2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Százezres V6-os! - Vajon túléli?

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ha én még egyszer ilyen autót veszek, a pokol összes tüzén égjek el, és Bill Gates legyen az üst-társam, az idők végezetéig....

Az előzmények: Százezres V6-os!

A történetet ott hagytam abba, hogy autó a szerelőnél, csörög/csattog/folyik, és meglátjuk mi lesz a sorsa.

Miután beszélgettem az Astrám szerelőjével, nem voltam boldog. Csapágyak alul, felül, minden elment. Ugyanis az olajpumpa is hazament. Vakartam a fejem erősen, de hát megvétel előtt láttam az olajat a beöntőn át, kavarta szépen. A tippünk az, hogy mielőtt odaértem töltött rá a kedves tulaj, kicsit járatta, a szétesett csapágyakat pedig valamivel megtámasztotta. Így bírta ki a tesztkört majd a 130 kilométert.
De ez már rajtam nem segített, állt a szerelőnél egy autó, amit minimális keretből kellett működőképessé tenni. Vagy legalább a sorsát eldönteni, mielőtt átiratom (az átírás egy külön történetet megérne, maradjunk annyiban, hogy 20 napra sikerült, és vidékre sem kellett utaznom miatta).
A faszabúk néha hasznos, miután találtam X25XE motort, feltettem a kérdést a B Vectra csoportban, hogy az omegában lévő hosszmotor mennyire kompatibilis a vectrában lévő keresztmotorral, ha már a motorkód ugyanaz? Egyrészt megnyugtattak, hogy a bakok megvannak, másrészt jelentkezett is egy srác, hogy ő összerakja, beszéljünk. Beszéltünk, átküldött pár képet, asszony közölte indulunk, mivel azokat a vasakat élőben akarja látni. Láttuk. V6 Vectra mennyország. Saját kezével összeállítva minden. Elcsöppentünk.
Tenyérbe csaptunk, kerüljön oda az autó, a motor, a többit megoldja. Mondott egy számot, rábólintottunk, mondott egy határidőt, az is rendben. Kerestem egy motort, elmentem, meghallgattam, bár katalizátor már nem volt rajta, sokat nem ért a hallgatózás.
130km nem a világ, trailer keres, haveri áron leviszi, előtte elvisszük eredetvizsgára, utána egy héttel iratom át. Hát szorult a tomporom, hogy az új szerelőm mit fog mondani az autóra. Közben intéztem egy motort is, megoldottam a szállítást is. Amikor lekerült az autó drága szerelőm még szívott egy jót a véremen ( "Baj van.... de hát nem tudom hogy mondjam el... BAROMI JÓ VÉTELT CSINÁLTÁL!!!!!" ).
Vérnyomás vissza 160 körüli értékre, nagypénteken az autó után vittem a motort is.
És onnantól teltek, a napok. Új kedvenc szerelőm naponta kétszer hívott, hol nagyon lelombozott, hol csak egy kicsit. De haladt. Elmondhatom, hogy az eddigiek alapján sikerült egy korrekt embert megismernem.
Húsvétra sajna nem lett kész, de oda se neki, az utána hétvége volt a végső határidő, mivel az Astra akkor megy kasztnizni a baleset miatt.
Éééés eljött a szombat reggel, én már hajnal háromkor ébren voltam, család keltve reggel hatkor, hétkor Astra kulcsa fordít, sornégy feldübörög, irány az autóért.
És onnantól semmi probléma nem volt. Azaz nem lett volna.... Hazafelé jött a vas szépen, drágámmal félúton cseréltünk, a gyerek persze végig Wilsonnal jött. Két megállással szépen hazahoztuk, és felállítottuk a sorrendet:
- akkumulátorcsere, mivel az előző tulaj zetorszerelője 55-ös akksit tett bele (75 a gyári)
- két küszöb csere
- két sárvédő csere.

Persze nem volt ez ilyen egyszerű.... Kiderült, hogy nemhogy a légkondi, de a ventillátor sem megy. És persze a gumicsere is kalandos volt, de végül felkerült a négy Irmscher felni.

Konklúzió: Mocskos nagy szerencsém volt. Rengeteg sebből vérzett a történet, több menet közben derült ki, például az anyagi keret felezése az új albérlet miatt. De addig pörögtem, és kerestem a megoldásokat, hogy szépen mindennel kijöttünk. Fióna már a kasztnisnál, Wilson a munkahely előtt, és egyenlőre mindenki heppy. Én pedig vasárnap, miután pörögtem az albin és az autón, bizony úgy aludtam 12 órát, mint a huzat.
Most Wilson anyagilag pihen, első az Astra. Utána az albérlet, a blog pedig remélhetőleg ősszel folytatódik, amikor istenesen nekiállok az autónak, és felújítjuk a fiammal.

Hozzászólások

(#1) futo001


futo001
senior tag
LOGOUT blog

Örülök, hogy nem lett nagy dráma a végére és összejött, az öreg és ritka autók iránti vonzalom ilyen szívással van kikövezve. :) Szép munka, élvezzétek ki.
Nekem most egy motort kell kerítenem az autóba, mert kell belőle egy alkatrész, amit nem lehet már kapni. :W

[ Szerkesztve ]

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

(#2) Diabolis válasza futo001 (#1) üzenetére


Diabolis
tag

Köszönjük.
Milyen motorba keresel cuccot?

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#3) futo001 válasza Diabolis (#2) üzenetére


futo001
senior tag
LOGOUT blog

Na ezen fel fogsz röhögni. :DDD
Egy 4.0l-es TVR Speed Six motor kell.

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

(#4) flymi válasza futo001 (#3) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Tudom beteg, de nekem egy TVR Cerbera, a kis kerek lámpás az egyik álomautóm. :B
Gyönyörű forma!




/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#5) Samott


Samott
addikt

Sok oromet hozza, azt jo ha tudod hogy ezek alapjaratba elhuznak mindent, csak ek ne legyen alatta. :)

[ Szerkesztve ]

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#6) Hintalow


Hintalow
senior tag

Fűűűbakker, elolvasva az előzményeket is, ilyenkor örülök, hogy nincs autóm, (és a jelenlegi élethelyzetemben szükségem sincs rá) még ingatlant is kevesebb szívással vettem :D

Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.

(#7) Fáraó


Fáraó
őstag

Jó írás, szép autó! Gratula!

VIGYORRRGAZMUS.....

(#8) futo001 válasza flymi (#4) üzenetére


futo001
senior tag
LOGOUT blog

Nekem a Tuscan S, Typhon (3db van belőle) és a Sagaris a kedvencem. Utóbbi a nagy szerelem, de mission impossible.
Egy sima Tuscan-t sikerült vásárolni, 2001-es, ismert "apróbb" hibákkal. Meg egy nagyobbal. Kicsit sem bántam meg, tudtam mivel jár de azért a jövőben maradok a sima hétköznapi tucatautóknál, vagy valami elterjedtebb és kiforrottabb érdekességet veszek, ha újra rászánom magam.

De annyira megvan a bája a Tuscan hülyeségeinek és egyedi megoldásainak, hogy nem lehet nem szeretni. Az ajtónyitas és az ablakemelő fenomenális. :C

Amúgy majdnem egy narancs Cerbera lett Corkból, véletlenül szaladtam bele az eladó Tuscanba egy TVR fb csoportban, nem hirdették sehol.

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

(#9) DEJVID


DEJVID
őstag

130km két megállással?

(#10) dabadab válasza futo001 (#8) üzenetére


dabadab
titán

Van egy olyan érzésem, hogy nem Mo-n vagy, itt azért a TVR túlzottan extrém sport lenne :D

DRM is theft

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.