2024. április 26., péntek

Írországi körutazás

10 nap alatt 44 nevezetességet tekintettünk meg 2000 km-es autóúttal és 100 km gyaloglással.

Hetedik nap

Ez a nap kicsit lazább volt, mint a többi, de azért akadt bőven szép látnivaló. Csak 150 km kocsikázás volt tervben, amire 3 óra menetidőt írt a Google Maps.

Első utunk a Killarney National Parkba vezetett, ahol megnéztük a Ross kastélyt, a Torc vízesést és a Muckross House, Gardens and Traditional Farmot. A kertben nagyon szép és érdekes növények voltak. A kastély nagyon ideális helyen van, egy kisebb tó partján, ahol sok csónak és kacsa tartózkodik. A kilátás lenyűgöző, és mindezért még fizetni sem kellett. A vízesésnél fel kell készülni, hogy nagyon sok apró bogár van, melyek eléggé tudnak csípni, így kevésbé élvezhető az ottlét, de nagyon könnyed út vezet oda. A Muckross House-nál lehetőség van elmenni egy hagyományos farm bemutatására. Ez olyasmi, mint egy skanzen, ahol cuki kis állatokat lehet simizni, illetve bemutatják a régi falusi életet. Viszonylag sok időt el lehet itt tölteni, mert elég nagy területen van, így akinek nem fér bele az idejébe egy plusz 2 órás kitérő, az semmiképp ne váltsa ki érte a jegyét.

Ross Castle

Muckross House

Garden

Torc Waterfall

Ezután elautóztunk a Corkban található Blarney kastélyhoz. Maga a kastély nem volt extra – pláne, hogy ezt is akkor renoválták –, viszont a mögötte található Blarney House maga volt a csoda. Mintha a Disney mesékből életre kelt volna egy kastély.

Blarney Castle

Blarney House

Ezt követően Cobh felé vettük az irányt. Láttunk interneten egy nagyon jól beállított képet a katedrális és az előtte lévő színes házakról, úgy voltunk vele, hogy egy ilyet nekünk is kell mindenképp csinálni. Google Maps-en megkerestem a templomot, majd a Street View-on besétáltam a környéket, hol lehet ez, és honnan fényképezhették. Némi kutakodás után ráleltem az utcára is, szerencsére pár percre onnan találtam is egy parkolót. Odaérve felmásztam a parkban lévő bokrok közé, és sikerült nekünk is egy hasonló képet lőni.

Cobh

Ekkorra már eléggé megéheztünk, úgyhogy lementünk a partra, és egy szimpatikus étteremben ettünk egy nagyszerű halas kaját. Nem először kaptunk hüvelyes főtt borsót; először furcsának tűnt, de ehetőnek véltük. Az árak elég magasak, és nem lehet olcsón megúszni a vacsorákat, de minden étterem megbízható, és nagyon jól főznek. (Tipp: minden étteremben alapból kihoznak egy kancsó vizet, így aki nem szeretne plusz pénzt költeni italra, annak elegendő annyit mondania, hogy csak vizet kér. Ez teljesen ingyenes.)

Végezetül elfoglaltuk az aznapi szállásunkat, ami az Oakhurst House B&B and Self Cateringben volt. Nagyon kedves volt itt is a fogadtatás, a néni megkérdezte, hogy mikor szeretnénk majd reggelizni. Mondtuk neki, hogy fél 8-kor, ő meg mosolyogva ránk nézett, hogy legyen inkább fél 9. Úgysem nyit semmi olyan korán, ráérünk. Úgy látszik, nem szeretnek korán kelni.