2024. április 26., péntek

Írországi körutazás

10 nap alatt 44 nevezetességet tekintettünk meg 2000 km-es autóúttal és 100 km gyaloglással.

Összegzés

Nem kis tervezést és utánajárást igényelt ez a kiruccanás, de úgy érezzük, nagyon megérte. A csodás táj, a nevezetességek, az ottani emberek kedvessége és határtalan vendégszeretete miatt teljesen magával ragadott minket ez a sziget. Még a benzinkúton is szóba elegyedtek velünk, mikor látták az idegen bankkártyát; kérdezték, mi járatban vagyunk errefelé, és mikor mondtuk, hogy "honeymoon", egyből szívből gratuláltak és pár percet beszélgettünk is: javasolták, hogy merre menjünk, mit nézzünk meg stb.
Olyan sok látnivaló van, hogy simán el tudunk volna tölteni itt még 10 napot, de ennyi fért bele – meg kell hagyni, nem egy olcsó ország. Az időjárás könnyen megszokható, rosszabbra számítottunk.

Ami feltűnt, hogy a nyugati parton lényegesen több volt a csapadék, de az sem volt vészes. Érdekes, hogy sokszor esett, de keveset, és akkor sem úgy, mint itthon, hogy 2 perc alatt bőrig ázol, hanem csak lightosan. Egy vízálló kabát erősen javallott, amin kapucni is van, esernyőre semmi szükség; ha esik, akkor a szél is fúj, úgy meg már nem sok hasznát lehet venni a parazojnak. Az esőkabát nálunk a 3. napon került a kukába. A belfasti túránk során megpróbálkoztunk vele, de nagyon meleg, levegőtlen és kényelmetlen volt, így maradtunk a kabát cipelésénél. Megfigyeltük, hogy az írek általában semmivel nem védekeztek az eső ellen, és mégsem voltak soha elázva...Ki érti ezt?!
Akármilyen idő is volt, egy percig sem jutott eszünkbe, hogy mennyivel jobb lenne most egy meleg, homokos tengerparton, sőt, minden percét élveztük az ottlétünknek.

Ezek után nem kérdés, hogy ez az ország részünkről:

És akkor egy kis statisztika: