Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • geza844

    aktív tag

    Na van ám bajom...

    Én már azt hittem, hogy csak a remote szálat kell megfelelően bekötnöm, és kész vagyok. Vagyis jöhet a beállítás. De nem....

    Szóval már a remote szál bekötésénél is volt problémám, mert egymásnak ellentmondó dolgokat találtam neten az ISO csati kiosztásáról, és az egyetlen közös pont az a kapcsolt 12V volt, így erre kötöttem. Jó is lett, gyujtáson kapcsol az erő, szuper, így nem kell mindig szétcsavarnom a bizti házat.

    Aztán egyszer csak elhallgat a mély, mondom mi a f.sz?? Hátramegyek megmozgatom, megszólal, vakarom a fejem, megint elhallgat, ne mondom, egy fasza kontakt hiba valahol belül (ugye aktív mély). Otthon szétkapom, hátha látom és valami egyszerű dolog. Nézegetem, ááá, hát én ezt már javítottam egyszer! Már el is felejtettem, mert már sok éve nálam van a kis láda. Olyan faszán megcsinálták, hogy az RCA csati a panelbe van forrasztva, de nincs tehermentesítve a nyák, így amikor bedugom a csatit, közvetlenül a nyák-ot nyomom, és már jó rég óta van emiatt rajta egy felszakadt forszem (ezt javítottam annó egy áthidalással), most meg az egyik RCA csati lába szakadt ki a furatból. A forszem a helyén, az ón is szépen fel van futva, csak a láb mozog benne, és mindez egy vagy 1cm széles vezetősávon úgy, hogy a közelébe sincs más alkatrész. Hát gondoltam, odaérintem a páka végét, aztán kész is vagyok. így is tettem, teljesen jól nézett ki a dolog, az RCA lába már nem mozgott, összerakom, bekapcsolom, erre kinyomta a 25A-es biztit... tartalék biztim nem volt, mérgembem beállítam a garázsba, és aznap rá se nétem már...

    Másnap mély ki, szétkaptam megint, hogy látok e valamit, de nem. Minden jól néz ki, nem tudom elképzelni, hogy hogyan csinálhattam zárlatot, majd tesztek bele egy biztit, hátha működik. Gondoltam akkor már elrakom a csomagtartóban a kábeleket szépen, hogy alig látszódjanak, egész szépen meg is sikerült csinálni, vissza a tekertem a biztit, erre észreveszem, hogy a mély pozitív kábele még nincs jó helyen, át kell fűzni egy másik kábel alatt, így kikötöttem (persze áram alatt), és olyan ügyes voltam, hogy sikerült letestelnem a nyomón valahol... rögtön egy hangos pukkanást hallottam az első szettből, amin nagyon meglepődtem, mert ugye nem babráltam az első szett erősítőjével, csak a nyomóval, aztán visszaraktam a nyomó pozitív kábelét a helyére, fülelek... hát zúg az első szett, mondom WTF??? Kimászok hátulról, beülök előre, zúg... fejet bekapcsolom, zene szól, de ha lehalkítom hallom a zúgást... fasza... gondolkozok... az első szett erősítője teljesen be volt kötve, áram alatt volt, be is volt kapcsolva, és akkor a nyomó pozitív kábelét egy fél pillanatra letesteltem. Az erő ebből annyit vehetett észre, hogy addig a fél pillanatig leesett a tápfeszültsége, aztán vissza. Ezt ennyire zokon vette volna? Az ANL nem ment ki.

    Megint berágtam rá (vagy inkjább magamra, amiért ilyen hülyeséget csinálok, hogy áram alatt szedem le a pozitív táp kábelt), aztán gondoltam beállíok a garázsba, ráhagyom... motor indít, brutális (!!) generátorzaj!!! Úgyhogy megint tekerhettem szép a biztiházat... pedig a vezetétkek olyan szépen vannak hátul, hogy öröm ránézni... majd járó motornál megmozgatom őket, hátha van olyan állás, ahol elhallgat...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés