2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Utazás rovat

Irány München!

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Sziasztok! Igazából még nem írtam ide, és lehet hogy nagyon ritkán is fogok. Egy úti leírást szeretnék...

[ ÚJ TESZT ]

Sziasztok! Igazából még nem írtam ide, és lehet hogy nagyon ritkán is fogok. Egy úti leírást szeretnék megosztani veletek csak azért, hogy mindenki tudja: A kamionozás, nem leányálom. Egy néhány ismerősöm azt mondja: Nem kell csinálni semmit, egész nap ülni az autóban, és csak egy nagy kerek valamit tekergetni. Hát ezeknek az embereknek ajánlom eme kis röffenésemet.

0.nap. 11 óra

Ülünk a Fábiánkban, apámnak csörög a telefonja. A főnők az. Elhallgatunk, majd felveszi. A főnők közli a tényeket, holnap reggel irány Dunaföldvár, ott pakoljuk fel a kis nyüszögét (DAF LF), ugyanis el kell vinnünk 3 Suzukit München-be.. Megértettük, holnap reggel találkozunk.. Este csomagolás, ruha, kaja, és ami kell.

1.nap. 9 óra.

A helyszínen vagyunk, a vezér természetesen késik. Erős késéssel, de aztán mégiscsak megérkezett, és itt kezdődtek el a bonyodalmak. Kiderült, hogy nincsenek az autók még a helyszínen, úgyhogy el kell mennünk értük Pécsre, utána pedig fővárosunkba, Budapestre.

Autóba beül, CMR kitöltés, fülke utazható állapotba kerítése (pakolás, takarítás).

Az indulás előtti pár percben.

1.nap. 11 óra.

Kiderült, hogy mégsem kell elmennünk pécsre, és BP-re, mert megérkeztek az autók Székesfehérvárra. Megkaptuk a költőpénzt, autópálya, és a tankolásra való, 60.000.-!!HUF!!-ot. Hát induljunk.

Daruszentmiklós határában

1.nap 14:30.

Valamivel Fehérvár után járhattunk, amikor nagy durranásra lettünk figyelmesek. Egyből elakadás jelző, és kivert bennünket a víz, hogy valami baj van a tető feletti Suzuki-val. Kiszállunk, és kiderült, (hál az égnek) hogy egy szép darab kavics verődőtt fel, de nem érte el az autót, csak a fülkébe vájt egy szép nagy krátert. Utána megeggyeztünk, ha az a kavics 10cm-el feljebb száll, beveri a Suzi szélvédőjét. Nem sokkal Győr elött feltöltöttük az Osztrák autópálya dobozát, az úgy nevezett GOBOX-ot. (erről vonja le az autópálya díját az állam ilyen kapuk segítségével.) Rendes volt a benzinkúton az pultos, mert mondta hogy meg fognak büntetni az osztrákok, mert az előző úton lefogyott a pénz erről a szerkezetről, és nem fizettünk az autópályáért. Hát itt elkezdődött a tanakodás hogy mi legyen, mert megtudtuk, hogy az összeg 220€ és addig nem engednek el, amíg ki nincs fizetve !!!helyben!!! Kitaláltuk, hogy akkor kerüljünk a szlovákoknak, onnan át Cseh-be, és úgy Német. Nem nagyon örültünk neki, mert vagy 200km-el hosszabb, és a 120l-es tank már csak háromnegyedig volt, pedig volt még hátra 650km.

Pihenő, és a kocsik ellenőrzése.

1.nap. 17:30.

Vámosszabadi, szlovák határ után pár méternyivel megáltunk hogy váltunk €-t. Hát itt szétszakadtam. Bemegyünk egy ilyen Shop-ba, ahol veszünk szlovák és cseh pályamatricát, de előtte beváltjuk a maradék 30.000Ft-unkat. Mutatja a srác a számológépen, hogy ezért 81€ tud adni. Elfogadtuk, majd számolgattunk. Kiderült, hogy 370ft/1€ volt a váltó. A pénzünk elfogyott, mert a Go box-ot is feltöltöttük 100€-val.

1.nap 18:30

A szlovákoknál nem volt semmi különös, egy óra alatt átdöngettünk rajtuk Bratislava érintésével. Átértünk Csehországba, ahol elég sokat mentünk országúton, de volt egy olyan szakasz ahol körülbelül másfél autónyomni széles volt az út. Ez a rész pedig főútvonal volt. A GPS elég sokszor meg volt zavarodva, ugyanis a MIO nem sűrűn frissíti a cseh utakat, pedig ők építenek folyamatosan. Volt egy olyan rész, ahol azt mondta a Moha bá, hogy mennyünk tovább 600 métert, de elöttünk pontosan egy Vasútállomás peronja volt. Ékes angolságommal megkérdeztem ott egy járókelőt: I find the Deutschen zoll! Kézzel lábbal elmutogattam, majd megértett és elmagyarázta hogy forduljunk meg, blabla.. Azért csak visszataláltunk a főútra és nem sokára az egykori határhoz értünk.


Esti idil.. Hogyan tovább fíling :D

2.nap 01:50.

Cseh-Német "határ"... Két tábla, meg egy elhagyatott vámépület.. Egyik táblán: Wilcommen In Deutschen Republik másikon pedig Deuschland-Bayern. Gyönyörű helyeken jártunk, igazi alpesi házakkal. Az út mentén 50 méterenként nyulak és őzek. Hozzá kell tenni hogy elég nagy hó volt, és ahogy itthon néztük a képeket, a vaku fényében látszanak az állatok lábnyomai. Itt már feltűnt hogy az üzemanyagmérő erősen 0 felé kezdett kacsingatni, de úgy voltunk vele, hogy mindjárt itt van az autobahn és majd ott csak van benzinkút. Hát nem volt. Mint utóbb kiderült, egész Münchenig nincs egy árva benzinkút sem a pálya mellet. Ha belegondolok hogy még közel 200km, nem semmi.. Szerencsénkre a Mio újra segített, és a POI menüjével, találtunk egy benzinkutat 18km-re elöttünk-melletünk Dingolfing (:D:D fél órát röhögtem rajta) városkájában. Már csak azért szorítottunk, hogy az hajnali kettőkor nyitva is legyen. Nyitva volt.

Táblázat

2.nap 05:06.

Megérkeztünk célállomásunkba, Münchenbe. Leparkoltunk, papírok kitöltése, tachográf elvesztése :D (csak 2 óra túlvezetés, 6 perc már 50.000huf.. Számoljátok ki..) A kinti speditőr rendes volt, és megengedte hogy az irodájában aludjunk, együnk, igyunk. Telefonált, hogy kulcs a lábtörlő alatt :)

2.nap 09:00

Aludtunk egy kicsit, majd jött a Dezső aki igazából Attila csak a németek nem tudják kimondani a nevét :D Letettük az autókat, készülődtünk hazaindulni, de közbeszólt a szerencsém. :) Estig várni kellett, mert jöttek is az egyik autóért amit vittünk, és az árát haza kellett hozni. 18:00 körül hazaindultunk végre, és viszonylag normálisan hazaértünk.. A kétszeri kötelező megállással reggel 05:56-kor kihúztuk a kulcsot a gyújtáskapcsolóból. A közel 700km-es utat 90-es tempóval 10 óra alatt megtettük, úgy hogy még 4 perc vezetési idő maradt is. :)

Szerk: Jujj! El is felejtettem említeni. A kocsinak a legnagyobb magassága a felül levő Suzuki miatt 4.18m volt, és ez igen sok fejtörést okozott, mert elég gyakran voltak 4m-es magassággal feltüntetett aluljárók, alagutak. Ilyenkor a gyakorlott sofőrök tudják, hogy erre a feltüntetett értékre rá lehet számolni 20-30cm-ert. Volt, ahol csak 1-2cm híjja volt. Lépésben mentünk át, én meg fent néztem hogy mehet-e.

Összegzés Németországról:

- Az emberek boldogak, mosolyognak az utcákon. Végtelenül barátságosak.
- Tiszták és jók az utak, a városokban a falon nincs firka, és eszükbe se jut eldobni a szemetet.
- Kúltúrált és rendezett a közlekedés, érthetően és időben ki van táblázva minden.

Köszi hogy végigolvastátok és írjatok kommentárt, mert ez az első blogom :D

A hiányolt Müncheni látképek

A képek többsége a Ringen készült befelé menet kocsiból. Van még autókról egy száz kép, de itt lehet hogy nem érdekel pár embert :) (Porsche, és ilyen Magyarországon nagyon ritkán látott márkák.)

Nagy üveg ház.. :D

Olympiastadion üvegteteje alatt vezet az út.

Nagy üveg ház 2..:D

München Ring

Propyläen (Propüleák Kapuja) a Königsplatzon

Highline Towers, és jobb oldalon a Löwenbrau sörkert és gyár.

Mercedesek hazája (állítólag több mint 10,000 autó van bent, és emberi kéz érintése nélkül, számítógépekkel, és robotokkal szállítják bent az autókat az átadó helyre.)

Olympiahalle

BMW székház.


Kérésre, az autókról tudok még linkelni :) Hát ez megtörtént. :) Még egy pár kép!

Magától értetődő, ez csak kiegészítés, nem autó.

Autócsoda autócsoda hátán :)

Profilból.. :)

A szívem szakadt meg.. Pontiac GTO.. De elhoztam a bal oldali bajuszkapcsolóját emlékbe :D

BMW

Ford Mustang

Ford Mustang 2

Mitsubishi Evolution 8-9 nem tudom. Sajnos sz@r felvétel, nem mehettünk közelebb..

Porsche.. Figyelnem kellet mikor nem néz oda :D

Belváros.

Másik Porsche..

Nissan Quáskáj

A parkolóban!

Jaguar XJS (ennek a hátuljáról az X betűt szedtem le:D)

Autószerelők álma :)

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.