2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Érdekesség: CPU és RAM tuning

Írta: | Kulcsszavak: i5 2500K . OC . Overclock . tuning

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Elterveztem, hogy belevágok egy újabb cikk írásába, melyben a CPU és RAM tuning hatását nézném meg a játékokban. Itt van nekem a jó öreg i5 2500K, mellette 2x4GB memória, mérések terén a felállás pedig a következő lenne:

-3.4GHz + 1066MHz
-3.4GHz + 1866MHz
-5.0GHz + 1066MHz
-5.0GHz + 1866MHz

Anno sok kritikát kaptam az alacsony felbontás és alacsony grafika beállítással való CPU tesztelés miatt. Nos az a helyzet, hogy jelenleg is csak egy R9 290 áll rendelkezésemre, így grafikai beállítások terén eléggé megvan kötve a kezem, legalábbis ha azt szeretném, hogy ne nagyon fussanak GPU limitben a játékok - márpedig most ez lenne a cél. Végül úgy döntöttem, hogy félig-meddig eleget teszek a kritikáknak: minden esetben marad az 1080p felbontás, grafikai beállítások pedig játéktól függően Low/Medium/High közül válogatva.
De most igazából nem is ez a lényeg. Szóval belevágtam a mérésekbe, első tesztalanynak a GTA V-öt vettem elő. Ennél speciel High beállításokat alkalmaztam, forgalommal és látótávval kapcsolatos csúszkákat maximumra toltam, advanced beállításokat pedig kikapcsoltam. Kíváncsiságból először mind a négyféle órajel-beállítással elvégzem a méréseket, és hát azt kell mondjam, hogy az eredmények eléggé érdekesen alakultak, nem éppen úgy ahogy azt vártam volna.

Gyorsan összedobtam egy excel diagramot az eredmények ábrázolására, nem a legjobb, de a lényeg kivehető. A cikkben természetesen ettől igényesebb diagramok lesznek.

Azt már nemrégiben megtapasztaltam, hogy a magasabb órajelű memória tényleg nem hülyeség, nagyon sok FPS-t képes hozni egy CPU limites szituációban. Azon viszont teljesen elképedtem, hogy 3.4GHz-es CPU és 1866MHz-es memóriákkal több FPS-t kaptam mint 5.0GHz-es CPU és 1066MHz-es memóriákkal.
Azonos grafikai beállításokkal, azonos útvonalon haladtam végig a játékban, mérési hibát nem követtem el.

Kíváncsi vagyok más játékban hogyan fog ez alakulni, véleményem szerint egy érdekes cikk kerekedhet ki ebből a témából. :))

Hozzászólások

(#1) Zicokuka


Zicokuka
senior tag

Még több hasonlót :D DDR4-nél Ryzennél se mindegy a memó órajel, a proci is meghálálja.Persze 3000 felett már nem igazán van difi.

(#2) bacsis


bacsis
Közösségépítő

Én azt mondom, az ilyen teszteket igenis 1024X768 vagy hasonló kaliberű felbontásban kell elvégezni... vagy pedig legyen a CPU mellett két RTX2080TI... mert igenis csak így tudjuk kijátszani, hogy ne a VGA kártya legyen szűk keresztmetszetű...
Szépen kijöttek az eredmények, nem gondoltam volna, hogy a Sandyka ennyire memória limites játék alatt is...
:R

(#3) Alpi.


Alpi.
addikt

Bizony, a gyorsabb memoria sosem volt felesleges hülyeség csak valahogy ezt nehezen érzik magukénak a userek. Tény, hogy a ram tuning a legrögösebb út mind közül, de ha jó irányba állítjuk, minden helyzetben hoz a konyhára. Király teszt ! :R

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

(#4) Toby888


Toby888
senior tag


hali, itt van egy elötte meg egy útánakép a ram oc-ról,2400-on már nem indult akármit álítgattam, játékba még nem teszteltem, gta5 rp átlag 70-74 FPS volt, most megyek meglesem ( :

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.