Csodálatos öt nap Prágában

Helyszíni riport – Írta: | 2018-12-06 13:00

Első külföldi kirándulásunk során megnéztük az állatkertet, a híres hidat és a Vysehrad kastély romjait is.

Kulcsszavak: . utazásprágakülföldkirándulásvárosvonatút

[ Új teszt ]

Prága

Vígh Lajos vagyok. Már nem kevés cikken vagyok túl itt a Logouton, de a mostani egy kicsit rendhagyóbb lesz, ugyanis nem műszaki cikk tesztjéről vagy bemutatásáról lesz szó, hanem a saját első közös külföldi utunk alatt szerzett tapasztalatokról, viszontagságokról, a szervezés és utazás részleteiről, a városba való megérkezésről, az ottani életről, árakról és nem utolsó sorban, hogy mire érdemes odafigyelni. A mostani szöveget kedves sógornőm írta meg, én pedig itt közlöm le, képekkel illusztrálva. Remélem, tetszeni fog nektek. Fogadjátok szeretettel.

Csodálatos 5 nap…

Életünk első külföldi útja Prágába vezetett. Sokszor ódzkodva tervezgettük az ilyen pihenéseket a nyelvtudás hiánya miatt, de pozitívan csalódtunk az első próbálkozásunk során. Egy kevés angoltudással is simán elvoltunk.

Első nap

(Szervezés és utazás)

Megérkeztünk Prága vasútállomására egy bő félórás késéssel, így a menetidő 7 óra volt, fülkés kocsiban (6 fő). Nem mondanám, hogy a legkényelmesebb utazás, de néhány étkezőkocsi- és mosdólátogatással kibírható. Az első akadályba ezután ütköztünk, mert nem volt aprópénzünk, az automata viszont csak azt fogadott el. Így pénztárhoz fordultunk, de ugyanúgy lehet újságosnál is jegyet/bérletet venni. Elég sok helyen olvastuk, hogy el is lehet bliccelni a tömegközlekedést, mert nem ellenőriznek. Inkább ne! Az tény és való, hogy az 5 nap alatt egyszer találkoztunk ellenőrökkel, és pont az utolsó napon: 11:27-ig érvényes bérletünket 11:14-kor tekintették meg.

Jegyárak:
- 30 perces: 24 kc
- 90 perces: 32 kc
- 1 napos: 110 kc
- 3 napos: 310 kc

Moldva folyó

Az 5 napot úgy oldottuk meg, hogy a szállodáig vettünk a metróra 30 perces jegyet és másnap pedig 3 napos bérletet. (Persze szerencsénk volt, mert a szállásunk – a Top Hotel Praha – a metróállomástól kb. egy 20 perces sétára volt.)

16 óra körül sikeresen elfoglaltuk a szobánkat.

A szálloda előtere gyönyörű volt, kint ízléses japánkerttel, teniszpályával. Bent találhattunk 2 éttermet is – egy a szállóvendégek részére félpanzió keretében, egy másik pedig a’la carte –, 3 szuvenírboltot, a wellness részlegben egy nagy medencét, mini jakuzzit és szaunát. illetve egy bowling pályát, ahova a foglalás által kaptunk 15% kedvezményt.
A személyzet kedves és segítőkész, a szuvenírboltos fiú lelkesen mutatta be szerény magyartudását.

A nap hátralévő részét sétálással (bérlethiány miatt) és a környék feltérképezésével töltöttük, de a hosszú utazás után jól is esett.

A szállásunkhoz közel (Chodov metróállomás) volt egy óriási bevásárlóközpont, ami felért egy labirintussal. Körbenéztünk, majd bevásároltunk az Albertben (helyi szupermarket).
És végül elérkezett az este, a vacsoraidő. Svédasztalos kiszolgálás (háromféle főétel körettel, savanyúság, hidegtálak és sütemények).
Nem volt kiírva semelyik ételnek a neve, még angolul se!

Második nap

A svédasztalos reggeli – felvágottak, sajtok, zöldség, kávé (ami nem ér fel erősségében az itthonival), narancs- és almalé (ami csak vízzel hígítva volt iható), tojásrántotta, péksütemények és müzli – után ismét útnak indultunk gyalog. Megvásároltuk az egyik újságosnál a bérleteinket, és nyakunkba vettük a várost.

Első úti célunk Malostranská metróállomása volt, ahonnan egy kevés séta után elérkeztünk a prágai várhoz. A “várkertet” belépő nélkül meg lehet tekinteni, de hasonló átvizsgáláson kell átesni, mint a repülőtéren. Mivel nagyon hosszú sor állt, így mi ezt kihagytuk, de az elénk táruló város látványa miatt megérte felmenni.

Károly híd

Visszatérve a metróállomáshoz, és a másik irányba elindulva, egy kis séta után elérkeztünk a Károly hídhoz (Karluv most), ahol a tömegen átvergődve, néhány fotó elkészítését követően egy sétálóutcába érkeztünk. Tele nagy épületekkel, kajáldákkal (mondhatni, ez volt a “prágai Váci utca”). Ezen keresztülsétálva az Óváros téren újabb tömeg, éttermek és a káprázatos Óratorony várt ránk.
Továbbhaladva egy villamos segítségével eljutottunk a Táncoló házhoz (Tancicí dum).

Táncoló ház

Egy újabb hídon átkelve – visszatérve a Moldva kiindulási oldalára – a folyó mentén sétálva megtekintettük John Lennon falát (John Lennon Wall)

John Lennon fal

Kellemesen elfáradva indultunk tovább a metróhoz, amikor sétánk vége előtt új erőre kaptunk a Wallenstein Garden észrevételekor. A magas kőfal mögött egy őszies színekben pompázó kertet láttunk, különféle pávákkal és egy nagy tóval, amelyben méteres színes halak úszkáltak.

Wallenstein botanikus kert

Néhány fotó és ámulat után felültünk a hazafelé vezető metróra és az egész napos – 14 km – túrázás után már vártuk a vacsorát.
Az étterembe érve csalódottan vettük tudomásul, hogy hasonlóan, mint az előző este, ugyanolyan ételek vannak a terítéken. Ezután pedig jött a pihenés és a felkészülés a másnapra.

Szent Vitus katedrális

Harmadik nap

A reggeli után ezt a napot már a szállodától induló busszal kezdtük, ahol az idős sofőr meglepetten fogadta a sok turistát (bizony, a busz teljesen megtelt), de mosolyra húzta a száját, amikor cseh nyelven köszöntöttük (dobry den).

Troja kastély

Egy bő órás tömegközlekedés – 3 átszállás – után megérkeztünk a híres-neves prágai állatkerthez.
Mielőtt bementünk volna, felkeltette az érdeklődésünket egy kőfallal elkerített impozáns épület, ami a Troja kastély volt. Az ajtón belépve egy meseszép kert tárult elénk, és a magasan húzódó kastély épülete. Az ősz jelei itt is megmutatkoztak. Gyönyörű fákat és szökőkutakat láthattunk.

Eme kis kitérő után megkezdtük az állatkert felfedezését (200 kc/fő).
Egy hatalmas területen fekvő, domboldalra épült helyet találunk itt; a sokféle állatot nagy kifutókban tekinthetjük meg. Ez a kirándulás minimum fél napot vesz igénybe, ha nem akar az ember végigrohanni az egészen. A dombtetőről az elénk táruló város látványa sem elhanyagolható dolog.
Egy újabb fárasztó nap után hazaindultunk, és a vacsorához érve azt tapasztaltuk, hogy semmi újdonság nem várt ránk.

Negyedik nap

A változatlan kínálatú reggeli után az utolsó kirándulós napnak is nekikezdtünk.
A mai úti cél ismét a város volt. Egy újabb várat kutattunk fel, amely a Vysehrad kastély romja volt. Ismét egy gyönyörű kilátás tárult elénk a várfal mentén sétálva.

Vysherad erőd

A vár romjai között megtekinthettük a Szent Péter és Pál templomot.

Szent Péter és Pál templom

A város kis utcáin keresztülsétálva rátaláltunk ismét egy botanikus kertre, amelyet egy gyors séta keretén belül megnéztünk, majd villamosra szállva elmentünk megnézni Franz Kafka mozgó szobrát.

Franz Kafka szobra

Ezután a tömegközlekedés adta lehetőségek által busszal és villamossal fedeztük fel a várost.
A szállodába visszaérve a változatlan vacsora egyetlen meglepetése, hogy végre helyi ételt, knédlit is felszolgáltak.

Egyetemi botanikus kert

Leopold kapu

Szent Martin rotunda

Utolsó nap

Hazaút, és mire figyeljünk oda

A bőséges reggeli után elhagytuk a szállodát, a maradék pénzünk szuvenírre költése után a vasútállomásra mentünk, majd némi várakozás után megkezdtük a 7 órás hazautunkat.

Néhány saját tapasztalat az utazással kapcsolatban:

- A turistáknak nagyon sokat segítenek Prágában. Ha nem beszéled a cseh nyelvet és angolul is minimálisan kommunikálsz, akkor is könnyen eltalálsz oda, ahova szeretnél. Minden ki van táblázva, többször is. Telefonos térkép és egy jó kis útikönyv segítségével az ember nem tud eltévedni.

- A szállodánk nagyon szép volt, egyedül a vacsorát tudnám kifogásolni, mivel nem volt változatos. Ami meglepő volt számunkra, hogy nem kellett idegenforgalmi adót fizetni a távozáskor.

- Nagyon sok szuvenírbolt található és Candy shop, ahol 10 dkg édesség 80 korona.

- A Károly hídnál ne dőljünk be a cuki, színes galamboknak és a fiatal srácnak, aki boldogan rakja rád őket, mert 1-2 fotó 100 koronába kerül.

Néhány fontos tudnivaló az árakról:
Pulóver: 499 kc
Póló: 150-350 kc
Hűtőmágnes: 40-150 kc
Képeslap: 10-20 kc
Kürtőskalács: 90-150 kc
Mosdóhasználat: 20 kc

Írta: Sulyán Nikolett
Rendezte: Az Élet
Korrektúrázta: Sulyán Katalin és moonlight115 (LOGOUT.hu)