2024. május 4., szombat

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

• #7 Utazunk sorozat - Szlovénia (Első nap)

Csodálatos 5 nap...

A tavalyi bejegyzésemben elmeséltem nektek az első külföldi utunkat (Prága), amely után felbuzdulva egy újabb nyaralást szerveztünk meg (Szlovénia - Bled). Most erről hozok nektek néhány információt és képet kedvcsinálónak.

#Szlovénia #Trojane #Ljubljana #Bleditó #Iglicavízesés #Mostnicaszurdok #Savicavízesés #Vintgarszurdok #Portoroź #Piran

Első nap

A kirándulás fél7kor vette kezdetét reggel. Ezt az utazást mar nem tömeg közlekedve tettük meg (mint Prágába), hanem a saját kis autónkkal vettük a nyakunkba Szlovéniát.
    Az első pihenőt Nagykanizsán tartottuk (2 órás út), majd a határt átlépve egy benzinkútnál megvettük a pályamatricát (15€/7nap).
    A következő pihenő a híres Trojane-i óriás fánkozónál volt (2 és fél órás út). A pletykák nem csalnak tényleg nagyon finom! (Sima 1,30€/db, csokis 1,40€/db ). Egy kis feltöltődés után - nem csak a fánkok voltak mennyeiek, hanem a látvány és a táj is lenyűgöző volt - tovább indultunk a következő helyre, ami Ljubljana volt (40 perces út).

• #6 Utazunk Sorozat - Budapest by Night

Sziasztok.

Kaptunk ajándékba egy kis Budapesti naplementés, avagy esti fénynézős hajókirándulást.
    A hajó péntek este 19:15 kor indult a Margit hídtól nem messze és oda is ért vissza. Az egész keren egy óra volt. Dicséret illeti Portun Lines-ot vagyis a hajoznijo.hu-t, hogy minden szépen megvolt szervezve. A hajó is szuper volt, kaptunk üdvözlőitalt. Volt alkoholos, de aki olyat nem kér, az naracslevet kap.

WEBOLDAL

Az útvonal a Margit hídtól dél felé eső rész volt a Rákóczi (Lágymányosi) hídig tartott és vissza.

Most pedig jöjjön néhány kép:

• Utazunk sorozat - Összes epizód

Kedves Olvasó!

Utazunk sorozatunk összes eddigi része itt található:

Az eddigi részekkel vagy a blogot illető hozzaszólásokat kérlek a #0 Utazunk sorozat - Bevezető epizódnál tedd meg! Köszönöm!

#0 Utazunk sorozat - Bevezető

#1 - Szombathely (1/5 nap)
    #2 - Szombathely (2/5 nap)
    #3 - Szombathely (3/5 nap)
    #4 - Szombathely (4/5 nap)

Lalikiraly 5 éve 0

• #5 Utazunk sorozat - Szombathely (5/5 nap)

Kedves olvasó!
    Szombathelyi kirándulásunk ötödik és egyben utolsó napja következik. A hazaút.

Ez sem telt ám unalmasan. A szokásos szállodai reggeli elfogyasztása után rögtön útnak indultunk és Veszprém felé vettük az irányt. Innen már nem nehéz kitalálni. Az állatkert volt a cél.

Megérkezésünkkor konstatáltuk, hogy nem leszünk egyedül, azaz rengetegen voltak, ugyanis a szántóföldön is egymás hegyén-hátán álltak az autók. A pénztárnál viszont szinte semmi sor sem volt, szerencsére több is nyitva volt. Megvettük a (szerintem méregdrága) jegyeket.
    WEBOLDAL

Akkor jöjjön a beszámoló. Van több helyen étkezési lehetőség, valamint tiszta rendezett mosdó. Normális kiépített aszfaltos úton, vagy kavicsos részen lehet sétálni végig. Tisztaság van és minden rendezett.
    Elég nagy területen terül el az egész állatkert, így fel lehet készülni egy kisebb túrára, főleg, hogy az egyik része egy domboldalon van, ami kis nehezítés. Bár sem a babakocsis, sem kerekesszékes közlekedéssel nincs gond. Ezek voltak a pozitívumok jórészt.

Lalikiraly 5 éve 0

• #4 Utazunk sorozat - Szombathely (4/5 nap)

Sziasztok.

Szombathelyi utazásunk negyedik napja következik.

Mely, ugyan igen tartalmas volt, de írni róla annál kevesebbet lehet, ugyanis a szokásos szálláson elfogyasztott reggelit követően átsétáltunk a strandra. Fontos megjegyeznem, hogy mi a nyitott strandra mentünk, de szinte mellette, ott van a fedett uszodás gyógyfürdő is. Így bárki válogathat.

Akkor nézzük is a strandot. Egy rossz szava nem lehet rá az embernek. Nagyon szép az egész, tiszta, modern, ápolt. Több medence is van. Van úszómedence, sima élménymedence, ahol a szokásos masszírozó vízsugarak és sodrófolyosó van. Külön lehet váltani csúszdázási lehetőségre jegyet.
    A belépő árak szerintem jók, és tényleg jó kis strand. Van bőven hely letenni a pokrócot, tiszták a mosdók és találni több étkezési lehetőséget is. A strand területén belül egy kis tó is lett kialakítva, sok aranyhallal. Ezért is Tófürdő a neve.

Tófürdő Szombathely

További epizódok:

Lalikiraly 5 éve 2

• #3 Utazunk sorozat - Szombathely (3/5 nap)

Sziasztok!
    Szombathelyi nyaralásunk 3. napja következik. Fogadjátok szeretettel.

Nos, mint ahogy eddig is a szállón elfogyasztottuk a reggelinket, majd az előre megtervezettek szerint elindultunk Sárvárra, természetesen a Nádasdy Ferenc Múzeumba avagy a Nádasdy-várba. A vár megnézése előtt a város főterén is tettünk egy rövid sétát, ahol egyébként óránként induló városnéző kisvonat is van. Én azokat imádom.
    Maga a vár fantasztikus, nagyon jó állapotban van, a kiállításon rengeteg minden látható. Sok az olvasnivaló is Nádasdy Ferencről. Milyen huszár, illetve katona volt. Csaták leírása. Maguk a termek is nagyon szépek. Csak ajánlani tudom a megtekintését.

Következzen néhány kedvcsináló kép:

Lalikiraly 5 éve 0

• #2 Utazunk sorozat - Szombathely (2/5 nap)

Sziasztok!

Következzen mininyaralásunk folytatása. Fogadjátok szeretettel. :)

A második napon úgy döntöttük, hogy a nyakunkba vesszük a várost és szétnézünk, mindezt szigorúan sétálva. Szerencsére kiváló napos időnk volt, de azért meg nem sültünk.

A bőséges svédasztalos reggelit követően elindultunk a tóhoz, ami a szállásunktól párszáz méterre volt, s közben útba ejtettük a Felszabadulási emlékművet is.

Felszabadulási emlékmű Szombathely

Elég monumentális építmény. A története itt olvasható.

Lalikiraly 5 éve 0

• #1 Utazunk sorozat - Szombathely (1/5 nap)

Sziasztok!

El is érkeztünk sorozatunk első részéhez, melyben egy friss élményről, méghozzá Szombathelyről szeretnék írni. Na nem a város történelme itt a lényeg, hanem, hogy az Ország ezen Nyugati felén, eddig még csak Sopronban jártunk és ezúttal itt sikerült jó szállást foglalni.

Utazásainkat mindig úgy tervezzük, hogy ami csak útba esik azt meg is nézzük, most sem volt ez másként. A régi 7-es úton kezdtük a mókát, a Balaton Északi partján mentünk végig és onnan kanyarodtunk Szigliget irányába, ahol már eső várt minket, így az oda tervezett Várlátogatás elmaradt. Nem siettünk, többször gyönyörködtünk a tájban, a Balatonban. Ja igen, nem is szoktunk száguldozni, meg aztán azon a részen, pláne a városokban úgysem lehet.

A következő megálló a Sümegi várnál volt, szerencsére – a tömeg ellenére – volt még szabad parkolóhely is. A belépti díjak nem vészesek. A vár egész klassz, több terem be van rendezve, van benne rendes tiszta mosdó és még étterem is. Egy kb 2-3 órás programnak megteszi. Egykét képet berakok ide, majd később készítek egy képgalériát valahova a netre, Esetleg kérek érdemleges megoldást.

• #0 Utazunk sorozat - Bevezető

Sziasztok!

Jómagam Lajos és párom Kati imádunk utazni, Évek óta járjuk az országot és külföldre is kimerészkedünk egyre inkább. Erről szeretnék egy blogsorozatot indítani. Itt a logouton jó pár cikkem van már, így sokan ismerhetnek a fórumról is.

Nos eme írásaim célja, hogy hogyan is utazzunk, merre és mit érdemes megnézni. Milyen költségekkel járhat és hasonló dolgok. Mi szálltunk már meg szállodában, apartmanban, hotelben, sőt még az akkori MÁV üdülőben is voltunk Mozdonyvezetők Hajdúszoboszlón.

Az utazásaink történtek autóval, vonattal, (nemsokára repülővel is), hajóval, (űrhajóval sajnos nem) :D

A teljesség igénye nélkül a meglátogatott helyszínek: Nyíregyháza, Hajdúszoboszló, Jászapáti, Gyula, Szombathely, Pécs, Körmend, Siófok, Sopron, Zalakaros, Keszthely, Lillafüred, Parádsasvár, Zamárdi.

Ezeken kívül rengetek város, falu, vagy község is terítéken lesz, ahol csak jártunk.
    Külföldi utak pedig: Csehország - Prága, Szlovénia - BLED.

• Lenovo Ideapad 330 81D100ADHV 15IGM notebook bemutató

Sziasztok!

Az előző cikkemben írtam a Lenovo 320-17AST notebookomról, aminek sajnos hibás volt a dedikált videókártyája, így azt visszavittem és visszakaptam az árát.

Az alábbi kis gépet magamnak vettem először, de párom megkapta az ősrégi gépe helyett én meg magamnak vettem megint egy 17-es Lenovo Ideapad 330-ast amiről külön fogok írni. Ez a gép egyrészt baromi jól néz ki és még a sebessége is jó. Jelzem gyorsabb simán, mint az előző 17-es nagy gépem, amiben AMD E2-9000 APU volt. Pedig kereken 20 000 Forinttal volt olcsóbb tőle. Azaz 79990 Magyar pénzbe került.

De lássuk mit is kapunk ennyi pénzért!
    Típusa: Lenovo Ideapad 330 15IGM
    CPU: Intel Celeron Dual Core N4000 - Gemini Lake 1,1-2,6GHz
    RAM: 4GB DDR4-2666MHz
    Tárhely: 128GB SSD
    Képernyő: 15,6 TN HD LED 1366*768 - Matt felület
    Beépített WIFI, Bluetooth, webkamera, mikrofon, Dolby hangszórók.