2024. június 21., péntek

Gyorskeresés

Az utam a lóheréig, 2/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #2

Írta: | Kulcsszavak: alfa . alfa romeo . giulia . quadrifoglio

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nagy lendülettel kezdtem neki az előző írásnak, melynek írása közben realizáltam, hogy érdemesebb egy kicsit nagyobb kontextust adni a történetnek, így az egy elő-etörténet lett, külön bejegyzésben (így sem eresztettem art bő lére).

Tet valamikor a 2019-es év elejére tehető, mikortól tudatosan kezdtem a Quadrifoglio, a Giulia ikerturbós V6-os változata felé orientálódni. Egy jó barátom ültette el a bogarat alemben. "Ennyi pénzbőlr új autó helyett vehetsz inkább egy használt QV-t, ami mégis csak a csúcsmodell"

Tavasztól kezdve folyamatosan a mobile.de-t és az autoscout-ot pörgettem, ismerkedtem a felhozatallal. Nem skítettem le túlságosan a szóba jöhető konfigurációkat, de leginkább a Misano kék színűeket néztem, esetleg a sötétszürt (Vesuvio) vagy a feketét (Vulcano), piros vagy sárga féknyereggel.


Szempont volt, továbbá, hogy az autó ÁFÁ-s legyen (nyíltvégű lízing). Valamint, ha nem akartam belefutni valami nagy meglepetésbe, el kellett kezdenem ismerkedni a külldről való autóvásárs satosságaival és buktatóival. Ami, valójában art nem elhanyagolható mérkű kockázatot hordozott. Bennem volt továbbá a kétely az előélet bizonytalanságával kapcsolatban is, ami mondjuk egy 2 év körüli autónál még nem kellene, hogy igazi probléma legyen, de ez nem egy átlagos autó.
Ezt az autót arra veszik, hogy rendesen meghajtsák és az ebben lévő technika valószínűleg érkenyebb is, mint egy szögegyszerű szívóbenzines. Aki pedig 1,5-2 év alatt el is adja, annak valószínűleg főleg nem volt szempont az autó körülményeknek megfelelő használata. Nem azt mondom, hogy kímélése, nem kell ezt túlságosan kímélni, a sportos vezetésre tervezték. De arra art oda kell figyelni, hogy a megfelelő üzemi körülmények fennálljnak, pl. bemelegítet hűtővíz és motorolaj egy komolyabb megsarkantyúzás ett.
Ezen felül pedig még az is ott volt, hogy bizony ezt az autót ennyi idő alatt már többször is eldobhatták és helyreálthatták, amit nem biztos, hogy ki tudnék srni egyszerűen, pedig érdemesebb lenne nem olyat venni.

A fentebb vázoltakon túl, az EMEA piac vizsgálata során rájöttem, hogy Magyarországon jóval olcsóbban adják ezeket az autókat újonnan, mint a környező, leginkább euro-övezetbe tartozó országokban. Az anyagi körülményeim továbbra is jobban alakultak a konzervatívan tervezettnél, így mindent egybevetve, arra a döntésre jutottam a nyárra - amit még egy évvel ette nem nagyon tudtam volna elképzelni -, hogy érdemesebb nekifutni itthon egy új Giulia Quadrifoglio vásársának. Al egy november-decemberi rendelés volt, addigra bejönnek az év végi pénzek, az autó pedig a gyársi, sltási és papírozási időket is belekalkulálva, tavasz elején érkezhet, tet nem kell egyből ~1,5 millióért(vagy több?) téli felni + gumi szettet is venni hozzá.

Innentől őszig nagyjából annyi dolgom volt ezzel kapcsolatban, hogy véglegesítsem a konfigurációt, amire majd az ajánlatot kérem. A Misano kék és a Vesuvio srke között vacilláltam, féknyeregből a piros, amit fixáltam, sötét felnivel (nyilván egy csomó minden más is része volt a konfigurációnak, külső megjelenés szempontjából ezek a legmeghatározóbbak).

Végül a kék mellett döntöttem, mert az nagyon megtetszett elsőre, mikor kb. egy évvel a modell bemutatása után erhetővé tették. Bár nem voltam 100%-osan elégedett, el kellett ismernem, hogy a kék-piros kombónak van egy kis disszonanciája, de - gondoltam - ezen majdcsak túl tudom valahogy tenni magam, ha már benne ülök :)

Ekkor jött el az október, majd az Alfa Romeo bejelentette, hogy a modellév válssal együtt lesz egy modell frissítés is. Még nem facelift, csak egy kis update. Ez lett az ún. MY20 modell. A '19-es modellekre a rendelések leadását leáltották október közepén. Ekkor még nem volt világos, hogy mikor jön ki az árlista a MY20 modellekre. 2-3 hétre tippeltem. Gondoltam, legkésőbb november közepéig megjelentetik és decemberben már indulhat a rendelés.

Nos, teltek a hetek ésr a MY20-as modellek reklámkampánya nagyban zajlott, a sajtónak is ki voltak adva a sajtós autók tesztelésre, de az árlista, mely alapján a rendeléseket le lehet adni, nem érkezett meg az importőrl. November vége felé már próbáltam különböző forrásokból információt szerezni, de nem igazán volt semmi hivatalos ezzel kapcsolatban. Azt suttogták, hogy csak december végén, de lehet, hogy csak januárban érkezik. Nem tetszett a dolog, de egy hónap csúss nem a világ vége, ha már ennyit vártam eddig is.
Persze folyamatosan követtem az aktualitásokat és egy külldi fórumon egy olyan posztba futottam bele, mely szerint a Quadrifoglio alatti modellek ugyan kijönnek januárban, de a Quadrifoglio csak 2020 Q2...
Kezdtem a komfortzónámon kívülre kerülni és itt kezdődött el igazán az esz kálria.

Persze, eléggé 1st world problem-nek tűnhet, ha valakinek az a baja, hogy nem tudja elkölteni a pénzét egy drága sportkocsira (persze minden relatív), de amikor az ember kitűz egy célt egy bizonyos határidővel, úgy, hogy a sat résről mindent teljesít annak eréséhez, majd tőle független okokból ez mégis meghiúsul, az rendkívül frusztráló tud lenni. Vegyük hozzá azt a bizonytalanságot is, hogy nem is látszott, hogy nagyjából mikorra lehet bármi a dologból, mindössze pletykák voltak.

Szóval erkezett a január, kb. a 3. héten megjelent az árlista az alapmodellekről, a Q-ról viszont semmi hír. Egyre biztosabbnak látszottak a decemberi pletykák. Próbáltam megtervezni az ütemezést, a rendelést annak függvényében, hogy mikortól lesz erhető. Ha Q2, akkor az akár április is lehet és ha mindent intézek gyorsan, nyár elejére már meglehet az autó.

Idő közben eltelt a február is ésr kezdett kibontakozni a koronavírus járvány. Még nem látszott, hogy mi lesz belőle, de egyre rosszabb hírek jöttek. Közben egyre nagyobb érdeklődéssel figyeltem a piacokat, a tőzsdéket. Régebben viszonylag sokat foglalkoztam vele, de már sok éve nem követtem közelebbről az pénzügyi világ eseményeit.

Ahogy telt arcius, arványhelyzet elkezdett eszkalálódni és a tőzsdék elkezdtek beszakadni, úgy döntöttem, hogy ideje revideálni a terveket. Még mindig semmi hír arl, hogy mikor lehet majd az autót rendelni, viszont épp egy évtizedente (vagy több évtizedente) egyszer visszatérő alkalom kezd most körvonalazódni, amit meg kell ragadni. Így az autó rendelését elhalasztottam egy bizonytalan időre (becslésem szerint 6-8 hónap), éssra kezdtem fókuszálni. Ez egy nagy váls volt részemről abban az időszakban, itt olvasható a blogbejegyzés, melyet ezzel kapcsolatban akkor írtam.

Terszetesen, fél szememet továbbra is mindig az Alfával kapcsolatos híreken tartottam...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.