Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) LámaZ válasza dr.bubo (#33) üzenetére


LámaZ
addikt

"Az MTU-t állítsad 1500-re"

Játékhoz ez lehet, hogy jó, de az IPTV szakadozni fog.

Legyen minden jó!

(#52) dr.bubo válasza LámaZ (#51) üzenetére


dr.bubo
őstag

Nálam nem szakadozik az iptv, sőt másoknál sem az ismerőseim közül, akik így állították be. :)

Router beállitása: http://www.rainman.sokoldal.hu/tplink_router_beallitasa / Port Forward: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

(#53) LámaZ válasza dr.bubo (#52) üzenetére


LámaZ
addikt

Én ezt tapasztaltam. Lehet, hogy nem ez az oka, csak véletlen egybeesés, hogy miután visszaállítottam 0-ra nem szakadozik az adás.

Mást kérdezek: régen, még a Linksys routeremmel, másodpercek alatt felállt a WiFi a PC bekapcsolása után. Most beletelik pár perc. (A HGW=modemrouter tűzfala ki van kapcsolva.)

Legyen minden jó!

(#54) LámaZ válasza LámaZ (#53) üzenetére


LámaZ
addikt

Mellékelek egy fényképet (Windows Vista):

Kb. 3 perc, amíg sikerül felébrednie.
Régebben, az elaltatott számítógép újra bekapcsolása után 1-3 mp alatt felébredt a hálózat.

[ Szerkesztve ]

Legyen minden jó!

(#55) dr.bubo válasza LámaZ (#54) üzenetére


dr.bubo
őstag

Nem lehet, hogy sok progi indul el ilyenkor, és a wifi indul be útóljára?
Esetleg más wifi zavarja, ami a környékeden működik, válts csatornát a routerben.
Router firmware, wifi kártya drive-re lett frissítve?

Router beállitása: http://www.rainman.sokoldal.hu/tplink_router_beallitasa / Port Forward: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

(#56) LámaZ válasza dr.bubo (#55) üzenetére


LámaZ
addikt

Szia, Doktor!

"Router firmware, wifi kártya drive-re lett frissítve?"

A rúter förmvere tabu, az a szolgáltatóé.
A Wifi kártyáét elvileg frissíthetném, de nincs neki új, és a Linksys rúteremmel jól működött.
És ami a legfontosabb: amíg az IPTV le volt tiltva, gyorsan felállt a wifi hálózat.
Ugyanis, ha nem meséltem volna: miután a cisco modemrúter tűzfalát kikapcsoltam, gondoltam beállítom az engedélyezett eszközök MAC-címeit is. Persze, csak a PC-ét írtam be, az STB-ét nem, így napokig nem ment az IPTV-m, analógban tévéztem. Szóval, a gond az (IPTV+WiFi) párossal van, emiatt épül fel olyan lassan a WiFi.

[ Szerkesztve ]

Legyen minden jó!

(#57) Hedgehogtm


Hedgehogtm
csendes tag

Sziasztok!

Nálunk is ilyen EPC3925-öt szerelt az UPC a fiberpowerhez.
Az a problémám, hogy ha közvetlenül ebbe dugom a gépet, akkor megvan a sávszél (ami 120megabit), viszont ha a meglévő linksys wrt54g v3-mat is bekötöm a rendszerbe, akkor 30 megabit a max.
Bonyolítja a helyzetet, hogy ez a nálunk lévő cisco mintha nem tudna wifit, legalábbis nem nagyon találtam benne... (404-et dob a wireless link a konfigján).
A ciscoban firewall off, és dmzben van a mögötte lévő router.

Lehet hogy ezek a routerek (a linksys meg a zyxel) ennyit tudnak max?

(#58) kali válasza Hedgehogtm (#57) üzenetére


kali
legenda

a wrt54g elég régi típus, ne nagyon várj tőle többet - amúgy is csak 100-as router, a 120-as net átviteléhez meg gigabit képes kell!
az epc 3925 esetében pedig nézd meg, hogy a wifi bekapcsolt állapotban legyen, és szükség esetén konfiguráld!

(#59) dr.bubo válasza LámaZ (#56) üzenetére


dr.bubo
őstag

Milyen titkosítást használsz? Gyengébbel is ilyen lassan kapcsolódna.?
Csatornát váltottál a ciscoban?

Router beállitása: http://www.rainman.sokoldal.hu/tplink_router_beallitasa / Port Forward: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

(#60) LámaZ válasza dr.bubo (#59) üzenetére


LámaZ
addikt

Ráhibáztál (persze, aki ért hozzá, az nem csak ráhibázik :-), de közben én is rájöttem erre korábbi tapasztalataim alapján. A WPA2-vel régen is volt gondom, így visszaraktam sima wpa-ba.

Legyen minden jó!

(#61) Lazarus911


Lazarus911
aktív tag

Üdv!! csak hozzászólás...
Nagyon sokat szenvedtem, mert a black opsban nem ment a szerverkeresés.. Ki kell kapcsolni a tűzfalat a routerben és menni fog..
pontosabban a modemben amit a hülye t-home ad..

(#62) kali válasza Lazarus911 (#61) üzenetére


kali
legenda

egészen pontosan; hgw (home gateway) - és nem feltétlenül kell kikapcsolni a tűzfalat, csak tudni kell beállítani - mint minden más eszköz (akár sima router) esetén, amiben ilyen jellegű "tűzfal" van! nem mindig/feltétlenül a szolgáltató a hülye... :U

(#63) Attila75 válasza kali (#62) üzenetére


Attila75
tag

ha van ötleted akkor oszd meg velünk kérlek...

wifi miatt ma újra teszteltem az eszközt, de rájöttem, ha csak bekapcsolom a tűzfalalt benne, nem kell semmi más átállítani mindig újraindult magától.... így ifi kikapcs, tűzfal kikapcs, marad mögötte a Linksysem, az legalább működik rendben.....

(#64) kali válasza Attila75 (#63) üzenetére


kali
legenda

a különböző alkalmazások tűzfalon történő be-, és kiengedésének (port...stb) beállítása szerepel a magyar nyelven is elérhető leírásban, de amúgy sem nagy művészet, illetve ezen fórumon több témában is leíródott már, illetve folyamatosan kap segítséget, aki ilyen kéréssel/kérdéssel fordul a hozzáértőbbek felé!
esetedben amennyiben hardveresen van probléma esetlegesen az eszközzel, úgy elég nehéz bármilyen leírással is segíteni! a hiba leszűkítendő a szolgáltató eszközére - ha biztosan az a hibás -, majd hiba bejelent, menjenek ki, és mutassák meg, hogy miként működik helyesen, amennyiben az illetékesnek sem megy, úgy csere! ellenben hibás ellenoldal is okozhatja a hibát úgy, hogy a hwg nem hibás, ezért fontos, hogy ki - ki alapon oda - vissza minden kipróbálásra kerüljön, csak nagyon szélsőséges esetekben nem lehet egy eszközre leszűkíteni a hibát - volt már olyan, hogy két eszköz együtt nem működött rendesen, de külön - külön mind a kettő jó volt, és más típusú eszközökkel mind a kettő megfelelően működött!
hgw reset -> (szükség esetén) megfelelő konfigurálás -> tűzfal és wifi külön - külön is tesztel egy eszközzel, majd együtt a kettő, minden eszközzel külön - külön...stb! csak kiderül majd, hogy hol a hiba!?!?
bekapcsolt wifi és tűzfal mellett akkor is újraindul, amikor nincs csatlakozva rá kábeles és/vagy wifi eszköz?
ilyentén van beállítva a tűzfal; link?

[ Szerkesztve ]

(#65) LámaZ válasza kali (#64) üzenetére


LámaZ
addikt

Ne haragudj, de semmi konkrétumot nem írsz, csak azt, hogy szerinted jó az eszköz, és tanácsolod nekünk, hogy addig próbálkozzunk vele, amíg jól fog működni. Ez azért így elég sovány.

Legyen minden jó!

(#66) kali válasza LámaZ (#65) üzenetére


kali
legenda

már ne is haragudj, akkor neked nem sikerült teljes egészében értelmezni, ami(ke)t írtam, vagy csak az ragadt meg benned, amit konkrétan akartál, mert sehol sem írtam olyat, hogy a szolgáltató eszköze biztosan jó, és addig kell próbálkozni, amíg jól nem működik.
azt írtam, hogy próbálgatni kell minden eszközt és beállítást oda-vissza, hogy esetlegesen leszűkíthető legyen a hiba egy eszközre, és amennyiben az a szolgáltató eszköze, úgy a javítás/csere miatt lépéseket kell tenni a szolgáltató felé, ellenben ha saját eszköz hibájáról vagy beállítási hibáról van szó, akkor azt is orvosolni kell!
inkább az a sovány, amely infókat sokan leírnak itt - vagy másik részlegben - hibajelenségnek, azokból gyakran nem lehet normális képet felállítani, és emiatt elsőre segíteni vagy konkrétumot írni sem, további kérdéseket kell feltenni, amikre vagy érkezik - normális - válasz, vagy nem...
aki a szükséges minimális infók megadása nélkül várja, hogy segítséget kapjon, és a későbbiekben a hiba leszűkítésére feltett kérdésekre sem hajlandó érdemben válaszolni, az vagy hívjon házhoz szakembert, vagy amennyiben távolról vár csodát, úgy telefonáljon be valamelyik kereskedelmi csatorna ezoterikus műsorába, hátha... :U

[ Szerkesztve ]

(#67) Attila75 válasza kali (#66) üzenetére


Attila75
tag

Azért egymás torkának ne essetek...

Ismét felbuzdulva (volt kis időm, és volt kedvem tökölni is) nekiálltam szegény piszkálni.

Sima állítgatás és máris újraindult többször, szinte percenként, hiába állítottam vissza mindent működő állapotba. Szóval HW reset, nem egyszer biztos ami biztos többször, készülék többször ki be kapcs, teljes agymosás.

Elsőre beállítva mindent, Wifi (csak beállítva, nem használva), Tűzfalat hagytam bekapcsolva, jelszót adtam még neki, és most csodák csodája, nem indult újra. A LinkSys továbbra is mögötti változatlan konfiggal végzi a dolgát, nem igazán érdekelte, hogy a nagytestvér gatyába lett rázva...

Eddig lekopogom, működik... Erősen úgy nézz ki szoftveres nyavalyája van neki....
Szóval lehet, hogyha mindent elsőre beállítasz és nem kapcsolgatsz ki/be dolgokat, működni fog.. De erősebb teszt lesz este, kis on-line Game.... aztán pár Linux image letöltés, sok -sok GB méretben, dolgozzon csak egy kicsit....

[ Szerkesztve ]

(#68) kali válasza Attila75 (#67) üzenetére


kali
legenda

szerintem normális hangnemben ment a társalgás...
nálad melyik/mikori firmware verzió van fent jelenleg? korábban nem volt - egy ideig - újabb verziós? mert a 2011 januári bőven okozott problémákat, de remélem már mindenütt visszavonták, jó az a 2010-es!
az eszközök milyen milyen kiosztással bírnak a hgw lan csatijain? mert volt olyan, ahol az okozott problémát, hogy a hgw lan1 csatijára nyomták a routert, a lan2 csatira az iptv médiaboxot, és így már meg is bolondult a rendszer!
a terhelést elég jól bítják ezek az epc3825 és epc3925 típusok, nem jellemző, hogy erősebb igénybevétel miatt újraindulgatnának!

(#69) Attila75 válasza kali (#68) üzenetére


Attila75
tag

Csak olyan dolgokon mentetek egymásnak, ami teljesen felesleges.
Alapvetően egy otthoni felhasználó nem vár mást, mint bedug és működik, vagy egyszerű lépésekben beállítja.
Munkában napokat eltökölök valamivel ha kell, de otthon én se szeretem a szabadidőmet olyan hibakeresgéléssel tölteni, ami nem biztos, hogy az én dolgom...

Model: Cisco EPC3925
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0

Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: epc3925-E15-12-v302r12911-100323c-MYR
Firmware Name: epc3925-E15-12-v302r12911-100323c-MYR.bin
Firmware Build Time: Mar 23 2010 19:44:42

Szóval 2010..
IPTV nincs, csak kábel telefon és kábelNET.

A 4. portra van nálam kezdetek óta rádugva vagy a Switch, vagy a LinkSys Router.

A teljes agymosás előtt, csak pingeltem az origot, magától újraindulgatott...
DE MOST RENDBEN MŰKÖDIK..... (még)

Pingelek 1000-et óránként párszor, csomagvesztés nem volt.......

(#70) kali válasza Attila75 (#69) üzenetére


kali
legenda

szerintem nem mentünk egymásnak, legalább is a rosszabb értelemben nem!
lehet, hogy az otthoni felhasználó alapesetben nem vár mást, de az esetek többségében már nem alapeset áll fent - ahogy már nálad sem, hiszen a saját routered beiktatásával összekapcsoltál két alhálózatot, ezáltal megannyi hibalehetőséget adva a rendszernek; ip címek, dhcp tartományok, wifi hálózatok...stb esetleges összeakadása, ütközése - ezek már nem feltétlenül tartoznak azon kategóriába, amit egy átlagos felhasználó úgy elintézhet, hogy a csak összedugja az eszközöket, és menjen minden egyből rendesen, akár alapbeállításokkal is...
arról nem is beszélve, hogy sokaknak sajnos már az is problémát jelent, hogy csatornát módosítson a wifi esetében, pedig a gyártó nem viccből adott x darab csatornát, és nem is tudhatja, hogy ahol használva lesz az eszköz, ott ki milyen csatornán és hány darab eszközt használ...
ahogy nézem, nálad a 2010-es firmware van (ismét?) fent, ha estleg volt fent 2011-es korábban, akkor a jelenlegi verzió visszaállítása is megoldhatta a hibát!
amennyiben a későbbiekben is jelentkezik majd esetlegesen a probléma, úgy próbáld meg a hgw lan2 csatijába dugni a routert!

[ Szerkesztve ]

(#71) Attila75 válasza kali (#70) üzenetére


Attila75
tag

Szerintem a rajta lévő 4 port egy sima switch, mindegy mit hova dug rajta az ember...

(#72) kali válasza Attila75 (#71) üzenetére


kali
legenda

a gyakorlatban szerintem nem teljesen így van! esetlegesen az iptv miatt van/lehet egy kis kavarás, de a lényeg, hogy valamiféle prioritás van a portok sorában - azért is lehet az, hogy a médiabox gyakran problémázik, ha például a sor végére dugják!

(#73) LámaZ válasza kali (#66) üzenetére


LámaZ
addikt

Beszéljünk konkrétumokról.
Te a műszaki leíráshoz küldtél, amivel az ember kitörölheti..azt.
Elolvastam a modemrúter (köszönöm, nem kérek nyelvészeti kioktatást!) angol és magyar kézikönyvét, és sehol nem találtam választ a problémámra.

Mik voltak a problémáim? Foglaljuk össze őket:

1. Az internetes honlapokat nem tudtam rendesen elérni. Általában a böngésző frissítése után töltődtek le a honlapok. Ezt a modemrúter tűzfalának kikapcsolása megoldotta.

2. A második problémám az volt, hogy elfelejtettem beírni az engedélyezett MAC-címek közé a set-top box (STB) MAC-címét. Először arra gyanakodtam, hogy elállítottam valamit, töröltem az STB IP-címét, de kiderült, hogy nem ez volt a baj, mert alaphelyzetbe állítás után ez a gond megoldódott. Sehol nem volt leírva, hogy az STB ugyanolyan eszköz, mint bármely más, korábban ez nem így volt, ha jól emlékszem sima koax kábellel csatlakozott a modemre (amely nem volt egyben rúter is).

3. A notebook és a modemrúter összekapcsolódása wifin keresztül 5-6 percig is eltartott. Ekkor dr. bubo felhozta a titkosítás kérdését, és egyből leesett, hogy kb. 6 éve is ugyanezzel a problémával küszködtem: a WP2 használata nagyon lelassította a bejelentkezést. akkor is és most is visszakapcsoltam WPA-ra, és megoldotta a problémát.

Szóval, azt hiányolom én, hogy az ember a leírásból nem kap választ a problémáira, internetes fórumokat kell bújnia órákon keresztül, és ilyen hosszú, szájbarágós hozzászólásokat kell beírnia, mint én most.

A T-Home meg „segít” 8000 forintért, amikor ezeknek a problémáknak a zömét alapból kezelnie kellene.

A T-Home azt képzeli, hogy kihúzza a kábelt a lakás ajtajáig, és onnantól a kedves ügyfél oldjon meg mindent, őket nem érdekli az sem, ha nem tudod (megfelelően) használni a szolgáltatást, csak fizesd a havi díjakat.

Én felvetettem nekik, hogy - ha már állítólag úgyis ők írták a förmvert - akkor olyant kell írni, amely eleve nem engedélyez olyan beállításokat, ill. ezek törlését, amelyekhez a felhasználónak semmi köze (pl. az IPTV IP-címének törlése stb.)

A második: úgy érzem magam, mint a Microsoft Windows 3.1 korában, amikor kézzel kellett állítgatni az illesztőprogramokat, állandóan drivereket kellett keresni a hardverhez stb.
Aztán jött a Plug&Play és ez sok mindent feleslegessé tett. Ez vitte sikerre a Microsoftot más oprendszerekkel szemben.

Jogos elvárás a felhasználók részéről, hogy bedugják a PC-t a konnektorba, és utána minden működjön, ne kelljen több száz oldalas könyveket elolvasni, internetes fórumokat böngészni, mások segítségére várni azért, hogy ezek a vacak eszközök megfelelően működjenek.
Más példát mondok: sokan emlékeznek még arra az időre, amikor a keleti, szocialista gépgyártóipar csodái, a Trabant, Dácsia és társaik állandóan elromoltak. Nekem 6 éve van autóm, de az éves szervizen és pár koccanásos baleset utáni apró javításon túl hozzá sem kellett nyúlni. Igazából, én mint felhasználó, azt sem tudom hogyan működik. Természetesen, jogosítványra szükség van a vezetéséhez, ha ha az megvan, akkor csak bele kell ülni, és vezetni kell. Nem kell megnyitnom a gépháztetőt, azt sem kell tudnom, hogy mi az a karburátor, olajszűrő stb. Jó, tudom, kicsit leegyszerűsítettem a dolgokat, mert az autós fórumokon is azért még mindig van segítségkérő hozzászólás, de csak érzékeltetni szerettem volna a problémák mibenlétét és különbözőségét.

Egyébként senki nem várja el, hogy minden tökéletesen működjön, de azt én elvárom egy olyan nagy szolgáltatótól, mint a T-Home, hogy állandóan elemezzék a folyamatokat, a hibalehetőségeket, és fejlesszék saját rendszerüket, beleértve a dokumentációt is. Ugyanis a Windows Vista legalább 4 éves operációs rendszer, de a specifikus leírások még nem készültek el, a T-Home órája megállt az XP-nél.
Azért zavar ez engem, mert a T-Home egy kifejezetten nyereséges multinacionális cég. Meg lehet nézni az éves pénzügyi beszámolójukat.
Úgy nyereségesek, úgy kaszálnak súlyos milliárdokat, hogy nincs kockázatuk.
Gondoljatok bele: a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást nyújtó biztosítótársaságnak is havonta kb. ugyanannyit fizetek, mint a T-Homenak. Ezzel szemben, ha valakinek kárt okozok, akkor azt, akár több milliót is, a biztosítóm a károsultnak kifizeti. A T-Home-nak van ilyen felelőssége? Nincs. Oké, nála nagyobb az infrastruktúra. De legalább ez az infrastruktúra működjön jól, és a műszaki támogatás is legyen kifogástalan, nem extra, 8000 forintos szolgáltatás.

Apropó, ha már így belemerültünk: ha az ember hívja a telefonos ügyfélszolgálatukat, nagyon sokszor nem veszik fel, én már 15 percet is vártam, mobilhívás esetén.

Én, a hülye ügyfél, aki fizetek nekik, javasoltam, hogy tegyék lehetővé a hibák bejelentését SMS-ben (akár úgy is, hogy nem akármilyen, hanem regisztrált telefonszámról). Vagyis: elküldöm nekik az MT-azonosítómat, majd # után a hiba háromjegyű kódját.
Így időt is spórolnának, hisz az ügyfélnek nem kellene hosszasan magyarázkodnia. Vagy: ha egyszerre 100 ilyen SMS érkezik ugyanarról a környékről, kör-SMS-ben lehetne mindenkit értesíteni, hogy "T. Ügyfél! Kábelszakadás történt, kérjük türelmét stb...."
Nem kellene azzal bíbelődni, hogy 100 ügyfél telefonál. Oké, ezt nem mindenki használná, de sokan igen, és tehermentesítené az ügyfélszolgálatot.
Érted a lényeget? Tudom nem érted, mert koptatom a billentyűzetet, magyarázkodom itt, holott a lényeget kellene megértetnem: LOGIKUS, SZISZTEMATIKUS, A JÓZAN PARASZTI ÉSZT ÉS AZ ABSZTRAKT GONDOLKODÁST ÖTVÖZŐ PROBLÉMAMEGOLDÓ KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE, ÉS EZEK GYAKORLATI ALKALMAZÁSA.
Amíg a mérnökeink és szakembereink erre nem képesek, addig minden felesleges.

Legyen minden jó!

(#74) kali válasza LámaZ (#73) üzenetére


kali
legenda

pont jó, hogy említetted az autós példát, mert ugye bárki megveheti, ellenben vezetői engedélyhez van kötve a jármű vezetése...
ugyan csak előfizető vagyok én is a t-nél, ezért nem kifejetten érdekem védeni, de;
- a hgw tűzfalának megfelelő beállítása szinte mindenkinél megoldotta az említett problémát, akinél nem, ott már nem feltétlenül csak a hgw a hiba forrása...
- műszaki leírás van teljesen részletes - magyar - is; epc3825 és epc3925 - aki ezekből sem tudja a megfelelő beállításokat eszközölni, arra nem tudok/akarok mit mondani...
- ellenben te elállítottad azt, ami korábban megfelelően működött - stb kizárása a rendszerből mac szűréssel - és a szolgáltató a hibás, mert nem szólt, hogy azt nem lehet? :U a hgw és a stb összekapcsolási módja alapismeretekkel is sejteti, hogy utóbbi ip cím specifikus, de a stb menüjében is megnézhető, a rendszerinformációknál kiírja adott ip címet!
- arról már csak nem a hgw tehet, hogy a notid (oprendszeres, illesztős, vagy wifi modulos szinten) nem kezeli rendesen a wpa2 titkosítást?!?!
lenne még néhány hasonló dolog, de kár vitázni rajta! sajnos néha olyasmibe is belenyúl a tisztelt ügyfél, amihez nem ért, elállítja a szolgáltató illetékese által korábban belőtt dolgokat, aztán hirtelen nem működik valami, visszaállítani persze nem tudja, ügyfélszolgálat felhív, szakember kiküld, és hidd el, sokszor benyeli a szolgáltató a kiszámlázást, holott nem szolgáltatói hiba állt fent!
mondjuk vannak dolgok, amikben azonosulok veled, én is vártam már 30 percet, mire élő ügyfélszolgálatossal tudtam beszélni, ez engem is bosszantott kicsit! bár van más módja is a hiba bejelentésének, de bizonyos esetekben szükséges a közvetlen kapcsolat! az is bosszant, hogy néha elég körülményes eljutni a műszakis illetékesig, a kevésbé hozzáértő első vonal csak darálja a "betanított" szöveget - tisztelet a kivételnek, találkoztam már korrekt emberrel is -, pedig tudható, hogy csak a második vonal tud majd segíteni!
mindennek két oldala van, és bizonyos esetekben a technika fejlődésével egyre nehezebb megtalálni az arany középutat, így mind a két oldal szenved kicsit, de ez van...
előfizető; csak akkor nyúljon a szolgáltató által adott és beállított eszközökhöz, ha ért hozzá annyira, hogy nem cseszi el! csak akkor jelentsen be hibát a szolgáltató felé, ha valóban szolgáltatói hiba van!
szolgáltató; reagáljon aránylag gyorsan, ne passzolja le a tényleges hibát, ne magyarázza meg, hogy az előfizetőnél a hiba, ha bizonyítottan nem ott van, ne küldjön üzenetet arról, hogy kijavították a hibát, ha a ház/lakás közelében sem volt a szerelőjük, és egyértelmű, hogy ott adott a hiba!
előfizetői és szolgáltatói oldalra is lehetne még írni rengeteget, ellenben az előfizetői oldal a veszélyesebb, ha csak tényleges hibabejelentések érkeznének a szolgáltató irányába, akkor nem forgácsolódna szét annyira a szerelői erő, több idő maradna a tényleges javításokra, gyorsabban menne minden...stb!

[ Szerkesztve ]

(#75) LámaZ válasza kali (#74) üzenetére


LámaZ
addikt

"ha csak tényleges hibabejelentések érkeznének a szolgáltató irányába"
Aham. Kezded kapisgálni, de még az elején vagy.
Kétirányú kommunikációra képes eszközökről van szó, adott esetben a szolgáltatónak be kell tudni avatkozni a dolgokba.
Én még azt is el tudom képzelni, hogy a számítógép beállításaiba is belenyúl a szolgáltató, miután én erre neki engedélyt adtam.
De megállok itt, időben előreszaladtam.

Legyen minden jó!

(#76) kali válasza LámaZ (#75) üzenetére


kali
legenda

a szolgáltató az eszközeit tudja távolról frissíteni, újraindítani...stb, ellenben a számítógép beállításaiba már nem kimondottan nyúlhat bele, mert azt nem ő biztosította - távolról pláne nehézkes lenne a dolog, meg minek erőlködjön vele, az legyen az előfizető problémája! előírhat bizonyos - hardveres és szoftveres - követelményeket, amit minimálisan elvár a szolgáltatása igénybevételéhez, és ennyi!
másrészt ha én frankón belövöm magamnak a szolgáltató által adott eszközöket, akkor egy esetleges firmware frissítés után is adott - általam korábban eszközölt - beállítások állnak vissza, hogy ne szenvedjek hátrányt!
amúgy időben nem szaladtál előre, lásd; android, iphone...stb, ahol távolról telepítenek és távolítanak el alkalmazásokat - de ott ugye az ő rendszerekről van szó!
egy internetes - illetve kapcsolódó területű - szolgáltatónál egyelőre más a helyzet, elég csak a technikai feltételeket nézni; több típusú oprendszer létezik, távoli elérést beállítani nem mindenkinek egyszerű, aztán jönnek a szoftveres tűzfalak, abból is van elég sok típusú - és a felhasználók nagyobb hányada azt sem tudja, hogy miként kellene engedélyezni rajta, hogy kintről valaki átmenjen rajta, a szolgáltató meg pláne nem képes kintről módosítani a beállításokat! sorolhatnám még, meg a jogi része is megérne egy feszegetést, de inkább nem megyek bele annyira...

[ Szerkesztve ]

(#77) LámaZ válasza kali (#76) üzenetére


LámaZ
addikt

Köszönöm a válaszod. Szerintem, nagy vonalakban egyetértünk.

Legyen minden jó!

(#78) InHUmen


InHUmen
csendes tag

Sziasztok!

Nekem is problémám adódott a készülékkel.
Pár hónapja került beszerelésre, eddig sem volt makulátlan de pár napja teljesen bebolondult. Folyamatosan újraindítja magát és beletelik 10-20 percekbe amíg feláll a rendszer magától. Ha belepiszkálok és közben reset meg kihúzogatok egy-két dolgot akkor ezután néha helyreáll.
Eddig egyedül működött, IPTV és Wifi is használatban volt sokáig gond nélkül, mellettük 2 sima utp-s kapcsolat. Tűzfal bekapcsolva, de összes pipa kiszedve még az UPNP-t kapcsoltam be egy játék miatt.
Az elmúlt napok hibái miatt bekötöttem elé egy TP-LINK routert. Ezekre kötöttem rá a vezetékes interneteket, de ezen nem ment át az iptv így az maradt a ciscon, valamint a wifi is online, az upnp-t és a tűzfalat lőttem ki, de úgy látszik ez sem oldotta meg a problémát most is eljátszotta a újraindulását.
Egyszer véletlen sokéig lett benyomva tartva a wifi setup hátul, nem tudom az mit csinál meg tudja e hülyíteni.
A wifi-re gyanakszok, mert a tv van hogy órákig megy, de a wifi használatok közben szokott a leggyakrabban lefagyni, legalábbis ezt tapasztalom. Bár eddig rendesen ment az is.
Kérlek javasoljatok valamit.

(#79) priest1117


priest1117
csendes tag

Sziasztok!

Miért van az, h minden nap egy bizonyos időpontban (18:00) elmegy a net és a tv adás is többször megakad kb. egy órán keresztül... Nem tudom melyik beállításnak van ehhez köze.
A segítséget előre köszönöm!

(#80) LámaZ válasza priest1117 (#79) üzenetére


LámaZ
addikt

lehet, hogy akkor uzsonnázik a diszpécser, és túl sok szénsavas üdítőt tölt a pohárba.
Csak tipp. :-)

Legyen minden jó!

(#81) abusa


abusa
csendes tag

Sziasztok!

Mi tegnap köttettük be az IPTV-t és egy CISCO ISB2001-es set top box-ot kaptunk hozzá. Az lenne a kérdésem, hogy ezzel nem lehet felvenni műsorokat? Mert amikor megnyomom a Rec. gombot, azt írja, hogy a "Digitális felvevő ki van kapcsolva". De azt sem találom, hogy esetleg hol lehet bekapcsolni...
Vagy ez a leggagyibb set top box?

Ha valaki tud valamit, köszönöm a válaszát!

(#82) LámaZ válasza abusa (#81) üzenetére


LámaZ
addikt

Felvevős előfizetésed van?

Legyen minden jó!

(#83) abusa válasza LámaZ (#82) üzenetére


abusa
csendes tag

Szia LámaZ!

Nem felvevős az előfizetésem, de ezt meg sem kérdezték, vagy nem is mondták, hogy ez is számítana. Amúgy T-home-os.
De ha azt mondod, hogy ez is számít, akkor már nem is "túrkálok" a set top box-ban, mert felesleges.

Köszönöm!

(#84) LámaZ válasza abusa (#83) üzenetére


LámaZ
addikt

Szia!
Nem hiszem, hogy ne tudnád, hogy mire fizettél elő.
Az, hogy az STB-ben meg a távirányítón van egy REC (felvétel) gomb nem jelent semmit.

Legyen minden jó!

(#85) InHUmen válasza InHUmen (#78) üzenetére


InHUmen
csendes tag

Nem a modemmel volt a baj. A kinti oszlopról behozott kábel elrozsdásodott és ha valamelyik "adatszál" nem volt elérhető a modemnek akkor lekapcsolt és újraindult.
fél méteres darab levágva, visszakötve azóta pöpec.

(#86) sziszko72 válasza Tosee (#37) üzenetére


sziszko72
csendes tag

Helló!
Több mint egy hete szenvedek ismét a vezeték nélküli net miatt,volt,hogy két órahosszáig sem tudott csatlakozni,a t-home-nál felvilágosítottak,hogy nem szerepel az általános szerződési feltételeknél,hogy a vezetéknélküli netet garantálják...nem commentálnám,örülök,hogy rátaláltam a fórumra,ugyanis ezzel a beállítással úgy tűnik jó a net,egyszer sem volt még,hogy azt írta volna ki,nem tud csatlakozni,szóval hálás köszönetem! :C

(#87) Attila75 válasza sziszko72 (#86) üzenetére


Attila75
tag

A T-Home nem publikálja, hogy ez az eszköz tudja a wi-fit is, mert beépített antennás és ezért nem sugároz olyan erősen, mint egy külső antennás router. Azaz ne szólj szám, nem fáj fejem. Érthető..

(#88) LámaZ válasza Attila75 (#87) üzenetére


LámaZ
addikt

Nálam ugyanolyan erős a jel, mint az antennás rúterrel.

Legyen minden jó!

(#89) dr.bubo


dr.bubo
őstag

Üdv!
A 3925-s hwg-nak van valamilyen különleges reset módja (reset gomb bizonyos ideig nyomása, áramból kihúz bedug stb.) ? :F

Router beállitása: http://www.rainman.sokoldal.hu/tplink_router_beallitasa / Port Forward: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

(#90) kali válasza dr.bubo (#89) üzenetére


kali
legenda

a hátulján a reset gomb - a felső süllyesztett, és nem az alsó kiálló, mert utóbbi a wifi setup! - benyom, és több, mint 10 másodpercig benyomva tart!
leírás; link

Attila75; igen, nálam például jelentős a jel erősségének/szórásának az eltérése az epc3825 és egy tl-wr941nd között - utóbbi jóval erősebben szór!

[ Szerkesztve ]

(#91) dr.bubo válasza kali (#90) üzenetére


dr.bubo
őstag

Kösz erről tudtam. :K Más mód nincs, valamilyen gomb kombináció bizonyos ideig nyomva tartása, áramból kihúz-bedug? (mintha, olvastam volna valahol itt a fórumon már, de nem találom) :F

Router beállitása: http://www.rainman.sokoldal.hu/tplink_router_beallitasa / Port Forward: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

(#92) kali válasza dr.bubo (#91) üzenetére


kali
legenda

én csak a hardveres reset gomb általi, és az adminisztrációs felületen történő nullázást ismerem!

(#93) napocska2 válasza kali (#92) üzenetére


napocska2
senior tag

Sehol sem találom az adminisztrációs felületen, hogy hogyan kell újraindítani a HGW-t, vagy nem is lehet? Amire utaltál az előző hsz-edben az a gyári beállításokra való visszaállítást jelenti? Na, azt sem találtam meg...

(#94) dr.bubo válasza napocska2 (#93) üzenetére


dr.bubo
őstag

Gyári beállítás vissza állítása: Administration-->Factory Defaults

[ Szerkesztve ]

Router beállitása: http://www.rainman.sokoldal.hu/tplink_router_beallitasa / Port Forward: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

(#95) LámaZ válasza napocska2 (#93) üzenetére


LámaZ
addikt

OFF

Ha egy nagy .... lenne ott, azt biztos megtaláltad volna.
Bocs!

Legyen minden jó!

(#96) napocska2 válasza dr.bubo (#94) üzenetére


napocska2
senior tag

Köszi, majd otthon lecsekkolom, hogy miért nem találtam meg. :R

LámaZ:Úgy tuti biztos, hogy megtaláltam volna! :DDD

(#97) napocska2 válasza dr.bubo (#94) üzenetére


napocska2
senior tag

Jéééé, tényleg ott van a Factory Defaults! De valamiért nálam nem mindig látszik.
Ezt a következtetést abból tudtam levonni, hogy a hsz. írás előtt megtaláltam a Backup.. mellett, most pedig megint nincs ott. Hogy ne nézzetek teljesen zizzentnek itt a kép róla. :)

[ Szerkesztve ]

(#98) pepe0051


pepe0051
csendes tag

sziasztok,
van egy cisco epc 3925 wifis routerem
és vagyok én egy proxy-val rendelkező koliból.
kérdésem a következő:
a router beállításainál láttam egy olyan fület h vpn, lehetséges e hogy simán csak a router-re csatlakozzak koliból vpn-el és úgy tudjak netezni, vagy ez hatalmas butaság?
mindenféleképpen kell hozzá egy folyamatossan futó másik gép is vagy elég maga a router?

és ha ez megoldható a router vpn beállításait hogyan kell belőnöm hogy tényleg müködjön is?

előre is köszönöm
üdv
Pepe

(#99) Darahian


Darahian
tag

25/5-ös T-home IP-tv szolgáltatást köttettem (nem most, cirka fél éve). Újabban szakadozik a net, így kíváncsi lettem, mi minden állítható a router menüjében, ám nem tudok bejutni a 192.168.0.1 IP címen. WTF? Hívjam a szolgáltatót? Reseteljem?

"Sose higgy el feltétlenül mindent, amit az interneten olvasol!" -Abraham Lincoln

(#100) Attila75 válasza Darahian (#99) üzenetére


Attila75
tag

Bizonyosodj meg róla, hogy az-e a router ip címe...

pl: parancssorba: ipconfig /all

Az alapértelmezett átjáró IP címe a router IP címe...

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.