2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Egy informatikus esete az első autójával - Jelenlegi helyzet

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok!

No, eltelt egy kis idő, amióta az utolsó bejegyzésemet írtam, úgyhogy megint volt egy-két dolog az autóval kapcsolatban, de kezdjük az elején.

Megvolt az első halálfélelmem az autóval :Y
Pár héttel ezelőtt történt, hogy egyik nap jöttem munkába az M8-ason Dunaújváros felé, sorolok ki a lehajtósávba, fékeznék, és... NINCS FÉK!! Nyomom a pedált, és hát az utolsó 1-2 cm-en fogott a fék. Hát mit ne mondjak, eléggé megijedtem, de nem pánikoltam be. Ha felpumpáltam a féket, arra az egy fékezésre oké volt a dolog, de ahogy kiengedtem, megint ugyanaz. Szóval kicsit aggódtam, mert haza is kellett menni este az autóval, de érdekes módon visszafelé nem volt gond, persze, azért 1-2 kilométerenként csináltam fékpróbát, amikor nem volt sehol senki. :DDD
Másnap egyből telefon szerelőnek, vinném az autót, ez meg ez van. Mondta, vihetem azonnal. Rá következő nap hív, főfékmunkahenger csere volt, mehetek érte. Azóta nincs probléma vele, de azért egy kicsi félsz még bennem van, de majd elmúlik.

Pár napja pedig találtam egy kárpitost, aki foglalkozik tetőkárpit cserével. Csere kell, mert az egész lóg már, meg nem is olyan szép, előző tulaj valamivel összebarmolta. Az se lesz kis költség (35-40ezer JMF), de azért szeretném megcsináltatni, mert ronda. Az anyag ki lett választva, egy-két árnyalattal lesz sötétebb, de üsse kavics.

Egyenlőre ennyi, majd jelentkezem! Stay tuned! ;)

Hozzászólások

(#1) gondoni


gondoni
csendes tag

Ejha, nem lettem volna a helyedben, a fék és annak bármilyen hibája az nagyon nem játék!!!
Apámat sem értettem, amikor zöldfülűként én vezettem a Trabijukat, és minden fékezéskor nekiállt keresztbe állni, így oktatott: "Mindig úgy kell vezetni, hogy ne kelljen nagyot fékezni!" :-/
Hja, ez félig igaz is, de majd magyarázza el az elém toppanó szarvasbikának meg az előttem eleső bicajosnak is!
A hatóságok picit konkrétabban fogalmaznak: fékhiba = közúti közlekedésre ALKALMATLAN állapot (még egy bicajnál is), amit meg is értek.

Lehet, hogy én haza sem értem volna egy nálad jelentkező beeső fékpedállal, ugyanis ha csak enyhén kell fékezni, akkor inkább visszaváltok és motorfék, és csak a végén segítek a fékpedállal, azt viszont határozottabban nyomva. Ki tudja, egy stoptábla előtt mennyi pumpálgatás fér bele, különösen felkészületlenül?

Csak most olvastam vissza a korábbi posztokat, a kocsihoz én is gratulálok, egyébként szintén egy F Astra volánja mögül. Megértem a választásodat, én is kb. 2 évre átmeneti autónak vettem - 5 éve. :-)
Az enyém kombi lett, fontos szempont volt az új családtag kisbaba miatt, hogy a babakocsitól az etetőszékig minden beleférjen.

A km óra állás tényleg nem annyira mérvadó, és mivel a mi óránk tekeréséhez nem is kell űrtechnika, elég néhány csavarhúzó, esetleges eladáskor nekem sem hinnék el, hogy "csak" 182000 km van benne.

Bár az én példányom újabb, (vagy inkább kevésbé ősöreg - '97 év végi) a rohadás az bizony jön. És egyre több olyan apró cseprő hiba, aminek már nincs is kedvem nekiállni javítgatni. Az első évben fél napokat töltöttem az autót bújva, bontottam a kárpitokat lelkesen (pl. középkonzol világítás izzóinak cseréje), most meg (immár 2 kisgyerekkel) időt és energiát sem tudok annyit rászánni, amennyit szeretnék és egyébként megérdemelne a járgány.
Addig bütykölj és tanulj, amíg van idő és nincs család, az Astra a maga technikai színvonalával jó partner erre! :-D

Talán te is ezt fogod tapasztalni, engem eddig sosem hagyott az út szélén, persze néha egy-egy sárga lámpa felvillan hol ezért, hol azért. A legnagyobb baja a tavalyi hengerfej tömítés átégés volt, az is megvolt olajcseréstől, mindenestől 40e-ből.

Aztán van, hogy havonta kért valamit a kocsi, pl. a futóműnél először elöl egy stabilizátor pálca tört el (pár ezer forint), 2 hónap múlva hátul az egyik teleszkóp nyaka tört el (párban csere munkával 20e). Aztán ősszel jött 4 új gumi (prémium négy évszakos) felnivel 80e. Szóval, azért kéregetni is tud, szerencsére a családi költségvetést talán nem borítja fel az a pár tízezer forint.

Bocs', akit untattam, kicsit terjengősre vettem, zárásul további sok-sok km-t és kalandot kívánok nektek! :-)

(#2) HoaryFox válasza gondoni (#1) üzenetére


HoaryFox
őstag

Köszönöm szépen a lelkesítő szavakat! :R

Igen, amikor megtörtént a bajság, akkor egyből beugrott, hgoy na ilyenkor gyakori motorfék, de azért a jobb kezem a kézifékkaron is rajta volt, így "biztosamiziher" módon :DDD Inkább az menjen tönkre, minthogy belemenjek valakibe :))

Jujj, az tényleg ki is hagytam, volt kalandom az izzócserékkel is :DD
A km-órában nem égett 1 a 4-ből, a középkonzolon meg a ventillátor konzolnál nem égett egy se. Megvettem az izzókat, áés hát egy 4 óra "hogy a fenébe jön ez le?? Mindjárt hagyom a p.csába az egészet" kellemes időtöltés mellett most csak világít minden, aminek világítania kell :D Igaz, 2 biztosítéknyi áldozat kellett hozzá, de megvan. :)

Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html

(#3) Kalandor válasza HoaryFox (#2) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Én is voltak elsőautós, ismerős amiket írsz, de szerintem ne költs 30-40e-t a tetőkárpitra :(
Injekciós tű, bele ragasztó, lődd a kárpit alá fölé és simítsd rá a szövetet a közepétől kiindulva a szélek felé. Párszáz forint, nem lesz a legszebb a lyukacskák meg a foltok miatt, de hidd el, jobban megéri :R És ha később mégis azt mondod, hogy kell a tetőkárpit, nem buktál semmit.

[ Szerkesztve ]

(#4) HoaryFox válasza Kalandor (#3) üzenetére


HoaryFox
őstag

Én inkább azt mondom, hogy minek mókolni, ha van teljes körű megoldás. Ha nem költenék szívesen az autóra, már eladtam volna a fenébe.
Valamint igen ronda már maga a kárpit, nem akarok vesződni vele. Ha érdekel az állapota, fotózok egy párat. :K

Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html

(#5) Kalandor válasza HoaryFox (#4) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Akkor legalább várj vele 2-3 hónapot, addig megismered, eldöntheted, hogy neked ez az autó kell-e, stb.
A 206-oson egy halom ilyet megcsináltattam én is, pedig nem kellett volna, mert az igényeim is változtak.

(#6) HoaryFox válasza Kalandor (#5) üzenetére


HoaryFox
őstag

Az igényeimet ez az autó jelenleg tökéletesen kielégíti, egyedülálló vagyok, asszonypajtás, családalapítás még láthatáron sincs, 99%-ban egyedül utazom vele.

Elsősorban azért vettem, hogy ne egy drága autóval szerezzek tapasztalatot, hanem egy sokkal egyszerűbbel, persze, azért saját autó és szeretném a saját ízlésemnek megfelelően látni. :)

Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html

(#7) bitpork válasza HoaryFox (#6) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Pedig van igazság Kalandor szavaiban. Csak szerelemmel érdemes autóra pénzt locsolni, mert ha csak kielégít , akkor előbb utóbb az egyik fél meg fogja csalni a másikat :K

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#8) HoaryFox válasza bitpork (#7) üzenetére


HoaryFox
őstag

Hát az első autó nekem olyan, mint az első szerelem... :B Még lelkes vagyok, újdonság sok minden, sok mindent akarok kihozni belőle. Egy soha el nem múló élményt akarok átélni vele :)

Kicsit amúgy tényleg olyan, mint a párkapcsolat... néha összeveszek vele :DDD

Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.