2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Feltöltős adategyeztetés: anyátok jól van?

Írta: | Kulcsszavak: tetű telekom . adatvédelem . adatlopás

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

KÉREK MINDENKIT, HOGY A POLITIKAI VONATKOZÁST HAGYJUK, akkor is, ha nyilvánvaló.

A téma minden tekintetben a szokásos, valakik elbénáznak valamit, így megszületik a salamoni döntés: szívjon mindenki, mint a torkosborz.

A téma konkrétan: a telekom sales managereinek jól jött, hogy valaki 200+ ezer simkártyát vett, amiért le lehetett nyúlni a jutalékot. Majd amikor kirobbant a balhé, okos vezetők kitalálták, hogy akkor mindenkinél újra fel kell venni a simkártyákhoz tartozó adatokat, hogy később azonosítani lehessen a hívások tulajdonosát.

A téma ettől is a szokásos: nem azzal foglalkoznak, hogy hogyan vehetett valaki két teherautónyi simkártyát, hanem egy látszattevékenységgel megteremtik a látszateredmény -> látszatbiztonság érzését. Közben szívjon minden normális, így kell ezt.

De beletörődik az ember, mert vannak olyan szelek, amikkel szemben nem érdemes. És közben azt hiszi, hogy a helyzet már elég rossz, tovább rontani nem lehet. Hát lehet.

Szó volt itt a fórumban a regisztrációról, volt link, gondoltam ráklikkelek. Szép csicsapicsa weboldal arra próbál rávenni, hogy csináljam online (nyilván, mert akkor kevesebb fizetést kell kifizetniük). Telefonszámot kér. Oké, írok telefonszámot, jön azonosító sms, majd adatokat kér.

Itt már kicsit felakadt a szemem, hogy miért kér adatokat, bejelentkeztem az online ócskaságukba, minden adatomról tudnak (mivel van előfizetésem is). De mivel jól fejlett üldözési mániám van, gondoltam, ráklikkelek az adatvédelmi tájékoztatójukra. És akkor jött a heves feketeöves mi a jó büdös k..va anyátok van érzés (idézet következik az adatvédelmi tájékoztatójukból):

"regisztrációjával a Regisztráló/Játékos előzetes, kifejezett, önkéntes és tájékozott hozzájárulását adja ahhoz, hogy a Magyar Telekom Nyrt. a regisztráció során megadott, vagy korábban jogszerűen a Magyar Telekom Nyrt. birtokába jutott személyes adatait (azonosító adatok; fogyasztói szokásokra/vagyoni helyzetre vonatkozó adatok; elérhetőségek), valamint a Magyar Telekom Nyrt. által kezelt valamennyi forgalmi jellegű adatát (helymeghatározási adat is) közvetlen üzletszerzés/piackutatás/közvélemény kutatás céljából – akár automata hívórendszeren,vagy ügyintéző által bonyolított híváson keresztül, - kezelje, azaz saját illetve a vele szerződésben álló harmadik felek – személyre szabott - üzleti ajánlatával a Regisztrálót a megkeresse"

magyarul ha nem adom "önként" a hozzájárulásomat ahhoz, hogy reklámmal bombázzanak, akkor nem tudom megtenni az adategyeztetést online és akkor szerződést bontanak. egyébként is mi a francért gyűjtesz tv nézési szokásokról adatokat???

Kedves Magyar legidiótább telekom! Összeszedjem, hogy hány jogszabályt sértettek meg ezzel vagy magatoktól is képesek vagyok erre? Ugye az összes eddigi ilyen módon kierőszakolt hozzájárulást törlitek most azonnal?

Update1: megnéztem a naih weblapját, panaszt csak akkor fogadnak el, ha előtte a szolgáltatóval lefutottam a kötelező köröket.

Update2: írtam panaszt a telekomnak, a panaszkezelési webjük is egy rakás hulladék.

Hozzászólások

(#1) tordaitibi


tordaitibi
veterán
LOGOUT blog

Visszatalálós, érdekel.

(#2) Lars


Lars
őstag

Teljesen egyetértek a felháborodásoddal, ami regisztrációt érinti. Ezt nem így kéne kezelni, hanem valóban azt a nem is olyan kiskaput kéne becsukni, amivel néhány százezer darab kártyát vehet egy személy.

Viszont amit bemásoltál szöveget, annyira nem látom problémásnak, az információk többségével amúgy is rendelkeznek már .
" azonosító adatok " név, születési hely/idő
" Fogyasztói szokások/vagyoni helyzet " = ha már vettél tőlük hitelre készüléket, úgyis lecsekkoltak, megkérdezték régen mennyi a havi béred, stb ...
" elérhetőségek " = Hol laksz.

Persze vannak aggályos dolgok, mert elsőre riasztó lehet ,hogy harmadik félnek átadhat információkat, " személyreszabott ajánlattétel céljából.

Általában a Call Centerek kiszervezett tevékenység, tehát kénytelen harmadik félnek átadni az adataidat, különben nem tud ügyintézni ( Lehet hogy csak a csúcsterhelés van kiszervezve, ez részletkérdés )

Tv-nézés. Ja, ők amúgy kábel szolgáltató is .... :)

Mindamellett felőlem egész nyugodtan el is száradhatnának, egy percig nem akarom védeni őket, volt velük gondom nekem is épp elég, és bennem is túl szokott burjánzani a paranoia, de úgy gondolom, hogy ez a legkevesebb amitől tartani kell. És itt visszakanyarodhatunk oda, hogy erre az egészre semmi szükség nem lenne, ha az elején gondolkodott volna valaki ( akár a törvényalkotó, vagy aki engedélyt adott a telko cégeknek a működésre ) hogy ne legyenek kiskapuk. ( Régen csak 9.900 -as domino csomag volt, a fele a kártya volt ,a fele lebeszélhető. Na abból nem vettek volna egy raklapnyit, de ha igen, az bizony feltűnt volna )

(#3) Fecogame


Fecogame
veterán

Én telefonon egyeztettem az adataim, meg is kérdezte a csóka az általad említett dolgot, hogy szeretném-e, és szépen Nem-et válaszoltam. Ennyi :)

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#4) sketchifun válasza tordaitibi (#1) üzenetére


sketchifun
senior tag

Azért ez már tényleg nevetséges.

Én az előfizetős tábort erősítem, de a weboldaluk használhatósága, az apró betűs részek komolyan felháborítóak.

És elég keserű is a dolog, mert nincs alternatíva. Mindenhol ez megy.

Gyerekek! Az a lényeg, hogy van pénz lóvéra! © Jakab Zoltán

(#5) tordaitibi válasza sketchifun (#4) üzenetére


tordaitibi
veterán
LOGOUT blog

Én magam 70es feltöltős vagyok, ők még nem maceráltak hogy egyeztessünk stb.
Mindegyik szolgáltatónál kötelező? Akkor csak idő kérdése.

(#6) bambano válasza Lars (#2) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Viszont amit bemásoltál szöveget, annyira nem látom problémásnak, az információk többségével amúgy is rendelkeznek már ": az tény, hogy az adatokkal rendelkeztek már, de nem ez az újdonság, hanem az, hogy az engedélyemmel, miszerint használhatják reklámhoz, nem rendelkeztek.

az ultramocsokság itt az, hogy teljesen jogszerűtlenül átverés keretében szerzik be az engedélyt arra, ami eddig tiltva volt nekik. vagyis ha azt akarom, hogy legyen dominó telóm, akkor kikényszerítik, hogy spammelhessék.

szerk: "Általában a Call Centerek kiszervezett tevékenység, tehát kénytelen harmadik félnek átadni az adataidat, különben nem tud ügyintézni ": megint legyünk pontosak: a szolgáltatás nyújtásához ésszerűen szükséges adatkezelésre van jogszabály, azt elfogadja az ember, amikor szerződik. a kifejezett üzletszerzési célú adattovábbítás a gond.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#7) Vakegérke válasza tordaitibi (#5) üzenetére


Vakegérke
veterán

Kötelező.
"Július 1-jén megszűnnek azok a feltöltős SIM-kártyás mobiltelefon-szolgáltatásra vonatkozó előfizetői szerződések, amelyekről nem nyilatkoznak az előfizetők."
Forrás

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#10) Kisgépkezelő válasza Lars (#2) üzenetére


Kisgépkezelő
senior tag

Itt bizony benne van az is, hogy harmadik félnek továbbadják, akik majd felhívnak hogy mindenféle biztosítási ajánlatokkal bombázzanak. Egyik leghülyébb marketingfogás szerintem. Nem is értem miért csinálják, mert engem többnyire elkap az ideg és megjegyzem, hogy azoktól soha semmit, akik ilyenekkel rabolják az időmet. Nekem annyi szerencsém van, hogy egy nő rokonom kártyáját örököltem meg valamikor rég, úgyhogy amikor felhívnak, hogy "Jónapot kívánok, xy nőinevet keresem az ..." elég közbevágnom, hogy nem én vagyok és kérdés nélkül leteszik. :D

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.