2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

15 év - 150 nVidia kártya!

A Logout történelmének eddigi legnagyobb cikke: nVidia All Stars Roundup 1995 - 2010!

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek - AA / AF

A képminőségjavító effektek hívei bizonyára rosszallóan ingatták a fejüket, hogy az eddigi méréseket AA (antialiasing) és AF (anisotropic filtering) nélkül végeztem. Az ő kedvükért egy külön AA/AF teszttel készültem, amiben nem a kártyák erősorrendjét állítottam fel, hanem azt mértem, hogy az egyes kártyák saját magukhoz képest mennyit lassulnak vissza az egyes beállítások hatására 3DMark 03 alatt (az AGP-s kártyákkal az első, a PCIE-s kártyákkal pedig az utolsó játéktesztet mértem le). Így utólag sajnos azt kell mondjam: ez nem biztos, hogy a megfelelő módja volt a szemléltetésnek, hiszen a grafikonokat elkészítve elkeseredve láttam, hogy annyira átláthatatlanok lettek, hogy még én magam is nehezen igazodok ki rajtuk. Sokáig azt is fontolgattam, hogy közzé sem teszem ezeket az eredményeket, de mivel rengeteg időt vettek el, ezért nem akartam hogy veszendőbe menjen a munka, így most a cikk végén lefáradt agyú olvasóimnak megadom a kegyelemdöfést rengeteg kék színű csíkkal :)

AGP-s kártyák - antialiasing

Mit is látunk itt? Mint mondtam, ez a grafikon azt szemlélteti, hogy az egyes kártyák az alapbeállításon (aa nélkül) mért eredményekhez képest mennyire lassulnak vissza 2x/4x/8x aa hatására. Az eredmény elég kusza, hiszen itt nem a kártyák erősorrendjét láthatjuk. Ha például egy gyengébb GPU mellé erősebb memóriabusz kapcsolódik, akkor jobban szerepel ebben a tesztben, mint például az FX 5900-as modellek. Fordított esetben viszont elvérzik, mint a 6200A. Nagy általánosságban kijelenthető, hogy 2x-es antialiasing a modernebb kártyákkal minimális teljesítménycsökkenéssel jár, de még 4x-es módot is nyugodtan kapcsolhatunk a legtöbb GF6-7 szériás kártyával, illetve az erősebb FX-ekkel. A lista végén a GF 2 és 4 MX modellek eredménye nem mérvadó. Csak a 4x-es antialiasing működött rajtuk, de azzal irreálisan gyorsak voltak, tehát valószínűleg az felelne meg a 2x-es módnak.

AGP-s kártyák - anisotropic filtering

Az anizotropikus szűrés a modernebb GPU-kat már nem igazán terheli meg, így ha GF6 vagy 7 szériás kártyánk van, akkor nyugodtan 16x-os állásra húzhatjuk a csúszkát. Az FX-ek csak 8x-os módot támogatnak, és ezt modelltől függően 70-80%-os eredménnyel futtatják, ugyanerre a GF 3-4 Ti modellek csak 50%-os teljesítménnyel képesek. Ha GF1-2 vagy GF4 MX kártyánk van, akkor csak 2x-es szűrést választhatunk, azt viszont nyugodtan kapcsoljuk be, mert a sebességcsökkenés minimális.

PCIE-s kártyák - antialiasing

A 2x-es és 4x-es módok a modernebb kártyákat már nem igazán terhelik meg, de ha nagy GT200 vagy G80 szériás GPU-val szerelt kártyánk van, akkor akár 8x-os antialiasingra is kapcsolhatunk drasztikus teljesítménycsökkenés nélkül. Érdekes, hogy az összes GT200 GPU-val szerelt kártyánál a 4x-es mód gyorsabb volt, mint a 2x-es. Furcsa az is, hogy a GTX 480-at eléggé megterhelte az antialiasing, de persze ez saját magához képest értendő! A sor végén az irodai kártyák lassú memóriabuszát jól szemlélteti az ebben a tesztben elért gyenge eredményük.

PCIE-s kártyák - anisotropic filtering

Ez a grafikon sok kommentárt nem igényel. Mint az AGP-s kártyáknál már írtam, a modernebb GPU-kat az anizotropikus szűrés már nem igazán terheli meg, és ez a PCIE tesztben szereplő összes modellre igaz, még a leggyengébbeket is beleértve. Az összes kártyával 16x-os módra kapcsolhatjuk a szűrést, ami szépen meg fog látszani a képminőségen.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.