Hirdetés

2020. február 25., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Egy-két generációváltás - a Maxwelltől a Pascalig

Fél szemmel figyelek arra a VGA-vásárláskor (és a tesztek írásakor), hogy a mezőny lehetőleg 2-3 generációt fogjon át.

[ ÚJ TESZT ]

Játéktesztek – F1 2013 és Borderlands TPS

Elöjáróban a grafikonokról - mivel a Logouton dinamikus grafikonokat egyelőre nem tudok csinálni, a %-os eltéréseket kénytelen voltam mind statikusan felvésni rájuk. Az első oszlop azt mutatja, hogy mennyivel gyorsabb az adott kártya a 750Ti-nél, a második azt, hogy mennyivel gyorsabb a 950-nél, a harmadik pedig azt, hogy mennyivel van az 1050-es előtt.

Hirdetés

A tesztsor első két játéka két népszerű, de modernnek a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető engine-re épül – a Forma-1-es játék a Codemasters ego motorján dübörög, a Borderlands 1.5-ödik része pedig egy agyonhegesztett Unreal Engine 3-ason. A korábbi tesztekben láttuk, hogy mindkét játék erősen CPU-limites még fullHD felbontásban is - a mérések azt fogják kideríteni, melyik kártya hogy viselkedik ilyen szituációban. Az összesítésben ezek az eredmények nem fognak szerepelni.

F1 2013

Magas CPU-igény, magas FPS-esek, középszerű látvány – a 2008-ban kitűnőnek számító, de azóta inkább csak foltozgatott ego engine-t használó játékoknak ez a közös jellemzője. Az F1 2013 egy tipikus példája a motornak – így teljesít tesztalanyainkon maximális beállítások mellett:

Ahogy látható, a GPU-erő növekedésével minimálisan jobbak az átlagos FPS-ek, a minimumok pedig a 750Ti-n túl szinte statikusak. Az 1050-eseken valószínűleg segít egy kicsit a 376.09-es driver is, de összességében a szokásos képet látjuk - CPU-limit minden fronton.

Borderlands: The PreSequel!

Az Unreal Engine 3 alapú játékok 2015-ös szemmel nézve már egy kávédarálón is elfutnak – még akkor is, ha úgy agyon vannak moddolva, mint a Borderlands alatt futó variáns. Ezért magas fokozatba kapcsoltam a játék egyetlen igazán performansz-zabáló opcióját, a PhysX-et, és kíváncsian vártam, mi lesz az eredmény. Íme:

A TPS-ből korábban sem volt könnyű koherens eredményeket kihozni, de az 1050-essel végképp megkergült - míg a minimum FPS-ek relatíve stabilak voltak, az átlagok vagy 50-hez konvergáltak, vagy 60-hoz, közbenső eredmény nem volt. Az 1050Ti pedig kb. jellemzően a 60-akat hozta. Valószínűleg itt jelentkezik az újabb driver hatása is, meg emellett úgy tűnik, hogy a gyorsabb kártyákkal "szintet ugrik" a játék teljesítménye - végül az 1050 mellé az összes mérés átlaga került. Ennek a tesztnek így sok értelme sajnos nincs.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.