2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Telefónia rovat

Telefónia: a távírótól az internetig

Távíró, telefon, telefonközpont, telefonhírmondó, mobiltelefon, mobilnet, VOIP, minden egy helyen!

[ ÚJ TESZT ]

A szolgáltató mondja

Megkeresésemre a Telenor és a T-Mobile semmilyen formában nem reagált, úgyhogy álljon itt egyedül a Vodafone-tól kapott nyilatkozat*:

A mobilkommunikáció jövője, trendek a mobilkommunikációban

A Vodafone régóta arra törekszik, hogy mind a hagyományos, mind az okostelefonok és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások területén is a legjobb minőséget nyújtsa ügyfeleinek. Éppen ezért vágott bele 2011. márciusában az évtized legnagyobb hálózatmodernizációs projektjébe, melynek eredményeképpen mára már az ország több mint 9,5 millió lakosának, vagyis mintegy 2432 településnek nyújt hozzáférést a szélessávú mobilinternet használatához. A fejlesztésnek a 2G-s készülékkel rendelkező ügyfelek is örülhetnek, hiszen kiváló minőségű beszélgetésekre számíthatnak, illetve az EDGE technológia segítségével ők is élvezhetik a mobilinternet előnyeit.

A kevesebb, mint egy év alatt befejeződött modernizáció után a Vodafone célja az, hogy a még többségben lévő 2G-s felhasználók tábora 3G-s készülékekre, okostelefonokra váltson, és valóban kihasználja a szolgáltató megbízható hálózatát, amely minden modern kihívásnak eleget tesz.
A mobilinternet elterjedésétől függetlenül a hanghívások és sms küldések száma ugyan némileg csökkenhet, de az azonnaliságban és a megbízható működésben rejlő előnyüknek köszönhetően pótolhatatlan kommunikációs lehetőséget jelentek majd a jövőben is. Ezeket kiegészítendően viszont kiváló lehetőséget nyújtanak a különböző social network hálózatok és VoIP szolgáltatások, melyeket a Vodafone ügyfelei már az ország számos településén használhatnak.

A telekommunikáció gyorsan változó világával a Vodafone teljes mértékben lépést tart, amit mi sem bizonyít jobban, hogy a szolgáltatók közül elsőként fejezte be a már említett országos lefedettséget biztosító hálózatmodernizációt. A korszerűsítésnek köszönhetően pedig üdvözöl minden olyan új, mobilinternet segítségével használható lehetőséget, amely még több alkalmat biztosít ügyfeleinek arra, hogy ápolják kapcsolataikat barátaikkal és ismerőseikkel.

Azt még érdemes elmondanunk, hogy a Vodafone jelenleg két előfizetéses tarifa köré építi csomagjait. Az okostelefonok igényeinek kielégítéséhez a Matrix tarifa, a hagyományos, csak hívást és sms-t bonyolító ügyfeleinek pedig a Kontakt áll rendelkezésre.

A Matrix tarifa esetén, mint a mellékelt ábra is mutatja, minden esetben jár bizonyos mennyiségű leforgalmazható adat, azt azonban érdemes tudni, hogy az Internet alapú hangátvitel (VoIP) Vodafone Martix 1, Vodafone Matrix 2, Vodafone Matrix 3, Vodafone Matrix 4 tarifacsomagokkal nem engedélyezett, a tethering (internet megosztás) pedig egyik tarifacsomagnál sem.

Hosszú, és rögös út vezetett el tehát a mai trendekig és ez jelenleg is folyamatosan halad a jövő felé, ami egyelőre mindenki számára megjósolhatatlan. Talán majd pár év múlva a mai telefonokra tekintve ugyanúgy mosolygunk majd, mint ha most szemléljük Bell első telefonját, addig azonban használjuk ki a mában rejlő lehetőségeket és élvezzük mobiltelefonjaink nyújtotta kényelmet, funkcionalitást.

Barthezz2

*A Vodafone-tól kapott álláspontot a dőlt betűs rész tartalmazza

Források:

Wikipedia
Retromania, a mobiltelefon története
Bell helyett Meucci a telefon feltalálója
Telefónia, a távközlés története
Ki találta fel a mobiltelefont?
Postamúzeum
Mobiltelefon generációk

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.