2024. március 29., péntek

Írországi körutazás

10 nap alatt 44 nevezetességet tekintettünk meg 2000 km-es autóúttal és 100 km gyaloglással.

Negyedik nap

A 4. napunk egyik részét még Észak-Írországban töltöttük, a másikat viszont már újra Írországban. Aznap ~400 km-t terveztünk menni, amire több mint 6 óra menetidőt írt a Google Maps.

Első állomásnak a Carrick-A-Rede kötélhidat terveztük, és mivel az csak 9:30-kor nyit, gondoltuk, kicsit tovább aludhatunk, viszont a szállásadó nagyon ajánlotta nekünk a Ballintoy Harbour-t, így beszúrtuk elé. Ezen a helyen is forgattak egy Trónok harca jelenetet. A kikötő nagyon hangulatos, órákig el tudna itt üldögélni az ember, és csak nézné a hullámokat és az óceánt.

Ezután elmentünk a korábban tervezett Carrick-a-Rede kötélhídhoz. 7 £ volt a belépő egy felnőtt számára, melynek megvétele után egy nagyon szép vízparti séta várt ránk a magasban. Kicsit féltünk tőle, de ahhoz képest, ahogy kinéz, nagyon masszív, kis kilengése volt csak, nem mozgott nagyon. Számítani kell rá, hogy sokan vannak, és legalább 20 percet várni kell az átkelésre. Nagyon fúj itt a szél, úgyhogy célszerű úgy készülni, hogy aki fázós, sapkát is tegyen el. Az egész híd csupán 20 méter hosszú, és 30 méteres magasságban himbálódzik a vadregényes, sziklákkal tagolt part felett. A hidat eredetileg halászok építették maguknak, mert így tudták megközelíteni a legjobb lazacfogó helyeket, ma már csak látványosság.

Ezután a Dunluce Castle-t látogattuk meg, amely a térség egyik legkedveltebb látnivalója. Ide nem mentünk be, csak kívülről néztük meg. Nagyon magával ragadó, ahogy az óceán fölé magasodik. Az írek szerint 25 méterrel a vár alatt bújik meg a 'Hableány-barlang' (Mermaid’s Cave).

Ez volt Észak-Írországban az utolsó állomásunk. Maradt még némi fontunk, úgy voltunk vele, hogy azt el kell költeni. Útközben találtunk egy szupermarketszerű boltot, ott végre nagy választék volt sörből, jól be is vásároltunk, aztán Londonderryben ettünk egyet, a maradék pénzből pedig megtankoltam a kocsit. Mikor beálltam a kúthoz, az ott dolgozó már tette is a pisztolyt a tankba, gyorsan kiszálltam, kérdezi, hogy tele, mondom nem, 21 fontért kérek bele. Néztem az órát, ami ~23,5-nél állt meg, hirtelen nem tudtam mire vélni, de aztán rájöttem, hogy az euróban számolja. Az emberünk zsebre tette a pénzt, majd jó utat kívánt. Igazából nekem mindegy is volt, az a lényeg, hogy a kocsiban lett üzemanyag és megszabadultunk a készpénztől. Egyébként furcsa, hogy a boltokban nem nagyon van alkohol. Ha szerencsés vagy, akkor van egy kis sör meg bor, de rövid egyáltalán nincs, csak a szupermarketben. Így persze, hogy kocsmába járnak az írek.

Ezt követően meg sem álltunk a Benbulben dombig. Sajnos a felhő eléggé lent volt, így nem tudtuk teljes pompájában megcsodálni ezt a helyet. (A linken látszik, hogyan is néz ki valójában.)

Mivel az ebéddel és a nem tervezett vásárlással eléggé elidőztünk, így ezután egyből a szállásra mentünk. Amúgy se volt valami jó idő, pedig nagyon szép helyeken jártunk, azért néhány képet lőttünk útközben.

Este 22 óra körül sikerült megérkeznünk. (Ocean Lodge B&B) A házról csak másnap, világosban készítettünk fényképet. Nagyon tetszett, hogy reggeli közben az óceánra volt kilátásunk. Itt kaptunk először igazi ír reggelit, ami a következőkből állt: 2 bacon, 2 sausage, black & white pudding, fried egg and tomato, toast, butter, tea/coffe. Szerencsére felkészültek voltunk, és nem lepődtünk meg, amikor black and white pudding néven véres, illetve májas hurkát kaptunk. Náluk a bacon is kicsit más, itt jóval vastagabb, zsírosabb és nagyobb szelet. Egy ilyen adag után délig simán kibírja az ember, de tapasztalataink szerint inkább tovább.