2024. május 14., kedd

Gyorskeresés

Dell UltraSharp U2410 tesztecske

Komoly monitor mérsékelt áron, többféle célra.

[ ÚJ TESZT ]

Vizsgálódás

Feketeszint és homogenitás

A monitornak sötétben is elég mély a feketéje, a sarkok felől csak halványan látszik némi bevilágítás. (Már értelmes fényerő, azaz háttérvilágítás beállítás mellett.)

Az IPS típusok ismert gyengéje a fekete területekre rézsútosan való rátekintéskor jelentkező bársonyos fénylés. A H-IPS sem mentes teljesen ettől, de jelentős előrelépést könyvelhet el ezen a téren (is) az S-IPS-sel szemben. Utóbbinál szembetűnően egy sárgás vagy lilás fénylés jelenik meg ilyenkor -- H-IPS-ünk ezzel szemben egy színsemleges, szürkés, a másiknál jóval halványabb derengéssel reagál.

És az elmaradhatatlan barna-teszt. A panel képe viszonylag homogénnek volt mondható, bár a jobb felső saroknál érzékelhető némi halványodás.

Betekintési szögek

A panel betekintési szögei hivatalosan 178/178 fok. Ez azt jelenti, hogy itt éri el a kontrasztarány a 10:1-et. A képekből látható, hogy a nagyobb szögek felé természetesen valóban csökken a kontraszt (elsősorban a világosság -- a sötét részek itt alig világosodnak ki), ugyanakkor a monitor előtt ülve, nem hogy szemből nem látjuk ezt (pl. a panel szélei felé), hanem (értelmes keretek között) mozogva-dülöngélve sem. A panel színtartása szinte tökéletes: azt gyakorlatilag bármely szögből megtartja! Márpedig éppen ez az, amit a szem nem tudna kompenzálni -- a világosságot igen. Ez egy igen nagy előny a VA típusú panelekhez képest, amiknél a színek is torzulnak némileg.

(Az S-IPS-ek mentségére legyen elmondva, hogy a némileg alacsonyabb kontrasztjukat egyenletesebben tartják meg. Valószínű ezzel függ össze az is, hogy egy kicsivel még papír-szerűbb a képük.)

Klikk!

Klikk!

(Két megjegyzés a képekhez: 1. Mind azonos záridővel és blendével készült, hogy a kamera ne kompenzálja a csökkenő fénykibocsátást, hiszen azzal meghamisítaná az eredményt. 2. Ugyanakkor, mint említettem, a szem is tud alkalmazkodni, főleg egy sötét szobában teszi ezt, szóval szemre valamivel kisebb a változás.)

Reagálási idő (utánhúzás)

A monitor hivatalos reagálási ideje 6ms, ezt a PixPerAn-os mérések is megerősítik. Szürkeárnyalatok között (g2g), továbbá fekete->fehér és fehér->fekete váltások esetén is ennyi. (Sokan tévesen azt feltételezik, hogy az utóbbiak ideje a g2g idejének kétszerese, ez vélhetően abból fakad, hogy a gyártók a tipikus időnek valójában két váltás összegét adják meg: Tr+Tf [Tr = rise time, egy pixel teljes bekapcsolása; Tf = falling time, egy pixel teljes kikapcsolása].)

A baloldali képecskét rajzolta ki a program 16-os tempó és a legalacsonyabb, 5ms válaszidő beállítása esetén a szubjektív látvány utánzására - valójában némileg élesebb. Mellette egy valós képernyőfotó, némi halvány overshoottal. (Az Overdrive fix, nem változik a Preset móddal.)

Lag

Game Presetnél min. 0, max. 22 ms volt a késés, így az átlag valahol 11 ms körül lehet, vélhetően 16,6 ms, azaz 1 frame-et késik, ami igen jó érték, talán csak a hardcore játékosok kívánhatnak ennél jobbat. (Hasonló volt a helyzet a Standard móddal is. Az sRGB módban 12 és 33 ms között volt a késés, ami még mindig viszonylag jó.)

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.