Kicsit fúj a szél...
-
Viszlát
addikt
válasz
gamek!ller #8 üzenetére
Maskepp emlekeztem a sulyokat illetoen, gyorsan meg is neztem, Schwarzmuller pot 6.5t, Scania r500 meg majdnem 8.
Olyan tul nagy ero nem kell, csak alakap a szel annak a cseszett nagy ponyvanak, abban a szerkezetben meg muszaj lenni ennyi ruganyossagnak, kulonben minden masodik cegnel kettetorne, amilyen szintkulonbsegek vannak sokszor.
Egyebkent meg tisztan latszik, hogy akkor kormanyoz ellen, amikor eppen megemeli mar a traktort is. Szinte visszacsapodik azonnal a jobb oldala.
-
gamek!ller
őstag
válasz
gamek!ller #8 üzenetére
Szerk: Persze nem mondom, hogy 100%-ra igazam van, mert bizton jön valaki aki megcáfol és én leszek a hülye köcsög aki beleszól
-
gamek!ller
őstag
A pótkocsi nehezebb általában mint maga a vontató traktor és majdnemhogy hiába kormányzol ellen mivel akkora felületű a pót oldala, hogy ott már nincs mit tenni. A fent linkelt videó azért tűnik nekem fake-nek, mert olyan mintha a traktor lenne vagy 100 tonna, meg sem igazán mozdul csak a pótkocsi leges legvége. A királycsapszegnek meg magával kellett volna húznia a traktort, mivel az könnyebb mindenképpen..
Mivel én egyelőre a vasiparban dolgozom és mégis tudom milyen erős és mekkora acélszekezet tartja össze félpótot, tudom, hogy ilyen mértékű csavarodás szinte lehetetlen.. Gondoljatok csak bele.. Ezek a pótkocsik elbírnak akár 50-60 tonnát is (hiába nem megengedett, elbírják. A tömeg szerinti szabályzás legfőképpen a burkolat biztonsága érdekében van, nem azért mert annyit bírnak el az autók. Lásd például: A légrugóval (útburkolat kímélő felfüggesztés) szerelt szerelvények nagyobb súlyt vihetnek..) Akkora tömeg csak egész picit meghajlítja (biztonságos mértékben) a szerelvényt ha normálisan van pakolva..
Egy egész picit kell csak belegondolni, hogy mekkora erők kelhetnek ahhoz, hogy ekkora mértékben megcsavarodhasson a pótkocsi.. Ha pedig mégis megcsavarodna, ott már törnie kell valamelyik hegesztésnek, acélnak..
-
Viszlát
addikt
válasz
DeltaPower #6 üzenetére
Dehogynem csavarodik, csak itt nem huzta vissza a traktor sulya, valszeg nem is kormanyzott ellen mint a masik, igy aztan borulas lett belole.
-
DeltaPower
addikt
válasz
gamek!ller #5 üzenetére
Akkor elsőrangú forrás áll rendelkezésre
A pót csavarodásán én is elgondolkoztam, ilyen gyenge alvázzal engedik forgalomba helyezni? Találtam egy hasonlót [link], ezen is csavarodik a pót, de közel se annyira mint az elsőn... -
gamek!ller
őstag
válasz
DeltaPower #2 üzenetére
Gradilaci az én édesapám.
Azért tartom lehetetlennek ezt a mutatványt, mert a felépítmény olyan és vastag acél, hogy nem hiszem hogy deformáció nélkül meg lehet ezt csinálni. Látszik, hogy az egész félpót szinte félbehajlík. Az előfordulhat és elő is fordult már, hogy borult a kamion a szél miatt ugyan így de ott az egész egyben borult, nem pedig csavarodott.. Ha pedig mégsem kamu a videó és tévedek, akkor sem hiszem, hogy az a pót ugyan így megy tovább..
-
-
Viszlát
addikt
válasz
gamek!ller #1 üzenetére
Semmi kamu nincs benne, danoknal tucatszor lattam ilyen ures potos majdnem borulasokat. Sot, meg a kis haromesfeless ponyvassal is halat adtam az egnek a masfel tonnanyi rakomanyert
-
DeltaPower
addikt
válasz
gamek!ller #1 üzenetére
Gradilacit lehetne megkérdezni, hogy ez lehetséges-e... én simán el tudom képzelni üres pót és durván erős szél esetén.
-
gamek!ller
őstag
Szerintem ez kamu videó.. Ilyen nem történhet meg..