Telefonon egész jól el lehet vele szórakozni. Kezdetben elég kemény túlélnie hősünknek, mert minden ragadozó , bandita megtámadja, fegyvere sincs, egy szál gatyában mászkál. Első szinten az életerő is meglehetősen kevés, még egy aranyos kis coyote is végzetes.
Később szépen lépegetünk szinteket, nő az életerő, skillek, fejleszthető a technológia.Skilllek: támadás, védekezés, gyorsaság, spirituális. Sajnos a pontokat nem lehetséges resetelni. (vagy én nem jöttem csak rá a hogyanra) Én a spirituális vonalat választottam, azzal meg lehet szelídíteni a vadállatokat, és elég jól jön egy falka coyote, vagy egy medve, 2 farkas, jaguár. Mindnek megvan az ára úgymond, nyilván minél erősebb a jószág, annál több pontot igényel.Van amelyikhez 50 pont kell, és szintenként 1 pont osztható ki... A növényevőkkel is vigyázni kell, mert a bölények, szarvasok bosszúálló típusok. Rajtuk kívül még nyulakkal találkoztam. A zsákmány mindig random, hús/prém/mindkettő/semmi. No ez utóbbi elég kiakasztó.
A fejlesztés nehéz, és lassú. A hátizsák korlátozott kapacitása külön idegesítő, és baromi nehéz fejleszteni. Ugyanakkor elsődleges cél, mert nem fér bele a zsákmány. Minden eszköz kopik, elhasználódik, állandóan csákányt meg baltát kell készíteni. A fegyverek se bírnak túl sokat. Az biztos hogy van kihívás.
Ami külön a játékos szívatása, hogyha elpatkol, az eszközei közel nullára amortizálódnak. Cserébe legalább haza teleportál.
Ellenfelek: van belőlük dögivel.
- zombi? : ezek egy-két nyíllal semlegesíthetők.
- banditák: sok permutációjuk van, késelős, lövöldözős, bunkósbotos... Van amelyik 10 nyilat is kibír, hogy rohadna meg.
- wendingo: valami szörny, nem lehet kinyírni, de fáklyával elkergethető
- szellemek a szellemes pályákon
- állatok: coyote, vaddisznó, kis és nagy farkas, kis és nagy medve, puma, jaguár, és ezek király verziói. Általában minél fejlettebb nyersanyag van az adott pályán, annál szívósabbak a dögök. Sajnos a megszelídített állatokat nem lehet hazavinni a saját farmra.
Sajnos igazi játékosokkal is össze lehet akadni a pályákon, és sokan kapásból támadnak. Ezzel az a gond, hogyha kinyírjuk őket, mi fogunk szívni, mert a farmunkat előbb utóbb ai vezette támadás éri. Ezek is egyre keményebbek ahogy észrevettem, eddig 3x sikerült előidézni, és egyre több külső falat rombolnak le.
Ezt a részét elég igazságtalannak érzem. Igyekszem nem kinyírni senkit feleslegesen, de egy kezdő kb.1 lövês 3.szintű fegyverekkel, plusz ott van még egy medve mondjuk, esélyük sincs. Azt nem értem, akkor minek támad rám? Nem normálisak. Valahogy klánt is lehet alakítani, vagy belépni, de nem tudom még hogyan. Nincs leírás a játékhoz. Klántag kinyírása még gyorsabban növeli a "körözési" szintet. A támadás meg eddig mindig éjjel jött, bár most valamit módosítottak rajta. Váltságdíjjal meg lehet váltani magunkat, csak nem ad annyi ajándék érmét a játék... szóval vedd meg ezt is.
A játék alapvetően igazságtalan, kb. mint a valódi világ. sok nyersanyag csak kereskedelemmel elérhető. Legalábbis most így tűnik, 3.szinten vannak az épületeim. Bazaltot, vékony bőrt alig találni, természetesen mindegyikből sok kellene a fejlesztésekhez.
Hősünk alapvetően gyalog, futva közlekedik, és minden pálya jó messze van, eszik az utazási kreditet. 100 egység használható, van olyan pálya ami oda-vissza 80... igen, természetesen jó pénzért, reklámért lehet szerezni utazási utalványt. Hmm kéne egy ló. Igen a távoli pályákra lehetne lóval utazni, csak éppen először istállót kellene valahogy építeni. Az a nyamvadék gebe ott legel állandóan a farmon, de amíg nincs isálló, addig nem lehet betörni se. De! 4 fajta alkatrész (nyereg, patkó, kantár, izé) random lett szétszórva valahol, és a városi kereskedőknél sincs, tehát még mindig nincs istállóm! Természetesen 890 forintért be lehetne szerezni a nyerget, ezt már párszor feldobta, nyilván direkt szívat, hogy költsek pénzt. No azt várhatja... Reklámot hajlandó vagyok nézni esetleg.
Ami tetszik:
- grafika, játékélmény, változó mappok helyszínen belül is, kb. 2-3 variáció
- napi ajándékok (bár ez utóbbi vicces, mert mindig ugyanazokat adja, és most már egy alap csákány, ásó kb. röhej kategória)
- megszelídített állatok, jópofa ahogy egy falka coyote, farkas követ, megvéd
Ami nem tetszik:
- az állandó unalmas bányászat, favágás, inkorrekt büntetés ha kinyírom aki b@szogat. Ha banda tag, akkor még hamarabb jön a farm elleni hadjárat. Nem tudni, hogy lehet belépni klánba.
- nehéz a kommunikáció a játékon belül
- sokszor nincs összhangban a nyereség az ellenséges erőkkel, pl rézbányában 6-8 bandita, 25! réz...röhej, a hegyi pályán több van... A másik térkép variációjában több van, de ez ugye random, mikor melyik megy.
- a vonat kisiklása küldetések nehezek, főleg mikor a túszokat is meg kéne menteni, és van vagy 20 rabló+extra erős állatok. 1x sikerült, a nyereségben meg szinte üres fegyvereket adott a játék... Ha már ad, akkor legyenek fullra töltve...
- lovat szerezni k.nehéz, meg bazaltot, szőrt. Bár lehetséges, hogy ha egyszer meglesz a híd, akkor a további pályákon lesznek ezek is. Ja, a híd... dög nehéz felépíteni, rengeteg nyersanyag kéne hozzá.
- a kereskedők hasonlóan a való élethez, itt is degecről szârmaznak, 5x aránnyal váltanak a városban. Az utazó kereskedők jobbak.
- a városban lehetne szárított halért fegyvert javítani, de sehol nincs hal! Eddig legalábbis nem találtam sehol. A mezőn meg az erdőben nem nagyon élnek halak, víz meg csak a hídnál van, de ott meg nincs hal.
Röviden ennyi.