A scout nagyon gyorsan iszkol. Nincs terület veszteség a lépésénél. Fix 2-2 területet lehet lépni vele (kivéve ha közvetlen ellenség előtt menne el). A normál harcos folyón átkelve, erdőben-dzsungelben-dombokon csak 1-1 egységnyi távot tesz meg körönként. Az meg nem mindegy meddig jutsz el. A romok nagyon hasznosak az eleján. Kaphatsz ingyen techet, extra lakosságot, sok vallás, vagy kultúra pontot. Ami még jobb, hogy esetenként upgradet is. Ha a scout bekap egy fejlesztést, akkor íjász lesz, de ugyanúgy érzéketlen a terepviszonyokra mint előtte. A shoshoonok is jók. Alap derítőjük olyan erős mint egy harcos. Egy szinttel magasabb ijász lesz belőle ha upgradet választ mint a normál felderítőből. Az meglehetősen OP.
Ha parázol, akkor ne küldj sötét területre karakvánt. Mehet saját városok közt is. Gyorsabban növekednek így az alajén. Az meg sokat számít. Tudományra nem érdemes gyúrni. Eleinte úgyse ad semmi plust. Settlernél át leeht rakni termelésre (kalapács). Akkor úgyse tud növekedni a lakosság. Seregből meg eleinte elég 2-3 együtt. 1-2 közelharci, a többi lövész-távolsági. Ezzel simán be lehet darálni a barbárokat. Egy harcossal is mehet, de akkor párszor haza kell menni gyógyulni. Ha kilövöd a tábort örző barbárt és van a közelében másik egysége, akkro nem támad, hanem bevonul a táborba. Ez nagyon hasznos. A kis íjász simán bedarál egy-egy tábort (ha még nincs +1-2 egyéb barbi mellette. Késve észlelve már óvatosabbnak kell lenni.).
edit: a barbik hasznosak. Rengeteg extra befolyást lehet szerezni 1-2 városállamnál ha bérmunkában felszámolod a táborokat.
[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus