2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

A sulim - az én szemszögömből

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Először üdvözlök mindenkit aki elolvassa a blogbejegyzésemet. Címnek nem nagyon tudtam...

[ ÚJ TESZT ]

Először üdvözlök mindenkit aki elolvassa a blogbejegyzésemet. Címnek nem nagyon tudtam valami frappánsat, érdekfeszítőt kitalálni, így valamit írtam ami jellemzi az írásomat.

Tulajdonképpen azért írom meg eme bejegyzést, mert a mai napon már elegem lett, de tényleg! Régóta szerettem volna írni erről a problémáról de a mai dolgok kiborítottak, még a "pohárból" is túlcsordult a víz.

Bele is kezdenék a történetbe. Elsőként el szeretném mondani nem az iskolámat szeretném lejáratni mert sokmindenben gazdagodtam általa... lehet hogy csaka pillanatnyi düh miatt írok. És nem is szeretném sem az iskolámat megnevezni, főleg a szóban forgó 1-2 tanárt.

Én egy vallásos iskolába, keresztény iskolába járok. Első példám talán az lenne, hogy szokott lenni két szünet között "közös" imádság, amely nem kötelező jellegű (mellesleg ez idén lett újra bevezetve, melyet úgy tudom hogy az igazgató javasolt). Ugyebár ha valaki egy vallásos, keresztény iskolába jön tanulni, valószínűleg akkor nem egy ateista ember, így azt is el lehet várni, vagy talán inkább úgymondom, egy egészséges vallásos embernéha elmegy egyet imádkozni, nos hogy ez egyesek számára mit jelent, azt nem tudom, nekemtalán a megnyugvást. Nos ezen az imádságon a megjelenők száma a mi osztályunkon kívül (mert az osztály ahova járok, azért vallásosak, nem csak látszólagosan, felületesen) körülbelül 10-15 emberre tehető a kb 400 diakot számlálóiskolából, és a kb 30-40 (azthiszem legalábbis) tanárt számláló tanári karból (akik közül többen papok, szerzetesek). Például az a tanár, aki javasolta ezt, aki az igazgató, őt még egyszer se láttam, és osztálytársaim se ezen az imádságon (osztályból mindig elmegy legalább néhány ember erre). Csak néha jön be civil tanár is erre az eseményre. Ez számomra, és osztályfőnököm számára is igen elszomorító! Példul volt párszor olyan eset hogy az óráról kértünk 2-3 percet mert imádságon voltunk, erre a tanár ezt felelte, hogy ha az ő órája jön a bizonyos (amikor van az imdáság) szünet után akkor ne menjünk el rá, mert 3 percet elvesz az órából, a német óra fontosabb mint az imádkozás. - Nos álljunk meg itt egy nagy pillanatra. Aki egy keresztény iskolába jön tanítani, akkor fogadja el hogy bizonyos apró ezzel kapcsolatos dolgok elvesznek valamennyit az órából. Mos nem hiszem el hogy ez a 2-3 perc olyan fontos lenne az órából, mert aki csak 45 perc alatt tudja leadni a tananyagot, de 42 perc alatt már nem... inkább nem is folytatom a mondatot. - Visszatérve, elég szomorú ez. Egyébként a mai napon osztotta meg osztályfőnökünk a következőt. Adjuk át a szüneti imádságot, az xy osztályának (azaz a mi osztályunknak), ha már úgy is sokszor járnak stb... Itt úgy kb mindenki lehidalt, merthogy azt ne bírja ki 1-1 tanár, pap vagy szerzetes, hogy pl 1 héten egyszer 10 percben tartson egy ilyet... azt a minimális kis imádságot... 1 héten ne érdemelne meg 10 percet lenni és imádkozni az iksola diákjainak egy töredékével? Elszomorító. Erről csak ennyit akartam leírni, jöjjön a következő probléma.

Most a magyarr, az irodalomról, ezen belül is a tanárunkról lenne szó. Leszögezném hogy egy nagyon kedves, aranyos tanár, de a tanítási stílusa nem gimnáziumba való szerintem. Első hogy halom számra adja a tételeket, az órákat úgy tartja hogy vagy arról beszél milyen lusták vagyunk, nem tanulunk, vagy elmondja úgy az anyagot, hogy megérti, vagy felfogja kb 3-4 embert. Egyik héten is hiányzott, és kiosztott újra egy tételt (mérmint a helyettesítő tanár oszotta ki), és ő ebből azt szerette volna, ha levonjuk azt, hogy a hosszan tárgyalt egyik művet (mérmint a tételben) elfigjuk olvasni (kb 2 nap alatt hétköznap) és utána írunk belőle egy elemzést, melyet 2 nappal a tétel kiosztása után adott fel. Természetesen kereken 2 ember csinálta ezt meg, és nem értette "szegény" tanárnő, hogy mi lehetett ennek az oka. Ezt elmondtuk az adott órán, és erre kb az volt a válasz, hát de hogyvan az, hogy képzelitek, hogy nem cisnáljátok meg? Volt rá időtök, stb kamu szöveg.... Csak azt se veszi figyelembe soha, hogy a magyaron kívül van még x tantárgy amibő tanulni kéne napról-napra. Én személy szerint még az irodalom tanulásának az értelmét se látom... A művészek 90%-a általában azért lesz nagy művész, mert egyszerűen lelkileg annyira beteg, hogy az épp ésszel fel se fogható, és ezáltal a többi ember, sokan azt hiszik, hogy ez valami érték, pedig nem az. Az hogy nyomorúságban, szarul él valaki, minden baja, betegésge van, nincs élete az nem élet, abban nincs követnivaló. Sokmindent ír az utókor számára csak abból ami ténylegesen megfogható az nagyon kevés. Meg az mondjuk más kérdés hogy valószínűleg az irodalomhoz se lesz sok közöm a gimi után...

A következő probléma újra az egyik tanár stílusa, viselkedése (történelem). Olyanokat feltételez mindig rólunk ami teljesen nem igaz, inkább hazugságnak lehetne mondani. Például hogy sose tanulunk, nincs értelme tanítania stb... Ebből következett a tegnapi és a mai felháborodás az osztályban: elmondta pár hete, hogy ezt-és ezt (összesen 3-at) a tételt ki kell dolgozni, bizonyos címek alapján, mert ebből a szünet után írásban kikérdez minket.Jólvan osztály nagy része megcsinált, a maradék pedig mástól elkérte azt és abból tanulta meg. Nemrég ezt meg is írtuk (bár 20 perc alatt folyamatosan írtam, és nem tudtam mindent leírni...), és tegnap kikaptu(n)k.Lett 2-3 ötös egy két hármas, négyes, a többi kettes és karó. Sajnos igencsak kivételezés alapján osztályzott. Volt akinek odaírta hogy hiányzik a gazdaság... miküzben a korstílusokról volt a tétel (barokk, román stb...), kérdem én, hol van itt a gazdaság? Hol mondta el ezt nekünk hogy kéri a gazdasági részét ennek a résznek amit ha egy ember alapból megcsinál akkor az adott stílus jellemzését írja le 99%-ban. Meg a másik dolog amit ma megtutunk, el se olvasta a dolgozatokat amit írtunk. Ránézett és leosztályozta, ennyi...

Az ember elég korán már belátja hogy sz*rt se ér a világ amikor már a tanárok se tanítanak értelmesen, de ha te meg is tanulod akkor se azt kapod amit érdemelsz, miért kell ezt csinálni? Nemlehetne egyszerűen, normálisan tanítani, olyan nehéz lenne? Nem azért kapják egyesek a fizetésüket mer van egy tanári diplomájuk és kb ennyi... í
én már nem is nagyon tanulok, rájöttem ha tanulok ugyanazt érem el az iskolába, mintha nem tanulnék, így inkább olyan dolgokkal foglalkozok, tanulok ami érdekel, és lehet vele pénzt keresni, később elhelyezkedni, megélni stb...!

Nem vagyok túl jó fogalmazó, ezért esetleges nyelvi, mondatszerkezeti stb hibákra lehetett szerintem számítani, nézzétek el nekem:) Nem volt sok időm rá hogy megírjam, de úgy éreztem valakivel meg kell osztanom ezt, még ha csak 1-2 ember is fogja csak elolvasni, de legalább kiadtam magamból valamilyen formában.
Mégegyszer: ezzel az írással nem az iskolámat, tanáromat szeretném lejáratni! Csak úgy éreztem muszály volt kiadnom magamból, de nagyon. Igazából még sok hasonló dolgotlehetne mesélni az iskoláról de ezek voltak a fontosabbak. Ha esetlge van véleményed, hozzáfűznivalód, szívesen elolvasom, válaszolok rá.
További jó "tanulást" mindenkinek, meg fórumozást, blogozást.

Üdv: Gergő

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.