Lengéscsillapító csere pipa! Nem kell összehúzó, Mágusnak igaza van, a hátsó egység kijön anélkül, és vissza is rakható anélkül! Egy gondal megint kevesebb!
Köszi mindenkinek a segítséget!
a csoda csak a skoda
Lengéscsillapító csere pipa! Nem kell összehúzó, Mágusnak igaza van, a hátsó egység kijön anélkül, és vissza is rakható anélkül! Egy gondal megint kevesebb!
Köszi mindenkinek a segítséget!
a csoda csak a skoda
Mikor a Formanomon cserélni kellett a jobb hátsó kerék felső rugótányérját,akkor avval kezdte a mester,hogy emelés elött,az utastérben lecsavarta a leng.csill.-rugós tag- felső anyáját, majd megemelte a kocsit és alul is kicsavarta a felfüggesztését. Ezután,mivel az emelés miatt már lógott a kerék,egyszerűen kiemelte a helyéről, a már kinyúlt rugókkal a leng.cs. tagot.
Visszatétel a fordítottja. Szétnyúlt rugókkal behelyezte a leng.cs.-tót,alsó csavart meghúzta,majd leengedte a kocsit a földre és utána rögzítette az utastéri felső anyát.
Nagyjából ennyi volt a művelet.
[ Szerkesztve ]
Ez így rendben is van,de a gátló hogy lett cserélve a rugóban?
BENEFON DELTA--------N8
Emlékszem,egy nagy satuba fogta be valahogy ezt a kiszerelt egységet.Nem használt összehúzót. Azon imádkozott,hogy leeresztésnél beletaláljon a szár,a rögzítő furatba. Mondjuk nálam ez a felső rugótányér teljesen át volt szakadva. Olyannyira,hogy mikor haladtam egyenetlen úton,akkor a toronyház tetején függőlegesen ki-be járt a leng. cs. szára,vagy öt centit. Lelökte a porvédő gumiharangot is.
A gátló nem lett cserélve,csak kapott egy új felső rugótányért.
[ Szerkesztve ]
Mikor az egész már kint van, a gátlót szét tudod húzni annyira,hogy összerakd az egységet, aztàn a helyére igazítod, alul bepászítod a gátló alsó csavarját, utána egy külön olajemelővel rásegítesz annyira, hogy a felső cuccokat rárakd, és gyakorlatilag megvagy!
a csoda csak a skoda
Akkor most kell segédeszköz vagy nem kell segédeszköz ?
BENEFON DELTA--------N8
Speciális nem, csak a kulcsok, plusz egy kis krokodil vagy olajemelő, még a rúgott sem kell összekötni vagy húzni.
Annyi, hogy mikor buktatod ki az egységet a helyéröl le kell taposni a fékdobot (asszony, haver, szomszéd....) - - - -mert te ugye igazítod ki fekve- - - - és visszarakásnál is!
[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
Tavaly szeptemberben mikor a kocsit lakatoltam ki kellett vennem mert sárvédő ívet is cseréltem valamint a rugótorony majdnem teljes generált kapott
BENEFON DELTA--------N8
Lényeg?
a csoda csak a skoda
Mondtad hogy dolgoztál karosszéria lakatosok mellett. Porbeles hegesztés ismerős neked?
BENEFON DELTA--------N8
Ez a csávó csak co- val dolgozott, vagy ez valami extra eljárás co- val? Igazából én csak bontottam, meg ilyesmi.
Na meg a tedd ide tedd oda, hozd ide vidd oda munkaerő voltam! De ha elmondod mi az talán tudni fogom ismerem-e!
a csoda csak a skoda
Porbeles hegesztő az olyan mint a CO csak nem gázt használ hanem a huzal belsejében van egy por , olyan mint a pálcákon van külső bevonat. Most dobott egy hirdetést a mobilom hogy 50 ezerből kijön egy ilyen gép. Azt nem tudom hogy érdemes e megvenni mert csak lánggal tudok hegeszteni de ha megtanulnék e készülékkel és lehet vele kocsit javítani nem kéne félni hogy egy küszöb csere elhúzza a kocsit és az ajtókat nem lehet nyitni zárni
BENEFON DELTA--------N8
Ja! Rákerestem én is, ilyen neki nem volt. Szerintem nem nagy vaszisz ezzel dolgozni, tényleg nem is húzós az ára, gondolom a huzalnak az!
a csoda csak a skoda
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni, hogy 120 as skodához hol lehetne henger+dugattyú készletet venni? Kösz
Gyárit csak magánszemélytől. Vika van csak új, de az kínai lekvár.
(#16016) bringasisti válasza flakongili (#16014) üzenetére
Nekem VIKA márka van a kocsiban mert más nincs. Arra kell figyelni hogy amikor a gyárban a dugót a hüvelybe teszik akkor az olajlehúzó gyűrűvel a hüvely falát tönkreteszik. Ezért ha találsz egy garnitúrát fizetés előtt nézd meg mindkét oldalról a teljes készletet. Mindjárt dobok egy listát hogy hol érdeklődj.
[link]
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
http://m.hvg.hu/cegauto/20180119_skoda_favorit_elektromos_elado
a csoda csak a skoda
Srácok! Van egy kis gond a kocsimmal, pár napja jelentkezett, hogy reggel kb.12 km megtétele után elkezdett rángatni, 55-60 km/h- seb. és észrevettem hogy erősen füstöl a kocsi kipufogója. Vagyis inkàbb gőzöl!
Előzmény annyi csak, elment az alapj. az egyik nap, én szét kaptam a karbit, kifújkáltam, alapjárat pipálva.
Az autó indul, megy, jó a fűtés, víz mutatója az első bemetszésen, nem megy feljebb stb....
Ja annyi, hogy mikor összeraktam a karbit, beindítottam, utána furcsa erős gőzős füst jött belőle, de az 2 perc múlva eltünt! Most meg ez van!
Mi lehet, hengerfej parkolásra gyanakszom, de azt 1,5 éve cseréltem.
a csoda csak a skoda
Szia, hát ha arra gyanakszol, akkor még beleszagolhatsz a hűtővíz betöltőnél, hogy olajszagú-e, illetve, az olajbetöltőnél, hogy "szappanos" a betöltőnyílás.
Gyertyák milyenek? Durrogni nem durrogott, mikor rángatott?
u.i.: karbinál mindent jól összeraktál?
[ Szerkesztve ]
Gyakorlatilag ezek is rendben vannak!
a csoda csak a skoda
Ja! Nem durrogott, csak nem húzott jól!
a csoda csak a skoda
A karbi összerakásánál tuti nem maradt ki semmi? Vákuumcsövek, elektromos kábel?
Ez az erőtlenedés konstansan jelentkezik, vagy fordulatszámfüggő?
Nekem vmelyik régi autómnál volt hasonló, hogy nem tudta a teljes gázálláshoz szállítani a megfelelő mennyiségű benyát, és nem adta le a teljesítményt.
Jó a karburátor talp tömítésed? Idővel az is el tud öregedni, és fals levegőt kaphat.
[ Szerkesztve ]
Nem kezdett el észrevehetően fogyni a hűtővíz a kiegyenlítő tartályból?
Ha megereszkedett a hengerfej tömítés valamelyik ponton és nem zár jól, akkor előfordul, hogy hidegen átszökik a víz, de ahogy melegszik az üzem, úgy meg is szűnik a kipufogó gőzölgése,mivel javul a tömítettség.
[ Szerkesztve ]
Talp az 2 éves, azt hiszem minden a helyén, gyertyákat nem néztem, majd du.az autó lényegében megy jól, csak - már írtam is- kb 12 km megtétele után kezd el bohóckodni, ugye most hideg van, én 6 - rá járok dolgozni, a sötét hidegben,így még kövérebbnek tűnik a kipufogógáz/gőz!
De tuti,hogy nem ilyen volt kb 5-6 napja,illetve mielőtt a karbit pucoltam!
Különben nem hiszem,hogy a karbit visszatudnám rakni rosszul! Vagy igen???- mondjuk ferdén ,vagy ilyen amatőr hiba van?
A hűtővíz az igen! az fogyogat, de tudom miért, a hűtőm az ereszt, van már új csak nem volt még időm kicserélni!
a csoda csak a skoda
Karbi visszarakásnál inkább az ilyen vákuumcsövekkel lehetne gond. Megrepedt, ahol csavarodik, vagy effélék.
Ha "jönnek" majd a többiek, talán mondanak még pár jó ötletet.
Esetleg, ilyen banális dolog, hogy ha van benzinszűrőd, az mikor volt cserélve.
[ Szerkesztve ]
Szűrőket rendszeresen cserélem, csöveket megnézem, addig is köszi, esetleg ha valami beugrik, megköszönöm ha megosztod velem!
a csoda csak a skoda
Igazából sokmindent nem kell lekötni. Benzin csövet meg 2 gumicsövet kihúzni, - gyakorlatilag utána a karbi felső részét kilehet buktatni balra- Ezek pipálva!
Karbinál valahol kerülhet hűtővíz az égéstérbe?
Vagy csöpöghet / folyhat ott valahol, hogy bekerüljön?
[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
A gond az, hogy hidegen nem bohóckodik!
Szivatóval is kb1200 - on szépen ketyeg, szinte füst mentesen!!!!!
a csoda csak a skoda
Ha a hűtővíz fogy akkor hűtőtömítő kell bele a kútnál adják. A tankban is van szűrő azt is megnézheted, szerintem nincs is rá szükség mert én a motortérben használok utólag szerelt papír szűrőt.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
Ilyenem van/szűrő/ a szívócsonk végén is van, oké!
Tömítő nem jó, mert rongálja a fűtést, eltömítheti a radiátor kisebb járatait!
De mindez nem befolyásolja a gőzös füstöt, nemde?
a csoda csak a skoda
Múltkor volt az egyik tv csatornán hogy az első atom meghajtású tengeralattjárón a rendszer szivárgott és nem jöttek rá hogy hol. Argentína partjánál a legénységét kiküldték hogy vegyen az autós boltban ilyen kütyüt. Betöltötték és utána az északi sarki jégpáncél alatt áthajoztak. Az én kocsiban mióta megvettem ez van betöltve.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
Ok! Meggyőztél! Megyek veszek, melyik kút forgalmazza?
a csoda csak a skoda
Szerintem ha valahol folyik a hűtőíz, akkor meg kell keresni és megjavítani. Ezek a szerek eldugítják a hűtőt és nyáron majd azért fog menni a sírás, hogy melegszik.
Fűtéscsap, fagydugók, vízpumpa, cső csatlakozások, hűtő és fűtés hőcserélő. Ezeket átnézve ha minden száraz, akkor a hengerbe megy a víz és elégeti. Ilyen egyszerű. MEg kell javítani, nem feltölteni trutymóval, hogy aztán még ki sem lehessen mosni.
Hűtő alsó sarkai nem nedvesek?
Vízpumpa nem ereszt?
Fűtéscsap alatt száraz a tűzfal?
Ezekre a kérdésekre kell megkeresni a választ, nem töltögetni és várni, hogy majd megjavítja a folyékony autószerelő.
[ Szerkesztve ]
A gondot az okozza hogy sokan nem rendeltetésszerű használattal öntik bele az egész mennyiséget ahelyett hogy szépen fokozatosan csak annyit ami meg kell. Ez a kiszerelés 20 literhez ajánlott nekünk 5 liter van. Most mínusz 10 ben biztos nem kezdenék hűtőt javítani.
BENEFON DELTA--------N8
Tesó, Auchan, autósbolt, bármelyik benzinkút
BENEFON DELTA--------N8
20 perc egy hűtő csere, biztos mindenkinek van ismerőse fűtött garázzsal.
Én ha autót akarok szerelni akkor csak 156 kilométert kell mennem oda aztán 156 vissza. Panelben lakom mikor még dolgoztam egyszer volt hogy a munkahelyi parkolóban csináltam féltengely cserét.
BENEFON DELTA--------N8
Én is panelban lakom, de van itt közel mélygarázs(parkoló). Első óra ingyen utána 1€/óra. Mindig meleg van lent.
[ Szerkesztve ]
Jó neked
BENEFON DELTA--------N8
Persze, csak nem értettem, azt írod, beindítás után gőzölgés,majd 2 perc után ez eltűnt. Utána említetted,hogy 12km.után kezdett rángatni,gőzt eregetni.
Ha gőz jön,a hen.fej tűzkarika enged át.De,mint Sisti is írt róla,extrém esetben előfordul,hogy,-mivel a szívócsonk hűtővíz melegítésű-hajszálrepedés keletkezhet az itt átmenő járat falán és bekerülhet az égéstérbe a víz. Ez viszont szó szerint szívás,az életben nem lehet rájönni.
A karbinak, mint egységnek,semmi köze a hűtővíz esetleges beszivárgásához.A víz itt csak a bimetál rugó felfűtéséhez kell,közel sem jut a karbi ellátórendszeréhez. Persze, vizpárás benzin belekerülhet,ha van ülepítő, de az már tele van.Az én új fajta ac.pumpámról már lespórólták. A pohár meg inkább csak a keletkező benzingőzt csapatja le.
Egy szó,mint száz, minél jobban gőzölög,annál több vizet iszik az égéstér.Meg kell szüntetni a látható vízszivárgásokat,legyen teljesen zárt a rendszer,majd menni egy hosszabb távot.Ha leesik a vízszint és a kipuff vége belül vizes,vagy csöpög,nagy valószínűséggel hengerfej tömítés De rosszabb esetben lehet valami repedés a víztérben és az olaj kapja meg a vizet..
Igazából én sem értem,mert a katalizátor meg épp a káros égéstermékeket vízre bontja le,akkor viszont meg pont emiatt kellene gőzölögnie a kipuffnak... Persze ami ebben a típusban van,inkább csak lefojtja a motor teljesítményét,mintsem szűr.
[ Szerkesztve ]
Igen, ez kimaradt a szórásból,pedig ez elég nagy százalékban előfordulhat. Ha sérül itt a sortömítés,akkor simán a szívó furatban találja magát a hűtővíz,vagy egyenesen a kipufogó kivezetésbe gőzöl bele.De az egy kicsit távolabbra esik a vízcsatornától.
[ Szerkesztve ]
Az enyém itt eresztette a vizet
BENEFON DELTA--------N8
Akkor te is megjártad már evvel a hadak útját..
Én hosszú évekkel ezelőtt cseréltem sortömítést,emlékszem, vissza kellett vinnem cserére,mert egy helyen kb. 2mm.hosszan hiányzott róla a piros szigetelő perforáció.
Egyébként,ahol benyilaztad a szivárgásod helyét,ott és a másik oldalon van egy-egy fagydugó. Vagy csak az egyik felén. Nekem mindegyik fagydugóm vakrozsdás volt akkoriban,úgyhogy nem sajnáltam jól kikenni zsírral.Úgy tudom, ez a kupak nem alu,hanem vaslemez.
Nekem az öntvény " összecsapás " eresztett. A fagydugó ha kérdéses akkor megfelelő gyantával be kell ragasztani telibe.
BENEFON DELTA--------N8
Ja,értem. Ahol összeforr a két fél öntvény. Lehet, hogy zárványos maradt ott,vagy valami kosz kerűlt oda és magába zárta,nyomás alatt meg átlyukadt ez a meggyengűlt fal.
[ Szerkesztve ]
No jól belenyaltunk a témába, olvasgatom amit írtok, levonva minden konzekvenciát, ez a sortömítés lesz a ludas, ugyanis az olaj szép, a víz sem olajos, kvázi nem keverednek, így hát olyan helyen szivárog ahol csak a kipuffba jelentkezik a víz, ill. Az elgőzösített víz.
És gondolom nem nagy lehet a bibi, mivel csak ritkán jelentkezik, gondolom ahogy visszazömül a pakolás és nem enged, akkor jó,csak amikor olyanja van, és szivárog akkor bibis!
Tegnap pl.autóztam haza 15km, és semmi nem jelentkezett, olyan volt mint egy normális Skoda forman!😀
[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
Mindenkinek megköszönöm az agyalást a témában, hétvégén csekkolás, bütykölés, amit tudok kicserélek.
a csoda csak a skoda