy hol és mikor éri meg államilag befektetni, azt ki kellene találni jobban, mert kellenének rizikófaktorok is, ahogy a való világban is vannak versenyképes övezetek és nem azok.

Sid egyébként biztos nem örülne neki, de én biztos megcsinálnék egy olyan rendszert, ahol a magántőke is pénzmozgást generál, építkezik stb. Pl. a luxury kiadásokból a magántőke építene gyárat az ellenfeleknél békeidőkben, amiből állami bevételem is keletkezik. Ha eléggé összefonódnak a szálak, akkor mindjárt nem is olyan könnyű nekimenni a fél világnak azon a címen, hogy csak ők mennek tönkre, én úgy is erősödöm.

Ezek nélkül megint azt érzem, hogy minden mindegy alapon csak ledobja a bombát az ellenfél fővárosára és nem omlik össze a világgazdaság, nem omlanak össze a pénzpiacok, szépen lehet tovább építkezni otthon (a modern világ romjain?), mintha mi sem történt volna.

Mi meg itt be vagyunk sózva a CHF árfolyamok miatt. Hmm, tényleg, kellene saját valuta árfolyam minden államnak, nem csak gold. Mekkora poén lenne... elinflálni az államadóságot... már ha lenne ilyen fogalom a játékban...

Szerk: szerintem Sid nem szereti az olyan koncepciókat, amire a játékosnak nincsen közvetlen kihatása. Csak akkor nem értem, hogy ha magától nem fonódnak össze az államok és egy gombnyomás háborút indítani az ezer éves szövetséges ellen, akkor miért nem újítanak már valamit diplomácia szintjén, hogy lehessen alkukat kötni ezer dolog kapcsán és valóban szorosra fűzni a szálakat. Az egy vicc, hogy követelhetem a várost tőle, meg lehet cserélni egy-egy dolgot az egész játék folyamán kb. 3x. Abból is kettő gyors tudomány csere mindjárt az ismerkedésnél.

[ Szerkesztve ]

Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Civilization V
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.