Az érdekelne, hogy miért nem lehet találkozni ma Magyarországon olyan ügyfélszolgálattal, ügyfélszolgálatossal, aki jól végzi a munkáját? Miért az a vége minden menetnek, hogy a tisztelt ügyfél menjen be, szánja rá a saját idejét, hogy kitakarítsa az üf. mocskát?
Nemrég a digivel veszekedtem egy fél órát arról, hogy a havernél miért nem megy a net. 15 percig tartott megmagyarázni neki, hogy nincs startmenü. Utána újabb 10 perc ráment, hogy ne kezdje el nekem magyarázni a linux alapokat. Persze nem nekik lett igazuk, nem volt bedugva a drót az épület switchébe.
Bemegyek az első bankhoz, hogy számlacsomagot változtatnék, hogy nekik ne kelljen mindig papíros számlát küldeniük. Én unom, nekik drága, minek. Ezt előadtam, úgy tűnt, meg is értették. A fő számlámon megváltoztatták a számlacsomagot, következő hónapban tényleg nem kaptam papíron számlát, csak emailben. Viszont a másik számlámról, amiről előtte soha semmit nem kaptam, elkezdték szorgosan küldeni a papiros számlát. He?
Kapom dögivel az sms-eket a kocsim márkájához tartozó, de idegen márkakereskedéstől, hogy vigyem vizsgáztatni az autót. Bementem a márkaszervizembe, mondom ez így mocskosul nem törvényes, hogy nekem ilyeneket küldenek, de oké, egyeztessünk időpontot. Megnézték az autót, hát ők ezt nem hajlandók vizsgára elvállalni. Mondom akkor minek küldesz sms-t? Dehát én aláírtam adatkezelési nyilatkozatot, amiben erre engedélyt adtam. Oké, kapd elő, mutasd meg (tudom, hogy nem írtam alá, annál én sokkal paranoiásabb vagyok, az ilyet ott helyben az ügyintéző szeme láttára szoktam csíkokra tépkedni). Nem lett meg. Nekik elég volt, hogy tudják, mindenkivel aláiratnak egy ilyet, már klikkelik is be a gépen, hogy mehet a spam. Fel sem merül bennük, hogy nem. (Azon már nem is röhögtem, hogy egy plázapicsa szabályosan veszekedett a férjével, hogy egy akcióban adják meg minden adatukat az opelnek, mert egy ajándék jégkaparó jár érte. Mondom: JÉGKAPARÓ!!!)
Rendeltem a conradtól, meg kell adni minden adatomat. Oké, valahogy lenyeli az ember, hogy meg kell adni postacímet, mert hova jön a pakk, ha nincs postacím. De email címet nem adtam meg és kitöröltem minden, reklám fogadására odarakott rubrikát. A rendelés után közli a gép, hogy ennyi a rendelési számod, és ezentúl kapni fogod postán a conrad katalógust. Ahha, leiratkozni meg nem lehet... Szerencséjük, hogy a papiros alapú reklámra más szabályok vonatkoznak, mint a spamre.
Kötök az otp-nél lakástakarékot, nő a gyerek, legyen valami, mire odajut. Frankón kitöltöm a papírokat, minden okénak látszik. Most veszem észre, hogy kiküldték az éves elszámolást, ami adóügyi bizonylat, isméltem: dokument a navnak, úgy, hogy totál teljesen más személyes adatok vannak rajta, mint amit én a szerződésre írtam. Most mi van? Nincs meg egy bizonylatom az adóbevallásomhoz? Persze tudom, hogy honnan vette a hp azokat az adatokat, ezer éve, mikor a saját lakásomat vettem, akkor is volt lakástakarékom, onnan. Nyilván bonyolult lett volna megnézni, hogy a régi szerződésben milyen adatok vannak, meg a papíron mi van, klikkelt eszetlenül, mint a vakló.
És ezeknek mindig egy vége van: az ügyfél töltse el a saját szabadidejét, szabadságát, egyebét arra, hogy befáradjon a bankba és helyrehozza a hp-k tévedéseit. Hát nem, ezt most meg fogják oldani maguktól, minden papírjuk megvan. És ha ezt ők szerződésmódosításnak veszik és pénzt kérnek érte, akkor, de csak akkor fogok bemenni és mélyen a szemükbe nézni, hogy ezt most akkor hogy...
Elegem van. Mindenki hülye csak én vagyok sárga villamos.