AMD Radeon™ R9 290 / 290X / 390 / 390X téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Jack Hunter:] Egérragasztó
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Vakegérke:] Ázsia Expressz – A sárkány útja
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Attix82
őstag
Ezt senki se vitatja, hogy 4 fizikai mag van. Viszont több párhuzamos számításnál már nagyon jól jön a HT. És ugye BF4be is kimérhető volt....az mind1, hogy 4 magot használ de azért sok feladat fut párhuzamosan és nem csak a játékra gondolok.
(#15600) Cole86
Direkt csináltam úgy, hogy ne legyen VGA limit, hisz , akkor jön ki a CPU ereje.
Attix82
őstag
Nagyon érdekes, hogy a Prime95 FFT 4 szálon terheltem (100%) + Bf4 et futtattam és HT-val vagy anélkül folyamatos volt 60 playerrel.
3.8 Ghz-re vettem mert TDP 95W van belőve a hűtés miatt. HT amikor be volt lőve elérte a 95 wattot és 4.4-ről levette 3.8-ra. Amikor HT OFF votl 4.4 , akkor nem érte el és nem vette vissza. Ezért 3,8 Ghzen csináltam a testet.
Vicces de pont ugyan annyi fps-en tudtam elcsípni
Számomra nagyon fura, hogy 4 magos kivitel 4 magon terhelve (Small FFT) + Bf4 is futott simán futott
Vagy ez a Prime95 test nem valami jó esetleg....nah megnézem ITB-vel is.
[ Szerkesztve ]
Cole86
senior tag
Azért ezt te sem gondoltad komolyan.. 3800+HT kontra 4400 (single 4 core) simán ugyan az a szint lehet ,de a tdp kizárt ,hogy egál legyen. A lapod hogy hogyan szabályoz az megint más kérdés..
[ Szerkesztve ]
>> War..WAR never changes! << Köszönöm a belém fektetett bizalmatokat,lojalitásotokat,még látjuk egymást..! "Ha keresel, megtalálsz a mátrixban"! Ha valamire szükséged lenne, illetve garanciális ügyekben továbbra is rendelkezésre álló email: skylinepc-hungary@hotmail.com - - - I'll be back! : P
Attix82
őstag
Szövegértés: "Ezért 3,8 Ghzen csináltam a testet."
Prime95 nem volt jó, ITB már jobban kimutatta. (Prime 95 lehet látni, hogy számolt is valamit a program (HT ON pozicióban) , de 4 magon kb ugyan ott ragadt a programba)
3.8 Ghz ugyan csak + ITB 2 szálon 2Gb memória.
HT OFF : Játszhatatlan, akadt be be esett az fps.
[ Szerkesztve ]
Cole86
senior tag
Korábban nem ezt linkelted ,de így már ok. (bocs, lehet nehéz a felfogásom még vasárnap "reggel"
[ Szerkesztve ]
>> War..WAR never changes! << Köszönöm a belém fektetett bizalmatokat,lojalitásotokat,még látjuk egymást..! "Ha keresel, megtalálsz a mátrixban"! Ha valamire szükséged lenne, illetve garanciális ügyekben továbbra is rendelkezésre álló email: skylinepc-hungary@hotmail.com - - - I'll be back! : P
Attix82
őstag
Semmi gond...lényeg látszódik, hogy a HT mire is jó.
HSM
félisten
Igen igen érdekes eredmények, ezt meg kell hagyni. Éppen az ellenkezője, mint amit én tapasztaltam anno a 920-asomon. Jelenleg nem egészen értem, mi lehet a háttérben, de ha rájövök, megírom.
dergander
addikt
Nem is értem multiba mindig más körülmények közt hogy tudtok benchmarkolni?
Nekem volt hogy 2x mentem vissza ugyanarra a szerverre és más FPS értékeket kaptam...
Szinyák
őstag
Cole86
senior tag
Na igen.. akkor 2db 290es 1100oc-s karihoz még szép, hogy akkor egy 3770k sem elég még 4500mhzen mantleval se online egy 60as serveren. 5000mhzen már talán ritkább lenne a cpu limit.
1 karihoz véleményem szerint minimum egy 4300-4500mhzes i5-ös ivy proci dukál ,aki az online csatateret preferálja..
[ Szerkesztve ]
>> War..WAR never changes! << Köszönöm a belém fektetett bizalmatokat,lojalitásotokat,még látjuk egymást..! "Ha keresel, megtalálsz a mátrixban"! Ha valamire szükséged lenne, illetve garanciális ügyekben továbbra is rendelkezésre álló email: skylinepc-hungary@hotmail.com - - - I'll be back! : P
bombibmw
veterán
+1
Nálad elég a két kártyához a 3770k?
Tiéd megy 5GHz-et 24/7-ben,nem?
Cole86
senior tag
Hát tudna menni ,ha akarna.. más kérdés ,h én nem akarom mert ott már zabál és keményen 1,35v+ fesznél nem életbiztosítás 24/7es beállításnál ,de a h110 bírná a hőt, illetve a lap is eléggé fa**ántos..
Más kérdés ,h 2db 290esnél már 4k felbontás dukál és max beállítások , ott pedig megint előtérbe kerülne a vga limites helyzetek száma, mivel azért általában 100-120+ fpsek csak a 3d-s 120/144hzes monitoroknál láthatóak.. amúgy 60 fölötti fps számot a kijelzőink nem tudnak megjeleníteni (60hz).. tiszta szívás..
Ezért is partalanok a viták, normál 60hzes moncsik/tv-k mellé a v-sync dukál (ha csak nem csinál gebaszt amiért ki kéne kapcsolni), mivel fölöslegesen járatják csak a vgakat, így a procit is...
[ Szerkesztve ]
>> War..WAR never changes! << Köszönöm a belém fektetett bizalmatokat,lojalitásotokat,még látjuk egymást..! "Ha keresel, megtalálsz a mátrixban"! Ha valamire szükséged lenne, illetve garanciális ügyekben továbbra is rendelkezésre álló email: skylinepc-hungary@hotmail.com - - - I'll be back! : P
Erdei88
veterán
4K-hoz szerintem kevés lenne két 290, szvsz. Persze ez játék függő, de "nagy" neveknek tuti kevés.
deadwing
addikt
Ha az a fránya input lag nem lenne, akkor még be is kapcsolnám
De így csak azt tudom mondani, hogy nyomorult vsync
60Hz = lakossági frissítés :) Jabarkas!
Syz
senior tag
Én V-sync nélkül el sem tudom már képzelni a játékokat, pedig korábban én sem rajongtam érte mert sok olyan játék volt ami V-sync alatt csak 30 fps-re lőtte be magát. Ezt viszont meg lehetett kerülni külső progikkal mint pl. Radeonpro és azóta számomra nélkülözhetetlen.
"Egy nap 24 órából áll..egy rekeszben 24 db sör van..Ez nem lehet véletlen!
dergander
addikt
Asbee
veterán
Ez miért jó hír? Akinek nincs gond a karival, fölösleges frissíteni.
[ Szerkesztve ]
zzola
félisten
Így van!
deadwing
addikt
Nem FPS játékoknál lehet én sem érezném problémásnak.
De egy BF3-4 alatt ez elviselhetetlen feature, hogy fél másodperccel később reagál mint kéne
60Hz = lakossági frissítés :) Jabarkas!
scampolo84
aktív tag
Ezt nem igazán értem. Én eddig ahol - beállításoktól függően - elértem vagy átléptem a 60fps-t (60Hz)-en ott vajsimán futott minden. Lag? Oh, no! Elképzelni sem tudnám V-sync nélkül a játékot. Mondom ezt úgy, hogy van ahol tényleg nagyon számít ez, ahogy te is mondtad, bár én nem nagyon FPS ezek, de pl egy F1 2013-ban is lenne ultrán 80-90 fps mégis zavar ahogy szanaszét törik a képt sync nélkül.
[ Szerkesztve ]
deadwing
addikt
Egér input lagról beszéltem, ami sajnos egy létező dolog vsyncnél. Durván. Rántok egyet az egéren, kimegyek söré, és addigra fordul meg az ember mire visszaérek vele a géphez
A tearing sosem zavart egyébként. Érdekes. Mindenki másra háklisabb
[ Szerkesztve ]
60Hz = lakossági frissítés :) Jabarkas!
lowzor
veterán
Megvan nálad a turpisság. Levetted a FOV-ot 60-ra. Úgy jóval több az FPS
A maxprocessorcount parancs is lehet, hogy be van írva nálad.
Lehetetlen volt, pláne HT off-al, hogy 70 legyen a min FPS-ed, ha mindenkinek ennél sokkal jobban lement hasonló procival.
[ Szerkesztve ]
Williams
aktív tag
Sziasztok!
Afterburner-nél hogyan kell értelmezni a Core Voltage beállítás értékét. Alapon +13-on van. Ez mit jelent
Ha van jelentősége, egy MSI R9 290 Gaming karinál írja...
Köszönöm!
bombibmw
veterán
Nincs beírva a parancs.
Újratettem a játékot a winnel együtt.
Fov-ot mennyire tegyem?
Mérek egyet úgy is.
Pacy
aktív tag
Helló Urak! Mit gondoltok egy Corsair Tx750 elbírna egy 290 TRI-X cf-et? Ahogy nézegettem a teszteket talán...de ott ugye nincs halom ventilátor meg winyo. Szerintetek?
lowzor
veterán
Tedd vissza 60-ról 70-re a Field of View-ot (asszem alapból 70). Az nagyon megkönnyíti a CPU dolgát, ha leveszed 60-ra.
HSM kolléga csinált egy tesztet 64-es Shanghai-on egy 4.4-re húzott 4670K-val, meg egy 290-el és 70-es Field of View-al jóval 50 alá is simán beesett , mikor levitte 60-ra (láttuk, hogy a videódon annyin van) szinte alig látta 60 alatt az FPS-t, sokkal gyorsabb lett a játék.
dergander
addikt
Kicsit szétnéztem és láttam lekerült az a bios amivel gyárilag a kártyám ki lett adva, ezért gondoltam valami bibesz volt vele így frissítek,valamint hogy maga foglalkoznak a kártyánkal és kap supportot ez azért jó dolog.
Cseneles
őstag
Hali!
Szerintem a hatarokat fogja surolni de menni fog vele, viszont 100% hogy ha eddig nem hallottad most fogod a tapod ventijének hangjat!
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
Cole86
senior tag
Nekem egy cs750m van és 2db 290es asus dc2oct 1100on is képes volt elvinni gond nélkül, plusz még hangja sem volt nagyon..
>> War..WAR never changes! << Köszönöm a belém fektetett bizalmatokat,lojalitásotokat,még látjuk egymást..! "Ha keresel, megtalálsz a mátrixban"! Ha valamire szükséged lenne, illetve garanciális ügyekben továbbra is rendelkezésre álló email: skylinepc-hungary@hotmail.com - - - I'll be back! : P
lowzor
veterán
Simán elviszi szvsz. V2-es? 720W-ot ad le 12V-on...
Pacy
aktív tag
Sajna azt nem tudom hogy v2-e. Corsair Tx series modular tx750m pontosan. Most fogom cserélni a tx650-et arra kollégával. Neki elég a tx650 nekem meg lesz lehetőségem cf-et építeni. Akkor jó eséllyel indulok neki. Köszönöm a válaszokat!
Televan74
nagyúr
Pacy
aktív tag
Szerintem nincs vele baj. Egy saját ventiprofillal még tudsz rajta finomítani. Plusz ha van a ház oldallapján venti akkor az ne fújó hanem szívó legyen. Az nekem mínusz 2 fokot jelentett.
HSM
félisten
&(#15626) asdxv: Igen, én követtem el a saját kis masinámon, 4,4Ghz 4670K, a 16GB ramom megrántottam 1800@CL10-re (az 1600@CL9 kitemtől nem telik több sajnos) és alapórajeles 290, azaz 950/1250Mhz volt a teszt helyszíne.
Ami még érdekes, hogy egyből feltűnt két dolog, egyfelől, hogy nekem jóval kevesebb az FPS, és hogy viszont lényegesen pofásabb a játék. Némi tanakodás után asdxv-vel arra jutottunk, azért mégis ki kéne próbáljam azt a bugos GstRender.Thread.MaxProcessorCount 8 parancsot, hátha. Az a mókás, hirtelen nálam is pariban lett a sebesség a tiéddel, és a grafika is egyből pont ugyanarra a szintre butult! 100%-ra nem mondom, de 90%, hogy valahogy túlélte neked az a parancs. Ugyanis nálam is a beírása után ugyanazok a minimalista részecske-effektek, butuskább megvilágítás, gagyibb geometriájú, rossz minőségű objektumok, és egyszerűbb füsteffektek fogadtak, amik feltűntek a videódon is, csak előszörre azt gondoltam biztos, csak a kódolás gagyi, de nem.
Szóval át kéne fésülnöd a cfg-t, mi a helyzet, mert szerintem csúnyán bebutított grafikával játszol.
(#15625) Pacy: Szerintem igen. Nekem csak egy SSD van, de tuningolva, 4400Mhz-es 4670K proci és 1040/1350Mhz-es 290 mellett is elég volt a Seasonic 460W-os Fanless tápom GTA4, BF3 és BF4 alatt is, pedig egyik se kímélte a rendszert.
[ Szerkesztve ]
CsonkaImo
addikt
Az nem lehet, hogy grafikailag azért van különbség mert nV-n csak DirectX 11-el megy, Radeonon meg DirectX 11.1 vagy 11.2-vel. Nem tudom pontosan milyen DX-et használ a Bf4 de úgy emlékszem támogatja a legújabbat is, ez nem okozhat grafikai különbséget így teljesítmény csökkenést is? Persze lehet, hogy csak dx11 van támogatva. Nem vagyok képben, mert csak mantle megy nálam.
Szerk.: Grafikai különbséget úgy értem, hogy egy két efekt látványosabb/részletesebb. Nem úgy, hogy nV-n sokkal rondább a játék. Mielött félreértés esik.
[ Szerkesztve ]
lowzor
veterán
Ezt nem nagyon hiszem
HSM
félisten
A csúnyább, kevésé részletes objektumok nem hiszem, hogy ettől lennének. No, meg fura, hogy nálam is éppen olyan lett a grafika az ominózus parancs beírása után.
CsonkaImo
addikt
Értem, csak daveoff említette talán, hogy amikor visszatért 290/X Radeonra, akkor vélt felfedezni grafikai különbséget. Ő pedig directx-et használ.
[ Szerkesztve ]
HSM
félisten
Emlékszem, Ő az élekre panaszkodott: [link].
Itt sajnos ennél sokkal komolyabb különbségek voltak tapasztalhatóak.
Cseneles
őstag
Sziasztok!
Ma végre normálisan sikerült összeraknom a kompakt vízzel hűtött Sapphire R9 290-em A Gpu egy Alpenföhn Wasser hűtést kapott és szintén ettől a gyártótól származó VRM/Ram hűtés szettet
Normálisan felbordázva
Félig készen
És összerakva!
Az álltalam mért maximum értékek egy 27C os szobában egy HAF 932 házikóban: GPU 58C ,VRM1 61C, VRM2 62C
Ezeket produkálta 30 perc Valley Benchmark futtatásával
[ Módosította: radi8tor ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
Erdei88
veterán
Grat hozzá!
A memória és vrm hűtést honnan szerezted be?
Cseneles
őstag
A Merlin harvertől rendeltem Ezt csak olyan tájékoztatónak szántam ide fórumra, jó alternatíva lehet ha valaki hasonlóban gondolkodik Igen csendben teszi dolgát, tuningot egyenlóre nem néztem viszont ha időm lesz a napokban rápróbálok
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
Abu85
HÁZIGAZDA
A GstRender.Thread.ProcessorCount a futtatott szálak számát, a GstRender.Thread.MaxProcessorCount a job szálak számát, míg a GstRender.Thread.MinFreeProcessorCount a grafikus drivernek fenntartott szálak számát jelenti.
D3D alatt a GstRender.Thread.MaxProcessorCount és a GstRender.Thread.MinFreeProcessorCount egymáshoz viszonyuló parancs. Előbbi szám növelése növeli a sebességet, de akadásokat és eldobott munkákat hoz be, mert a driver ugyanazokon a szálakon szinkronizál, ahol a játék dolgozik. A GstRender.Thread.MinFreeProcessorCount minimum legyen 1-2. Ilyenkor a driver kap magának 1-2 szabad processzormagot.
Mantle alatt a GstRender.Thread.MinFreeProcessorCount-nak nincs jelentősége. Az legyen 0, mert a Mantle driver nem futtat kernel szerver szálakat.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
HSM
félisten
Köszi a magyarázatot. Akkor ez a kulcs. Nálam ugye a GstRender.Thread.MaxProcessorCount 8 parancs a négymagos procin biza okozott eldobott munkákat, gondolom, a buta grafika ennek köszönhető. Érdekes, hogy ugyanezeket a butulásokat okozta bombibmw-nek is.
Amúgy találtam egy alternatív magyarzatot is miszerint ez a parancs hatására bebugzik a motor, és egy fix grafikai beállításra ugrik a játék, ami a low-nál szebb, ultránál csúnyább. Ugyanis akik eddig low-on nyomták és kipróbálták, azok arról számoltak be, hogy lényegesen szebb lett a játék, keeseb FPS-el.
deadwing
addikt
No vannak itt érdekes dolgok. Amit tegnap írtam a 280X topicban ezzel kapcsolatban, ott a parancsból hiányzott a "GstRender" paraméter. Nemsoká megnézem, hogy gst-vel van-e ilyen parancs. Viszont ha van, akkor megint újra kell gondolni ezt. Illetve nem is tudom. Nekem így is több mint jól megy a BF
Ja meg arról nem is beszélve, hogy mantle-t használok, így értelmetlen
[ Szerkesztve ]
60Hz = lakossági frissítés :) Jabarkas!
lowzor
veterán
Pont erről van szó
Visszaugrik egy fix beállításra. Onnantól, amíg be van írva a parancs, akárhova állíthatod a grafikát, nem fog változni semmi.
deadwing
addikt
No, megnéztem. A régebbi verziókban gst.render-el volt a parancs -gondolom én-, a mostani BF4-ben pedig már értelmezhető a Thread.MaxProcessorCount és társai is. GstRender pedig nincs
[ Szerkesztve ]
60Hz = lakossági frissítés :) Jabarkas!
bombibmw
veterán
De nekem nincsen beírva a parancs!
A FOV-ot felteszem 70-re és csinálok képet/videót,ott,ahol csak szeretnéd és hasonlítsd össze a tiéddel!
Ha grafikai különbséget tapasztalsz,szólj!
[ Szerkesztve ]
Téma tudnivalók
A topicban tilos bármilyen offtopic hozzászólás írása!
Ilyen célra használjátok a Lokál fórumban található offtopicot.