2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

ÁSZF: kezeltessék magukat

Írta: | Kulcsszavak: élet . ászf . internet szolgáltatás . anyádcsata

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ez a blogbejegyzés arról szól, hogy elkezdtem olvasni a leendő isp ászf-et és közben mindenféle gondolat merül fel bennem. Leginkább az, hogy aki ezt az egészet kitalálta, annak kezeltetnie kellene magát.

1. Ajánlattétel

A leendő ügyfél, akit mostantól Ajánlattevőnek hívunk, ajánlatot tesz a szolgáltatónak. Erről már akkor is azt gondoltam, hogy egy rendkívül beteg dolog, amikor biztosítóknak tettünk ajánlatokat és azt a méltóságos nagyérdemű rablóbanda kegyeskedett elfogadni. Tehát nem a biztosító harcol a piacon az ügyfelekért vagy szerez ügyfelet, hanem te ajánlatot teszel neki, ő meg ül a kristálypalotájában és azt elfogadja.

2. Az ászf mérete

Volt egy ilyen irányelv az új ászf kidolgozásával kapcsolatban, hogy legyen egyszerűbb, közérthetőbb, hiszen egyre több ember köt szerződést, egyre többeknek okoz értelmezési problémát az ászf. Ez teljesen jó, méltányos és követendő irányelv. lett vóna, ha. ha az új ászf javaslat nem lenne 103 oldalas a régi 63-65 oldal körülivel szemben.

3. a közérthetőségről.

ilyen szöveg van az ászf-ben: "Az Ajánlattevő a Szolgáltató ajánlatára – az ajánlat kézhezvételétől számított – 15 napon belül a Szolgáltatóhoz beérkezően jogosult írásban válaszolni a 2.1.1.2.9.b) pont szerinti időpont elfogadásáról, illetve a nem normál csatlakozási feltételek elfogadásáról": igen igen, a 2.1.1.2.9.b) pont megfogalmazás tipikusan az, amit gyakran és szívesen olvasnak az egyszerű emberek és kedvtelve értelmezik. szerintem félre, de ne legyen igazam. Azért tök jó, hogy a pontok nem a heti lottószámból alakulnak ki.

4. dagályosság

Az Előfizető a szerződéstől való elálláskor köteles visszaszármaztatni a végberendezést a szolgáltatónak. Nem visszavinni vagy visszajuttatni, származtatni. Csinálj pedigrét a végberendezéshez, hogy a származása tisztázott legyen, lehessen rollbackelni.

5. logika rulez

Az Előfizető elállhat a szerződéstől, ha azt nem a szolgáltató üf. irodájában kötötték, a "vagy ha ez későbbi, a szolgáltatás nyújtásának megkezdésétől számított – 8 munkanapon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől", de!!!: "Nem gyakorolhatja az Előfizető a jelen pont szerinti elállási jogát, ha a Szolgáltató az előfizetői szerződésnek megfelelően a szolgáltatás nyújtását már megkezdte." vagyis a szolgáltatás nyújtását követő 8 napon belül elállhat az előfizető, feltéve, hogy nem kezdték meg a szolgáltatás nyújtását. Bogozd ki.

6. jogszabály

[link] (131. par) mondja ki, hogy az ászf-ben milyen pontoknak és milyen sorrendben kell szerepelniük. Ennek az az oka (állítólag), hogy az előfizető könnyebben össze tudjon hasonlítani két ászf-et. Értem, tehát a tartalomjegyzék egyik oldala fogja megdobni az ászf-ek érthetőségét? A maradék száz oldal meg smafu.

7. végponti korlátozás

"Egy előfizetői hozzáférési pont létesítésére illetve azon történő szolgáltatásra vonatkozóan előfizetői jogviszony egyidejűleg csak egy Előfizetővel létesíthető": ez se látta még, hogy a cafeteria mekkora kavalkádot bír okozni...

8. csoportos beszedés

"A Szolgáltató a fizetési mód választását csoportos banki díjbeszedés esetén csak akkor fogadja el, ha mellékletként a bank részére szóló megbízás, beszedési megbízás esetén a felhatalmazó levél eredeti példányban a Szolgáltató részére átadásra kerül." a csoportos beszedés pont nem így működik, az eredeti példányt a bank teszi el, az isp a giro-n keresztül elektronikusan kap értesítést erről.

9. geometria

olyan geometriai paramétereket ad meg (egyik helyen 15 méter, másik helyen 10 méter max., egy végpont, stb), ami lakásban nem tartható. például két szoba között (feltéve, hogy az egyikben van a tv, a másikban a gép), ha nem a falon megy át, akkor simán van több, mint 10 méter. Ráadásul ha egy végpontot építene ki, mibe dugná a tv-t? Vagy csak fogalmazni nem tud, és az internet számára lenne az egy végpont?

10. kedvezmény

"A Szolgáltató jogosult az érvényes jogszabályok figyelembe vételével az Ajánlattevők vagy Előfizetők személye vagy az ingatlanok fekvése szerint kialakított egyes csoportjai számára az értékesítést elősegítő ideiglenes akciókat meghirdetni": ez az, ami miatt meg lehet hirdetni azt a mocsok társasházi kedvezményt. még gondolkodom egy kicsit, hogy ez rossz vagy jó vagy nagyon rossz.

11. áramellátás

jogászéknál még mindig 220 voltos a hálózat.

12. logikai bakik

nem megy ez a matlog, úgy látom: "Ha az Ajánlattevő vagy Előfizető valamely, az ajánlatban vagy az előfizetői szerződésben szereplő személyes adata megváltozik, köteles azt előzetesen, de legkésőbb a változást követő 3 munkanapon belül a Szolgáltató ügyfélszolgálati irodájában személyesen vagy meghatalmazott képviselője útján írásban (postai levélben, telefaxon) bejelenteni": tehát most vagy az a helyzet, hogy az előfizető csak személyesen jelentheti be az adatai változását, írásban nem, miközben a meghatalmazott csak írásban, személyesen nem, vagy megint nem sikerült megfelelő helyre rakni a logikai operátorokat.

13. lemaradás

"Az Internet-hozzáférési szolgáltatás a Magyar Köztársaság területén a mindenkor hatályos ": lemaradtak vagy másfél évvel? mert kb. ennyi ideje nem létezik Magyar Köztársaság. Minden politikai felhangot kizárok, de egy jogász nem tudja, hogy a szerződésben milyen entitások szerepelnek?

14. szabvány

"A Szolgáltató által biztosított Internet-hozzáférési szolgáltatás a kábelhálózaton két frekvenciasávot használ, egyet a „lefelé” irányuló (ún. „downstream”) frekvenciasávok közül (általában az 50-860 MHz-es / 6 MHz sávban), és egyet a „felfelé” irányuló (ún. „upstream”) frekvencia-tartományban, (jellemzően az 5-50 MHz-es / 5 MHz sávban), hogy az Internetezés által megkívánt kétirányú kommunikáció biztosított legyen." ezt a paragrafust egy szakember se látta... 6 megás downstream az docsis szabvány, ilyet nálunk nem használnak. A frekvenciatartományok sem stimmelnek.

15. isp cert

"4.3.2. Ha a hálózat egységességével és a szolgáltatás biztonságát érintő vagy veszélyeztető esemény következtében korábban nem ismert, új biztonsági kockázat jelentkezik, a Szolgáltató legalább ügyfélszolgálatán és internetes honlapján haladéktalanul tájékoztatja az Előfizetőt a korábban nem ismert, új biztonsági kockázatról, a védelem érdekében az Előfizető által tehető intézkedésekről, és azok várható költségeiről. A Szolgáltató által nyújtott tájékoztatásért külön díj nem kérhető az Előfizetőtől": a nagy büdös búbánatos francokat. Nehogymár az isp dolga legyen nyilvántartani, hogy melyik előfizető melyik gépén milyen oprendszer, milyen service-packkel vagy patch-csel van, milyen tűzfallal, víruskergetővel, stb. stb. stb. milyen weblapokat néz, azok közül melyik lehet fertőzött... aki ezt kitalálta, annak még a harmadik szomszédja is idióta.

16. isp számítógépszakszerviz

"A bekötéskor a Szolgáltató a 4. sz. melléklet szerinti installálási díj ellenében elvégzi a szolgáltatás Előfizető általi igénybevételéhez szükséges – Előfizető által rendelkezésre bocsátott vagy ingyenesen hozzáférhető – szoftvernek az Előfizető számítógépére történő telepítését és a számítógép beállításait.": francokat. isp nem nyúl az előfizető gépéhez, különös tekintettel arra, hogy a kábelmodem ethernet csatlakozója a határfelület a szolgáltató és az előfizető között.

17. rosszul beszélni madzsar

16. pontban levő idézet után közvetlenül: "A számítógép konfigurálása az Előfizető ügykörébe tartozik.": na most akkor kiébe?

18. rendszeres karbantartás

Az ászf javaslat minden hónap 5. napjára 8:00-16:00 közöttre teszi a rendszeres karbantartás időpontját. Hogy az üzleti előfizetőim hogy őrjöngenének, ha ezt megtennénk munkanapokon, alig tudom elképzelni.

19. hibajavítási idők

A hiba javítására megadott új időkorlátok enyhén szólva drágává teszik az üzemeltetést. Aminek az előfizetők nagyon fognak örülni, mert ezt ők fogják megfizetni. Minek erőltetik ezt, miért nem dönt itt a piaci verseny?

20. dagályos magyartalanság

"A fenti, Szolgáltatóhoz – nem ügyfélszolgálatra – beérkezett panaszoktól eltérően az ügyfélszolgálathoz érkezett panaszok esetében" szerintem fel lehetne még sorolni 30-40 lehetőséget, ami nem történik meg egy panasz beérkezése során, de miért nem azt az egyet sorolja fel, ami megtörténik és ennek a pontnak a specialitása?

21. kötbér fizetési kötelezettség

"E kötelezettség teljesítését a Szolgáltató nem kötheti az Előfizető kötbérre vonatkozó igényének bejelentéséhez". ez mekkora marhaság, a szolgáltató fizessen úgy kötbért, hogy az ügyfél nem is szól, hogy kötbér igénye van?

22. illetékesség

"Az előfizetői jogviszonyból eredő esetleges jogvitákra a felek kikötik a Szolgáltató székhelye szerinti bíróságok kizárólagos illetékességét" hogy szivassunk rommá egy vidéki előfizetőt egy budaörsi vagy pesti székhellyel... ha ennyire védeni akarja a hivatal az előfizető érdekeit, akkor minimum az előfizető megyéjének székhelyén levő bíróságot kellene meghatározni, vagy az előfizetőhöz legközelebbit. járjon a nagy szolgáltató vidékre pereskedni, ne az előfizető Pestre...

23. az értesítésekről

"értesítési módokat a Szolgáltató akkor alkalmazhatja, ha maradandó módon rögzíteni tudja, hogy
a) a szóbeli értesítést az Előfizető tudomásul vette
": azt sem tudom bizonyítani, hogy megértette, nem még hogy tudomásul vette.

24. a díjfizetés gyakoriságáról

"A folyamatos előfizetői szolgáltatások díjfizetési gyakorisága az Előfizető választása szerint
a) készpénzzel az ügyfélszolgálati irodában.
b) csoportos beszedési megbízás alapján lakossági folyószámláról.
c) Előfizető részéről történő pénzintézeti átutalás kiküldött számla alapján
" hagy sírdogáljak egy kicsit, amikor egy jogász összekeveri a díjfizetés MÓDJÁT a díjfizetés gyakoriságával.

25. matekóra

"Szolgáltató által fizetendő kötbér összege minden késedelmes nap után a bekapcsolási díj egy-tizenötöd része, bekapcsolási díj hiányában az előfizetői szerződés alapján az adott előfizetői szolgáltatással kapcsolatban fizetendő havi előfizetési díj, illetve az előre fizetett szolgáltatások esetén az előre fizetett díj egy harmincad részének nyolcszorosa.": nekem ez, matematikusi diplomával a zsebemben, bonyolult. Átlag előfizető majd érteni fogja? Ja, ez az illetékes hatóság elnökének a rendelete alapján van, nem adott jogászi hülyeség.

26. cut & paste

úgy látom, hogy sok helyen másol és beilleszt módszerrel készült az ászf javaslat. nem értem, még ezt is terjedelemre fizették?

27. helyesírás

dögivel, de ez szó szerint értendő, van benne vessző hiba. Emellett elfogadható mennyiségű (mert aki dolgozik, hibázik) magyartalanság, rossz szóhasználat, stb. is előfordul.

/more to come, olvasom tovább, sztéj túned/ update: elértem a végére.

Általános vélemény: ez az ászf nekem bonyolult. Azt gondolom, ha nekem a programtervező matematikusi és telekom mba diplomáimmal ez bonyolult, akkor az átlag előfizető számára is az. Továbbmegyek: nemcsak bonyolult, hanem káoszos is. Sok ismétlés, előre-hátra utalgatás, nézd meg a mellékletet, de a 6. fejezet 8. alpontjának a mittoménmijét is, lapozzál benne, mint egy szélkerék... szóval ez nem az az ászf, ahol bejött, hogy egyszerűbb, érthetőbb legyen. Jogász írta meg úgy, hogy a jogászoknak ezután is legyen bőséggel munkájuk. Írhatnám egy rövid, 3 betűs szóval is, de nem akarok most bant :)

Hozzászólások

(#1) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

elvileg szabad hozzáférni, gyakorlatilag lehet, hogy praktikus lenne megvárni, míg végigolvasom és kivesézem az egészet.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#2) Alg


Alg
veterán

amikor biztosítóknak tettünk ajánlatokat és azt a méltóságos nagyérdemű rablóbanda kegyeskedett elfogadni.

Eddig olvastam... :(((

[ Szerkesztve ]

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

(#3) bambano válasza Alg (#2) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

mert? érintett vagy?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#4) Alg válasza bambano (#3) üzenetére


Alg
veterán

Mondjuk.
Kicsit kezd már idegesítő lenni ez a "biztosító tolvaj rablóbanda" népszokás, mikor gyakran nem hogy az ügyfél, de még az üzletkötő sincs tisztában egy ilyen cég működésével... (lehet megérne egy "Tévhitek és városi legendák a biztosításban" cikket...)

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

(#5) bambano válasza Alg (#4) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

teljesen mindegy, hogy ki mivel van/nincs tisztában, az, hogy én gürizzek a biztosító kegyeiért, irritáló. Súlyos, mély lenézés árad ebből a szokásból (hogy én teszek biztosítási ajánlatot a biztosítónak, nem ő nekem).

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#6) Alg válasza bambano (#5) üzenetére


Alg
veterán

Ez egyszerűen így van lekezelve, de semmiben nem különbözik más szolgáltatótól, kár rugózni a szóhasználaton. Ugyanúgy bemész-kiválasztod-kifizeted mint bárhol máshol. (Nem kell "gürizned" érte)

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

(#7) bambano válasza Alg (#6) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

bocs, de a továbbiakban nem akarok vitatkozni arról, hogy általában nem érted a problémát vagy csak az érintettséged folytán kaptál szelektív vakságot és funkcionális analfabétizmust. ebben a témakörben ne válaszolj többet.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#8) KaiotEch


KaiotEch
nagyúr

Ühüm ühüm, valahogy egyetértek. Miért nem lehet amúgy egyszerűen írni az egészet, majdhogynem konyhanyelven, aki nap mint nap használja ezeket a k1b4sz0ttul formális szövegeket azoknak nem gond, de aki nem(és nem feltétlen buta vagy hülye), annak is sokszor előferdülhet, hogy 2-3x neki kell indulni a mondatnak mire megériti, hogy mi a fenét akarnak.

(#9) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

mostanra rágtam át rajta magam.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.