2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Utazás rovat

Dubai, avagy a legek városa

Megosztanám veletek életem egyik legnagyszerűbb nyaralását, ami nem máshol volt, mint Dubai-ban.

[ ÚJ TESZT ]

Bevezető, mi is ez a Dubai?

Sziasztok!

Szeretném veletek megosztani a nemrégiben történt nyaralásomat, ami sajnos már nem most volt, hanem tavaly április végén. Elszaladt velem az idő, ezt az irományomat azóta írom, javítgatom, foltozgatom, próbálom beletenni azokat a dolgokat, amiket esetleg kihagytam, és kivenni azokat, ami nem olyan fontos. Hogy miért is tartott ennyi ideig a cikk megírása? Jó kérdés; lehetséges, hogy más is volt már olyan helyzetben, hogy nyaralás után megpróbálta feldolgozni az ott történt dolgokat, de kell egy kis idő, amire tényleg felfogtad, hogy mi is történt, hol is voltál, mit is csináltál. Nekem ez tartott sokáig, mert olyan csodálatos, jobban megfogalmazva, lélegzetelállító helyen voltam, ahova sok ember nem tud eljutni, de nekem szerencsére sikerült, és ezért kimondhatatlanul hálás vagyok a családomnak, különösen édesapámnak.

Igyekszem minél több képpel szemléltetni ezt a várost, a szállodát, és minden olyan helyet, ahol megfordultam.
Szerintem mindenki tisztában van vele, hogy Dubai nem a "mentsük meg a fákat" országa, biztos mindenki már hallott róla, minimum a Barátok köztből (hiszen Berényi András is itt kaphatott volna állást, és még jobban is járt volna, mint tisztázatlan körülmények között leugrani/esni egy tetőről) - annyi a homok, mint a tengerben a víz, de talán homokból több van. A lényeg viszont, hogy nem tudok olyan átfogó beszámolót csinálni, mint akármelyik más európai vagy ázsiai országról lehetne, mert szimplán nincs annyi nevezetesség, ráadásul Dubai cirka 40-50 év alatt nőtte várossá magát, szóval nagyobb léptekben halad, mint akármelyik más város/ország.
Magyar emberként fura volt ilyen országba jönni, hiszen egyik európai ország sem ennyire kopár, sivatagos, mint ez, de megvan a maga varázsa érdekes módon.

Komoly útmutatásra ne számítsatok, természetesen elmondom, hová érdemes menni, de ezeket a helyeket meg is említem az írásomban, szóval inkább csak megosztom veletek azt a sok dolgot, amit itt láttam, éreztem, tapasztaltam.
Most voltam itt életemben először, és itt másképp megy az élet; azt kell, hogy mondjam, egyszerűen át kell váltani magadban egy kapcsolót, rengeteg minden más itt, mint otthon.
Dubai sok mindenben eltér a többi várostól, és ez mind kultúrára, mind infrastruktúrára igaz. Egyrészt azért, mert nem lehet azt mondani, hogy elmegyek a "környékre" nézelődni, mert mindenhol sivatag van a város szélén és tovább, tehát ez eléggé nehézzé teszi a környező városok látogatását, már csak azért is, mert pl. Abu Dhabi (Forma 1-ről ismerhetitek) kb. egy, másfél órára van kocsival Dubaitól végig sivataggal övezve (bár rendes autópályán) kb. 50 fokban.

Dubai nagynak nevezhető, mert hosszú, és széles utak szelik át (6 sávos autópálya), és tulajdonképpen nem gyalogtávon belül van a városközpont. Eléggé nagy távok vannak a különböző részek között, pl. a reptértől a Pálma-sziget cirka 3/4 óra taxival. Persze van tömegközlekedés is, hol lenne, ha itt nem. Viszont sajnos azt nem tudtam kipróbálni, mert a taxi olcsóbb volt, mint a tömegközlekedés, és legalább fél tucat járja a várost, így még telefonálnod sem kell, mert mindig találsz egyet, bárhol is jársz. Ezt máris ki tudom egészíteni édesanyám beszámolója alapján; ő utazott metróval, és eléggé más alapokon működik, mint nálunk. Ilyen például az, hogy veszel egy kártyát, amire feltöltesz egy bizonyos összeget, felszállsz valahol, és amikor leszállsz, annak alapján vonja le az összeget erről a kártyáról.
A másik dolog, hogy a nők és a férfiak nem utaznak/utazhatnak egy kocsiban, külön meg van jelölve, melyik milyen kocsi. Ezek után van egy VIP kocsi is, bár szerintem ez várható volt, de itt arról van szó, hogy rendes székek helyett bőrfotelekben utazhatsz...

Egy metrómegálló:

lentről

fentről

De Dubaiba is el kell jutni valahogy, amit legközelebb Bécsből tudunk megtenni, sajnos Magyarországon nem száll se le, se fel gép. Ez plusz két és fél órát jelent Budapestről indulva, majd a bécsi reptérről Fly Emirates-szel utazva (Az Emirátusok hivatalos légitársasága) 5 - 5 és fél órát jelent még. Szomorú, hogy nem indul Budapestről járat, mert odafele és visszafele is elmentünk fölötte, de mindegy. Este 11-kor indultunk Bécsből, kb. reggel fél 7 körül szállt le a gépünk ottani idő szerint, és mentünk egyből a szállásunkra, a Pálma-szigetre. Hullafáradt voltam, nem aludtam semmit a gépen, még az agybadugós füles sem segített a gépzaj tompításán és pár ember horkolásán. Annyi előnye viszont volt a dolognak, hogy kisgyerek nem volt a gépen, így nyugodtabb volt a repülés.:)

A gép maga egy ilyesmi volt, már pontosan nem emlékszem, de nem volt olyan nagy. A felszereltség viszont annál inkább jó volt, mert volt tapizós kis képernyője mindenkinek, tele filmmel, játékokkal, zenével. Nyilván nem volt magyar nyelv, se felirat, csak angol nyelv, talán angol felirat, de élvezhető volt; bár, aki nem tud angolul, annak már lehet, nem lett volna az, de nézni tudja legalább.

A gépi "vacsora" is teljesen megfelelő volt, sőt, kb. egy bőségtál volt (repülőhöz mérten). Adott volt az előétel és a desszert, a főételt viszont te választhattad ki, mindig az aktuális 2 közül, és mind a kettőhöz más köretet adtak, kb. ennyi volt a különbség, de legalább lehetett választani. Adtak mellé egy dobozos vizet, poharat, fémkanalat, villát, kést, és műanyag kiskanalat a desszerthez. Egyszóval mindent megkaptál, és én jól is laktam vele, és még finom is volt, azt kell, hogy mondjam.

Ami pedig még ezen felül is plusz pontot tud jelenteni, az az Ethernet kábel jelenléte az oldalsó székeken, és egy töltő is (villás), tehát akinek szüksége volt rá, használhatta.

Az út alatt megnéztem 2 és fél filmet, teljesen korrekt méretben, kb. 7 colos lehetett a képernyője, egész élvezhető volt. Adtak takarót, párnát is, bár ha jól tudom, ez mindenhol alap. Amivel ezt a dolgot még fel lehetett dobni, az a gép orrán, illetve hasán elhelyezett kamera, amivel tudtuk nézni, hogy mi történik éppen.

De egyszer minden véget ér, így ez sem tartott örökké; a gép leszállás után beállt a helyére, kb. átment az egész reptéren, ahol annyi gép van, mint a Liszt Ferenc reptéren eddig összesen volt, és mind kb. az Emirates-é volt. Kikeveredtünk a gépből, de át kellett menni a boarding pass-en, ami legalább félóra volt; hát, lusta nép az arab, olyan lassan dolgoztak, hogy nem volt öröm nézni. Na de végül ténylegesen kijutottunk a taximegállóba, és újabb 3/4 órás út következett a Pálma-szigetre; de egyelőre a szálloda maradjon titok.
Nem mellesleg, így néz ki a reptéri terminál belülről.

Semmi extrára nem kell gondolni taxik terén, kb. az összes Toyota. Légkondi maxon, kocsiban 20 fok, kint reggel olyan 30, napközben 40-45, egyes helyeken akár 50. Van is itt egy előrejelzésem, de ez gyakorlatilag sosem volt igaz, mert mindig 5 fokkal több volt, mint amennyire ő gondolt..

Átmentünk a város part melletti szakaszán, rengeteg szálloda, kb. ha nálunk a panelokat egymásra raknánk, akkor jönne ki az a magasság, ami ott az átlag. Tényleg csak felhőkarcolók, mind szálloda, apartman, iroda, de jó kérdés, hogy ember van-e bennük... Igazából nem volt nagy élmény ezeket nézegetni, persze egy 10 emeletes házakhoz szokott magyar embernek ez nagyon nagy, de engem nem kötöttek le annyira, hogy ilyen magasak, inkább csak a különösebb formájú, kialakítású épületek tetszettek.

Lásd ez

Áthaladván a városon rengeteg építkezést látni, sőt leginkább csak azt. Érdemes megjegyezni, hogy Dubai e részén, tehát a belvárosban és közeli vonzatában nincs olyan ház, szálloda, apartman, iroda, ami 10-15 évnél idősebb lenne, mert azt felrobbantják, elviszik a sittet, és újat építenek.

És igen, aki tudja netán fejből, hogy itt van a világ második 7 csillagos szállodája a Burj Al Arab, akkor voltunk a közelében, illetve a szállodából látni lehetett. Egyébként a Burj Al Arabba nem lehet csak úgy bemenni, nézelődni, csak előre egyeztetett időpontban lehet, és csak akkor, ha iszol valamit a kávézó részében, ami természetesen nem 500 Ft, hanem inkább 5000. Ha ezek nem adottak, akkor senki idegen nem mehet be, csak kintről fényképezheti le, ahogy mi is tettük.

Közben épül a következő nagy projekt, a Dubai Pearl, ami elvileg 2014-re lesz kész. De persze rengeteg más is épül vele együtt, mint a Világ-sziget, ami valahogy így fog kinézni:

"A Világ-szigetek (The World, The World Island) egy mesterséges szigetcsoport az Egyesült Arab Emírségekben, Dubai városában, a Perzsa-öbölben. A szigetcsoport háromszáz, különböző méretű szigetből áll, építője az arab tulajdonú Nakheel Properties vállalat.
A szigetek mérete 14,000 m²-től 42,000 m²-ig terjed, egymástól átlagosan 100 méterre helyezkednek el. Elkészültével 232 kilométerrel növelte meg Dubai tengerpartja hosszát. Megépítésének költsége 14 milliárd dollárba került.
Egy egy sziget ára 15 millió dollártól 50 millióig terjedt, egy szigetet leszámítva, ami 250 millió dollárért kelt el. Az építkezések befejeztével szállodák és luxusvillák épülnek a szigeteken."

Elég komoly adatok, de lássuk, hol is van a szállásunk, így tehát következzék az....

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.