IGP
Az IGP teszteket erősen limitálja az Intel megoldása. Régi programokból válogattam, hogy felmérjem nagyjából mire képesek az integrált vezérlők. A mérések közben sajnos a Pundit egyre jobban kezdte beadni a kulcsot, ezért X2-vel nem mértem le mindent, de a meglévő eredmények alapján fölösleges is lett volna, ugyanis mindenhol GPU limit volt.
A 3DMark 2001 eredmények a papírformát hozták. Az Athlonok eredménye gyakorlatilag megegyezik, az Nvidia IGP sokkal erősebb az Intelnél. Pentium 4 esetén a HT aktiválása jócskán visszaveti a pontszámot.
Az első Unreal Tournament tökéletesen játszható volt mind a két gépen. Az eredmények között alig van különbség. Úgy vélem, hogy inkább program limit volt, mint IGP, mert amikor a program megjelent még Nvidia TNT-ről álmodoztak a játékosok.
Serious Sam: The First Encounter esetén is bőven az ajánlott gépigény fölött van a két masina teljesítménye. A desert demót futtattam a lehető legnagyobb részletesség mellett. Az Intel IGP egy-két alkalommal megakadt, de kipróbálva a játékot nem volt vele nagyobb gond. A hyper threading itt nem szólt bele a teljesítménybe. A 939-es platform jelentősen erősebbnek bizonyult, ami főként a minimum fps-en látható.
A Counter Strike nagy népszerűségnek örvendett, de még ma is elég sokan játszanak vele. A játék egész szépen játszható, bár az igazi játékosok kevesellhetik az fps-t. A Pentiumnak ismét jót tesz, ha kikapcsoljuk a HT-t. Átlagban az Athlon sokkal jobban teljesít, de a minimum fps gyengébb. Azt azonban fontos megjegyezni, hogy az Intel IGP hibásan renderelte az átlátszó tárgyakat, így csalással sikerült csak a minimum fps esetén jobb eredményt elérnie.
A Far Cry első részét teljesen lebutítottam, a méréshez és a Volcano tesztet futtattam. Ennél a tesztnél is hátrányt jelent a HT. Az eredményekből jól látható, hogy az Intel IGP mennyivel gyengébb. A 6150 majdnem kétszer gyorsabb és szinte megüti a játszhatóság határát. Feltéve, ha valaki 640x480-ban hajlandó játszani.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!