Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#501) gyuribácsi88 válasza lajthabalazs (#492) üzenetére

Csak a te kedvedért, képpel illusztrálva, így talán érthető lesz.

A nyugat a szakadék szélén, de mi egy lépéssel mindig előtte járunk.

(#502) lajthabalazs válasza gyuribácsi88 (#501) üzenetére


lajthabalazs
senior tag

Lehet hogy az a baj, hogy szakmámból eredően nem csak fogyasztóként nézek erre a piacra, de én azt látom a képeken, hogy az új modellel elérték, hogy folyamatosan tudjanak release-elni tartalmat, így hamarabb kerül a játék a felhasználóhoz. Ráadásul annyit veszel meg a játékból, amennyit szeretnél, ha nem tetszett az alap, nem kell kifizetned minden DLC-t is.

Az ábrádon amellett, hogy próbálnak a vásárlónak kedvezni, az látszik, hogy emelkedtek az árak. Ami nem meglepő, hiszen a felhasználók többet várnak, miközben nem lettek lényegesen többen, hogy több részre lehessen osztani a fejlesztési költséget. Több nagy szereplő van a piacon AAA sorozatokkal, ahol évente elvárnak egy új kiadást három platformra (most átmenetileg 5-re). Emelkednek a fejlesztők bérei is, nagy a kockázat, hiszen köztudottan magas a megbukott játékok aránya.

De ha úgy érzed, hogy hatalmas árréssel dolgoznak és őrületes profitot termelnek a játékosokon, akkor vegyél részvényt, vagy indíts egy saját kiadót, és vágj alájuk.

(#503) gduck válasza Ragnar_ (#461) üzenetére


gduck
addikt

"8800 akon jól futott viszonylag,"

Nézőpont kérdése, medium-high beállítást bírta :K

(#504) Polllen válasza lajthabalazs (#502) üzenetére


Polllen
nagyúr

Ezzel csak azt érték el, hogy megjelenés környékén nem veszek játékot. Persze ehhez az is kellett, hogy megjelenéskor egyre több játék játszhatatlan...

Inkább leárazva, dlc-kel az eredeti ár töredékéért később. Tuti üzlet nekem (meg gondolom nekik is).

Ragnar_

A Quake-nél ugyanolyan fontos volt anno a grafika, mint a crysis-nál és a népszerűségükhöz sokat dobott a látvány.

[ Szerkesztve ]

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#505) Dilikutya válasza Polllen (#504) üzenetére


Dilikutya
félisten

A Quake azért más. Az első rész az első igazi 3D-s FPS-ek egyike, a 3. pedig valóban korszakalkotó grafikával rendelkezett. Vagy csak én nőttem fel időközben, de azóta egy játékra sem csodálkoztam rá úgy. A Crysis szép, de csak egy következő lépés a grafika evolúciójában. A Quake 3 viszont olyan játékok után jött, mint a Half-Life, az Unreal és Unreal Tournament, amik szépek voltak, de a Quake 3 hozzájuk képest is hatalmas ugrás volt a fémes felületekkel és a sok baltával faragott forma után az igazi ívekkel, gömbölyű alakzatokkal. Mondjuk volt is gépigénye.

Régen amúgy teljesen más volt alacsony grafikán játszani, mint ma. Némelyik játéknál olyan durva kontraszt volt az alacsony és magas beállítás között, ezzel szemben ma már ez nem annyira van így. Legalább a felbontást fel lehet venni a legtöbb esetben, sokszor még a textúrákat is, az effektek azok, amik megfogják a gépet, míg anno sokszor a felbontást is vissza kellett venni nagyon.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#506) wednesday válasza lajthabalazs (#502) üzenetére


wednesday
őstag

Nem lett lettek lényegesen többen?? :Y

Elég csak megnézni, hogy az utóbbi 15 évben, hogy nőtt a bevétel és az eladott darabszám. Gyakorlatilag exponenciálisan nőtt. A játékpiac folymasoan nő, mert szinte csak belépők vannak, elhagyagolható a játéktól elfordulók aránya.

(#507) ProEvoFan válasza Polllen (#504) üzenetére


ProEvoFan
nagyúr

"Inkább leárazva, dlc-kel az eredeti ár töredékéért később"
Steam big akció powa:D

(#502) lajthabalazs
A leggusztustalanabb az, mikor megjelenés napján vagy első hetében kiadnak a játékhoz egy, esetleg több fizetős DLCt.Erre nincs semmi értelmes magyarázat, hülyére vesznek minket és kész.De amíg lesz erre kereslet, addig ez lesz.Sőt, szerintem a határokat is próbálják feszegetni.

[ Szerkesztve ]

(#508) interstate76 válasza lajthabalazs (#498) üzenetére


interstate76
addikt

"A kiadók azt fejlesztenek, amit el tudnak adni, és csak azt lehet eladni, amit az emberek megvesznek."

Te tényleg hiszel abban, hogy a kereslet határozza meg a kínálatot, nem pedig a kínálat a keresletet? Melyik bolygón élsz? Teljesen érthető módon a profitmaximalizálás az elsődleges cél, és ha ehhez módosítani kell a felhasználói szokásokat és igényeket, akkor megteszik. Nem mindig megy gyorsan, de megy (és ez messze nemcsak a játékiparra igaz).

[ Szerkesztve ]

téglalap, Amerika, hangszóró, hétfő... Nintendo Switch stílusú bt kontrollerek, Teclast tabletek (P26T, M40 Plus, M50) és PS4 játékok (Far Cry 4, Heavy Rain & Beyond Two Souls, Prey, The Evil Within 2)

(#509) wednesday válasza interstate76 (#508) üzenetére


wednesday
őstag

És minél erősebb valaki annál könnyebb...

(#510) Dilikutya válasza lajthabalazs (#502) üzenetére


Dilikutya
félisten

A megbukott játékok érdemeik szerint szoktak megbukni. Az a jövőbeni folyamatos modell, amit az ábra mutat, az semmivel se jobb, hiszen ugyanazt kapod, csak feldarabolva, több pénzért. Most is előbb kerül a játék a vevőhöz, lásd a PC-s Arkham Knight-ot...

Felhasználó lényegesen több van, gondolj bele, mennyi PS és PC játékos volt a 90-es években, mennyi utána. 10+ millió darabokat adnak el sok játékból, a PC-s játékeladások is növekednek, a konzoltulajdonosokból pedig rengeteg van. Itt az új generáció, de még támogatott az előző is, hatalmas, növekvő bázis van, és az utánpótlás biztosított. Nyilván lesz egy pont, amikor az eladásokat már nem lehet növelni, de még nem tartunk ott szerintem.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#511) lajthabalazs válasza interstate76 (#508) üzenetére


lajthabalazs
senior tag

A fogyasztói társadalom azért fogyasztói társadalom, mert túlkínálat van, nem rízsért ölik egymást az emberek, hanem szabadon választanak, hogy vegyenek-e konzolt vagy ne, vegyenek-e játékot most, vagy vegyék meg egy kiárusításon, használtan vagy újonan, esetleg menjenek inkább el egy búvártúrára vagy tanuljanak meg hangszeren játszani.

Senki sem fog meghalni, még csak sérülni sem, ha úgy dönt hogy nem vesz videojátékot, nem tartanak pisztolyt a fejedhez hogy vedd meg. Ahogyan a ko

(#510) Dilikutya

Hidd el, ha azt gondolták volna, hogy bukni fog, nem csinálják meg. A közönség döntött és a játék bukott, de az alkalmazottak nem adják vissza a bérüket, a bukott játék költségét is ki kell termelni, ez is benne van a jó játékok árában.

(#507) ProEvoFan, (#504) Polllen
Pontosan: kivárhatsz, megteheted hogy meg sem veszed, mert a vásárló az úr, a vásárló várhat nem lesz semmi baja, a kiadó viszont csődbemegy ha nem tudja visszahozni a költségeit. Aki ezt nem veszi észre, és sorban áll éjfélkor az első kiadásokért, az ostoba. Aki észreveszi, és mégis sorban áll, az hozott egy számára racionális döntést, neki fontos hogy már az elején bekerüljön a multiba, elmondhassa a barátainak, hogy megvan, vagy csak élvezi az izgalmat a sorban, a showt, az előrendelői ajándékokat (és ez is játékélmény).

(#512) lajthabalazs válasza wednesday (#506) üzenetére


lajthabalazs
senior tag

Van az ábra, amit te ismersz. És aztán van a vállsággal korrigált ábra. Amihez hozzátartozik, hogy 2009 körül jelentek meg a játékra is alkalmas Android telefonok, amik a "játékosok száma" statisztikát az egekbe, az egy játékosra eső bevételt meg a kút fenekére repítették.

(#510) Dilikutya

Belegondolás helyett jobb megnézni a számokat.

Vagy itt van ez is.

[ Szerkesztve ]

(#513) wednesday válasza lajthabalazs (#512) üzenetére


wednesday
őstag

A piac lehet kb stagnál (valószínű a globális telítődést már elérte), de össze nem lehet hasonlítani a 90-es évek forgalmát a mostaniakkal. Arra reagátam, hogy a játékos tábor nem nőtt. Dehogynem. Lehet szűkítetebben is nézni pl konzolok forgalma 10 éves intervallumban.

Az perfő/bevétel meg játék a számokkal. Gyarlatilag visszaesésnek lehet bemutatni azt amiről szó sincs. Nem csökkent a forgalom, nem csökkent a bevétel, egy új "szereplő" lépett be, ami korrigál statisztikai mutatószámokat. Most beleveszed az Androidot, az miben rontja most egy COD eladási darabszámát és ebből származó bevételt?

(#514) lajthabalazs


lajthabalazs
senior tag

Illetőleg ez. Érdemes megnézni a mottót, aztán a 12. oldalt. Felső ábra az összes értékesítés, alsó csak a fizikai lemez.

Nem fenékig tejfel a videojáték fejlesztés. Ha a kiadó diktálna, akkor nem lenne Steam Sale, menne minden teljes áron. De teljes áron nem veszik, ezért van DLC, Steam Sale, Humble Bundle olyan "indie" címekkel, mint az ARMA, a Borderlands vagy a Hitman. Próbálják minden lehetséges helyről összekaparni a bevételt, ti meg azt hiszitek, lehúznak titeket.

(#515) Mister_X válasza lajthabalazs (#512) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Ebben nincsenek benne a digitális eladások.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#516) interstate76 válasza lajthabalazs (#511) üzenetére


interstate76
addikt

Ne haragudj, de olyan témában okoskodsz (rendkívül tankönyvszagúan), amit még egy kicsit sem metszel. A fogyasztói társadalomban maximum azt hiszik az emberek, hogy szabadon választanak az igényeiknek megfelelően, a valóság eközben az, hogy a kínálati oldal erősebben befolyásolja az igényeket, mint valaha. És ez az egésznek csak egy szelete, de már így is nagyon OFF-ban vagyunk, szóval hagyjuk.

(#509) wednesday Így van, de azért nagyon ügyesnek is kell lenni, a kínálati oldalon sem minden fenékig tejfel, sok iparágban igen nehéz dolguk van az eladóknak.

[ Szerkesztve ]

téglalap, Amerika, hangszóró, hétfő... Nintendo Switch stílusú bt kontrollerek, Teclast tabletek (P26T, M40 Plus, M50) és PS4 játékok (Far Cry 4, Heavy Rain & Beyond Two Souls, Prey, The Evil Within 2)

(#517) lajthabalazs válasza wednesday (#513) üzenetére


lajthabalazs
senior tag

Ha a bevételek stagnálnak, az már csak az infláció miatt is visszaesést jelent. Nem beszélve arról, hogy

Az Android úgy jön a képbe, hogy ingyen játéklehetőséget biztosít elfogadható felbontásban, naponta új ingyenes megjelenésekkel. Ezen a piacon nem sok esélye van még egy olyan nagy címnek sem, mint a Call Of Duty. Nem játszottam a mobil játékaikkal, és nem találtam adatot arra, hogyan sikerült monetizálniuk a fejlesztéseket, így csak a nem ingyenes játék bevételei látszanak: nem adtak el belőle 100.000 darabot sem, összesen 800.000 dollár bevétel, ebből Google-nek 80%, a maradék kb 4 fejlesztő egy éves bére (nem tudom mennyi munka volt benne, lehet hogy így is jövedelmező, de nem egy Black Ops III).

Az új játékosok mobilon és Facebookon "jönnek ki", és ott sokkal több a bukott játék, nehéz bevételt szerezni és hatalmas a verseny, egy egyhetes, egyfejlesztős Flappy Bird le tudja nyomni az Activision-t.

(#518) lajthabalazs válasza Mister_X (#515) üzenetére


lajthabalazs
senior tag

Az amerikaiakban benne vannak. És az, hogy a fizikai konzol eladások a generációváltások hatására sem emelkedtek, az nem fest egy pénzben dúskálós jövőképet.

(#519) fornettisuti


fornettisuti
veterán

Gusztustalan dolog a fizetős online multi.💩

iPhone 13 - Apple Watch Series 7 - LG 65” QNED - Ryzen7 5800X - MSI RTX 3070 - 32GB Kingston HyperX Predator - 34" Iiyama - Redragon Surara Pro - A4Tech X7 - Voopoo Argus MT - Voopoo Argus Pod

(#520) lajthabalazs válasza interstate76 (#516) üzenetére


lajthabalazs
senior tag

A fogyasztás már a magyar átlagbér szintjén sem az igények kielégítéséről szól. És minden forint, amit a fölött keresel szabadon felhasználható. A kínálati oldal egyetlen üzenete, hogy fogyassz, ennek tényleg nehéz ellenállni, de azon belül - legalábbis engem - nagyon kevéssé befolyásol: nem mondanám tipikusnak a fogyasztói kosaramat, és jelentős részét olyan dolgok teszik ki, amit nem is reklámoznak. A gondolataim éppen hogy teljesen gyakorlatiasak, hiszen a saját tapasztalatra épülnek.

[ Szerkesztve ]

(#521) interstate76 válasza lajthabalazs (#520) üzenetére


interstate76
addikt

Teljesen mindegy, hogy te mit csinálsz, hogyan vásárolsz - általánosságban beszélgetünk a dolgokról. Amikor egy átlag bevásárlás jóval több, mint fele (!!!) impulzusvásárlás, akkor semmiféle igények alapján történő fogyasztásról nem beszélhetünk. De most belecsaptunk a történet egy másik szeletébe, miközben mindegyikről lehetne egy külön topik.

téglalap, Amerika, hangszóró, hétfő... Nintendo Switch stílusú bt kontrollerek, Teclast tabletek (P26T, M40 Plus, M50) és PS4 játékok (Far Cry 4, Heavy Rain & Beyond Two Souls, Prey, The Evil Within 2)

(#522) wednesday válasza lajthabalazs (#517) üzenetére


wednesday
őstag

Ezt én értem. Arra reagáltam, hogy becsapós a bevétel/játékos fő. Ugye függ attól, hogy mit veszel be a halamzba. Ha hirtelen megmutatod valakinak, azt hiszi valami lavinaszerű zuhanás következett be. Meg nehéz költség elemzés nélkül a mélyére látni, hogyan oszlanak meg egy "ingyenes" játék tényleges költségei,

Egy cég általános számait is ronthatja egy kévésbé sikeres projekt. Hiába volt egy játékok, amit a felelősök tankönybe illően fejlesztettek és dobtak piacra egy másik cégen belüli gyengélkedése ugyanúgy kihathat rá, mert egy tálból cseresznyéznek. Igazóbl emiatt egy játék árát DLC-ivel nem is igazán mindig konktétan azt az egy fejelsztés fizettetik meg, hanem általánosan az egész cég tevékenységét figyelembe véve.

(#518) lajthabalazs: Ez valószínű piactelítődés jele. Nagy probléma véges térben a korlátlan növekedés kényszere

[ Szerkesztve ]

(#523) oriic válasza fornettisuti (#519) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Szervereket valamiből fenn kell tartani.

Live-Die-Respawn

(#524) alevan válasza Ragnar_ (#497) üzenetére


alevan
őstag

Crysis 1 (és Warhead) minimumon 800x600 felbontáson fut kb 30FPS-el, Crysis 2 minimumon 800x600 felbontáson fut 15-20 fps-el a PCmen. Crysis 3-mat X360-on játszottam, mert a PC-m nem tudta futtatni (meg más játékokat sem, ez volt a konzolvásárlás fő okat).

Mind a négyet élveztem. Velem van a baj, mi?

Tegyük hozzá, akkor az igazi a Crysis, amikor moddolva van, hogy a nanosuit képességek ne fogyasszanak energiát. Ha már egy superkatona vagyok, hadd legyek addig láthatatlan, ameddig én akarok lenni :DDD

(#519) fornettisuti Szóval legyen szar, mint a PSN a PS3-on. Én inkább fizetek Xbox Live-ot, de az legalább olyan, amilyet el lehet várni 2015-ben.

3 fajta multi van jelenleg:
-ingyenes: olcsó húsnak híg a leve
-fizetős: jogot formálhatol, hogy legyenek elvárásaid és általában hozzák a minőséget is
-ingyenes, feltételekkel: ez főleg az ingyenes MMO-kra jellemző, ingyenes, de az IAP-k miatt (amit átlag ki kell fizess, hogy értelmes játékkörülményeket kapj, pl. több hely a táskában) így is úgy is előbb utóbb kifizeted.

[ Szerkesztve ]

"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

(#525) Diopapa


Diopapa
addikt

Pc Gaming.. :)

Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"

(#526) davidsone válasza Diopapa (#525) üzenetére


davidsone
addikt

A lényeg benne van ;)

...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...

(#527) Ragnar_ válasza Polllen (#504) üzenetére


Ragnar_
addikt

Ebben van valami igazság, csak ugye akkor a hardverek még nem voltak olyan szinten, hogy felbontáson kívül sokmindent lehetett volna változtatni.

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#528) Ragnar_ válasza Dilikutya (#505) üzenetére


Ragnar_
addikt

Egyetértek a Quake/ Quake3 valóban nagy ugrás volt a játékgrafika tekintetében, én is játszottam annó még Woodoo3-on, mert ugye software render nem volt már Q3-hoz, ugyanúgy a doom3 is forradalmi volt, viszont, habár technikailag a Rage/IDtech5 is az, látványban már nem előzi be a konkurenciát olyan szinten, mint annó. Most az áttőrés nagy valőszínűséggel a VR-ben lesz, én használok stereo 3D-t néhány játéknál és bizony azért érdemes egy-két effektet kikapcsolni, ha nem fut játszató sebességgel.

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#529) shiftac válasza idegen lény (#493) üzenetére


shiftac
aktív tag

GTX 960 Ti-t nehezen fogsz találni, ugyanis nem létezik.

Xiaomi Mi 9 SE (LineageOS 21 - Android 14), Jabra Elite 3

(#530) KraX válasza pr3torian (#53) üzenetére


KraX
őstag

Az ilyen jellegu dolgokat tabletrol es telefonrol is meg lehet manapsag oldani. Aki csupan netre es max filmezesre hasznalja a pc-t (ez vsz eleg jelentos tabor) az zokszo nelkul ki tudja valtani a fenti ket funkciot a fent emlitett tablettel es/vagy okos telefonnal.

For the God Emperor!

(#531) KraX válasza pr3torian (#61) üzenetére


KraX
őstag

Tegyuk hozza gyorsan, hogy "szerinted". Sokan maskepp gondoljak.

For the God Emperor!

(#532) Polllen válasza KraX (#530) üzenetére


Polllen
nagyúr

Ez akkor lesz igaz, ha minden oldalnak vagy lesz saját appja (ne legyen) vagy normálisan megcsinálják a mobil verziót. (ez sem holnap lesz)

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#533) snecy20 válasza Ragnar_ (#528) üzenetére


snecy20
veterán

Quake 3 olyannyira mérföldkő volt, hogy arra épülő engine-nel még rá bő 10 évvel is jöttek ki játékok.

Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.

(#534) davidsone válasza snecy20 (#533) üzenetére


davidsone
addikt

+1 az egyik kedvenc! Nagyot nézet mindenki amikor kijött volt is függőség rendesen :D FATAL1TY elemzés :DDD

...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...

(#535) KraX válasza kexksz (#167) üzenetére


KraX
őstag

++

[ Szerkesztve ]

For the God Emperor!

(#536) Dilikutya válasza Ragnar_ (#528) üzenetére


Dilikutya
félisten

A Quake 3 után se a Doom 3 és RAGE motorja, se maga a játék nem volt akkora mérföldkő. Mondjuk ma már nincs látványban annyi fejlődési lehetőség, 99-ben viszont a Quake 3 annyival szebb volt minden játéknál, mint korábban semmi. Igaz, a megjelenésekor Carmack-on kívül nem nagyon volt másnak olyan gépe, amin maximális grafikán futott valami nagyobb felbontáson. Egy évvel később gépcserekor első dolgom volt a '99 decemberi PC Guru CD-ről feltenni a Q3 demót, és játszani egy jót 800*600-ban, úgy rémlik, 1024*768-ban már szaggatott, és most így a high beállításokban sem vagyok még biztos, az talán csak akkor ment, amikor a 64 Mb SDRAM-ot 192-re bővítettem.
És még ma is szép a játék. A karaktereken nagyon meglátszik már az elmúlt 16 év, de a környezet, talán azért, mert nem is akart valóságos lenni, ma is szép. Kicsit felújításra szorul már, 1920*1080 felbontást már csak konfig fájlban lehet állítani, széles felbontást nem nagyon támogat, gondolom, konfigból az 1920*1200-at vágja meg.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#537) Dilikutya válasza KraX (#530) üzenetére


Dilikutya
félisten

Otthon volt idő, amikor elavultsága miatt jóformán csak netre, filmre tudtam használni a gépet, eszembe se jutott volna egyik funkcióját sem tabletre, okostelefonra cserélni, pedig akkor még 4:3-as LCD monitorom volt 17 colos méretben. A 24 colos monitor mellett pedig végképp nem néznék tableten filmet, az perverz és beteges lenne. Tudom, milyen élmény. Semmilyen. Nyilván most, hogy az a gép az utóbbi évek kihagyott játékaira is alkalmas, meg munkára is, nem vagyok releváns felhasználó a témában.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#538) snecy20 válasza Dilikutya (#536) üzenetére


snecy20
veterán

Főleg az addig játékokban megszokott elmosódott textúrák után vágott oda nagyon a hi-res és a bump mapping. Meg a boltívek is végre kereknek kinéző felületek voltak.

Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.

(#539) Dilikutya válasza snecy20 (#538) üzenetére


Dilikutya
félisten

Ennek okán odavágott a gépigénynek is. :) Kíváncsi lennék, a minimumként megadott gépen (Pentium 233MHz, 64 Mb RAM, talán 8 Mb-os 3D videókártya) hogy futhatott.
Arra még valóban rácsodálkoztam, amikor igaz kerek formák voltak, meg az érdes felület valóban érdes, nem csak textúrapiszok. A '99 decemberi PC Guruban volt a demó mellé egy hosszabb cikk is, hogy mennyivel nagyobb textúrákkal dolgoztak a karaktereknél és a pályaelemeknél is, mint az akkoriban megszokott volt. Este elő is keresem, nem sok Gurut vettem, mind megvan nosztalgiázni. :)

[ Szerkesztve ]

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#540) Shing válasza Dilikutya (#536) üzenetére


Shing
őstag

Azért a Doom3 is nagyot szólt 2004-ben a Far Cry és Half Life 2 mellett. Talán pont azért nem érzed akkorának, mert több nagyon szép játék is kijött akkor. Crysis-t se nevezném egy egyszerű lépcsőfoknak, azért nézzük meg hogy mennyi különbség volt a Far Cry és a Crysis növényzete, effektjei között 3 év alatt. Ma ha visszanézünk akár egy 6-7 éves játékra, nem látunk akkora különbséget. Mondjuk az alap Crysis azért elöregedett, de hihetetlen, hogy miket kitudnak belőle hozni. 8 éves motor, DX10-el, két magos kihasználással. [link]
És akkor még nem látszik, hogy a növényzet hogyan reagál akár az érintésedre, stb. Ez még mindig nem alap a mai játékokban. :)

(#541) interstate76 válasza Dilikutya (#539) üzenetére


interstate76
addikt

Nekem is megvannak a régi játékmagazinjaim! :K Az első a kedvenc: '98 végén megjelent egy PC ZED magazin év végi összefoglaló, benne voltak az egész év legjobb játékai '98-ból, azaz a 3D forradalom évéből - rongyosra olvasgattam! Emlékszem, a Black Dahlia és a Broken Sword 2 végigjátszásainak olvasása közben lettem kalandjáték-fan, mégpedig úgy, hogy addig egy percet sem játszottam ilyesfajta játékkal. De az akkor komolyabb grafikájúnak számító autós játékok és fps-ek közül is jópár esetében alig vártam, hogy kipróbálhassam.

[ Szerkesztve ]

téglalap, Amerika, hangszóró, hétfő... Nintendo Switch stílusú bt kontrollerek, Teclast tabletek (P26T, M40 Plus, M50) és PS4 játékok (Far Cry 4, Heavy Rain & Beyond Two Souls, Prey, The Evil Within 2)

(#542) snecy20 válasza Dilikutya (#539) üzenetére


snecy20
veterán

2000-ben próbáltam valamelyik osztálytársnál, Pentium200-on, 32MB RAM, 8MB Voodoo2-vel, ami lényegében minimum alatti gép volt, 800x600 low-mediumon tűrhetően ment, ami azért látványban jó messze volt az 1024x768 high-tól.

Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.

(#543) Dilikutya válasza Shing (#540) üzenetére


Dilikutya
félisten

Senki sem mondta, hogy nem szólt nagyot, de korántsem volt egyik se olyan forradalmi, mint a Quake 3. A Doom 3-nál ráadásul sötét volt, a textúrák pedig nem hozták a kor színvonalát, a másik kettőben sokkal szebbek voltak. A Source ráadásul ha nem is teljesen, de enyhén rombolható, interaktív környezetet kínált, és a látványhoz képest a gépigénye sem volt nagy, de a Far Cry is sokkal szebben ment azon a gépen, amin a Doom 3 sokkal több kompromisszummal is megakadt. A Far Cry a 64 bit támogatásában volt az úttörők között, kár, hogy ezt a frissítést a jelenleg digitálisan terjesztett verziók nem tartalmazzák. Lehet, hogy egy ezresért venni kéne egy dobozost, alapból a Steam-es és a GOG-os is a legfrissebb patch-el van, de az x64 update nélkül, a Tages verziót nem tudom, gondolom az is.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#544) KraX válasza Polllen (#532) üzenetére


KraX
őstag

Igaz en csak n=1 vagyok, de amilyen oldalakat en latogatok / hasznalok, azokkal nem volt eddig problemam sem tableten sem okostelefonon. (hozzateszem, van PC-m is otthon).

For the God Emperor!

(#545) KraX válasza Dilikutya (#537) üzenetére


KraX
őstag

En PS4-rol nezek filmet egy synology nas-rol streamelve azokat. Termeszetesen meg lehet oldani ugyanugy pc-rol is, tehat ebben semmi extra nincs, sot ott sokkal nagyobb a szabadsag foka a usernek pl szoftverek teren. PS-en van egy fapad beepitett media player es viszlat, de nekem tokeletesen megfelel.

For the God Emperor!

(#546) Ragnar_ válasza alevan (#524) üzenetére


Ragnar_
addikt

Nincs baj veled, de én 800x600-ban lowon crysist el se indítanám..

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#547) Ragnar_ válasza Dilikutya (#536) üzenetére


Ragnar_
addikt

De. Ha jól tudom Doom3-ban debütált a Lowpoly modelen Highpoly mormalmap, amitől messziről HP-nek néz ki a karaktermodell, amit aztán széleskörűen, sőt napjainkban is alkalmaznak illetve Rageben a megatextúra. Q3 meg ugye ma már böngészőben fut..

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#548) Ragnar_ válasza Dilikutya (#543) üzenetére


Ragnar_
addikt

De arzét a doom3 karaktermodellek jobbak voltak szerintem a kor átlagszínvonalánál. Indokolatlanul alulértékelt játék a doom3. Néha még mostanság is kedvem szottyan végigjátszani.

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#549) lajthabalazs válasza KraX (#544) üzenetére


lajthabalazs
senior tag

Nexus 5 ösön én is inkább az asztali verziókat nézem, de egy onMouseOver-es dropdown símán kifog az egyszer mohilhasználón.

(#550) snecy20 válasza Ragnar_ (#548) üzenetére


snecy20
veterán

Nemrég én is elővettem az alapverziót (kb. 9 év után) és eléggé elképedtem azon, hogy még manapság is jönnek ki olyan játékok, amik csak alulról nyaldossák a Doom III grafikai szinvonalát.

Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.