Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Menthirist válasza schawo (#50) üzenetére


Menthirist
veterán

De ahogy anno a 2d-ben is, itt is a meglévő élményedet nem befolyásolja. Mindent használhatsz ugyanúgy mint vásárlás előtt. Kényelmetlennek elmondások szerint nem kényelmetlen (bocsi ph, többet adok arra több száz beszámolóra amit olvastam a témában, mint a ti személyes véleményetekre), az irányítás nehézkessége relatív (program függő, fejlődés függő, és felteszem amúgy sem próbálták pl a touch-ot vagy a vive kontrollerét, de kormány vagy joy esetén kétlem hogy nehézkesebb lenne mint addig), a fejfájás pedig már sokkal kevesebb embernél fordul elő mint eddig. Van akinek autóban fájdul meg a feje, vagy utazás közbeni olvasáskor. Megesik, de azért a többiek ugye még ettől jól szórakozhatnak (meg autózhatnak meg olvashatnak buszon)?

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#52) Bird


Bird
addikt

Már csak az ára miatt is virtuális valóság....

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.

(#53) -Solt- válasza Louro (#45) üzenetére


-Solt-
veterán

Nem hiszem, hogy csak ezekben lenne hasznos, csak azok akik butított grafikával, képernyőre rajzolt célkereszttel, 300 FPS-l játszák a valóságtól teljesen elrugaszkodott reflex játékokat, azok nem tudják elképzelni, hogy ezen kívül más élmény is létezik, szempont lehet.

A 3D tv és a hajlított kijelző még csak egy lapon sem említhető az OR-l, ezeket szerintem kár ide keverni.

www.smart-bus.hu

(#54) #06658560 válasza smkb (#29) üzenetére


#06658560
törölt tag

Ez a komment és amire reagál, hol foglalkozik a VR-rel? Az a korábbi kommentem volt.

(#55) GeneraL_XTX


GeneraL_XTX
veterán

ÉN anno a 3D TV bizniszbe ész nélkül belerohantam, akkor megszívtam, mégegyszer nem követem el ezt a hibát. :D Nem leszek még egyszer early adopter :N :N :DDD

(#56) Márton válasza GeneraL_XTX (#55) üzenetére


Márton
nagyúr

mert rossz filmeket néztél? rossz tv-t vettél?
nálunk a mai napig köszöni elvan és használjuk

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#57) Menthirist válasza -Solt- (#53) üzenetére


Menthirist
veterán

https://youtu.be/Snudv1dG9Gw?t=6m17s

És ez az ember napi szinten használja a dk2-jét.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#58) schawo válasza Menthirist (#51) üzenetére


schawo
titán

Oké. MS Flight Simulator/P3D: A live panelen kell megnyomnod az apró gombokat (többszáz van előtted). A vezérlőgombok felirata alig olvasható, teljesen oda kell hajolni virtuálisan a gombhoz, hogy lásd, melyikre is nyomsz, mert kicsi a felbontás. Mintha most jöttem volna japánból "Konicsiva, konicsiva!". Ahhoz, hogy a gombot megnyomd, egér kell, hogy oda találj a mutatóval. De az irányításhoz időnként meg kell fogni a joystickot és a gázkart. A három eszközre két karod van, és egyiket sem látod, ha fejeden van ez a dög. Ráadásul az egér pozíciója változó (hisz ez a működés alapja). Ilyenkor jön a tapogatózóshow, mint egy városszéli lebuj nightclubban.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#59) rudi válasza -Solt- (#41) üzenetére


rudi
nagyúr

Szimulátorban jó ez, ahol van egy valóság feedback azzal, hogy valódi kontrollerbe kapaszkodsz. PC-re vagy konzolra viszont alaposan át kell gondolni pl. a nem járműves, hanem karaktert mozgató játékokat, mert ott a bill+egér vagy gamepad egy irreális irányító eszköz a karakterek 40 km/s-s séta tempója meg 3 méteres ugrásai pedig annyira megtévesztik az érzékelést, hogy hamar nagyon beteg lesz a témától az is, aki amúgy perülőben, autóban jól bírta. Akkor lesz szélesebb körben sikeres a VR, ha csinálnak kifejezetten hozzá méretezett "élményszoftvereket" vagy "élménytereket", de azt erősen kétlem, hogy az átlag gamernek az átlag játékokhoz néhány éven belül hatékonyan beadható lesz ez a dolog.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#60) -Solt- válasza schawo (#58) üzenetére


-Solt-
veterán

A HOTAS-ról gondolom halottál már... 100 feletti bill kombinációt fel lehet rájuk programozni, így minden lényeges opció elérhető róluk, így nem kell egér sem... El sem kell engedni a joy-t.

#59: Nyilván az ilyen (számomra) agyatlan játékokban nem lesz jó, de például egy ArmA3-bán már jó lehet. Ott használom a TrackIr-t, és nagyon sokat dob a játékélményhez. Itt az a fontos, hogy nem az eredményességhez járul hozzá, hanem az élményhez.

[ Szerkesztve ]

www.smart-bus.hu

(#61) arn


arn
félisten

en igazan sajnalom, hogy ennyire elaprozodott az egesz, mert vartam nagyon. most jelenleg ugy latom, hogy kb a sonynak van realis eselye normalisan megvalositani az egeszet, de azt sem gondolnam hosszueletunek a konkurencia hianya miatt.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#62) schawo válasza -Solt- (#60) üzenetére


schawo
titán

Láttál már pmdg repülőt? És tartsa a radai rosseb fejben a 100+ gombkombinációt, amit 15 gomb mindenféle variciójával lehet "előhívni". Közben csináld végig a checklistet, beszélj az irányítással, figyelj az eseményekre, és azon morfondírozz, hogy melyik varázsgombkombóval (mint valami mortal kombat 1993-ból) gombbal kell bekapcsolni a pitot fűtést. És a műszerek visszajelzésének olvasása még akkor is a japán köszönésre hasonlít inkább, mint szimulátoros repülésre.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#63) Menthirist válasza schawo (#58) üzenetére


Menthirist
veterán

Nem azt mondtam hogy 5-6-7 éves játékok változtatások nélkül ugyanúgy használhatóak vr-ban. Nyilvánvalóan módosítani kell legalább az irányítását a régi játékoknak (ahogy a hl2-ben is el kellett választani a célkeresztet a nézőpont közepétől). Aztán lett pl ez, és köszi, ez elég jól néz ki.
Azt mondtam, hogy ugyanúgy játszhatsz továbbra is úgy monitoron, ahogy addig. Tehát kevesebbet nem kapsz, mert pontosan ugyanúgy játszhatsz tovább, mintha meg sem vetted volna, vagy mintha kidobtad volna az ablakon. Ha egy játékkal nem működik amit nem rá terveztek, akkor még mindig játszhatod ugyanúgy ahogy addig. Hátrány nem ér, ahogy a 2d-s játékok sem lettek 3d-sek 3d gyorsítón, hanem ugyanúgy, ugyanolyan körülmények között játszhattad ahogy addig.
Emellett pedig FS-ben ugyanúgy egér és hotas között kell váltogatnod monitoros játék esetén is. De akkor ott van az elite dangerous, le se kell vennem a hotas-omról a kezem, mert arra is rá lehet konfigolni kb 40-50 billentyűkombót kényelmesen. Hozzáad vagy sem az élményhez a vr jelenléte?

Szóval még egyszer kiemelem. Ha veszel egy vr szemüveget, az árát leszámítva hátrányba kerülsz-e ahhoz képest, ahogy addig használtad a játékot, lesz-e olyan dolog, amit semmilyen körülmények között nem tehetsz meg. Nem arra gondolok hogy vr-t erőltetve, hanem összességében. Kötelezővé válik-e minden egyes, különösen régebbi, nem vr játékokhoz vr szemüveget használnod, és kötelező-e együttélned a kényelmetlenségével és a körülményességével. Kötelező-e vr-ban játszanod a legsúlyosabb flight sim-eket, ha nem sikerül úgy irányítanod ahogy azt akarod (és ahogy NEM volt még fejlesztés során gondolva). Vagy pedig simán használhatod a vr szemüveget ott, ahol működik, és nem használod ott, ahol nem.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#64) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Az elérhető tartalmat nagy mértékben növelhetnék, ha szerte a világban lennének elhelyezve 360 fokos nagyfelbontásu webkamerák, amire rá lehetne csatlakozni élőben. Pl. fotelben ülve nézelődhetnél élőben a Grand Kanyon egy kilátópontján vagy épp a Times Square -en VR szemüvegre optimalizáltan. Ebből képzeljetek el többezret világszerte minden nevezetességhez elszórva. Sőt lehetne csatlakozni ehhez magánszemélyeknek is.

Felvennéd a szemüveget, amin megjelenne a föld, mint a Google Earth esetén és szabadon csatlakozhatnál bármelyik elérhető 360 fokos kamerához. Ahogy mozognál, vagy forgatnád a fejed, pont úgy mozogna a látótér is...és mindezt élőben. Egy Facebook vagy Google számára ez nem is jelentene nagy kiadást és adhatnák havi 1-2 dollárért. Később kirakhatnának a foci, kosárlabda, amerikai foci, baseball, hoki, stb. stadionokba is ilyen virtuális "székeket", amikbe beülve ott lennél te is a meccsen egy jelképes összegért.

Szóval én nem a kreált, 3D-s tartalmakban látom a nagy lehetőséget, hanem az ilyen "ott voltam", sőt "ott vagyok" tartalmakban. Ráadásul ehhez még csak erős gép sem kell a szemüveg mellé.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#65) schawo válasza Menthirist (#63) üzenetére


schawo
titán

Kell váltogatnod, de legalább tudod, hogy hol van az egér, mert nem takarja a kilátást ez a nyomi vacak ami a fejeden van :)

Ez nem a szimulátor korából fakad. Ott a P3D v3, ősszel jelent meg, pont ugyanez a helyzet, semmi különbség. Az FSX és a P3D voltak az első között, amik a a VR-ttámogatták.

Nem, nem kötelező használni. De a 2D után a 3D-re váltlásnál nem fordulhatott elő, hogy ha valami támogatta, akkor szarabb volt, mint nélküle.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#66) -Solt- válasza schawo (#62) üzenetére


-Solt-
veterán

Láttam, de ez nem PMDG függő, és nem 15 gomb kombinációja, hanem legalább 30 gombé, ami máris másképpen hangzik... :) A rendszerek java részét a földön kell felprogramozni, aktiválni, így mondjuk, ha lusta is vagy ennyi kombinációt megjegyezni (jelzem csak elsőre tűnik soknak) az elején belefér egy kis hajolgatás. De FSX alatt jelenleg felesleges is OR-ben gondolkozni, mert kizárt fix 90 FPS-t kipréselni belőle.

A műszerek kiolvasása valós probléma lehet, ebben van valami.

DCS alatt már más tészta, de mondjuk aki hajlandó egy 10 perces indítási procedúrát megjegyezni, végigcsinálni, annak nem fog gondot okozni a kombinációk megjegyzése. Szerintem... :)

[ Szerkesztve ]

www.smart-bus.hu

(#67) Menthirist válasza schawo (#65) üzenetére


Menthirist
veterán

de, a korából is fakad, mert attól függetlenül hogy most jött ki a v3, még kétlem hogy a vr szemüvegeket szem előtt tartva lett volna komplett átalakítva az irányítás. Az hogy bedobták mondjuk a 0.8-as sdk-t, még nem lett vr-ra portolva a játék. Ez még csak egy arasznyival nagyobb támogatás, mint vorpx-en ráerőltetni egy játékra a vr-t.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#68) edward2 válasza rudi (#18) üzenetére


edward2
addikt

Nem csak sportban. Körülbelül leírtad a lényeget. Egy 3D mozofilm sem ad semmit az egészhez. Most jönnek ezek a 360 fokos videók mit adnak az élményhez? Semmit sőt az ember frusztrált mert túl sok opciód van és folyamatosan azon rettegsz hol mit mulasztasz el. Szerintem a filmkészítés "2D-s" létezése sohasem fog eltűnni. Egyszerűen úgy tökéletes ahogy van és a rendező mrgkomponálja amit nekem akkor és ott látnom kell. Egyszerűen ezt tágítani túl bonyolult és inkább frusztráció forrás mint extra élvezet.

Egyedül játékokban látok potenciált egy szűk rétegnek de akkor ott is jön, hogy 400 grammal a fején senki sem fog gamerkedni...

Szerintem bukta lesz az egész.

(#69) Menthirist válasza edward2 (#68) üzenetére


Menthirist
veterán

de ki beszél itt eltűnésről? Attól hogy 3d-ben is lehet festeni (ráadásul elég jókat), még nem veszik ki a tradícionális festészet majd. +1 lehetőség, újfajta élményeket eredményezhet (pl láttam egy horror jelenetet, ahol egy pincében két nő riadtan beszélgetett, mert menekültek valami elől, te meg mint egy harmadik személy nézted a párbeszédet (nézhetted aki mondja vagy a másik reakcióját erre), aztán hirtelen csörömpölés mögötted, mindketten mögéd néznek, te meg önkéntelenül hátrafordultál. más fajta történetmesélést igényel, de más fajta élményt is nyújt)

"hogy 400 grammal a fején senki sem fog gamerkedni..."
a dk2 volt 440 g. Mindenki aki próbálta a cv1-et, elmondta hogy baromi könnyű a cv1, sokkal könnyebb mint ahogy egyáltalán várnád, ráadásul a hátsó merev támasszal nagyon ki van egyensúlyozva, így mintha kb baseball sapka lenne rajtad. A pontos súlyról nincs infó amúgy.

schawo : jelenleg nehezebb, mert még jelenleg próbálják kitalálni a felvevő hardvert is, és hogy egyáltalán milyen szabályok szerint kell felvenni a videót. Más követelményei vannak, mint ahogy játékok terén is (pl a már említett irreális futási sebesség). Viszont ahogy egy fél évvel ezelőtt jobbak voltak mint egy éve, és most jobbak mint fél éve, egy fél év múlva még jobbak lesznek, és később is fejlődni fognak. Ez ilyen, semmi sem a 20. generációval kezd.

stevve nem közelre fókuszálsz. Az ember eleve nem is képes túl közelre fókuszálni, így ha a képernyőre magára kellene, akkor alig látnál valamit. Távolra fókuszálsz, egy virtuális pont felé, mintha átlátnál a szemüvegen és egy messzebb lévő pontra fókuszálnál.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#70) schawo válasza edward2 (#68) üzenetére


schawo
titán

Ez pont olyan, mint a fotózás. A videó nem ölte meg a fotót, sőt. De ettől még a videó is fontos. A VR-3D is lehetne fontos, de ahogy sokkal nehezebb jó mozgókép anyagot gyártani, mint állóképet, úgy lesz még annál is nehezebb jó VR anyagot gyártani, mint videót. A videózás félévszázados, a VR meg nulla. Mire jó VR anyagokat gyártanak, addig még lefolyik pár liter víz a Dunán. Kérdés, hogy kibekkeli-e a VR ezt a nyomi időszakot.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#71) stevve


stevve
nagyúr

Nem is csupán az izoláltság, de az egészségügyi hatások is kérdésesek még. Hogyan hat a szemre az, hogy ilyen közelre kell fókuszálnia folyamatosan és nincs más a látótérben, ami távolabb lenne. Erre és hasonlókra nem nagyon van válasz egyelőre, nem is tudom, tesztelték-e ezt az oldalt.

(#72) Hegasus


Hegasus
senior tag

"belekóstolnék" ebbe a vr dologba a google cardboard-al, csak a probléma hogy nem tudom honnan kéne beszerezni (mert ugye google még nem szállit Magyarországra) van valakinek tippje hol probálkozzak.

vagy netán megteszi egy ebayes 400-1000 Forintos csoda is erre a célre? ilyenekkel van valakinek tapasztalata? akár privátba is jöhet, hogy honnan szerezte be.

Work it harder, Make it better, Do it faster, Makes us stronger.

(#73) schawo válasza stevve (#71) üzenetére


schawo
titán

Nem kell közelre fókuszálni, sőt. Valójában szinte a végtelenbe kell fókuszálni. Ezért van egy optika a kijelző előtt. Az tereli a megfelelő irányba a fényt, úgy, mintha a végtelenből jönne. Jobb, mint monitort bámulni fél méterről.

(#72) H3gam
Nem, egy ilyen csak egy gyenge utánzat marad. Egy normális optika ekkora méretben sokkal drágább annál, minthogy párezerből megkapható lenne. A párezresnél kapsz egy gyenge optikát, ami tönkreteszi az élményt és a szemed is. Ilyennel nem játszanék.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#74) GeneraL_XTX válasza Márton (#56) üzenetére


GeneraL_XTX
veterán

Mert az esetek 90%-ában semmit nem dob hozzá az élményhez, sőt. És a nagyon beharangozott 3D élményt kínáló játékok is elmaradtak idővel, ami meg volt, az borzalmas minőségben készült el.

(#75) schawo válasza Menthirist (#69) üzenetére


schawo
titán

Én nem techikailag értettem a nehézséget, hanem szakértelem terén. 2016-ban senki sem ért a VR videó készítéséhez. Senki. A világon épp nulla darab szakértője van. Most kezdődik a kísérletezgtés ideje. Tisztára, mint a negyvenes évek tévézése. Csak akkor a tévének nem volt semmilyen létező versenytársa a képi szolgáltatásban. Volt ideje kifejlődni. A sztereó-3D viszont megdöglött, mielőtt egyáltalán lábraállhatott volna, hiszen az emberek elkezdték a hagyományos képanyaghoz hasonlítani. Hú, ez kényelmetlen, nehézkes, nincs rá tartalom, pedig a sztereó-3D-vel már jóval a mostani roham előtt sokan foglalkoztak, mondhatni volt szakértője. Mégsem volt elég. A VR meg még a 3D-hez képest is jókora hátrányból startol.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#76) arn válasza Tigerclaw (#64) üzenetére


arn
félisten

3d video? pl nyaralason ugyancsak hasznos lenne... nem kell foglalkozni a rogzitessel, csak elinditom, es otthon szinte ugyanazt latom, amit ateltem, korbe lehet nezni.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#77) Menthirist válasza schawo (#75) üzenetére


Menthirist
veterán

De még mindig ott tartunk hogy ahogy akkor sem volt hirtelen minden háztartásban tévé, úgy most sem lesz minden háztartásban hmd. De még csak minden tizedikben sem. Egy vállalkozó kedvű pár százezres, esetleg psvr-ral együtt milliós táboról beszélünk, ami a százada ha van a teljes piacnak. Nagyon sokan kivárnak a második generációig, vagy amíg még több anyag lesz rá, ez mindig így volt, mindig így lesz. Ez viszont semmit sem mond arról, hogy mennyire lesz vagy nem lesz sikeres. Mint ahogy az sem, hogy a történelemben voltak már sikeres és sikertelen termékek, sőt sikeres és sikertelen innovatív dolgok is. A sikerről vagy sikertelenségről majd 5-10 éves távlatban célszerű elmerengeni, de semmiképp sem előre, és semmiképp sem 1-2 éves technológiák alapján (a rift eredeti kickstartere még csak kb 2012-ben ért véget)

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#78) Márton válasza schawo (#75) üzenetére


Márton
nagyúr

Én mondjuk már több VR könyvet találtam, elég korrektek voltak.

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#79) tal-garius


tal-garius
aktív tag

Vettem egy Google féle Cardboard-t és kipróbáltam. Szoftvert leszedtem, indít, de ha ez lenne a Virtuális valóság, akkor kicsit béna. Az a fekete sáv oldalt zavaró, látómező kb. 60%-a kép a többi a Cardboard belseje. A többi Vr szemüveg is ilyen vagy csak ez? Samsung féle is hasonló felépítésű, az is ilyen? Meg hol vannak a tartalmak? Gplayen van 2-3 gagyi szimulátor a 2000es évek grafikájával. Youtube videók elmennek, ami van, de akkor már TV, bár ott nincs 360fokos kép. Hasonló minőség volt kiskoromban kapott diákat néző szemüveg is, az meg 25 éve volt.

(#80) Márton válasza GeneraL_XTX (#74) üzenetére


Márton
nagyúr

Szerintem nem jutott el hozzád a megfelelő. Sem játék, sem film.
A maradék 10%-ot kell nézni! Hisz én sem azt mondom, hogy mostantól mindent csakis ezzel.
De heti 1-2 film, különlegességnek sokaknak ma is vonzó. (nem konvertált, nem kisbázisú!)

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#81) schawo válasza Menthirist (#77) üzenetére


schawo
titán

De ha ez a bagázs a megvásárlás után felteszi a VR szemüveget a polcra porfogónak, ahogy megtette ezt a 3D szemüveggel (pedig sokkal több 3D szemüveget adtak el, mint VR-t), akkor finító.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#82) NomadND1


NomadND1
senior tag

Ez az egész, még a VFX-1 sisakkal indult. Akkor is hatalmas marketing volt mögötte, de megbukott, mert semmi újat nem tudott mutatni.
Itt sem látom másképpen.

(#83) Tomassy00 válasza szaszlaci (#4) üzenetére


Tomassy00
senior tag

10 percig folyamat ezen röhögtem, még most is kapkod :DDD :O :DDD :C

(#84) Bird


Bird
addikt

Egy hasonló, ár/érték arányban azonban jóval kedvezőbb megoldás.... :)

[ Szerkesztve ]

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.

(#85) MaUser válasza Menthirist (#27) üzenetére


MaUser
addikt

Azért kell(ene) felébreszteni az embereket, mert a 3D bukta után sem képesek sokan egyszerű ok-okozati dolgokat észrevenni, mert elvakítja őket a saját véleményük. A 3D azért bukott, amiért a VR is fog: senki nem akar a fején még egy vacakot viselni, amikor simán pihenni szeretne. A VR lesz a következő világmegváltásnak beharangozott dolog, amiből lesz aztán az x. niche üzlet. Egyszerűen meló után minek ezzel? BMW, Boeing, Airbus kb. 10 éve keresi, hogy lehetne a VR-t használni olyan területen ahol magától értetődő (szerelés) és mégsem megy, mert a felhasználók kényelmetlennek, nehézkesnek és feleslegesnek találják.

''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

(#86) #06658560 válasza MaUser (#85) üzenetére


#06658560
törölt tag

Szerelési területre AR kell. A GM már tíz éve használt VR/AR rendszert.

(#87) Menthirist válasza schawo (#81) üzenetére


Menthirist
veterán

Ez a bagázs a dk1-et és a dk2-őt sem tette fel porfogónak. A cv1-el is ellesznek egy ideig, és könnyen lehet hogy még egy-két generációt folyamatosan meg fognak venni, akkor is ha csak annyi tartalom van rá mint most (márpedig most még el sem kezdték nyomatni az igazi vr cuccokat, mégis elég sok játékkal lehet már most is játszani). DK1 és 2-ből elment vagy 150 ezer darab, és azért csak ennyi, mert már sokan a cv-t várták (meg a vive-ot). Szerintem simán lehet azt mondani hogy 1 millió példány vr szemüvegekből simán ki lesz küldve, vagy még több (rift + vive + psvr + egyebek, pl osvr), közben pedig tovább fejlődik a technika, pl a fove jellegű pupillakövetéssel és a multires renderinggel. Szóval szerintem a következő 4-5 évben még igen nagy eséllyel megmarad a lelkesedés még akkor is, ha nem annyira jó. A kulcs persze a tartalom, de ne feledjük el hogy eddig is elvoltak sokan azokkal a tartalmakkal amik voltak, ez a szám pedig csak nőni fog. 3d filmek esetében egy jó ideig egyáltalán nem volt tartalom, itt azért ezen a téren előnyből indul.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#88) Márton válasza MaUser (#85) üzenetére


Márton
nagyúr

Már nagyon unalmas ez a "3D bukott" szöveg..
Rengeteg jó tartalom van, csak meg kell találni.
Mint ahogy 2D filmből is van jobb-rosszabb :K
Azért mert neked nem jött be, még ne általánosíts. Lehet gyengébb az egyik szemed mint a másik (amiről esetleg nem is tudsz), netán konvertált 3D alapján ítélkezel.
Sokan használjuk ám megelégedéssel...

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#89) Reggie0 válasza MaUser (#85) üzenetére


Reggie0
félisten

Ja, nyilvan azert "bukott" a 3D, mert a sok tudatos vasarlo nem volt kepes elviselni, hogy napszemuveg helyett 3D szemuveget kell felvenni...

[ Szerkesztve ]

(#90) guftabi96


guftabi96
addikt

"Próbáltunk keresni valakit, aki érzékenyebb nálunk, például rosszul viseli a 3D tévéket, hogy mesélje el, a VR szemüveg hogy hat rá. Találtunk is ilyen embert (nem volt túlzottan nehéz, mert nem annyira ritkaság), ő nagyjából 2-3 perc után vette le a fejéről, mondván itt bezárná a virtuális valóságot, mert már rosszul érzi magát."

Na, akkor úgy látszik, hogy ez nálam felejtős, még egy hosszabb kipróbálás erejéig is. Pedig nagyon szívesen megnéznék pl egy Assetto Corsát. Biztos nagyon jó lehet. (annak, aki bírja)
3D-t nagyon nem bírom, fáj tőle a fejem, szemem és néha rosszul is vagyok tőle.
Az utóbbi időben volt pár film, amit emiatt nem néztem meg moziban.
Hullámvasúton évek óta nem ültem, de régebben bírtam. (persze azért a sokadik kör után már nem volt őszinte a mosolyom :D )

#KeepFightingMichael

(#91) #52815360 válasza Reggie0 (#89) üzenetére


#52815360
törölt tag

Nekem fárad a szemem tőle. 2 órás filmet nem is birok 1 huzamban megnézni (passziv 3d)

(#92) Menthirist válasza MaUser (#85) üzenetére


Menthirist
veterán

De már megint azzal jösz, hogy a 3d tévé mivel bukta volt, így egyenesen származik ebből hogy ez is az lesz. Képzeld, anno az 500 dolláros telefonokat is buktának tartották, aztán NEM lett az. Vagy a számítógépeket. Attól hogy a 3d tévé, a microsoft zune vagy jó pár másik cucc bukta volt, még nem lehet azt mondani hogy minden új dolog az lesz.

"senki nem akar a fején még egy vacakot viselni, amikor simán pihenni szeretne"
Egyrészt ez a "senki sem akar a fejéj még egy vacakot viselni" már megbukott, elég sokan vannak már most is. Emellett a pihenés relatív, ha csak a kanapén elvágódva akarok játszani arra nem a vr szemüveg lesz a megoldás, ugyanakkor mennyien kikapcsolódtak és pihentek a Wii-vel is (pedig ÚR ISTEN MOZOGNI KELL VELE!!!!!!!), aztán mégis elment belőle 100 millió darab. A kikapcsolódás mindenkinek mást jelent. Van aki be akar süppedni tévé elé és bambulni, más pedig elmegy túrázni. Játékokban is van aki beül a fotelbe és nyom egy fifát, más meg felállítja a hotas rendszerét vagy ténnylegesen nekiveselkedik egy stratégiai játéknak, asztalnál ülve.

"amiből lesz aztán az x. niche üzlet. "
Megvan az esélye? Persze hogy megvan. Biztosra lehet tudni? Hagyjuk már ezt.

"10 éve keresi, hogy lehetne a VR-t használni olyan területen ahol magától értetődő (szerelés) és mégsem megy, mert a felhasználók kényelmetlennek, nehézkesnek és feleslegesnek találják."
Ellenben pl a mercedes-nél használják autótervezésnél, koncepciótervezésnél. Illetve azt se felejtsd el, hogy mennyit fejlődött a technika az elmúlt 10 évben.

Reggie0: Senki sem akar úgy nyaralni, hogy a fején van egy szemüveg :D

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#93) GeryGreyhoun válasza Cifu (#3) üzenetére


GeryGreyhoun
tag

"nem 3D-ben TV-znek, legfeljebb néha-néha megnéznek egy mozifilmet 3D-ben."

2D-ben sem tévézek, legfeljebb néha-néha megnézek 1-1 mozifilmet 2D-ben, ilyen alapon a 2D is hülyeség :)

A VR is jópofa cucc, nézd meg például ezt a videót: https://www.youtube.com/watch?v=Jbw7SRzqB7c (nem kell hozzá semmilyen spéci cucc, csak egy okostelefon, amit elforgatva körbe tudsz nézni. Ha nincs kéznél telefon, Chrome böngészőben az egérrel is működik.)

tomanovicsgergely.hu

(#94) Reggie0 válasza #52815360 (#91) üzenetére


Reggie0
félisten

De az nem a szemuvegtol van. Viszont ez teljesen normalis, nekem is ilyen volt az elejen, aztan azota 8-10 orar siman vegigjatszok 3D-ben, csak meg kell szokni.

(#95) Menthirist válasza Reggie0 (#94) üzenetére


Menthirist
veterán

Mondjuk jah, én is simán toltam 4-5 órát Tomb Raidert 3d-ben tévén :) Fel se tűnt a szemüveg 10 perc után.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#96) Dyingsoul


Dyingsoul
veterán

Meg kell mondjam nagyon jót lehet nevetni az itteni kommenteken. :DDD Furcsa ahogy néhányan átveszitek akár a cikkíró akár mások véleményét ahelyett, hogy Ti első kézből kipróbálnátok, megtapasztalnátok, s aztán mondanátok ítéletet a dolog felett. Állítom, hogy itt azok között akik negatív véleménnyel vannak az egész VR-ról, jó ha 2 vagy 3 ember próbálta ki az Oculus Riftet vagy HTC Vive-ot, de lehet annyi sem. Mikor a playit-en álltunk sorban mindenki a földön kereste az állát az 1 perces DK2 bemutató után, kivétel nélkül. Persze nem mondom, hogy nem lehet negatív véleménye annak aki kipróbálta, de 100 ból ha 10 embernek nem tetszik akkor sokat mondok...

Az itt írt kommentekben néhányan olyanok vagytok mint boldogult emlékű nagymamám: mikor játszottam néha odaölt mögém és csak figyelt. Aztán megkérdezte, hogy az ott mi a képen. Mondom neki katonák. És azt mondja miért harcolnak. Na mondom azért mert a bázisukra betörtem. Megint kérdezi, hogy és miért csináltam ilyet? Hát mondom nézd Mama, ha érdekel elmesélem: Itt egy nagyon gonosz ember olyan kísérleteket csinál, ami... -Jajj nem érdekel engem ez a bolondság! - majd felállt és otthagyott... Sokan úgy mondtok ítéletet a dolog fölött, hogy csak felületesen ismeritek, itt-ott hallottok róla, de mikor már épp kibontakozna az egész, halálra ítélitek.

A dolgot ott kellene kezdeni, hogy tegye fel mindenki magában a kérdést: mit jelent számára a VR? Miért vágyna egy virtuális valóságra? Ha a válasz a "semmit" illetve "nem vágyom rá" akkor meg is van oldva a probléma: nem ezeknek az embereknek találták ki ezt a dolgot. Rajtuk kívül viszont még rengeteg ember él a földön akiket viszont nagyon is érdekel és kipróbálta a számtalan rendezvény egyikén ahol erre biztosítottak lehetőséget és eldöntötte, hogy neki ez bizony kell.

3D TV-s példa: A 3D-s TV köszönő viszonyban sincs a VR-ral. Az a büdös nagy helyzet, hogy eddig egyetlen eszköz sem volt, ami olyan szintű beleélést biztosít, hogy az autóban-repülőben-űrhajóban a sebességet olyan szinten érzed, hogy a gyomrod is összeszorul és a székbe belesüllyedve hiszed azt, hogy nagy sebességgel hasítasz. Ha szeretsz célba lőni de itthon nem szerezheted be az engedélyedet nagy kaliberű fegyverre, ezt az élményt is megadhatja a VR. Lehetne sorolni az élményeket, de azt meg kellene érteni, hogy ilyen szintű élményt semmi sem nyújt jelenleg a szórakoztatóiparban -kivéve maga a valóság.

Én speciel szeretnék autó szimezni de csak értelmes keretek között: van egy G27-em de cockpitet nem építek, nincs speckó székem sem, de van pár jó cím az autósjátékok között amik hatalmas élményt nyújtanak majd. Rengeteg űrhajó szim is fogja támogatni a VR-t, azokat is csípem. Tuti,h ogy értelmes FPS játék is jönni fog rá és itt nem CS:GO szintű kompetetív dolgokra kell gondolni: itt nem az a lényeg, hogy olyan precízen célozz, hogy AK-val mirage-on kiszedd az ablakból az AWP-st. Itt a lényeg a beleélésen és a valóság megélésén van.

Rengeteg olyan cím van, ami 2-3 éve áll fejlesztés alatt kifejezetten VR-ra, és ezek AAA címek. Ne a demo appok alapján alkossatok véleményt. Kell még némi idő ahhoz, hogy kiforrjon, de szerintem ezt a 2016-os évet sokáig fogják emlegetni, aki ezt nem látja az vagy vak, vagy maradi.

- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

(#97) Németh Péter

Én az utolsó nyilvános fejlesztői szemüveget, az Oculus DK2-est próbáltam ki, sajnos a srácnál csak egy gyenge videokártya volt. Ennek ellenére nagyon nagy élményt ad. Autós játéknál szinte teljesen beleéltem magam, lehetett nézelődni, megvolt a sebességérzet. Egyszerűen lassítani akartam, mert féltem, hogy túl gyorsan megyek. Maga a felbontás nevetséges volt, nemcsak a pixeleket lehetett látni, hanem a piros-zöld-kék összetevőket is és még azok is nagyok voltak. Ennek ellenére, számomra is meglepő módon, el lehetett feledkezni róluk. Vagy fél óráig próbálgattam, különösebb problémák nélkül. Ami leginkább zavart az az, hogy nem lehet a szemmel fókuszálni. Olyankor csak ráfókuszálok egy pixelre, ami attól persze még nagyobbnak látszik. A jó felbontáshoz szerintem legalább szemenként 4K felbontás (3840 × 2160) kellene és a fókuszálást is meg kellene oldani. Ezek nélkül is nagy élmény azonban... Igazából az összes autós játékot át lehet írni, hogy kezelje a VR-t, szóval a tartalomtól nem kell félni. Az FPS játékoknál már nem tudom hogy oldaható meg az irányítás, a fejjel célzás hosszú távon nem megy, esetleg fókuszálást lehetne valahogy kezelni, vagy nem tudom. Otthonra én csak a fotelben ülős változatban hiszek, az hogy fejemmel egy ilyennel mászkáljak otthon, azt most így nem tudom elképzelni...

(#98) strogov válasza szupermacs (#35) üzenetére


strogov
senior tag

+1
90-es évek közepén heretic-et nyomtunk VR sisakkal. Azóta alig változott valami. Még mindig azon megy a sírás, hogy kényelmetlen, milyen a vezérlés, és hol a tartalom.

(#99) Cifu válasza Dyingsoul (#96) üzenetére


Cifu
nagyúr

Persze nem mondom, hogy nem lehet negatív véleménye annak aki kipróbálta, de 100 ból ha 10 embernek nem tetszik akkor sokat mondok...

Nagyságrendileg a lakosság 10-20% (nagy a szórás, mert átfogó statisztika nincs a témáról) közé esik azok köre, akik ilyen vagy olyan okból, de érzékenyek rá, és rosszullétet okoz számukra. Azért ez nem éppen elhanyagolható arány...

Az a büdös nagy helyzet, hogy eddig egyetlen eszköz sem volt, ami olyan szintű beleélést biztosít, hogy az autóban-repülőben-űrhajóban a sebességet olyan szinten érzed, hogy a gyomrod is összeszorul és a székbe belesüllyedve hiszed azt, hogy nagy sebességgel hasítasz.

Nyilván nem ültél még komolyabb, hidraulikus (vagy pneumatikus) lábakon álló cockpitban...

Ha szeretsz célba lőni de itthon nem szerezheted be az engedélyedet nagy kaliberű fegyverre, ezt az élményt is megadhatja a VR.

Ezer sebből vérzik ez a mondat.
Először is aki akarja, beszerezheti, hiszen vadászvizsga kell hozzá (~150-200e Ft) és a vadászjegy kiváltása (most 14e Ft), és utána korlátlan számú vadászfegyvert (golyós és sörétes vadászpuskát) vásárolhatsz a fegyvertartásidhoz. Maroklőfegyvernél sajnos valóban rossz a helyzet, versenyengedély kiváltása kell, évi három minősítő lőversenyen a szükséges szintet elérni, ami után két sportfegyverre kapod meg a fegyvertartásit.
Viszont ha csak lőni szeretnél, elmész egy sportegyesületbe, befizeted a tagdíjat illetve egyesülettől függően a lőszer és/vagy lőtérhasználatit, aztán olyan fegyver lősz, amivel akarsz, Glock 19, Desert Eagle, stb. Arra is van mód, hogy akár hosszú lőfegyverrel (egyes lövésre átalakított öntöltő lőfegyver) lőjj. Kis utánajárással pedig sorozatlövő fegyverrel való lövészetre is van lehetőség például szlovákiában.

Ami pedig a lövést illeti, finoman szólva is kétlem, hogy bármilyen VR szemüveg visszaadja azt az érzést, amit a kezedben elsülő lőfegyver ad. A kezedre ható erőktől kezdve a füledig hatóig (régóta mondom, hogy a játékok 99%-ban rosszul van lemodellezve a lőfegyver döreje, és a hatása az emberi fülre...).

Szóval ez a mondat az elejétől a végéig ostobaság, már elnézést...
Ugyanolyan szinten hozhatja az imitációját az érzésnek, mint ahogy egy autószimulátor annak, hogy egy valódi sportkocsiban ülsz...

Tuti,h ogy értelmes FPS játék is jönni fog rá és itt nem CS:GO szintű kompetetív dolgokra kell gondolni: itt nem az a lényeg, hogy olyan precízen célozz, hogy AK-val mirage-on kiszedd az ablakból az AWP-st. Itt a lényeg a beleélésen és a valóság megélésén van.

Az valahol az OFP / Armed Assault szintű játékokban kezdődik, és nem, nem a VR fogja a következő szintre hozni, hanem a reálisan rombolható környezet és az intelligensebb AI.

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#100) Komplikato válasza NomadND1 (#82) üzenetére


Komplikato
veterán

A VFX (1-2) azért bukott meg mert gyakorlatilag nem létezett HW ami kiszolgálja. Nem volt érdemi HW 3D gyorsítás sem. Ja meg leszakadt a fejed a súlyától. Ettől még nagy élmény volt benne Dark Forces-ban aprítani a rohamosztagosokat.

A cikk meg elég negatív. Nyilván a dotcom lufi óta tudjuk, hogy ha valamibe sok pénzt tolnak és reklámozzák ezerrel még lehet oltári nagy bukta belőle. Viszont amiket (még ritkán) látni a készülő AA kategóriás fejlesztésekből (sőt néha kis független csapatoktól) a szerint igen is van kialakulóban jól használható VR irányítás és teljes kihasználásra való törekvés játékok alatt. Anno amikor a VFX képbe kerűl már sokan pedzegették, hogy oktatásban is nagy haszna lenne, de akkor az ára és kényelmetlensége miatt ez bukott. Most már életszerű lenne.

"Folynak már kísérletek arra, hogy pusztán a kéz mozgásával lehessen vezérelni majd az eszközöket, viszont ehhez vagy speciális kesztyű kell vagy pedig egy kamera, ami pedig a felhasználó helyhez kötöttségét feltételezi."

Samsung RINK? Hmmm?

[ Szerkesztve ]

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.