2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Egy-két generációváltás - a Maxwelltől a Pascalig

Fél szemmel figyelek arra a VGA-vásárláskor (és a tesztek írásakor), hogy a mezőny lehetőleg 2-3 generációt fogjon át.

[ ÚJ TESZT ]

Játéktesztek – Dying Light és The Witcher 3

Dying Light

A belsőnézetes túlélőjáték egy régi motorosra, a Chrome engine-re épül – az egó-tól eltérően azonban a Dying Light alatt futó (korábban bukdácsoló) 6-os verzió már köszönő viszonyban sincs a korábbiakkal, és így a játék egyrészt igencsak csinos lett, másrészt még High beállítások mellett is egészen tűrhetően fut a belépőszinten.

A gyenge backendet ez a játék kifejezetten nem díjazza, ezért itt a legnagyobb a kétgenerációs teszt különbsége - több, mint dupláját hozza az 1050Ti a 750Ti-nek. Lehetne gyanakodni az 1050Ti 4GB-os memóriájára, de itt igazából a 750Ti-nek van valami baja - még a fogyasztása is 20W-tal kevesebb a Dying Light közben, mint a többi játékban, a többi 2GB-os kárta pedig nem mutatott ilyen tüneteket. Emellett az 1050Ti előnye az 1050-hez képest egyáltalán nem kiugró - annyi, mint a Witcher 3-ban.
Mindeközben a 950 és az 1050 közötti differencia csendben elérte a stabil 20%-ot.

The Witcher 3

2015 egyik legnagyobb hisztériája köthető a Witcher-széria 3. részéhez – az nVidia GameWorks middleware-re erősen építő játék eleve nem lett olyan szép, mint azt az előzetes bemutatók alapján várni lehetett, másrészt a HairWorks teljesítményigénye a Mafia 2 szörnyűségeit idézte. Mivel ez egy alsókategóriás VGA-teszt, a problémát elegánsan elvágtam azzal, hogy kikapcsoltam Geralt hajának realtime széttesszelálását – a játék ezt leszámítva kb. a High beállítási szinten futott, Medium postprocess-effektek mellett. Egyébként így is nagyon jól néz ki!

A 750Ti és az 1050Ti közötti különbség visszaáll a korábbi szintre, pontosabban kicsit magasabbra - 80-85%-nál járunk, ami már kezd szimpatikus lenni. Az 1050 azonban ismét csak 15%-kal előzi meg a 950-et, míg a két Pascalos versenyző között hasonló a különbség, mint amit a Dying Lightban láttunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.