2024. február 26., hétfő

Gyorskeresés

Százezres V6-os - Műszakilag feltámadt

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Alakul ez mint púpos Vectra a prés alatt.
Az utolsó etap ott ért véget, hogy Wilson megy szépítkezni, lefaragja róla a rozsdát az erre képzett szakembör. Nagyobb események nélkül ez meg is történt, Szenteste előtt három nappal ment érte életem értelme. A Kecskemét-Bp táv után még meleg motorral indultunk kutyát örökbefogadni, egy rövid ( ~ 300km) túra Ózd mellé. Persze, most sem ment egyszerűen. Utoljára Drágám vitte gumishoz az autót, téli papucsok ürügyén, szegényt jól át is vágták. Erről ózdra induláskor szereztünk tudomást, amikor kiderült, hogy 10 éves gumikat kapott, amik azért ráznak mert fel vannak keményedve. Könnyes búcsút vettem a GAstra lökösének festésétől, az új airsoft pisztolyomtól, és instant vettünk új 4 téligumit. Nem márkásat, de idén jó lesz (asszonyt nem csesztettem, az én dolgom lett volna, de pont aznap bent kellett maradnom melóban).
Szóval Wilson nagyon szépen jött-ment, csak éppen nem ott ment a feneke ahová az elejét tettem. Másnap alálestem, integettem a 230.000km-t futott gyári gátlóknak, és konstatáltam, hogy biza cserések lesznek.Félreértés ne essék, 20 év rutinjával éreztem, az autó még teljesen biztonságos volt.
Ha már alánéztem a motortetőt is felcsaptam. Ugyebár augusztusban volt hűtőcsere. Azóta egy csepp víz nem fogyott. Hát most üres volt a tartály. El is gondolkodtam, hogy ha kevesebb víz van benne, jobban ég?
Egy hétig jártam a mocsokkal melóba (ottdögleszmegazútszélén!!!), minden este karton alá, reggel átnéz, motortér zseblámpával lesve, persze rózsaszín folt sehol. A víz hol fogyott, hol nem. A hengerfejet kizártam, ugyanis nem füstölt, nem zabált, szépen járt, stb.
Január végén Debrecen, 450km oda-vissza. Előtte parázs vita oldalam bordájával, érveim között szerepelt a görgőhang, a féltengely, a vízfogyás.
Az Ő érve: Neo nem fér el az Astrában. Mondjuk ez tény. Ettől még reméltem, hogy indulás után nem sokkal lerohadunk az út szélén, akkor legközelebb hallgat rám, ha már most nem. Wilson persze simán megtette az utat, bár visszafelé a Moszkva Téren a görgő már hangosabb volt mint a hatos villamos. De akkor is hazavitt, Opel, akkor is megy ha a torka véres. A következő út már a Mágusomhoz vezetett.
Úgy egyeztünk meg, hogy egy hétig használja az autót, feltár minden hibát, mond egy számot, és meglátjuk. Be kell vallanom, hogy addigra kifogytunk a keretből. És bár alig egy év alatt szépen lassan belepörgött 10.000km, ami második autótól nem rossz, de volt egy határ amit nem akartunk átlépni.
Mágusom el is indult egy hétfő reggel az autóval, ahogy a műhelybe ért szét is esett a hosszbordás szíj feszítőgörgője. Vett egy újat, beszerelte, görgőhang off. Hurrá, megvan!
Narrátor: Kis buta....
Durván egy hónap elteltével lett időnk lemenni Wilsonért, addigra komoly elvonási tüneteim voltak. Időközben Mágusom megtalálta a vízfolyást is. A V blokk közepén, a szívósor alatt van az olajhűtő. Tök logikus, ugye? :D Ott volt az árulkodó rózsaszín nyom. Tömítések csere, problem solved ( legalábbis ajánlom neki).
Ugyebár még az első blogban írtam a féltengelyt. Egyre kevésbé voltam biztos a dolgomban, mivel a féltengely ropog, nem nyüszög. Kerékcsapágy volt a megoldás. Csere, elöl, párban. Féltengelyt egyébként sem lehet kapni, sem újan, sem bontva.
Még pár apróság, és készen lett az autó. Mármint gépészetileg.

Március 14, én már háromkor ébren, drágám hatkor, nyolckor Fióna indít, irány a Mágus. Wilson végre átvehető. Mentünk jó pár kört, kicsikocsi finoman gurul, minden rossz hang nélkül. Ajándékba kaptam egy 3000-es blokkra való szívótalpat, és egy nyitott légszűrődobozt. Ez utóbbi gyönyörűen szólt. Csak éppen olyan hangerővel, hogy leszakadt tőle a fejem. Ment vissza az eredeti doboz. Most finom gázadáskor finoman morog (tekintsünk el a kiégett leömlő tömítés finom cicergésétől), padlógáznál hangorkán. Instant orgazmus. Többször.
Szóval autó átvéve, Drágám indul haza, én még maradok egy órácskát. Végül táska kocsiba be, rádió telefon összelő, motor indít.... éééééééés görgőhang.... Vízpumpa csere, ugyanaz. Drágámnak telefon, ebből ittalvás lesz. Másnap reggel Mágusommal már a kocsi körül ügyködtünk. Délután kettőre kicseréltük (cserélte) a generátort és a szervószivattyút is. Maradt a görgőhang. Végül rövidebb szíjra cseréléssel kiiktattuk a klímakompresszort. Igen, az nyöszörgött. Ez utóbbi művelet max. 30 perc volt. A többivel úgy 12 órán át szívtunk, mint kiderült feleslegesen. Leginkább azért, mert nem volt kedvünk kivenni a blokkot. De hivatalosan úgy kellene, nem véletlenül.
De végül hazaértünk. Jó fiú voltam, 8 liter alatti fogyasztással érkeztem haza, nem tapostam. Csak élveztem. Gyermekem persze óhajtott egy tesztkört, legyen hát, nagy duzzogva elvittem egy karikára. Ahogy később Drágámat is. Hihetetlen, hogy mennyire ki vagyok használva :D
Jövő héten futóműves, utána műszaki, amin elvileg át kell mennie. Még nem tudom hol, majd megnézem hol van szabad időpont. Addig keresem az alkalmat, hogy Wilsonnal járhassak, amíg még """"olcsó""" a benya. Nem aggódok, elvileg rendben van az autó (igen, a jobb hátsó-belső izzót is kicserélem este).

Még foltos, de intézés alatt a fényezés.

Na, itt találj meg / cserélj ki bármit :D

Célszerszám. De végre megmutatta hol folyik.

Igen, ott....

És most, a gépészeti fejezet végén egy hatamlas köszönetnyilvánítás. Kedvenc Mágusom, szerelőm, barátom. Őt is kaptam, százezerért. Ha nem vesszük meg Wilsont, soha nem ismerjük meg. Ő Opel V6-al kel, fekszik, fanatikusan szereti őket. Mi is barátok, sőt BARÁTOK lettünk. Ha az autó megy is a bontóba (nem, nem fog), ez a barátság akkor is sokat jelent. Szóval köszönöm neki a törődést mind az autóval, mind velem.

Anyagi rész: Durván 800.000 jó magyar forint. Megérte. Persze örültem volna ha kevesebb, még jobban ha nem jön mindig közbe valami. Ez az autó folyamatosan feszegette az "olcsón jól gyorsan" határokat. De gurul, a fene belé.

És a végére: Elsejétől céges autó érkezik. Astra ugyebár marad Drágámnak munkábajárós ( vagy BKV), nekem a céges. Öcsém erre közölte, hogy a vekit el kellene adni. Megkérdeztem tőle anyám hogy van, mert én már pár éve nem beszélek vele.
- Hát de luxus a három autó!!
- Nektek van két autó, és most veszel egy nagymotort. Figyelek.
- Oké, igaz....

Wilson marad. Pont. Fióna is marad. Pont. Szeretjük őket és kész. Két állásom van, saját házam a jelek szerint soha nem lesz. Ennyi luxust igenis megengedek magamnak.

Update: A futóműves helyet cserélt a műszakival a naptárban. Műszaki csont nélkül meglett, bár a hátsó szárnyra kicsit (nagyon) furán nézett a jóember (viddinnen, ezzelnemmegyát). Megbeszéltük, hogy gyári Opel Steinmetz szárny, 10 éve így megy át minden műszakin mint a képeken látni, amúgy sportfelszereltségű vectra. De a lényeg, hogy az autó mostmár műszakis szemmel is patika. Van róla papírom is, két egész évre.

Hozzászólások

(#1) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

az enyém egy éve műszakizott. akkor jártam úgy, hogy sokat állt a parkolóban. beültem, mentem vele két métert, egy óriási reccsenés, majd utána eszement zörgés. visszatolattam, telefon, tréler.
mondta a szerelő, hogy szerinte a rugó.

másnap bementem a szervizbe, az autó emelőn, és alatta a jelentékeny méretű helyiség padlója be volt terítve az alkatrészekkel. rögtön beesett a fejembe, hogy ez súlyos lesz... az első futómű nagyjából kompletten csere, a hátsónak csak a fele, mert nem volt hozzá minden.

nőnap előtt elmentem vele anyámat megköszönteni. teljesen jól ment.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#2) Diabolis válasza bambano (#1) üzenetére


Diabolis
tag

A C vekin már valami bonyolultabb futómű van mint az enyémen, nem?

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#3) bambano válasza Diabolis (#2) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

A válaszhoz tudni kellene, hogy a tieden mi van :)
Az enyémen az első futómű a szokásos gyalog McPherson, a hátsó az független felfüggesztés. most fejből nem emlékszem, hány lengőkaros és milyen.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.