2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » IT-ipar rovat

Majd egyszer, talán...

  • (f)
  • (p)
Írta: |

A múlt héten jelent meg Fóti Marcell írása, elemzése az IT Café oldalán (is) arról, hogy az itthoni...

[ ÚJ TESZT ]

A múlt héten jelent meg Fóti Marcell írása, elemzése az IT Café oldalán (is) arról, hogy az itthoni high-tech helyzet finoman szólva sem szívderítő. Most ehhez szeretnék némi adalékot átnyújtani számotokra egy személyes tapasztalat kapcsán. (Ezen írás nem elsősorban az említett cég ellen szól, inkább a jelenség ellen.)

Nemrég a T-csoport átszervezésre került, a lakossági szolgáltatásokat összegyűjtötték a T-Home márkanév alatt, legyen szó vezetékes telefon szolgáltatásról, kábeltelevíziós szolgáltatásról, kábeles vagy DSL-alapú internetszolgáltatásról. Feltételezem a reklámkampány része az is, hogy a kábeltévé-alapú internetszolgáltatásnál megjelent egy nagy sávszélességű csomag, a korábbi 4 megabites szolgáltatással gyakorlatilag azonos áron. Megtudtam, hogy a hűségidővel rendelkezők is díjmentesen válthatnak a most kínált szolgáltatások bármelyikére, akkor is, ha elméletileg kötbért kellene fizetni a T-Home részére. Ennek folyományként tegnap (vasárnap) délután bementünk a Camponában lévő T-Pontba, hogy elindítsuk a csomagváltást.

Mivel nem sokan voltak akkor éppen ott, a sorszámunk leszakítása után szinte azonnal szólítottak minket, ahol egy jól öltözött srác udvariasan tudakolta tőlünk, mit is szeretnénk. Miután előadtuk érkezésünk okait, sajnálattal közölte, hogy ugyan valóban díjmentes a csomagváltás, most azonban mégsem tud mit tenni, ugyanis az erre szolgáló adminisztráció éppen áll; nemcsak nála, hanem országos szinten, tehát hiába megyünk át a MOM Parkba, vagy hívjuk a 1412-t, rendszergazda hiányában most senki nem tud tenni semmit az ügy érdekében; próbálkozzunk hétfőn valamelyik T-Pontban, vagy hétfőtől a 1412-n.

Villámgyorsan eszembe jutott Marcell írása, valamint annak igazságtartalma. Én egy igazi nemzetközi multinál dolgozom, IT-területen (cégnév nem publikus, ne is kérdezzétek), ahol vannak valódi 24/7-es szolgáltatások, ugyanilyen időtartamú támogatói rendszerrel. Ezzel élesen szemben áll egy magyar viszonylatban nagynak számító cég, amely szintén 24/7-es szolgáltatást vállal, de hétköznapi munkaidőn kívül esélytelen, hogy egy felmerült probléma megoldásra kerüljön.

Biztos vagyok benne, hogy ez nem egyedi jelenség kis hazánkban, számos és számtalan hasonló esetet lehetne még felsorolni más nevekkel és márkákkal. Sajnos, ez mentalitásbeli probléma, az ezt detektálók száma egyelőre nem éri el a kritikus tömeget, hogy változást lehessen kicsikarni bármilyen szolgáltatásbeli anomália esetén.

Köszönöm a figyelmeteket.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.