

Az alább látható írás nagyrészt ennek és ennek a Neogaf fórumnak az információi összegyüjtve és lefordítva.
Gameinformer információk
- A The Last of Us portolása PS4-re sokat segített az Uncharted 4 fejlesztésében
- Egy kis csapat dolgozott már rajta az Uncharted 3 befejezése óta, az emberek fele az Uncharted 4-re váltott a The Last Of Us befejezése után, a többiek pedig a Left Behind után álltak át
- 3 évvel az Uncharted 3 után játszódik
- A játék kezdetén Drake boldogon él Elenával, ám ekkor felbukkan Sam, Drake bátyja
- Drake azt hitte eddig, hogy Sam halott
- Sam élete egy erekje megtalálásától függ, ami Herny Avery-jé volt (17.századi kalóz)
- Drake bátyja adósának érzi magát és annak sem tud ellenállni, hogy újra kincsvadászatra induljon
- A történet Drake-et és Sam-et egy Libertalia nevű helyre viszi, ami egy mítikus Madagaszkári kolónia volt, amit kalózok alapítottak
- Nem az egész játék játszódik ezen a szigeten, utalnak havas és városi környezetre is a ND-nál
- 2 rivális kincsvadász lesz. Rafe és Nadine
- Rafe nagyon más kincsvadász, mint Drake, más morállal
- Nadine egy dél-afrikai PMC (zsoldos cég) tulajdonosa
- A gonoszok most nagyobb szerepet fognak játszani, mint korábban
- "Sam hiánya Nathan életében ilyen sokáig volt a fő mozgatórugója a korábbi játékokban"
- Sam 5 évvel idősebb Drake-nél
- Elena és Sully is lesz, csak nem tudni milyen mértékben
- Sam még Drake-nél is makacsabb
- Sam irígy Drake sikereire, úgy látja őt, mint a kistestvért aki mindenben jobb
- Sok rivalizálás lesz közöttük a játékban
- Nem árultak el többet Drake és Sam közös múltjáról
- A kincsek (gyüjtögethető dolgok) tartalmazhatnak utalást arra, hol lelhető még több kincs/erekje
- Az ellenségek elkaphatják a lábadat, ha megpróbálod lerúgni őket a mélységbe
- Még több eszköz lesz a kötélen és hegymászótüskén kívül (de ezekről még nem beszélnek)
- Az eszközöket be akarják építeni a rejtvények megoldásába is
- A GameInformer egy kibővített demót látott egy új jelenettel, amiben Drake el van keserdve, miközben Sam pihen, elkezdenek vitatkozni Avery titkának létezésében, amikor Drake szemét megragadja valami, előre megy, elhúz egy adag növényzetet és egy szürke építmény tűnik elő vésetekkel
- Koncentrálnak arra, hogy minnél nagyobb legyen a szabadság a játékban
- Megmutattak több útvonalat, az egyikben egy barlangot találtak, máskor pedig egy csapat ellenség mellett haladtak el
- Sok mellékküldetés is található, ha valaki ezeket keresi
- A demóban egy sokkal veszélyesebb mászási utat választ Drake, ami miatt majdnem a tengerbe esik
- Minden útvonalnak vannak következményei, nincs arany középút
- Újratervezett mesterséges intelligencia rendszer
- Sam m.i.-je Ellie-hez lesz hasonló, de Sam egy felnőtt kincsvadász, azaz ő sokkal erősebb, mint Ellie
- próbálják "átadni azt az érzést, hogy milyen olyan képességű embernek lenni, mint Nathan Drake"
- Nem adtak rá egyértelmű választ, hogy ez lesz-e Drake utolsó kalandja
- Sok humorra azért lehet számítani
- A nagy látványos események (set pieces) kitalálása mögött az az elgondolás áll, hogy : "Mi olyan hatásos dolog amivel az elvárásokat is túlszárnyaljuk és hogyan adhatunk ezeknek érzelmi töltést?"
- Csak arra több mint 60 különböző animáció van, hogy Drake felvesz valamit
- Sokat beszéltek arról, hogy a súlyeloszlás milyen fontos szerepet játszik az animációkban
- Az ellenségeket bármilyen irányból támadhatod teljesen egyedi animációval, nem fogsz varázslatosan eléjük kerülni hogy bevigyél egy ütést
- Sokat beszélt Duckman arról, hogy a kincsvadászatnak milyen ára van Drake életében, ez lesz az egyik fő fókusz a történetben
- a kincsvadászat iránti függőségét a drogfüggőséghez hasonlítja Druckman
- Minden új eszköz úgy lett kiválasztva, hogy segítsen fenntartani a játék dinamizmusát és hogy növelje a felfedezés és kalandozás érzését
- Minden átvezető (cutscene) most már valós időben fut, nincs előre lerenderelt mozi
- az új eszközök arra lesznek felhasználva hogy a mászásban/akadályok leküzdésében segítsenek és a rejtvények megoldásában is
- Azt mondták, hogy a nagy rejtvényes szobák az Uncharted 3-ból itt is lesznek, és szerintük az Uncharted 3-ban voltak a legjobb rejtvények a sorozatban és szertetnének erre építeni
- The Last Of US pillanatok is lesznek, amikor a karakterek reagálnak arra amit látnak a játékban vagy elolvasnak valamilyen feliratot
- Sokat beszéltek a testvéri kapcsolatról a játékban, és hogy felépítenek egy szoros kapcslotatot az NPC és a játékos között "remek kooperatív részek lesznek Nate és a testvére között"
- Próbálják lezárni Nathan Drake történetét, hűek maradva az előző 3 rész dolgaihoz, de ugyanakkor tovább is fejlesztve azokat. Úgy érzik megtalálták a megfelelő egyensúlyt és remélik a rajongók értékelni fogják az eredményt.



