2019. július 17., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Öreg csúcskártyák harca: GTX 580 vs. 680

Nincs is jobb, mint 2017-ben tesztelni 5-6 éves kártyákat...

[ ÚJ TESZT ]

Egy kis sztorizgatás...

Nagyjából másfél éve, hogy úgymond komolyabban belevágtam a PC-s témába. Azóta meglehetősen sok processzor és videokártya fordult meg nálam, némelyik tökéletes alapot adva egy-egy összehasonlító cikk megírásához. Sokáig nem vonzott az írás, a Logoutot sem nagyon ismertem, 2016 június 4-én azonban kikerült az első cikkem. Azóta semmit sem alkottam, pedig lehetőség lett volna rá. Most viszont újra megpróbálkozom, mert hát: miért is ne? Eközben még egy második írásom is folyamatban van a háttérben, hamarosan annak is eljön az ideje, de csak szép sorjában.

Úgy hozta a sors, hogy az eredetileg tervezett 660 Ti helyett egy 580 landolt a kezeim közt, gyönyörű, ASUS DirectCU II kivitelben. Mondanám, hogy tisztában voltam a teljesítményével, hisz kevesebb, mint egy évvel ezelőtt már járt nálam egy referenciapéldány, de i3 2100 mellett, 1280x1024-es felbontáson nem tudtam kihozni belőle a maximumot, i5 2500 mellett pedig nagyon rövid ideig használtam. Szokásomhoz híven hamar túladtam ezen a szépségen is, helyére pedig érkezett az MSI GTX 680-asa, amely Twin Frozr III hűtővel operál. Ezzel a kártyával már nagyobb a tapasztalatom, habár 680 még nem, de 770-ből két darab is járt nálam, ami ugye egy tuningolt 680-nak felel meg.

Íme a két szépség

ASUS GTX 580 DirectCU II 1,5GB

MSI GTX 680 Twin Frozr III OC 2GB

Mindkét kártya kapott egy kis házi tuningot. A GTX 580 esetében 900 MHz-es GPU volt a maximum, amit stabilan sikerült tartani. A memóriák viszont annyira csekély tuningot bírtak, hogy inkább nem is erőltettem a dolgot. A GTX 680 1129 MHz-es GPU órajelet viselt el, ami 1202-1215 MHz-es boostot jelent. A memóriák ennél sem bírtak lényeges emelést, 50MHz-et tudtam húzni rajtuk.

Az FPS mérését Fraps-szel végeztem, minden esetben i3 6100 és 2x4GB RAM mellett, 1920x1080-as felbontáson. Dirt Rally, F1 2015 és a Tomb Raider esetében a beépített benchmarkot használtam.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.