2024. június 24., hétfő

Gyorskeresés

Viszlát Golf, hello Audi

Írta: | Kulcsszavak: audi . autó . a6 . avant

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sajnos egyre inkább pénznyelővé és bosszantóvá vált a szeretett Golf 2 GTI-m, ezért fájó szívvel, de túladtam rajta, a helyét pedig már át is vette az újabb pénznyelő: Audi A6 Avant 2.5 TDI V6 (AFB - 150 lovas), tiptronic, rengeteg extrával. Egyelőre nagy a szerelem és szokom a prémium árakat is. Most kapott új Continental Premiumcontact gumikat, volt futóműbeállítás is és már összeválogattam a vezérlés szettet is (ismételt köszönet 7600 GS fórumtársnak). Kell majd egy előtöltés beállítás, lesz olajcsere és váltóolajcsere is.

Ezeken felül még a Xenon szintező hibáját kell megtalálni, a többi már csak apróság.

Jövőbeli tervek: Chip, Iveco csúcsok
Extra: Hamarosan érkezik vissza a gyári Bose Concert kazettás fejegység, egy ügyes szaki épít be nekem a kazetta helyére távirányítós USB+SD kártya lejátszó funkciót, így megmarad az eredeti érzés is és mellette nem kell lemondanom az új technika előnyeiről sem.

Hozzászólások

(#1) strike-force


strike-force
őstag

Gratula a vashoz!!! Miert nem AVF + manual? Ezekrol a V6 TDI-krol sok jok nem hallottam... persze lehet urban legend. :F

R7-5800X / 32GB / RTX3070 / POCO_F3 (8/256) / i12 64GB - Just realize it!

(#2) alkatraz3000


alkatraz3000
senior tag

Nem nem Urban legend sajna. Még a totalcar is szidja, mint a bokrot. Pedig ha normális szervizelessel jo lenne, akkor megmondanák. Családi jobaratnak is volt, inkább állt, mint ment.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#3) The DJ válasza strike-force (#1) üzenetére


The DJ
addikt

Köszönöm :R

Vicces, mert végig A4 1.9TDI (110 lovas) szedánokat (+1-2 A6 szedánt) nézegettem kézi váltóval, aztán mikor a sokadik alkalommal is csalódnom kellett akkor jött szembe velem a megoldás, azaz én mentem el mellette :) Egy régi ismerős háza előtt állt ez a szépség, ismerős pedig éppen mosta. Megálltam köszönni mivel rég láttam, meséltem hogy autókat nézek, de elég siralmas eddig az eredmény, erre közölte, hogy épp eladó ez a járgány. Kipróbáltam, megtetszett, megvettem. A fő okom erre az volt, hogy tudom mennyire vigyázott az autóra, ismerem is, mint embert és tudom, hogy mindig lelkiismeretesen szervizelte és sosem hanyagolta el. Egyébként magyar autó, 3 tulajdonosa volt összesen és a korához képest tényleg megkímélt kívül-belül.

A 2.5 TDI V6 motornak tényleg rossz híre van, ezzel tisztában is voltam (egy barátomnak van ugyanilyen autója), viszont ez szerintem csak azért alakult ki, mert az átlagember általában addig hajtja, míg szét nem hullik alatta. Ha kicsit odafigyel rá a tulaj és időben cseréli az olajat, a vezérlést és nem csak üti-vágja, akkor nem lesz ott semmi gond. Persze a vezérműtengelyek kopnak, az adagoló elektronika is rosszalkodhat (de nem is csoda, ha megfőzi magát ha a sofőr mindig üres tankkal autózik), a gyári légtömegmérő akkor is rossz, ha jó, de ezektől eltekintve is szerethető. Én speciel imádom a hangját és a teljesítménnyel sincs gondom, ráadásul jó tuningalap. Ha sikerül egy korrekt kis chipet is beiktatni és ne adj isten még az iveco csúcsok is bekerülnek, akkor igazán nyomatékos és dinamikus autó válik belőle.

https://astrogate.hu - PC & Laptop Szerviz + Shop - Alaplap javítás, zárlatos tápkörök javítása, BIOS hibák orvoslása.

(#4) Retro11


Retro11
senior tag

Vissza fogod te még sírni a golfot. Csak tanácsolom, hogy add el ezt az audit, amilyen gyorsan csak tudod. (Márpedig pont az 1.9PD az, amivel anyagilag jobban jársz. Világból kimegy. Persze nem lehajtott darabról beszélünk)

[ Szerkesztve ]

(#5) alkatraz3000 válasza Retro11 (#4) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

1.9'tdire gondolsz. Pd nelkul ;) az tuningalap, de nagyon durvan

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#6) The DJ válasza Retro11 (#4) üzenetére


The DJ
addikt

A Golf olyan pénztemetővé vált, hogy el nem hinnéd. KE-Jetronic, csak ennyit mondok. Az utóbbi pár évben annyi pénzt költöttem rá, hogy abból már réges rég tudtam volna venni valamit, amivel járni is lehet.

Az Audi egyelőre marad, megkap minden törődést továbbra is, ha pedig komolyabb gond lesz, akkor mérlegelni fogok, de eddig mindenki csak bólogatni tudott, aki kipróbálta és átnézte. Vettem diag kábelt is hozzá, ott sincs probléma és már okosítom magam VCDS terén is. Az élő adatoknál sem találtam gondot eddig, kivéve az előtöltés minimális eltérését az optimális értékhez képest, de ez vezérléscserekor korrigálva lesz.

A köztudat szerint a sima 1.9TDI az örök élet + 1 nap motor, a PDTDI motorokat általában szintén nem szokták szeretni.

https://astrogate.hu - PC & Laptop Szerviz + Shop - Alaplap javítás, zárlatos tápkörök javítása, BIOS hibák orvoslása.

(#7) Retro11 válasza alkatraz3000 (#5) üzenetére


Retro11
senior tag

Nem. Én PDTDI-re gondolok, messze az egyik legjobban sikerült konstrukció. Van némi rálátásom(unk). Használat kérdése itt is sok minden. Aki flakonból meg innen-onnan cseppent sz@rt tankol ne csodálkozzon. Nem egy 400k plusz kilóméteres pd járt nálunk az évek során. Régi PD-ről beszélek 2005 előttről, ha véletlen nem esett volna le.

The Dj: Szop@s az a fordban is. Ilyenkor van az, hogy pénzköltés helyett le kell ülni és legózni.

[ Szerkesztve ]

(#8) Tim82


Tim82
nagyúr

[link] , [link] [link]

(Én kérek elnézést.)

[ Szerkesztve ]

"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

(#9) The DJ válasza Tim82 (#8) üzenetére


The DJ
addikt

Kellett egy pillanat, hogy leessen és most fogom a fejem :D

https://astrogate.hu - PC & Laptop Szerviz + Shop - Alaplap javítás, zárlatos tápkörök javítása, BIOS hibák orvoslása.

(#10) radi8tor válasza Tim82 (#8) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

:C

⭐ Stella

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.