2024. június 8., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Miből mennyit 3.

Három játék, négy videokártya CPU skálázódása i7-2600 "lebutítással" (1.6, 2.0, 2.4, 2.8 és 3.2 GHz-en).

[ ÚJ TESZT ]

StarCraft II

A StarCraft single módban az egy szálas teljesítményt értékeli. Egy játékos módban több mag minimális előnyt jelent, talán csak akkor lehet észrevenni az előnyét 4 magnak, amikor a játék a háttértárról (SSD-ről) tölt, illetve nagyobb csatáknál, ha görgetjük a térképet.

A HD5770-hez elegendő 2.8 GHz is. A két magos beállítások pár FPS-sel lassabbak, de ez nem jelentős különbség.

A HD7770-nél a görbe magasabban húzódik és a CPU limit is később tűnik el. A játék single módban egy Celeronnal is játszható, ha nincs más, de érdemes legalább egy gyorsabb - 3 GHz körüli - Pentiummal nekiindulni.

A HD5850 már CPU limitet mutat. Az előző teszt alapján 13 minimum és 46.6 átlag FPS-t tud a kártya, ha az i7 nincs visszafogva, tehát megy a turbo és az alap frekvencia 3.4 GHz. Érdekes, hogy egy ma már nem erős kártyához is kevés az egykor gyorsnak számító Sandy Bridge.

A GTX650Ti hasonlóan limites, mint az előző GPU. A már említett gyors kártya tesztben sem gyorsult semmit GPU tuning hatására az i7 mellett a GTX, ami tiszta CPU limitet jelent. Milyen CPU kellhet egy HD7870 vagy GTX660Ti mellé? Bár az is igaz, hogy bőven elegendő maximális részletesség mellé már ez is.

Ha a 4 GPU CPU skálázódását nézzük négy mag mellett, akkor még jobban látható, hogy a négy kártya teljesítményét hol limitálja a CPU. StarCrafthoz, ha nem multizunk, akkor elég az 5770 is. Persze profitál az erősebb kártyából, de ahhoz jobb CPU is kell. A két erősebb kártya "kihajtásához" nem elég a 3.2 GHz-es Sandy Bridge. Természetesen ez szigorúan single játéknál igaz, multinál a játék profitálhat több magból, de multit nem mértem...

A késleltetés görbén játék közben nincs nagy különbség függetlenül a magok számától és a Hyper Threading-től. Ez persze nem teljesen igaz, mert játék közben, amikor a háttértárolóról tölt a játék, akkor kijön a több mag előnye. Érdekes, hogy ez még SSD-nél (Agility 3) is érezhető, 2 maggal sokkal jobban megakadt a játék, mint 4 maggal amikor a háttértárolóról töltött.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.