Gyorskeresés
Blog
[ ÚJ BEJEGYZÉS ] [ ÚJ CIKK ]
-
Egy informatikus esete az első autójával - Jelenlegi helyzet
Sziasztok!
No, eltelt egy kis idő, amióta az utolsó bejegyzésemet írtam, úgyhogy megint volt egy-két dolog az autóval kapcsolatban, de kezdjük az elején.
Megvolt az első halálfélelmem az autóval
Pár héttel ezelőtt történt, hogy egyik nap jöttem munkába az M8-ason Dunaújváros felé, sorolok ki a lehajtósávba, fékeznék, és... NINCS FÉK!! Nyomom a pedált, és hát az utolsó 1-2 cm-en fogott a fék. Hát mit ne mondjak, eléggé megijedtem, de nem pánikoltam be. Ha felpumpáltam a féket, arra az egy fékezésre oké volt a dolog, de ahogy kiengedtem, megint ugyanaz. Szóval kicsit aggódtam, mert haza is kellett menni este az autóval, de érdekes módon visszafelé nem volt gond, persze, azért 1-2 kilométerenként csináltam fékpróbát, amikor nem volt sehol senki.
Másnap egyből telefon szerelőnek, vinném az autót, ez meg ez van. Mondta, vihetem azonnal. Rá következő nap hív, főfékmunkahenger csere volt, mehetek érte. Azóta nincs probléma vele, de azért egy kicsi félsz még bennem van, de majd elmúlik.Pár napja pedig találtam egy kárpitost, aki foglalkozik tetőkárpit cserével. Csere kell, mert az egész lóg már, meg nem is olyan szép, előző tulaj valamivel összebarmolta. Az se lesz kis költség (35-40ezer JMF), de azért szeretném megcsináltatni, mert ronda. Az anyag ki lett választva, egy-két árnyalattal lesz sötétebb, de üsse kavics.
HoaryFox 9 éve 8
-
Első autós tapasztalataim - Előzmény II.
Nos, akkor egy kicsit húzzunk bele, és pótoljuk be a dolgokat a jelenig.
Az autó
Opel Astra F
Adatok: GL felszereltség, 1.4 8 szelepes, 60 LE-s, központi befecskendezéses benzines motor (C14NZ motorkód), extraként tetőablakkal. Nincs szervó, ABS, légzsák, klíma.
1992. novemberében gurult le az autógyár futószalagjáról. A forgalmi alapján 2002-ig Németországban volt, ugyanis ekkor lett először Magyarországon fogalomba helyezve. Körülbelül én lehetek a 3. tulaj, de erről nincs pontos infó. Az autó további előzményeit nem ismerem (olajcserék, vezérléscsere, stb.)
A kilométerórában a vásárláskor 150.100 km volt.Hibái röviden:
- 2 hátsó sárvédőn rozsda
- tetőkárpit lóg
- vezetőülés oldaltámasza ki van szakadva egy helyen
- egyik tompított nem égett (csak egy izzócsere)
- nem melegedő hűtővíz, termosztát hibás volt és folyamatosan nyitva volt.
- antenna ki volt törve, pótolva lett egy újjal + antennagumi (saját kézzel megcsinálva)Azóta kapott egy olaj-, és teljes szűrőcserét (levegő, pollen, olaj, benzin), amit az egyik kollégámnál csináltunk. Valamint megvolt a vezérműszíj és egyéb kiegészítő dolgok cseréje (vez. szíj, vezetőgörgő, vízpumpa, termosztát, ékszíj), amit szervizben csináltattam.
HoaryFox 9 éve 16
-
Első autós tapasztalataim - Előzmény I.
Sziasztok!
Ezen írásommal szeretném elkezdeni megosztani tapasztalataimat első autómmal kapcsolatban.
Mióta az eszemet tudom, midig az volt a vágyam, hogy egyszer letegyem a jogsit, majd vegyek egy autót. Ezen tervem 2015. januárjától kezdett testet ölteni, ugyanis elkezdtem a KRESZ-vizsgát, majd március elején már a kezemben is foghattam a rózsaszín plasztikkártyát. Innentől már csak az autó kellett.
Sok ismerősömnek van autója, szóval volt honnan szerezni az információkat, hogy mi is lenne számomra az ideális első autó. Nem felvágós, rettenet gyors, "mindenki utánanéz" autót akartam, csak olyan egyszerű, átlagos autót, amivel elmegyek A-ból B-be, nincsenek horror szervizköltségei, valamint így utolsó szempontként, hogy azért legalább nekem tetsszen
Így került képbe a legelső Astra, ami már nem ma jelent meg, de nekem mindig is tetszett a formája. Persze, jött a kérdés, melyik motorral? Csakis benzinesben gondolkodtam, tudom, az Isuzu-dízelek aztán örökélet+1, de nem járok olyan hosszú távokra, szóval elég a benzines. Na de itt jöttek a problémák: elég vegyesek voltak a vélemények, hogy az 1.4 60 lóereje elég lesz-e vagy nézzek 1.6 75 lovasat. Így visszanézve jó döntést hoztam. Szerintem legalábbis
HoaryFox 9 éve 53
HoaryFox top 10 blogbejegyzése
Percről percre
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Ülésezik a hardveregylet
Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Kínai Neuralink, majom
A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
EV-kölcsönzés, bukó
Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Streamingjövő: reklám?
A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
A Google és a találatok
A titkosított levelezést kínáló Tuta Mail arra panaszkodik, hogy a DMA bevezetése óta szinte eltűntek a Google keresőjéből.
-
Cisco-botrány, hoppá
A Cisco azt mondja, hogy a hackerek átjutottak a biztonsági eszközein, és a kormányok hálózatain keresztül kémkedtek, az ügy globális kiterjedésű.
-
Motorola Moto G24 Power teszt
Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?