2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

15 év - 150 nVidia kártya!

A Logout történelmének eddigi legnagyobb cikke: nVidia All Stars Roundup 1995 - 2010!

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek - PCIE - Akciójátékok

Resident Evil 5

Akciójátékaink sorát a Resident Evil 5 nyitja, melynek hivatalos benchmark programjával végeztem a mérést, DirectX 9 módban, a szokásos kétféle felbontásban és részletesség mellett.

A kis felbontásban 200 FPS-nél jelentkező processzorlimitet elég sok kártya elérte, és a játék jó optimalizáltságát mutatja, hogy ilyen beállítások mellett még akár egy 6600 GT-vel is játszható a program, viszont a Full HD felbontáshoz itt sem árt egy 8800 GTS. A sort a két nagy 400-as GeForce nyitja, a GTX 295 ezúttal kicsit lemaradt tőlük. Annál érdekesebb a 9800 GX2 jó szereplése, mely megverte a GTX 460-asokat. Talán ebben a tesztben volt a legkisebb a különbség a két nagy "szendvicskártya" között. A GT200 alapú modellek is jól szerepeltek, ám a G80-as 8800-asok ismét nem alkottak maradandót. Szintén harmatos a GTS 450 és a GT 440 szereplése, hiszen (a tesztek során már nem először) kikaptak a 200-as GeForce szériából származó közvetlen elődeiktől. Mögöttük az addig szoros mezőny után hirtelen szakadék következik, a pipeline alapú kártyákat és a kisebb dx10-es modelleket már erősen megterheli ez a játék. A Full HD felbontást itt már elfelejthetjük, de kis részletesség mellett még egész sokáig jó sebességet kapunk. Az alsóházból talán azt érdemes kiemelni, hogy a 6-os GeForce széria a szokásosnál kevésbé kap ki a GF7-es sorozatú kártyáktól.

Mafia 2

A Crysis Warhead mellett a Mafia 2 képviseli az új generációs játékokat a tesztben. Természetesen a régebbi kártyákkal való kompatibilitás kedvéért ez is DirectX 9 módban futott. A grafika sajnos nem túlzottan skálázható, a felbontáson kívül nem sok mindent állíthatunk. Fraps segítségével mértem le az első küldetés nyitójelenetét, amiről tudni kell, hogy sok közeli képet tartalmaz, emiatt az átlag FPS értékek magasabbak, mint a játék alatt valóságosan tapasztalható sebesség. Ezért ahhoz, hogy folyamatos és élvezhető játékélményt kapjunk, olyan kártyára lesz szükség, ami ebben a tesztben minimum 50-60 FPS sebességet ért el.

Kis felbontásban elhúz a GTX 480, de Full HD-ban majdnem utoléri a GTX 295, ami nem rossz teljesítmény a jó öreg szendvicskártyától. Ezt látva nem meglepő, hogy a 9800 GX2 sem szerepelt rosszul, hiszen nagy felbontásnál veri a GTX 460-asokat. A G200-as kártyák is jól szerepeltek, és a G92-es modellekkel is jó sebességet kapunk még teljes részletességgel is, a G80-as modellek viszont ismét lemaradtak. Nem brillíroztak a GTS 450 és GT 440 kártyák sem, ami annak tudatában meglepő, hogy egy modern játékról van szó. Kis felbontásban még egy 8600 GTS-el is játszható a játék (vegyük figyelembe a bevezetőben említett játszhatósági határt), de a pipeline alapú kártyákkal már nem igazán érdemes próbálkozni. Annál is inkább, mert a GF7 széria kártyáival furcsa árnyékhibák jelentkeztek a programban, ami különösen annak tükrében volt érdekes, hogy a GF6-os kártyákkal nem volt ilyen probléma. Azok viszont már csak állóképek renderelésére alkalmasak a Mafia 2-ben...

Portal 2

Kicsit kilóg az akciójátékok sorából a Portal 2, hiszen belső nézetes játék, de igazából shooternek sem nevezhető. Azért kapott helyet a cikkben, mert kíváncsi voltam, hogy a végletekig feltuningolt source motor alatt (mely már az AGP-s teszteknél szereplő Half-Life 2 alatt is szolgált) hogyan teljesítenek az új generációs kártyák. A Portal 2 grafikája nagyon szép, viszont emellett remekül skálázható is, így a gyengébb kártyákkal rendelkezők sem kényszerülnek lemondani róla. A mérést Fraps segítségével végeztem egy olyan ponton, ami az adott helyen a legjobban terhelte meg a VGA-kat, vagyis ez egyfajta legrosszabb esetnek minősül, és a játék közbeni átlag FPS az itt látható értékeknél magasabb lenne.

300 FPS-nél valamiféle limitbe ütközünk, ám ez nem processzorlimit lesz, sokkal inkább valamiféle beépített gát a játékban, mert a menü is maximum ennyivel képes futni. Kis felbontásban sok kártya elérte ezt az eredményt, és ha figyelembe vesszük, hogy a mérést egy különösen erőforrásigényes ponton végeztem, akkor kijelenthető, hogy a grafikát visszavéve még egy 6600 GT-vel is jól játszható a Portal 2. Nagy részletességhez és Full HD felbontáshoz viszont már szükségünk lesz egy erősebb 7900-as kártyára. A sort a GTX 480 vezeti, de nem sokkal lemaradva követi a GTX 295. A 9800 GX2 egészen a negyedik helyre kapaszkodott fel, vagyis a játék SLI támogatása jónak mondható. Ennek némileg ellentmond, hogy a 7950 GX2-vel nem sikerült működésre bírnom a programot: állandóan szétesett a kép, bármilyen SLI módot választottam, sőt még az SLI letiltásával sem javult a helyzet. Szomorú látni, hogy a G80-as kártyák ismét eléggé kikaptak a G92-es modellektől. A pipeline alapú kártyák viszonylag jól szerepeltek, de az ultra-low-end modellekkel azért itt is diavetítést kapunk.

Lost Via Domus

Utolsó játékunk a népszerű Lost sorozatból készült kaland-szerepjáték szerűség, mely emellett elég durva és erőforrásigényes grafikával is büszkélkedhet. Szerencsére jól skálázható, tehát viszonylag gyenge kártyákon is elindul, de a maximális élvezethez nem árt a modernebb vasak között nézelődni.

Processzorlimitbe sehol nem ütköztünk, és érdekes módon a GTX 295 érte el a legjobb eredményt kis felbontásban, pedig az SLI kihasználtsága elvileg ilyenkor rosszabb. Maximális részletességgel már csak a harmadik hely az övé, de ez sem rossz teljesítmény. A 9800 GX2 és szépen tartja magát, és még nagy felbontásban is a GTX 460-as kártyákat megközelítő eredményt hoz. A G92-es kártyákat ismét dicséret illeti, hiszen a GTX 260-ast is megszorongatták, ugyanakkor a G80-as modellek szereplése újfent csalódást keltő. Kis felbontásban még egy közepesen erős GF7 szériás kártyával is belevethetjük magunkat a Lost-kalandba, ám az ultra-low-end modellekkel ez a játék is felejtős.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.