Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) schawo


schawo
titán

porfogó

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#2) pilóta


pilóta
nagyúr

Tegnap kipróbáltam egy ilyen samsung cuccot. Nagyon sokat kell még fejlődnie ennek, hogy értelme legyen...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#3) Cifu


Cifu
nagyúr

Én inkább a marketinget látom a VR mögött, ugyanúgy, mint anno a 3D TV/Mozi esetén. Az sem tűnt el, de nem lett általános szabvány, nem jön minden 3D-ben, sőt, nem 3D-ben játszanik az emberek elsöprő többsége, nem 3D-ben TV-znek, legfeljebb néha-néha megnéznek egy mozifilmet 3D-ben.

Maga az elgondolás érdekes, de majd akkor, amikor a teljes látóteret le fogja fedni (tehát nem fejjel, hanem szemmel is körbe tudunk nézni) és könnyebb lesz az egész, illetve nagyobb felbontásnál is folyamatos (60+ FPS) lesz.

Vagy eljön az az idő, amikor a Jack dugót a halántékunkba, vagy a tarkónkba nyomjuk, és egyből az idegpályákat fogjuk stimulálni... ;)

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#4) szaszlaci


szaszlaci
addikt

"egyelőre még nem tudjuk, hogy a virtuális valóság izoláltsága hogyan hat az emberekre hosszú távon"
Dehogynem.

■■■ pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

(#5) twine válasza szaszlaci (#4) üzenetére


twine
addikt

;] :C

(#6) davidsone


davidsone
addikt

Emlékszem mikor kijött a hiperszuper nVidia 3D Vision KiT vettem is egyet 3d monitorral 150ért egy hét után adtam is el, ez lehet kibírna kettőt... ;]

szaszlaci: :D

[ Szerkesztve ]

...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...

(#7) -secret-


-secret-
Arcképgyáros

Majd pár év múlva talán, szerintem 200.000+k-t meg alá egy 400.000-res gép árát nem éri meg, hogy hullámvasutazzak. :)

(#8) Televan74


Televan74
nagyúr

Nálam az ára miatt már is kiesett a virtuális valóság.És szerintem nagyon sokan így lesznek vele Magyarországon.
A másik,hogy csak az agyamat csapom be mikor nem egy képernyőt nézek,hanem kettő picit,és valamelyest elhiszem hogy én is ott vagyok a játékban.
Érdekes lesz,hogy melyik VR -re írt horrorjátékot tiltják be majd legelőször a veszélyessége miatt. ;]

Biztos van benne fantázia.Én inkább a következő konzol generációnál várom a tömeges elterjedését.

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#9) #06658560


#06658560
törölt tag

Sportesemény esetén sok mulik azon is, milyen sport az. Sakkot kevésbé lehet jól közvetíteni VR-re, de egy sokkamerás, Full3D leképezettt NFl meccset igen, ráadásul ha a körbejárhatóság megvan, akkor a sok újranézés is, mit lát a futó, a QB, a LB-k, a safety, stb. És itt megint két út létezhet: FP vagy TP nézet.

Egy kajak-kenu, kézilabda, kosárlabda, vagy bármi, térban sokat mozgó, dinamikus sport jól jár belöle. Az európai lbdarúgás nem biztos, ahoz elég kevés akciódús pillanata van egy meccsnek,

Amennyiben a szórakoztatóelektronikai felhasználástól hátrébb lépünk két lépést, akkor CAD és egyéb 3D tervezés terén hatalmas pluszt adhat.

(#10) -secret- válasza Televan74 (#8) üzenetére


-secret-
Arcképgyáros

Ja a végére meg csak a minecraft marad. ;]

(#11) MaUser


MaUser
addikt

Hát köszönöm cikket, talán felébreszti a VR-t, mint világmegváltás várótkat. Külön köszönet a 3D-s TV-s hasonlatért, régóta használom a VR szemléltetésére, így talán megértik. Btw, azt sem szokták érteni, hogy hiába mondja az ember, hogy a mostani VR-t kipróbálva pontosan ugyanott vagyunk mint 20 évvel ezelőtt. Akkor is pont ugyanaz volt a régi pc kiállításokon mindenkinek: nagyon jó az egész, úgy öt percig, de nem akar senki szemüveg viselni két órán át a fején. (Megintcsak vissza a 3D-hez... :U )

Kopi: CAD-ra vannak már ilyen eszközök, nem látom a srácok azokkal nyomulni. BMW-nek van ilyen szerviz cucca is, az sem terjedt el, ahogy a repülőgyártóké (mind a két nagynak van ilyen) sem. NFL sem biztos megerné, van már most is olyan szolgáltató aki ad szabad nézetváltást és sok egyéb remeknek hangzó dolgot (privát kamerák, ráhallgatás a komm line-okra bármikor) NFL és Forma-1 esetén, aztán küszködnek, mert nincs elég előfizető.

[ Szerkesztve ]

''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

(#12) #45185024


#45185024
törölt tag

Én a nagy veszélyt abban látom hogy sok a gyenge megoldás és széttoredezett a piac
A két magos Fury X2 ami szemenként egy GPUval generálja a nagyfelbontású képeket meg egy nagy felbontásu nagylátoszogu /FOV/ eszkozokon kivul mást nem szabadna kihozni
Lesz egy nagy kiábrándulás és amikor már jobb eszkozok lesznek akkor is elfordulnak tole majd az emberek

[ Szerkesztve ]

(#13) schawo válasza pilóta (#2) üzenetére


schawo
titán

A sokkal könnyebb és kisebb (kisebb erőkar, kisebb forgatónyomaték) aktív szemüvegek is kényelmetlenné válnak egy film ideje alatt, hát még ez a behemót.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#14) Cythyel válasza Cifu (#3) üzenetére


Cythyel
senior tag

"Vagy eljön az az idő, amikor a Jack dugót a halántékunkba, vagy a tarkónkba nyomjuk, és egyből az idegpályákat fogjuk stimulálni... ;)"
NerveGear-t a népnek :DD

(#15) Béééla


Béééla
őstag

Kényelmetlen, pont. A lencsézés iszonyat jó ötlet volt a fiúktól, az tény, így végre nem azért fárad el az ember szeme, mert 5 centire fókuszál, hanem mert itt folyamatosan egy pontba kell nézni, hogy működjön. A 3D TV/monitor ezerszer jobb-kényelmesebb.

Bélabá

(#16) olbaidhun


olbaidhun
őstag

Azért kíváncsi vagyok, hogy a legendás John Carmack közreműködése és a végleges Oculus dob-e valamennyit a történeten, mert a többiek megoldása egyelőre nagyon gyerekcipőnek tűnik.

Becsatolhatós samsung teló pl sok mindenhez hasonlít, csak VR-re nem :DDD

7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

(#17) imi123


imi123
őstag

Jó látni ha hogy vannak cikk írók akik a földön járnak.
Köszi a cikket.
:R

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#18) rudi válasza MaUser (#11) üzenetére


rudi
nagyúr

Szerintem a sportban a sok-sok kameranézet lehetősége inkább gondot, semmint előnyt jelent. Egy mezei néző, ha elkezd minden létező között váltogatni, szinte biztos, hogy éppen a leglényegesebb dolgokról fog lemaradni. Kell neki az a közvetítésirányító, aki egyszerre tud figyelni tucatnyi kamerát és olyan gyakorlata van a témában, hogy minden érdekességet a legjobb szögből tud odaadni.

Szerintem a VR-nek esetleg a komolyabb autószimulátorokban lehet esélye, ahol csúcs a PC és a VR felszerelés ára pariban van a kormány kockpit és egyebek költségével. A másik lehetőség a VR arénáké, mint amilyen a The Void lehet. Az ember elmegy egyszer, kipróbálja, megvan neki a wow érzés, aztán szépen hazamegy.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#19) Cifu válasza rudi (#18) üzenetére


Cifu
nagyúr

Szerintem a VR-nek esetleg a komolyabb autószimulátorokban lehet esélye, ahol csúcs a PC és a VR felszerelés ára pariban van a kormány kockpit és egyebek költségével.

Autó mellett nyugodtan írhatsz hajó-, helikopter-, repülőgép- és űrhajó-szimulátorokat is. Mondjuk tény, hogy az autószim-cockpitok a legnépszerűbbek. Csak az a probléma, hogy ott is megvannak a korlátai. "Fejjel" kell nézned, a szemmozgás nem segít ki.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#20) Alchemist válasza rudi (#18) üzenetére


Alchemist
addikt

A The Void közelíti a holodeck élményt.

Viszont az autoszimulátornál nem sok értelmét látom, az ülésben többé-kevésbé egy irányba figyel a sofőr, ez pedig egy(-néhány) széles monitorral és reális kezelőszervekkel életszerűbben közelíthető.

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#21) HyP3b0y válasza -secret- (#7) üzenetére


HyP3b0y
senior tag

A vicc az, hogy tisztán emlékszem az Oculus DK1 megjelenésekor a nyilatkozatokra. Azt állították, egy megfizethető terméket szeretnének előállítani, nem egy prémium csomagot terveznek ami már az ára miatti alacsonyszámú felhasználóbázis miatt bukásra hivatott.

"ez a 3d olyan mint az űrverseny volt a hidegháborúban: sokba kerül, problémás, de muszáj csinálni, mert a versenytársak is csinálják" by JoeYi :)

(#22) MaUser válasza rudi (#18) üzenetére


MaUser
addikt

Teljesen egyetértek, szvsz ezért sem terjednek ezek az előfizetések. A franc akar még kameranézetekkel is foglalkozni. Van egy pici piaca, akiket ez érdekel. VR-ben pedig én is max. ezt látom.

''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

(#23) #06658560 válasza rudi (#18) üzenetére


#06658560
törölt tag

"Szerintem a sportban a sok-sok kameranézet lehetősége inkább gondot, semmint előnyt jelent. Egy mezei néző, ha elkezd minden létező között váltogatni, szinte biztos, hogy éppen a leglényegesebb dolgokról fog lemaradni. " Lásd a csodás F1-es közvetítések, mert az élen egyedül körözöt kell mutatni, a tizenkettedik helyért folyó csata helyett, vagy csak egy kameraállást láthaszt, nem ülhetsz nonstop be egy pilótához. Foci ugyanez, nem tudod csak egy odlalról nézni a meccset, ha neked a másik lenne érdekesebb valamiért, akkor sem.Amerikai foci, oldalról közvetítve arra jó, hogy lásd a cselekményt, de a védelem olvasását nehezíti.

(#24) smkb


smkb
őstag

Amíg mozgatni kell a fejet minden olyanért, amit egyébként egy szemmozdítással megoldhatok, addig ez így halál. Egy ilyen vacakkal a fejemen egy fpsben 10 perc múlva agybajt kapnék. Mindehhez párosul a 30 éves játékmenet :) Pont olyannak tűnik a sztori, mint a Kinect meg a Sony move esetén a nagy felhajtás, aztán jött a pár pocsék gagyi játék. Mára mindegyik kiegészítő a kukában végezte, kutya nem fejleszt rá.

(#25) Sebaj Fóbiás válasza Cifu (#3) üzenetére


Sebaj Fóbiás
aktív tag

"Jack dugót a halántékunkba"

A Darpa már nyilatkozta is, hogy fejleszti. Hát mit ne mondjak, kipróbálnék egy "dekázást" a világhálón! :)

Két bolygó beszélget: - Te, képzeld, Homo Sapiensem van.. - Nem baj, ne piszkáld, elmúlik magától.

(#26) schawo válasza Cifu (#19) üzenetére


schawo
titán

Ott, még elfogadható is volna, egy sisakból sem látsz ki jobban. De mivel előrefelé forgatja folyamatosan a fejet, amit a nyaknak kell ellentartani, ezért autó- és repszimekben is nehézkes. A sisak ki van egyensúlyozva, és a versenyautóban dinamikus és változó a terhelés, lehet pihenni. Itt pedig egy irányú, és statikus, mindig ugyanazt az egy nyakizmot terheli.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#27) Menthirist válasza Cifu (#3) üzenetére


Menthirist
veterán

De az gondolom nyilvánvaló hogy ugyanúgy nem a halántékos vagy full látóteres cuccal kell kezdeni, mint ahogy autóból sem a Bugatti Veyron volt az első. A hardver még egy dolog, meg kell tanulni vr-ra élményt tervezni. Azt pedig nem lehet akkor elkezdeni amikor már a hardver tökéletes, akkor már késő.

#11 MaUser: nem kell felébreszteni senkit, mivel nem kell egyet érteni a cikkel. A cikk egy véleményt formál, nekünk megvan a sajátunk. Az övék sem jobb mint a miénk. Nyilvánvaló hogy nem először próbálkoznak a vr-ral, de soha ennyire jó nem volt még. Lehet a tényleges áttörésre várni kell még, de szerintem az is nyilvánvaló hogy ezé a jövő, nem a kis keretbe sűrített sík képnek. Abrash szerint kb 32k x 32k per szem lenne az a felbontás, ami már megközelíti a szem felbontóképességét, de értelemszerűen nem itt kell kezdeni, ahogy autókból sem 300-at tudtak az elsők. Egyébként több autógyártónál, pl a mercedesnél igenis használják a vr-t pl tervezésnél.

#12 Pepeeeee: Első körben azért nem veszik meg annyian. Most még az early adopter fázis első fele jön, azok veszik majd meg, akik kíváncsiak, próbálták tetszett nekik, kalandvágyóak, és van felesleges pénzük rá. A lelkesedés tart azért már egy ideje, a cikkben is elfelejtik azt a sokszáz, sokezer embert, akik a dk1 után örömmel váltottak dk2-re, akik örömmel rendeltek mellé vive pre-t, és akik előrendelték a cv1-et is. Pedig ők nem a csúcson kezdték, és mégis sokat sokfélével játszanak rendszeresen, nem csak 15 perceket. Külön aranyos volt az a mondat, hogy "de önmagában az kevés lesz, hogy egy űrhajó kabinjában ülünk és kaszaboljuk a hullámokban érkező ellenséget", lévén pontosan ez az, amivel sok rajongó száz órákat eltölt pl Elite Dangerous-ban, és nem kevés ember írta vr-os redditen is, hogy vr-os autószim után már nem szeret monitoron játszani.

#20 Alchemist: Attól hogy alapvetően előre néz, az hogy intuitívan benézhetsz a kanyarba mielőtt bekanyarodnál, az hogy oldalra nézve látod hogy milyen messze vagy a másiktól előzésnél, mind mind baromi hasznosak egy autószim esetében is. Arról nem is beszélve hogy pl repszimeknél mindenféle műszer nélkül tartani tudod az alacsony magasságot, körbenézve keresheted az ellenséget, és mindez ugyanolyan egyszerű mint az életben.

A cikk kapcsán meg felteszem nem a CV1-et és a Vive Pre-t próbálták ki, hanem riftből is mondjuk a DK2-őt.

A 3d-vel kapcsolatos párhuzammal pedig onnantól nem értek egyet, hogy a 3d szemüveg ugyanazt a keretet mutatta, ál-térérzettel. Tehát a koncepció maga nem változott, ugyanúgy egy keretben nézted a látványt, annyi hogy nem síkban, hanem kis térérzettel. VR esetében viszont más az élmény, mint monitort nézni. Koncepcionálisan is.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#28) szupermacs


szupermacs
veterán

:U

(#29) smkb válasza #06658560 (#23) üzenetére


smkb
őstag

De ehhez miért kell vr? Ez tök független tőle, hogy váltogass a közvetítő kamerák közt.

(#30) davidsone válasza smkb (#24) üzenetére


davidsone
addikt

inkább felfedező kaland szrságokat fejlesztgetnek rá...
...szerintem egy Q3 FFA alatt összehánynánk nagunkat ájulás előtt :DDD

...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...

(#31) H0P4


H0P4
csendes tag

10 év múlva majd érdemes lesz vele foglalkozni, most a fejlesztések elején vannak. Ez kb. Olya most mint mikor John Carmack Ál 2d-ről 3d-re fejlesztette a motorokat a 90es évek elején. Utána még jó tíz év volt mire hw/sw kiforrott. A játék színvonal az más kérdés, szeritem még a szinvonal a mai napig a késő 90es évek szintjén van(nem a graf. meg az engine-regondolok).

(#32) Márton


Márton
nagyúr

Én turisztikai szempontból mindenképpen ígéretesnek tartom!
Ott elég 5-10 perc műsor, de az legyen a toppon!

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#33) Louro


Louro
őstag

+1 az árazási hiba miatt. Emlékszek én is arra, amikor arra verték a mellüket, hogy olcsók lesznek, hogy minél nagyobb tábor elérhesse. Gépigényre is sokkal kevesebbet mondtak. Erre most sokan szívják a fogukat, hogy csak emiatt gépet cserélni/fejleszteni. Biztos lesz, aki fog, de vajon megéri e?

Ha valaki kivár egy VGA fejlődésilépcsőt és csak később lép be, hogy ne a csúcs, legdrágább eszközt vegye, hanem pár hónap múlva a korábbi csúcsot fél áron, az nem jó. Ha valaki megveszi, az vagyont fog költeni rá.

De ha nincs felhasználói tábor, akkor mire fejlesszenek a cégek? Itt bukott meg nagyon szerintem. Inkább lett volna olcsóbb, kisebb hardverigénnyel, ahogy beígérték.

Arról meg nem is beszélve, hogy a játékstílusokat is nagyon behatárolja. Nem lehet minden játékstílusra ráhúzni a VR-t. Civilization VR megjelenésén meglepődnék. Emiatt kérdéses, hogy új embereket emiatt felvesznek a cégek. Páran biztos bepróbálkoznak, de ahogy írták előttem, nem -e a Kinect sorsára jut.

Mess with the best / Die like the rest

(#34) Menthirist válasza H0P4 (#31) üzenetére


Menthirist
veterán

ugyanakkor szükség volt arra, hogy meglegyen az első lépés. Nem akkora tömegek vették még akkor az első 3d gyorsítókat mint amennyien manapság, mégis kellett ahhoz, hogy doom helyett most Battlefront szintű látványt kaphatunk.

Abrash is azt mondta, hogy ez simán egy 40-50 évre elegendő kutatási terület, hardver és szoftver téren egyaránt, akár a 3d gyorsítók és a 3d grafika.

Louro: kérdés mi egész pontosan az olcsó? Az eddigi vr-hoz képest nem olyan drágák. Emellett abban is egyetértek, hogy szar gagyi kínai minőséggel első perctől keresztet vethetnének a piacnak újabb 20 évre. Egyszerűen kell egy bizonyos minőségi szintet is hozniuk, de kellően elérhetőnek is kell lennie az első vállalkozó adag számára. Én is sokallom az árát, de tény hogy annak sem örülnék különösebben, ha kisebb felbontással, lassabb szenzorokkal, gyengébb ergonómiával kaphatnám meg az eredetileg tervezett 400 dollár körüli áron.

szupermacs: Ugye azért nem a 90-es évek 300x200-as felbontású lcd-i alapján akarod elítélni a mostani vr-t.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#35) szupermacs válasza H0P4 (#31) üzenetére


szupermacs
veterán

10 év múlva? Addigra talán senkit nem fog már érdekelni. Régóta létezik ez a parasztvakítás. Nekem már most is csak retro ez az egész. A 90-es években is volt már ilyen marhaság, akkor is ugyan ekkora kütyüket tettek az emberek a fejükre. Meg a kezükre. Meg a lábuk alá. Meg mindenhova (Nintendo). Szerintem sose lesz értelme így, nem fog kiforrni normális, használható méretűre. Ebben a formában biztosan nem, ami most van. Lassan abbahagyják, alábbhagy a VR-láz és majd 10-20 év múlva megint előveszik, hogy mekkora királyság. Csak máshogy fog kinézni és más gyártója lesz.

(#36) Yutani


Yutani
nagyúr

Vicces tudni, hogy emberek az elmúlt hónapokban VGA vásárlásnál azon tipródtak, hogy jó lesz figyelembe venni a VR-t a kártya kiválasztásánál. Hát, rohadtul mindegy, mit tud egy most kapható kártya, mert a VR még odébb van ezek szerint. Majd ha érdemben lehet vele foglalkozni, akkor majd megveszi mindenki magának a megfelelő vasat, de addig még kijön 1-2 GPU generáció. Legalábbis a cikk szerint.

#tarcsad

(#37) schawo válasza Menthirist (#34) üzenetére


schawo
titán

A különbség az, hogy ott a 3D gyorsító az árán kívül semmilyen hátrányt nem okozott a korábbi CPU-2D-hez képest. Ha kifizetted, akkor minden legalább olyan jó volt, mint előtte, csak pár dolog sokkal jobb. Itt meg hegyekben állnak a hátrányok bizonyos extrákért cserébe.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#38) kromatika


kromatika
veterán

Lufinak semmi képen nem mondanám.Fejlődnie kell még az biztos,de szerintem van jövője.

(#39) Blindmouse válasza rudi (#18) üzenetére


Blindmouse
senior tag

Majd ha kijön valami nem 0.1-es verziójú VR, mert a samsung az az.
Szerintem a HTC féle nem leülős VR nagyon menő lesz, ha kell átrendezem a nappalim hozzá.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#40) #52815360


#52815360
törölt tag

Lesznek, akik megveszik, és még többen, akik nem :K

(#41) -Solt- válasza Cifu (#19) üzenetére


-Solt-
veterán

A TrackIr-t használok most is fejjel néznek, ráadásul sokkal nyakatekertebb módon, plusz mindezt jó esetben 24-27"-s méretben. Szimulátorokhoz (főleg repülés) ez (OR) maga a megváltás, 3D monitorhoz még csak nem is hasonlítható. Akinek volt lehetősége akár a DK2-s OR-t kipróbálni szimulátorral, az tudja mire gondolok. :)

A felbontáson kell még javítani, illetve ezt kell utolérni a hardvereknek erőben és árban, de már most is van olyan, aki "kukákazta" a három monitoros rendszert iRacing alatt, mert a DK2-vel sokkal nagyobb élmény játszani. :)

Egyértelműen ez a jövő, de sokaknak már a jelen is. :)

www.smart-bus.hu

(#42) Alchemist válasza Menthirist (#27) üzenetére


Alchemist
addikt

Autószim: mindezt pl. 3 db FHD monitorral elég jól meg lehet oldani.
Vadászgépes vagy űrcsatás szimulációnál még lenne értelme, bár a műszeres fejlesztések éppen azt célozzák, hogy ne kelljen forgatni a fejed, minden előtted legyen.

Viszont az oktatásban olyan interaktív (kesztyűs) szimulációknak komoly szerepe lehet, ahol a hétköznapi világban nem látható dolgokat lehetne kipróbálni. Pl. egy molekulában az atomok közötti kötések erejét és irányát közbenézve, kesztyűvel megfogdosva remekül lehetne illusztrálni.

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#43) fordfairlane


fordfairlane
veterán

A VR jelen formájában már csak azért is lufi, mert évtizedek óta téma, és még mindig ott tartunk, hogy pár évre vagyunk az áttöréstől. Pont, mint a 3D, meg holografikus megjelenítés. Fogadni mernék, hogy a következő jelentős informatikai fejlesztés nem ezen a területen lesz.

x gon' give it to ya

(#44) Menthirist válasza schawo (#37) üzenetére


Menthirist
veterán

Miért, itt mi van? Eldobod a monitort, és csak vr-ra térsz át? Itt is az a helyzet hogy az árát leszámítva, semmilyen hátrányt nem kapsz (monitort használhatsz továbbra is), csak egy pár dolog sokkal jobb lesz (igazi jó vr élmények). Akárhogy is nézem, ugyanúgy fogom tudni a vadiúj játékokat monitoron és tévén tolni, ebben nem akadályoz meg hogy van-e vr szemüvegem vagy sem. Ellenben bizonyos élményeket csak vr-ban kapok meg, és saját nem-lesajnálandó magánügy, hogy ezért az élményért én vagy bárki más hajlandó kiadni ennyi pénzt vagy sem. Ez olyan mint venni egy sportkocsit vagy elmenni egy drágább helyre nyaralni. Érdekes hogy bizonyos területeken mennyire szeretik lesajnálni a vásárlási döntéseket, míg más területeken mennyire nem.

42 Alchemist: Persze, oldalirányban, és még mindig ott van a 3 normális monitor ára, illetve hogy ettől függetlenül pl felfele vagy hátra nem nézhetsz. A torzításról és a monitorok közti kerethézagokról nem is beszélve.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#45) Louro válasza -Solt- (#41) üzenetére


Louro
őstag

De csak szimulátorban "hasznos". Autó, repülő, foci és egyéb sportokban. Mondjuk a Sims VR egy nagy durranás lehetne.

A kérdés, hogy ez elég lesz -e az életben maradáshoz. De egy FPS-nél szerintem maradnak a monitornál, a sebesség miatt.

3D-s TV se lett akkora durranás, mint várták. Vagy a hajlított TV. Hajlítható kijelző szép és jó, csak még nem elérhető az átlagember számára.

[ Szerkesztve ]

Mess with the best / Die like the rest

(#46) Medocsabi


Medocsabi
addikt

Amikor év elején nextgen konzolra váltottam,komolyan fontolgattam a ps4-et pont emiatt.de alaposan utánaolvasva sztem a vr ebben a konzolgenerációban még nem lesz élvezhető (ez csak az én szubj. véleményem), és inkább a címek miatt döntöttem XO mellett. Mindenesetre figyelemmel kísérem az eseményeket,és meglátjuk...

(#47) shteer


shteer
titán

..szerintem jónak tűnik

(#48) Cifu válasza Alchemist (#42) üzenetére


Cifu
nagyúr

Vadászgépes vagy űrcsatás szimulációnál még lenne értelme, bár a műszeres fejlesztések éppen azt célozzák, hogy ne kelljen forgatni a fejed, minden előtted legyen.

Igazából nem. Az F-35 programban már 15 éve az volt a cél, hogy a sisakra vetített kijelzőn "keresztülláss" a gép sárkányán, vagyis ha lefele nézel, nem a lábaidat látod, hanem hogy mi van a gép hasa alatt. Ez azért említésre érdemes, mert maga a koncepció már az 1980-as években megvolt, csak a technológia nem. Az F-35 esetében a DAS (Digital Aperture System és a HMDS sisak kijelző 360°-os, teljes értékű kitekintésre ad lehetőséget. A probléma az, hogy a fedélzeti rendszerek késleltetése (valahol 90-130ms körül van per pillanat) túl nagy, illetve a felbontás túl kicsi. Vagyis ugyan az, mint a 'civil VR' rendszereknél, csak sokkal súlyosabban (a DAS kamerák felbontása ha jól tudom 1024x1024 pixel, ebből hat van a gépen elhelyezve, a fedélzeti számítógép pedig ugye a 2000-es évek közepének színvonalát képviselik, szóval modernizálni kell, hogy képes legyen a DAS képét a kellő sebességgel feldolgozni).

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#49) nyunyu válasza Cifu (#3) üzenetére


nyunyu
félisten

Vagy eljön az az idő, amikor a Jack dugót a halántékunkba, vagy a tarkónkba nyomjuk, és egyből az idegpályákat fogjuk stimulálni... ;)

Parkinsonokat mar most is ugy kezelik, hogy agyukba kapnak egy pacemakerhez hasonlo kutyut, aztan lehet a tarkoba epitett toltocsatin keresztul par hetente tolteni.

Legalabbis anyamat vizsgaltak egy hetig a SOTE neurologian, volt par ilyen frissen chipelt beteg az osztalyon, akinek meg nem volt rendesen behangolva a beultetett kutyuje, aztan a tul nagy stimulacio miatt ugy rohangalt fel-ala, mint a mergezett eger.

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#50) schawo válasza Menthirist (#44) üzenetére


schawo
titán

Kényelmetlen, megfajádul a fejed, nehézkes az irányítás, soroljam még?

evDirect villanyautós töltőhálózat

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.