Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Civilization V

Hozzászólások

(#201) ollie


ollie
MODERÁTOR

Valaki nem tud itthon olyan helyet, ahol 10k körül meg lehet venni? Én a legolcsóbban 12k-ért láttam (nem nekem kell, mert már megvan).

A hülye gamesplanet visszaküldte a pénzt, amikor gift-ként vettem azzal a megjegyzéssel, hogy csalás.

***

(#202) PhilBrick válasza cucka (#200) üzenetére


PhilBrick
őstag

Szerintem pedig csak a termelt kultúrától függ, mekkora területe lehet egy városnak. Ha nagy terveid vannak velük, hat egységről is összeérhetnek.

(#203) ollie válasza PhilBrick (#202) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Nem úgy értette, hanem hogy milyen max távolságra tudod kitenni a várostól a lakosokat termelni.

***

(#204) cucka válasza PhilBrick (#202) üzenetére


cucka
addikt

Arról a területről volt szó, amelyről a város termel (tehát beszedi a kaját, pénzt, stb.) A város kulturális határai nem feltétlenül esnek egybe ezzel.

(#201) ollie - Én nem találtam 12 ezernél olcsóbban, ami azért pofátlanul magas ár. (Nyilván, anyagi helyzettől függ, én valószínűleg megvárom, amíg lecsökken az ára a barátibbnak mondható 6-8 ezres árkategóriába)

(#205) CPT.Pirk


CPT.Pirk
Jómunkásember

Egyik szövöttséges városállamom hirtelen szövetkezett egy másik birodalommal. Van elég szövetségi pontom, az lehetett a gond, hogy az egységeimet arrébb vittem? A történtek ellenére még fogok kapni tőle egységet ajándékba.

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#206) trigorin válasza PhilBrick (#202) üzenetére


trigorin
aktív tag

"Szerintem pedig csak a termelt kultúrától függ, mekkora területe lehet egy városnak. Ha nagy terveid vannak velük, hat egységről is összeérhetnek."

Ebben nem vagyok biztos. Úgy tudom, hogy egy város legfeljebb három hexa sugarúra hízhat. Természetesen a hat eseteben jó mérőszám az összeérésre, de annál nagyobb távolságból már nem lehetséges.

(#207) ollie válasza CPT.Pirk (#205) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

A befolyásod a városállamokra minden körben csökken kettővel, és ha elér egy bizonyos szintet, már nem lesz szövetséges többé (asszem ez hatvannál következik be, majd 30 alatt már friendly sem lesz).

***

(#208) cucka válasza CPT.Pirk (#205) üzenetére


cucka
addikt

Egy városállam legfeljebb egy birodalomnak lehet szövetségese, nálad az történhetett, hogy az ellenfélnek nagyobb befolyása lett a városállamra, mint neked (például teljesített egy feladatot, amit a városállam adott). Ha jól tudom, vissza tudod szerezni szövetségesnek a városállamot, ha az ellenfélnél magasabb szintűre emeled a befolyásodat (bár kérdés, hogy megéri-e, túl sok pénzt szerintem nem érdemes erre áldozni)

(#209) Sonja válasza ollie (#201) üzenetére


Sonja
veterán

Nem nagyon fogsz kapni, sajnos. :( Angol rendelés nem jó? :F

Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!

(#210) Jarlaxle válasza CPT.Pirk (#205) üzenetére


Jarlaxle
senior tag

Ha a masik birodalom befolyasa nagyobba no mint a tied akkor hiaba van meg az Allies-hez kello befolyas pontod csak a Friendly szint bonuszat kapod.

(#211) Jarlaxle válasza megint én (#196) üzenetére


Jarlaxle
senior tag

Folosleges ekkora szamu worker, mivel annak is fenntartasi koltsege van, nehezebb szintekent egesz biztos nem fogod tudni fenn tartani. Varosonkent 1 worker eleg, nem kell rogton minden tile improvement, hanem a varos lakossaganak novekedesevel egyutt kell epiteni oket. Arra is figyelni erdemes, hogy a lakossag egy resze majd elmegy Specialistnak a kulonbozo epuletekbe (University, Market stb.) Igy ez alatt pl folosleges ujabb tile improvementeket csinalni, hiszen ezeknek is fenntartasi koltsege van.

A fent emlitettek miatt pl. az ellensegtol elrabolt workereket nyugodtan lehet disbandolni ha nincs ra szukseg, a folos katonai egysegeket ugyszinten, nem kell minden epuletet esz nelkul epiteni minden varosba, mert ez mind sok-sok goldba kerul koronkent. Van par epulet aminek nincs fenntartasi koltsege (pl. market) ezek nyugodtan mehetnek mindenhova illetve a wondereknek sincs.

Varosok meg 3 kornyi hexara tudnak kirakni dolgozokat max, tehat igy erdemes a varosok elhelyezesevel szamolni.

[ Szerkesztve ]

(#212) ollie válasza Sonja (#209) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Igazából ma kellett volna, azért nem akarok kintről rendelni (kivéve azokat, melyek eleve csak letöltőkódot adnak).

Úgy néz ki, hogy a gamesplanettel megoldódik lassan a probléma, csak bosszantó, hogy csalásként jelezték vissza a vásárlásomat.

***

(#213) Sonja válasza ollie (#212) üzenetére


Sonja
veterán

Ja, értem. :) Nem írtál nekik egy levelet ez ügyben? :F Kíváncsi lennék, hogy ezt most miért?! :U

Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!

(#214) kraftxld válasza cucka (#189) üzenetére


kraftxld
nagyúr

A 2-ben lehetett engineer-el, az O gombbal.

| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'

(#215) Sonja


Sonja
veterán

http://www.gamespot.com/features/6279243/index.html

Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!

(#216) HaaS


HaaS
addikt

Melyik Civekben van még palotaépítgetés? Vagy déelcé, patch, mod, hekk, addon... mindegy! Azt úgy szerettem:D!

[ Szerkesztve ]

"a sárkány is csak ember" - oxox

(#217) CPT.Pirk


CPT.Pirk
Jómunkásember

No, visszakaptam a korábbi városomat, teljesítettem egy kérését...

Viszont az egyik ellenség long swordsmanjei a leírásuk szerint azonos erejűek az enyémmel, ennek ellenére gyakorlatilag eltörlik az én azonos egységeimet, ha nem gyengítem meg őket előbb íjászokkal, azok meg alig sebzik őket.

Jah derék ellenség, miután 5 egységét nyírtam ki veszteség nélkül, felajánlott békekötést, lényegében minden nyersanyagomat, értékemet, aranyamat, és körönkénti aranyat akart. A kis naív, azóta még rakás egységét kinyírtam veszteség nélkül.

[ Szerkesztve ]

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#218) HaaS válasza CPT.Pirk (#217) üzenetére


HaaS
addikt

Nagy pókeres lehet:D!

"a sárkány is csak ember" - oxox

(#219) trigorin


trigorin
aktív tag

Ti tudtátok, hogy van olyan, hogy unit supply? Nem maintenance, hanem unit supply. Sem a Civilopedia, sem a manual nem ír róla. Pontosabban az utóbbi megemlíti, hogy a Military Overview tartalmazza az ide vontakozó információkat. És tényleg, én is megtaláltam. A mértéke függ a városoktól és a populációtól. Ha túlléped a megengedett egységszámot, csökken a termelés. Nálam ez éppen előfordult. Genya egy dolog, mi?

(#220) ollie válasza trigorin (#219) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Na ez szép. Nem tudtam.

***

(#221) trigorin


trigorin
aktív tag

Azon gondolkodom, hogy a nem túl magas boldogtalanság büntetése, miszerint a városok növekedése az egynegyedére csökken, vajon nem kevés-e önmagában. Új játékot kezdtem és egy kicsit túlnőttem magam, a négy városom egyelőre csak úgy tudom boldogan tartani, hogy más civekkel üzletelek luxury resource-okat cserélve. Ha gebasz van, fuccs a cuccoknak és mindjárt ott a legörbült szájú piktogram.
Ugyanakkor az is eszembe jutott, hogy na ja, úgysem tudok éppen nagyobb birodalmat fenntartani, akkor meg nem leszarom, hogy éppenséggel lassabban nő a városok lélekszáma? Ha lehetne, talán éppen le is állítanám a növekedést (mondjuk erre ott van az "Avoid growth" opció). Nem volna jobb, ha lenne némi termelési kiesés is, mondjuk arányosan a boldogtalanság mértékével?

[ Szerkesztve ]

(#222) Jarlaxle válasza trigorin (#221) üzenetére


Jarlaxle
senior tag

Civfanaticson van egy ilyen topik, pont errol a boldogtalansag temarol, hogy jelenleg az is eletkepes taktika, hogy nem figyel ra az ember es ugy gyalulja le a terkepet. Szerintem ez mindenkepp fixelendo dolog.

[ Szerkesztve ]

(#223) ollie válasza Jarlaxle (#222) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Szerintem ez így is reális, hiszen háborúban nem sok boldog embert találsz, mégis győz az egyik fél. A kulturális győzelem egy másik tészta, oda kell a boldogság.

***

(#224) CPT.Pirk


CPT.Pirk
Jómunkásember

Kijött a játékhoz az első patch.

Ezek vannak benne:
# Modding - Installer and permissions fixes. Should address any
remaining mod download and install issues.
# Full screen crash fix. Game will now restart in Windowed mode if
it cannot find a suitable full-screen resolution on first start.
# Hall of Fame now records data correctly when using a Windows
username with special characters.
# Fix for Puppet State production exploit.
# Misc crash fixes.

Jöhetne pl. egy memóriahasználat csökkentő patch. Bár mióta leszorítottam win7-et 650Mb körüli ram fogyasztásra a 2G-ből, azóta kicsit kevesebbet kapar a vinyó.

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#225) Jarlaxle válasza ollie (#223) üzenetére


Jarlaxle
senior tag

Hat en ugy gondoltam, hogy nagyon negativ erteknel, pl. a katonak megtagadjak a parancsteljesitest vagy valami hasonlo.
Masik amit szivesen latnek a jatekban az a konkurens jatekos uthalozatanak hasznalata utani adofizetes, szerintem kene valami a vagy adunk open borderst vagy nem koze.

(#226) trigorin válasza Jarlaxle (#225) üzenetére


trigorin
aktív tag

Úgy tudom, a más birodalom útjának a te területedre eső részét te tartod fenn. Ez így szerintem elegendő.

(#227) trigorin válasza ollie (#223) üzenetére


trigorin
aktív tag

Reális, de, mint hátráltató tényező, kevéssé számít. Bár aztán arra is gondoltam, hogy a unit supply a városok számától és a populációtól függ, és ha nem foglalsz több várost, és a népességed sem nagyon nő a boldogtalanság miatt, ugyanakkor egy éppen zajló háború miatt gyártod az egységeket folyamatosan (és ide számítanak a workerek is), akkor meghaladhatod a limitet, amit, ugye, a termelés visszaesése követ.

(#228) megint én


megint én
őstag

Hali!
Emberek, nekem akár milyen gyorsan, jól fejlődik a városom, az élelmiszer mindíg megakasztja... És szinte mindíg az ellennek olían városai vannak miknél ultra nagy a kajaellátmány, Ezt hogyan csinálja???
(mint a képen is látszik, a kicsike kis városocskáknak is 5-6os foodjuk van)
A social polisesnél is a foodra mentem, de nem ad max 3at a város hexagonjára...

(#229) ollie válasza megint én (#228) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Ez milyen nehézségi szint?

Egyébként nem nagyon lesz több kaja 2-3-nál egy kockán, hacsak nem öntözöd és valami speckó erőforrás van eleve rajta.

[ Szerkesztve ]

***

(#230) trigorin


trigorin
aktív tag

Háborúztam a franciákkal, majd békét kötöttünk. A béke lejárt, kaptam jobb oldalt a figyelmeztetést, hogy lejárt, megint lehet egymásnak hadat üzenni. Mondom, oké, jegyeztük. Következő kör, megint jön az alert, hogy békének vége, mehet a gyepálás. Mondom, ezt már egyszer mondtad, de azért köszi, hogy így igyekszel. Újabb kör, megint ott a figyelmeztetés. Kezdtem feszengeni, azért ez már mégis csak tolakodás. Jobb klikk rajta, eltűnt, nesze, most jobb? Újabb kör, érkezik a figyelmeztetés. Rájöttem, egyszerűbb, ha elfogadom, hogy innentől együtt élek ezzel az üzenettel. Azóta minden kör elején megkapom az alertet. Már fel se tűnik.

Egyébként nektek is csinál olyat a játék, hogy harc közben egy olyan helyen mutat támadást, ahol nincs is ellenséges unit? Üres a mező, de piros a karika a talajon, és kiírja a csata elemzését. A szomszédos mezőn persze van egység, arra is kiírja a statisztikát. Aztán, ha az üres mezőt megyek támadni, akkor az egységem eggyel arrébb megy és a tényleges egységgel küzd (így persze eggyel több mezőt is lép). Ezt kétszer-háromszor eljátszotta velem.
Az előző játékomban meg diszkvalifikálták az egyik egységem, de az ikonja ott maradt körökön keresztül a térképen. Fölé vittem az egerem, ki is írta, mi az ott, de lépni nem lehetet vele. És mindezt 1.0.0.20-nál.

(#231) trigorin


trigorin
aktív tag

Másik észrevétel, találós kérdés formájában. Sehol nincs elefántom. A fővárosomban van ló, legelővel. Ott tudok cirkuszt építeni (ennek előfeltétele, hogy legyen a város közelében ló vagy elefánt). Van két másik városom, egyiknél sincs se ló se elefánt. Mégis az egyikben tudok építeni cirkuszt, a másikban nem. Vajon hogy lehet ez?
Segítség: gondolkodj Civ IV-es módra.

Gondolkodik, nem olvas lejjebb, gondolkodik.

Persze, nyilván az út. Vannak, úgy látszik, helyzetek, amikor az utak hasonló módon (is) működnek, mint az előző részben. Jópofa, mi?

(#232) Nordic válasza trigorin (#231) üzenetére


Nordic
Közösségépítő

Te még ilyenkor is ezzel játszol? Kocka e vagy?:D:D:D

(#233) ollie válasza trigorin (#231) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Igen, az utakkal össze kell kötni a városokat és erőforrásokat, hogy tudd használni azokat.

***

(#234) cucka válasza megint én (#228) üzenetére


cucka
addikt

Az élelmiszert a következőkkel lehet turbózni (a triviális farmépítésen kívül):
- barátkozás a maritime típusú city state-ekkel - ezek food bonus-t adnak, gyakorlatilag a legkomolyabb bónusz, amit city state-ektől kaphatsz, erre nagyon érdemes rágyúrni
- épületek, amelyek élelmiszer bónuszt adak (pl. granary)
- fertilizer technológia felfedezése (ez is nagyon ütős, ha olyan helyen vagy, ahol nincsenek folyók)
- policy-k

Egyébként a képen látható 4-5-6 szintű városig nem olyan nehéz ezekkel eljutni, ott kezdődnek a nehézségek, ha szeretnéd 10 fölötti méretre hízlalni a városaidat.

(#235) trigorin válasza ollie (#233) üzenetére


trigorin
aktív tag

Biztos vagy benne? Tudtommal az erőforrásokat már nem kell utakkal a városokhoz kötni (be is roggyanna a gazdaság a sok útfenntartási költség miatt). Mindössze akkor számíthat ez, ha egy-egy épülethez oda van írva, hogy a közelben legyen valamilyen erőforrás (l. cirkusz).
Például a Factory-t vagy mi a szöszt akkor lehet építeni, ha van szened. De a szén nem kell, hogy a város határán belül legyen vagy út vezessen hozzá.

(#236) CPT.Pirk válasza trigorin (#235) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Több erőforrásnál is írja, ha ráviszed az egeret, hogy építs oda utat, hogy összekösd a birodalom trading networkjével.

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#237) ollie válasza CPT.Pirk (#236) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Jaja, én is úgy emlékszek.

+ még ugye kell a megfelelő improvement is

[ Szerkesztve ]

***

(#238) trigorin válasza CPT.Pirk (#236) üzenetére


trigorin
aktív tag

Ezt eddig még nem fedeztem fel. De tényleg, mi az értelme? Emlékeim kétféle erőforrás van a játékban: luxus és stratégiai. Mindegyik globális tárolóba kerül, nem kellenek utak.

Aztán persze van ez a cirkuszos dolog, ide kellenek az utak.

Van olyan például, hogy a márvány (marble) felgyorsítja valamelyik csoda építését, mint az az előző részben is volt?

(#239) Nordic


Nordic
Közösségépítő

A bányák működése amúgy még nekem se tiszta, erről az utas dologról meg én se tudtam. Pl az se tiszta számomra, hogy amikor építettem workerekkel vasbányát, hogy tudjak szamurájokat csinálni, kaptam 2 vasat és ennyi. 2 egységre elég volt. most ha többet akarok akkor több vasbánya kell?

(#240) HaaS válasza Nordic (#239) üzenetére


HaaS
addikt

:C

"a sárkány is csak ember" - oxox

(#241) ollie válasza Nordic (#239) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Igen, több bánya kell. Itt pont annyi resource kell, ahányszor fel akarod használni, vagyis ha gyártasz egy épületet vagy egységet, amihez vas kell, azt a vas onnantól kezdve olyan, mintha nem is lenne, hacsak nem rombolod le az épületet ill. oszlatod fel az egységed. Ez szerintem valósághűbb is, hiszen mondjuk egy szénbánya valszeg nem fog évszázadokon keresztül kiszolgálni egy rakás szénerőművet.

Egyébként ha megnézed felül, ahol kijelzi a nyersanyagokat látod, hogy mennyi az összes, és mennyi van szabadon belőlük.

***

(#242) trigorin válasza HaaS (#240) üzenetére


trigorin
aktív tag

Te nem Elementalozol, he? ;)

(#243) HaaS válasza trigorin (#242) üzenetére


HaaS
addikt

Mögyökmá... :)!!

"a sárkány is csak ember" - oxox

(#244) CPT.Pirk


CPT.Pirk
Jómunkásember

Hmm, ez az AI elég szenya!

Ki akartam provokálni, hogy helyettem a mellett lévő Siamese birodalom a többivel harcoljon, így diplomáciában némi pénzért stb. cserébe ráuszítottam a többi nagyhatalmat. A harc nem tartott sokáig, pár kör múlva békét kötöttek, aztán megint pár kör, és az a szenya AI meg ellenem szövetkezett, mindenki egyszerre megtámadott, még a majdnem 1500 éven keresztül szövetséges városállamom is. ;]

Szóval még az is megindult felém, aki a map másik oldalán volt, és nem zavarta a távolság, átküldte az egységeit. Ezek mellé jön még, a Siamese féle elefántos egység, ami igen tápos, és valami eszméletlen mennyiségben támadt be vele, nem is tudom, miből telhetett neki ennyi egységre pénz.

Szóval ne szövetkezzetek pénzért az AI ellen, mert ő is azt fogja tenni... :U

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#245) Sonja


Sonja
veterán

Hoppá! :)

Steam -> Library -> Tools -> Search for Sid Meier's Civilization V SDK.

Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!

(#246) trigorin válasza Sonja (#245) üzenetére


trigorin
aktív tag

Nagyon csúnya.

(#247) ollie válasza CPT.Pirk (#244) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Milyen fokozaton?

***

(#248) megint én


megint én
őstag


(#198) cucka

A sok worker baromira nagyon-nagyon kell. Ha nincs városonként 2-3 worker, és nem "setlerkedsz" akkor a gazdaság megreked. Simán az épületek nem tudják a gazdaságot fenntartani, és szinte minden épületnek van fenntartási költsége. Ami nem kevés, nálam a vége felé a 79 városomnak kb 1400 gold volt a kiadása az épületekre.

A városokat hova helyezzük?... Ahogy mondtad Te is, itt az számít a legtöbbet, hogy mit a nyersanyagforrások! De nem csak ez. Ha megnézitek, akkor egy város befolyása a mellette lévő 1 hexnyi távolságra nyúlik ki, ehhez még 2-2 hexnyit fel lehet vásárolni, és azon felül is nyúlhat, ha magas a kultúrája a városunk. Nekem volt az egyik partyban, hogy 5-5HX volt majdnem minden irányba. Dromedár gigászi város volt és direkt nem raktam a közelébe semmit. De rájöttem, hogy ez sem túl előnyös, mert ennek is van költsége Pl út/vasút fenntartása és a workerekből is több kell, mert amíg átmennek városból városba, az sem elhanyagolható. De az első partymban elkövettem azt a hibát, hogy túl közel raktam le a várost a fővároshoz, és már nem nőtt 2esnél nagyobbra mert elnyomta.
Szóval mindent összevetve minimum 5 maximum 8 Hex távra érdemes rakni de a javasolt a 6-7. Nagyon ritkán érdemes akát 15 távra rakni de ott már valami komoly nyersanyagnak kell lenije.


(#229) ollie

Álltalában Setler/Normal azaz 3as szinten.
És EPIC gamespeed, IE 5000től. És a wictorymode-nál ki szoktam venni a TIME-t


(#234) cucka
-Arról, hogy mit adnak a City Statek, azt nem is tudtam... Eddig mindíg legyőztem aki kisebb, mert ha nem akkor mindíg ők támadtak le. De kipróbálom ma.
-Az épületekkel, meg ha jó helyen vagy azzal max 4es kaját lehet elérni.
és a policykat is ilyesmire szoktam rakni.

Ezeken kívül...
-Szerintetek melyik(ek), a legjobb(ak) polici(k)???
Én nálam a Top amit szeretek ami +4 kalapácsot a a tengerparti városoknak. A 2. a kommunizmus. Utána meg az amelyikkel olcsóbban vásárolok.

!!! PRAKTIKÁK !!!

!!! FIGYELEM !!!

-Az építkezési stílus.
Nekem álltalában mivel nem hozok fölös dolgokat (felderítő/harcos) több $ marad a házakra, és egyébre. A kulcsa a gazdaságnak a sok-sok worker, mert amint van műveletlen földterület rögtön csinálni kell valamit, mert az +pnz, kalapács, kaja, vagy tudománypontot jelent.
Az az 1 warrior elég a harcra/derítésre, ha okosan csinálod, és körkörösen derítessz a főváros környékén.
A későbbiekben a setlert soha se megépítsétek, mert az nagy stagnáláshoz vezet, és inkább megvegyétek amikor szükség van rá.
Még később nagyon rá kell állni a csodákra (wonder) mert ultra nagy bónuszokat rejtenek. Ezért (is) kell, hogy ne a házak, hanem a sok workeren legyen a gazdaság. Ami meg nagyon kell, (egyetem, kórház, vagy harcosok) azt egyszerüen meg kell venni, nehogy elhoppolja valaki a csodát, mert jártam már úgy hogy 60 körös csodát az utolsó körben nyúlta le valaki.
-Hadsereg
Eleinte nem szabad sereget toborozni, mert megrekeszti a gazdaságot, mivel a fenntartása költséges. Később sem érdemes sok egységet hozni, inkább fejleszteni őket. Erre 3 épület is szolgálhat a barrak, az armory, és még valami, de a neve nem jut eszembe. így kevesebb egység is elég, és nincs annyi fölös kiadás. Érdemes a legerősebb egységből 2-t hozni, és az egyiket síksági bónusszal, a másikat hegyi bónusszal ellátni (és még azzal is, hogy körönként 2 HP-t gyógyuljon) . És melléjük kell 2-2 távolsági fegyver (katapult, ágyú, tüzérség)
-Ostrom
Mielőtt megtámadsz valakit az országhatára mellé felsorakozol, úgy hogy elöl van egy harcos, mögötte a tüzérség. Egy komolyabb várost képtelen a harcos bevenni. A rarcossak rá se nyomjatok a városra, ő csak védje a tüzérséget, ha jön a gyalogság, addig meg be kell vinni közvetlen a város mellé, és betenni, hogy gyógyuljon. Minden körben rá fog lőni a város, de ez vissza is töltődik, addig meg szépen leszedi a várost a tüzérség.

(#249) ollie válasza megint én (#248) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Az egyik kedvenc policy-m az, ami 20%-kal csökkenti az utak fenntartását (asszem az utolsó branch-ben van).

A kulcsa a gazdaságnak a sok-sok worker, mert amint van műveletlen földterület rögtön csinálni kell valamit, mert az +pnz, kalapács, kaja, vagy tudománypontot jelent.

Nem feltétlen kell minden mezőt rögtön megcsinálni, mivel elég sok idő, mire egy város az összes környékében levő mezőt belakja.

[ Szerkesztve ]

***

(#250) megint én válasza ollie (#249) üzenetére


megint én
őstag

Ugyan abban van az én kedvencem, de az olyan mintha az utolsó lenne, de valamiért mégis sokkal előbb adja be mint a második sorban a 2 elsőt...

Városonként 2 workel KELL! De nagyvárosoknál amiknél 3-3 hex a befolyás akár 4 worker is kell... Nálam ennek köszönhetően az egyik partyban +5600$ jött körönként (igaz ott volt is 79 város ;] )

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Civilization V
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.