2024. február 23., péntek

Gyorskeresés

Százezres V6-os! - Túlélte!

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Előzmény 1: https://logout.hu/bejegyzes/diabolis/szazezres_v6-os.html
Előzmény 2: https://logout.hu/bejegyzes/diabolis/szazezres_v6-os_vajon_tuleli.html

- Drágám, nem volt elég nekünk a GAstra??? Miért kellett nekünk két olyan autó, aminek lelke van?

Hangzott el ez a mondat többször is a hétvégén, de Mr. Fisk után a "felgyújtom", "eladom a g**ibe", "ledobom az új MOL felhőkarcoló tetejéről", valamint ezek kombinálása is elhangzott. De hogy is jutottunk ide?

Az előző blog végére Mr. Wilson Fisk járó- és üzemképes, valamint üzembiztos lett. Gond nélkül pótolta az egy hónapot amit húga, Fióna a kasztnisnál töltött (persze, hogy a fényező koronás lett.... Nem is én lettem volna ha nem...). Mr. Fisk jön-megy-megáll-kanyarog, és az egyre több hiba mellett egyre több élvezetet is okoz.
Jelen állás szerint az, hogy az autó az enyém, és gyenge közepes állapotnak örvend, cca. 460.000 forintunkba került. Ebben benne van az autó árától a biztosításon át, az új motorig a tréleren át minden. Az üzemanyagot kivéve ennyi van költve az autóra. Szerintünk ez nem egy rossz üzlet. Költözéskor a két autó és a hatalmas csomagtér nem kis segítség volt. Mert persze a lelakott autó mellé lelakott albérlet is dukál. De én szeretek küzdeni!!!! (Fenét, csak kis pénzből próbálok előre lépni :D ).
Persze a fűtőventilátort meg kellett oldani, esőben nem árt kilátni a szélvédőn. A pára ezen nem segít. És a fűtés is jól jött. Pár biztosítékot kicseréltem, kábelkötöget átmozgattam, voálá, a venti pörög, lehet szabályozni, fűteni is tud. Hűteni nem, mivel valami állat elvágta a klímakompresszor vezetékeit. Mert úgy jobban megy.... A 170 lovas autó.. Ez úton üzenem neki: ANYÁD!
A legtöbb munka a takarítása volt. De az napokat evett meg az életemből. A kédergumik közötti falcok feketék voltak, a csomagtartó falca konkrétan mohás.... Valahol fotók is voltak, de nem találom. Nem kevés törődést kapott a motortér is, amit bár a mágusom szépen kipucolt, de találtam ezt-azt.

Takarítás előtt 13 liter volt az átlagfogyasztás, takarítás után már csak 12 :D
És ha már fogyasztás: Eleinte iszonyat élveztem a hangját, azt is elfelejtettem, hogy rádió van benne. Evett is 13,5 litert vegyesben, de drágám csak mosolygott. Mondjuk nem őszintén, de nem haltam meg. Pár tankolás, és levittem 11 liter alá. Ezzel párhuzamosan a rádió is hangosabb lett.
Mivel az előző gumikat elnyalta, kerestünk futóművest. Hát nem volt egyszerű.....
- Jónapot, Diabolis vagyok, van egy sportfutóműves B Vekim, szeretném beállíttatni a futóművet.
- Áááááá, hát az nincs benne a kompjúterben, nem vállaljuk!

Figyeled, nincs benne... Barátom, amikor ezt az autót gyártották, nekem még talán 286-osom volt, persze, hogy nincs benne. És ezt játszottuk el hat alkalommal. A hetedik végre egy öreg szaki volt, aki vállat vont a telefonba, és adott egy időpontot. Mert ő már látott olyat, ha nem is sokszor. Felsorolt pár olyan dolgot amin nem lepődtem meg (gömbcsuklók, szilentek), valamint kijelentette, hogy a jobb első rugó törött. Amit azért nem vettem észre, mert csak a felső pár centi tört le.... Aha...
Hátsó motortartó bak csere, hálisten könnyen hozzáférhető és olcsó alkatrész. Csak a fél autót kell lebontani, és alig 37.000ft :D De ha kell hát kell, egyedileg sajnos nem gyártják, az még drágább lenne. Beszerzése első volt a listán.
Már éppen rendeltem volna amikor egyik este csörög a telefon, és a mágusom mond egy irdatlan jó árat a két első lengéscsillapítóra, rugóval, csapággyal, szereléssel. Ezennel a szombati program megvolt. Még üzemanyaggal együtt is igen jól jöttem ki a dologból, szinte új alkatrészekkel.
Hazafelé megviccelt a nyamvadt. Mondottam ugyanis egy olyat a mágusomnak, hogy ha pénztemető lesz, eladom. Meg is sértődhetett, hazafelé úgy felforralta a vizet mint a huzat. Oké, M0 emelkedő, nem kicsi, nem rövid. De akkor is. Félreálltam, lehűlt, indulás tovább. Még egyszer megcsinálta. Anyád.... Vasárnap, hétfő, kedd, szétpörgetttem, hogy lássam mikor forralja. Szerintetek? Esze ágában nem volt, pedig amit kapott, abba a GAstra belehalt volna... Mr. Fisk megmutatta ki "A Vezér" :D
Persze hétvégén kicserélem a termosztátot, plusz átmosom a hűtőt, mert bár friss folyadék van benne, de kicsit maszatos a tartály belseje. Ártani nem fog neki.
Jövő héten szerelő nézi át elejétől a végéig, és meglátjuk mit kell még törődni rajta.
Szóval a lista:
Futómű (70.000ft de már kész)
Termosztát + folyadék (kb 25.000ft)
Motortartó bak 60.000 körül
Klíma ( xft)
Akksi (25.000ft)
Küszöbök ( menthetetlen, csere cca 60.000ft)
Ajtók (foglalkozós, nem problémás, otthon kijavít, 40.000 ködölés)
Motortartó nyúlványok (csere, kb 40.000)
Beltér cirka 50.000ft körül
Vonóhorog (100.000ft körül, műszakival)
Üzemanyag beömlő cső cca 5000ft.

Ergo a horgot és a klímát nem számítva, és ha más hiba nem merül fel, durván 850-900k forintból van egy (korához képest) jó állapotú Opel Vectra B1 V6 autóm. Kamaszkorban, mivel 230.000km van csak benne. Ha csak anyagilag nézem nem csináltam rossz üzletet. Jelenleg egyetlen 2.5 V6 van a Használtautón, 600.000ft ugyan, de több mint 400.000km. És még át kell írni. Továbbra sem csináltam rossz üzletet. A német oldalakon még drágábbak, további költségekkel.
A fogyasztás külterületen 120-140 között 9,8 literre jött ki legutóbb. De a kúton vettem észre, hogy biza folyik a benya ha teletankolom. Csinált ilyet a GAstra is, ismerjük a hibát.Szóval lesz az a fogyasztás még sokkal kevesebb is.
Ha nem anyagilag nézem: Szeretjük. Tuti, hogy legközelebb valami lelketlen japán dögöt veszek, mert ha egy Opel megsértődik akkor véged, de akkor is imádom őket, a gonosz, sértődékeny, hisztis kis lelkükkel együtt. Drágám is imádja, bár ő még nagyon nem vezeti, de benne sem merült fel, hogy ki kellene szállni belőle.
Konklúzió: Lelakott autó, lelakott albérlet (de végre kertes!!!), fáradt vagyok mint a dög, csóró mint az állat, de mégis élvezem az életem. És számomra ez az érték. Nem a pénz. Az csak egy eszköz.
Szóval aki hasonló projektben gondolkodik, az vértezze fel magát mind anyagilag, mind lelkileg. De utána elégedetten dőlhet hátra, mert minden perc és minden forint megéri.

És ahogy a szerelőm/kollégám mondja:
Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

Hozzászólások

(#1) ncc1701


ncc1701
veterán

Insignia tulajként én csak annyit mondok, h az autód egy olcsón fenntartható, megbízható, gazdaságos darab. :)

(#2) Diabolis válasza ncc1701 (#1) üzenetére


Diabolis
tag

Köszönöm. A G Astra is olcsódejó, csak annak ismertem az előéletét. Plusz kímélve, vigyázva van.
De amikor Fisket megvettük, körülbelül erre számítottunk.

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#3) bambano válasza ncc1701 (#1) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

erre most azt mondjam, hogy lol vagy azt, hogy brühühü?
:)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#4) Soderes


Soderes
aktív tag
LOGOUT blog

Ott.ott..valami komoly probléma van a hengereknél, ha M0 emelkedőn (igen, tudom melyik az a szakasz) felforr a víz. (vagy nem a típushoz megfelelő hűtő van rajta.) Láttam én már ilyet. Nem lett jó vége. Vagyis sok 0 lett a vége.

[ Szerkesztve ]

(#5) Eastman


Eastman
őstag

Grat hozzá!

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#6) Diabolis válasza Soderes (#4) üzenetére


Diabolis
tag

A motor most lett összerakva, ezért tippelek ternosztátra. Egyébként azóta hajtom, emelkedők szerpentinek kettes-hármas padló, de esze ágában sincs 95 fok fölé menni. Elvileg 92 fokon nyit a termosztát. Ha hétvégén lesz időm szétszedem, megnézem milyen.
De 10-15 éve elég sok autót láttam én annak az emelkedőnek a tetején pihenni. Durva hely az.

[ Szerkesztve ]

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#7) Diabolis válasza Eastman (#5) üzenetére


Diabolis
tag

Köszönöm. Bár még 1-2 blog biztosan lesz. Most szeptemberig a felsoroltakon túl a kasztnival is próbálok törődni egy kicsit.

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#8) Diabolis válasza bambano (#3) üzenetére


Diabolis
tag

Fejtsd ki mindkettőt mint rutinos Vectrás :)

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#9) bambano válasza Diabolis (#8) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

az a mondat azt sugallja burkoltan, hogy az insigniája egy pénztemető. namost nagyon tudok röhögni, ha az van a fejemben, hogy az ő autója, és nagyon tudok sírni, ha az van a fejemben, hogy a vectra utódául én is insigniát vettem :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#10) ncc1701 válasza bambano (#9) üzenetére


ncc1701
veterán

Hát. Maradjunk annyiban, hogy nagyon szép autó. :)

Most éppen service vehicle soon üzenettel lepett meg, hétvégén ér rá a szerelőm. Kellemes, mikor egy emelkedőn elveszi a nyomatékot, és max 60-al tud menni a nagy vas. Szerencsére harmadik autó, anya egy 2009-es yaris hajt, én meg egy 2019-es swiftet. Ezekben úgyis csak olajakat kell cserélni, kimennek a világból, az insignia kalandnak jó. :) Meg ha szeretsz szeregletni, bütykölni, akkor kiváló alany erre. De ugyanígy álló helyzetben kotlott meg a generátora is. Ez az autó megy évi 3-5ekm-t, muternál tartom a fűtött garázsban. A két évvel ezelötti műszakija volt 700eft, igaz, abban klíma kompresszor is volt cserélve már.

Szoktunk nyaralni osztrákoknál, szlovénoknál, de most idén ott tartok, h nem merek vele nagyobb útra elindulni, mert állandóan van valami kehe, megyünk a swifttel asszem. Lehet szijmplán elég lenne egy kanna benzin, és egy gyufa. És ezt csak félig mondom viccből...

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.