Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) hyperman25


hyperman25
tag

Engem a bajusszal megvettek kilóra. :D

(#2) #06658560


#06658560
törölt tag

A karlengetés helyett kormányvégi index személyében jobb ötlet.

(#3) Cathfaern válasza #06658560 (#2) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Sok értelme szerintem sincs ennek, bármennyire is támogatnám hogy magyar biciklis ötlet :( Ami előrelépés lenne az egy olyan megoldás, amivel nem kell elengedni a kormányt az irányjelzéshez.

(#4) edward2 válasza #06658560 (#2) üzenetére


edward2
addikt

Igen, de a kresz a karlengetést írja elő.

(#5) Cathfaern válasza edward2 (#4) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

A Kresz csak ennyit ír elő:
"(3) Az irányjelzést irányjelző készülékkel, ilyen készülékkel fel nem szerelt jármű esetében pedig karral vagy jelzőtárcsával kell adni, oly módon, hogy az elölről, hátulról és a megfelelő oldalról jól látható legyen."
Kerékpárra nem vonatkozik külön szabály.

(#6) .mf válasza #06658560 (#2) üzenetére


.mf
veterán

Szerintem is praktikusabb lenne a kormányvégi és esetleg pluszban ülés alatti, motorhoz hasonlóan kézzel kapcsolható index, amilyen elborult árakon mennek manapság a bringák, igazán tehetnének bele gyárilag pár ledet világításhoz.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#7) gyenesmartin


gyenesmartin
őstag

Érdekes ötlet. De nem versenyezhet az én lopásgátlómmal amit feltettem a biciklimre. Még régebben vettem egy sima 200ft-os ajtóriasztót. Kikötöttem belőle a reed relét majd egy mikrokapcsolót tettem rá, amit az ülés alá tettem. Ha ráült valaki elkezdett riasztani.
Vagy másik módszeremmel elektromos gázgyújtót átalakítva megrázta a tolvaj seggét ha ráült :DDD (Néhány női ismerősömnek kifejezetten tetszett ez a megoldás.)

[ Szerkesztve ]

(#8) khron78


khron78
őstag

Jó ötlet, csak a probléma sztem ott van, hogy merőlegesen kell állnia a karnak a testhez képest, mert úgy jelez, ez meg nem túl praktikus. Pont az lenne a lényege, hogy ne kelljen kinyújtani a kart annyira. Jobb ötlet egy wireless billenős kapcsoló a kormányra + két ledet hátulra (a hátsó tengely végeire) és kész az index.

A videó viszont nagyon klassz!

[ Szerkesztve ]

(#9) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

ezzel az a baj, hogy azon biciklisek száma, akik szabályos karlengetéssel jeleztek és mégis elcsapták őket, szerintem alacsony. azokat csapják el, akik nem jeleznek sehogy se, esetleg a véralkoholszintjük is jelzésértékű.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#10) dajkopali válasza gyenesmartin (#7) üzenetére


dajkopali
addikt

:)
Utánam, srácok! (1975): a szerelés korábban van, de az alkalmazás 28.00-tól :)

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#11) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Az ötlet nagyon jó, a kinézetben sokkal jobb lenne egy teljesen egyszerű és vékony "karperec" design, minél vékonyabb és könnyebb, gondolva arra, hogy van akinek óra is van a kezén (Jawbone Up szerű egyszerű design) ...a promo nekem viszont nem tetszik. Ezt valami sokkal coolabb, lendületesebb, fiatalosabb formában kellett volna előadni, nem ilyen retró módon és szobabiciklivel.

A designra visszatérve, mivel a kresz nem ír elő biciklinél indexelést, aminek kötött paraméterei vannak (szín és a villogás üteme), el lehetett volna rugaszkodni kicsit attól, vagyis más LED szín is szóba jöhetett volna és kicsit dinamikusabb gyorsabb villogással. (esetleg kisebb fényerejű, de több LED-el megvalósítva) (esetleg futófényes animációval?)

A fényerőt a szürkületi-éjjeli állapotokhoz érdemes méretezni, vagyis felesleges küszködni nappal is látható megoldással. Nappal az eszköz színe segíthetne be a láthatósági mellények mintájára, tehát citrom és narancssárga, neonzöld, vagy bármi ami feltűnő és fényvisszaverő jellegű.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#12) apoloes


apoloes
újonc

49 euros végső ár? Halott!

(#13) #56573440 válasza bambano (#9) üzenetére


#56573440
törölt tag

lengetni kéne, csak sok helyen nem lehet, fél kézzel tekerve benyelni egy kátyút vagy korrigálni bármilyen szituációban elég határeset, főleg hogy közben nézem hogy mögöttem hogy jönnek, ki mit csinál, hol férhetnék át. balra kanyarnál jobb útszélről sokszor inkább keresek egy keresztutcát és elmegyek jobbra, fordulok és úgy megyek át, mert még ha kihajtom a gépet akkor is túl nagy a sebességkülönbség az autóhoz képest, ha kimegyek elé agyhalált kap, a szembejövő eleve észre se vesz, aztán állhatok a kereszteződésben és indulhatok el amennyire lehet.

tényleg normális index kéne a kerékpárokra is, annak több értelmét látnám

(#14) merkucyo


merkucyo
aktív tag

Feleslegesnek tartom , szerintem nincs az a helyzet ahol két sima fényvisszaverő karperecnél ez használhatóbb lenne .
Ahogy előttem írták is , egy kerékpárba integrált eszköz lényegesen érdekesebb lenne, de ez így .. meh

Vágjátok ki az erdő leghatalmasabb fáját ezzel a kis heringgel !!

(#15) bambano válasza #56573440 (#13) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

jaja, szerintem is indexet kellene rakni a rendszám két oldalára...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#16) DigitXT válasza bambano (#15) üzenetére


DigitXT
félisten

:K

(#17) AAAgold


AAAgold
senior tag

a hátsó villogó led két oldalára két félkörben sárga fény, meg a kormányok szélére is

"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."

(#18) edward2 válasza Cathfaern (#5) üzenetére


edward2
addikt

Oké de hogy az irányjelző megfelelően látszódjon minden irányból vagy nagyon jól kell felszerelni vagy egyből többet kell a biciklire rakni ami felesleges plusz pénz.

Amúgy a fényvisszaverős karperec ennél sokkal gazdaságosabb megoldás ahogy később írták.

(#19) #56573440 válasza bambano (#15) üzenetére


#56573440
törölt tag

jah vagy tarkónlőni mindenkit aki nem négy keréken megy. úgyse oldható meg másképp igazad van.

(#20) IG-88


IG-88
tag

Need!

(#21) lencseszosz válasza #56573440 (#19) üzenetére


lencseszosz
csendes tag

Szerintem jó ötlet.

Mai világban, ahol jobbik esetben csak a gyors rögzítővel felrakott cuccokat lopják le a bicikliről és nem az egészet viszik, talán ez a megoldás érintheti a biciklisek nagyobb részét.
A kinyújtja jobbra/balra a kezét a biciklis biztos minden irányból lehet látni a karján villogó csíkot, míg egy kormányvégre szerelt villogót nem tudom hátulról mennyire vennének észre.

A nem jó, mert olyan kéne amivel nem kell kinyújtani a karunkat mert sok a kátyú, bénák vagyunk stb. hozzászólásokra meg csak annyit reagálnék, hogy aki nem tud 10m-t egyenesen biciklizni fél kézzel az vagy szálljon le és tolja, vagy hagyja az egész biciklizést a fenébe.

...

(#22) troller válasza #56573440 (#19) üzenetére


troller
senior tag

Az biztos, hogy a bringások egy jó részét tarkónlövésként érintené, ha rendszám alapján számonkérhető lenne rajtuk a KRESZ betartása. ;]

Asus P8H67M-LE; i5 3330; 2x4GB DDR3; Gigabyte GTX 1060 3GB WINDFORCE OC

(#23) edari válasza troller (#22) üzenetére


edari
őstag

Esetek 95%-ban meg is érdemelnék. Kedvencem az volt, amikor a körút kellős közepén ment a hülye...

(#24) #56573440 válasza lencseszosz (#21) üzenetére


#56573440
törölt tag

"A nem jó, mert olyan kéne amivel nem kell kinyújtani a karunkat mert sok a kátyú, bénák vagyunk stb. hozzászólásokra meg csak annyit reagálnék, hogy aki nem tud 10m-t egyenesen biciklizni fél kézzel az vagy szálljon le és tolja, vagy hagyja az egész biciklizést a fenébe."

akár kéz nélkül is eltekerek kilométereket ha arról van szó. tudom hogy te pro vagy és biztos láttalak már a touron sárga pólóban vagy te voltál a gyerek aki állva hagyott lefele a hegyen, de én nem vagyok ennyire profi, képes vagyok belátni, hogy nem feltétlenül tudok biztonságosan menteni egy olyan helyzetet fél kézzel, amikor balra lengetek, közben kinézek hátra mert az hogy jelzek meg az hogy elengednek az három különböző dimenzió, aztán előttem meg kicsapják az ajtót valaki keresztbe kezd kacsázni, kitolja az orrát a kocsinak, épp megelőzött és satufékkel próbál jobbra kanyarodni, lelép a gyalogos, betolják a babakocsit, nem láttam meg egy lyukat stb.

tudom sok millió km-el a lábadban egy gödör meg se kottyan, nekem aki csak 100 kiló és csak pár éve teker napi szinten nem biztos hogy nem tekeri ki a kormányt a kezéből egy kocsiból észre se vehető kátyú, és szinte zakóztam már a nagy lengetésben amikor a nedves villamossínen elindult a gép segge. jogos mondjuk, én se engedném ki magam a forgalomba. gyorsan be is zúzom a bicóm, meg se érdemlem. faluban lehet lengetni. bicikliúton lehet lengetni. forgalomban kocsik között nem mindig, és elég para helyzetek lehetnek belőle.

szerintem. aztán persze biztos noob vagyok, és user error. majd megtanulok rendesen tekerni is ígérem :R

[ Szerkesztve ]

(#25) #56573440 válasza troller (#22) üzenetére


#56573440
törölt tag

baaaakkker. mekkora igazad van. hiszen a kocsikon van, a nagymotorokon vagy, aztán a sok robogós meg kerós paraszt garázdálkodik az úton, amin rendszám van az kizárt, mert soha, hiszen egyből elkapják a grabancát és büntetik.

hagyjuk szerintem

(#26) bambano válasza troller (#22) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

[link] néha ugyanezt gondolom a bringásokról, mint erről :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#27) lencseszosz válasza #56573440 (#24) üzenetére


lencseszosz
csendes tag

Teljes mértékben pro vagyok a Touron is évente elindulok, és ott is mindig hátranézek, és kitett kézzel előzök...
Viccet félretéve.

Ha kellőképpen megúszik a vizes sínen, olajfolton (akár homokon) a hátsókerék, foghatod két kézzel is a kormányt, akkor is el tudsz esni. Ugyanez van ha féktávon belül kitolják elém a babakocsit/kigurul elém valaki/elém lép valaki a zebráról esetekre.

A kitartott kézzel való irányjelzést azért találták ki, hogy a többi forgalomba résztvevőben tudatosítsd, hogy merre szándékozol menni. Nem többre, és nem kevesebbre.

Véleményem szerint tehát ha olyan szituációba kerül az ember, hogy egyszerre 2 vagy annál több irányból fenyegeti veszély, és nem bízik a saját képességeiben akkor lassítani kell, esetleg leszállni a bicikliről, és áttolni a zebrán. Ez nem gáz! Ha para van, én is megállok biciklivel. Inkább mint hajtson át rajtam valaki, vagy én üssek el egy ovodást.

Kocsival 50-el sem kell kanyarogni Bp-en a szűk egyirányú kis utcákban, ha tudod, hogy nem vagy képes megállni ha valaki eléd lép/kitolja a babakocsit/rádnyitja az ajtót/eléd tolat.

...

(#28) .mf válasza bambano (#9) üzenetére


.mf
veterán

Kell ezt csinálni? Bringázok, motorozok, nagyritkán autót is vezetek. Sok a hiányos kresz-tudású és önmagát nem észrevevő bringás, de autósok között is bőven van gyökér és vak. Többször volt már, hogy út melletti kijelölt bringaúton haladva a mellettem jövő autós rajtam keresztül akart volna jobbra lekanyarodni, ragyogó déli napsütésben. Eddig még a szerencsén és a több éves butapesti közlekedésben felszedett defenzív vezetésnek köszönhető, hogy megúsztam, épp be tudott fékezni és épp ki tudtam kerülni. Biztos akkor is én, a bringás voltam a hibás.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#29) #56573440 válasza lencseszosz (#27) üzenetére


#56573440
törölt tag

"Ha kellőképpen megúszik a vizes sínen, olajfolton (akár homokon) a hátsókerék, foghatod két kézzel is a kormányt, akkor is el tudsz esni."

és miközben a pincéből felcipelem kaphatok szívrohamot is. továbbra se érted. balra fordulok, a bicikli hátsó kereke elkezd kimászni jobbra (mert ugye arra tud a szerencsétlen) mit kéne csinálni. bal kézzel korrigálni fölfele kicsit és visszabillenteni a kormányt jobbra egy hajszállal. ezt két kézzel egy közepesen rutinos bicós röhögve menti. ha a bal kezed a levegőben van, akkor jobbal kvanagy mák kell hogy behozd, mert amire visszafogsz ballal, addigra már fekszel. az állításom továbbra is áll. nagyobb az esélye az említett szituációban hogy esek ha lengetek mint ha nem, és kb az elejétől ezt magyarázom. nem azt hogy veszélytelenül közlekedhetsz ha fogod a kormányt, csak pont a kényes szituációkban átsorolás, kanyarodás jöhet be olyan gebasz ami egyébként is nehezen menthető két kézzel, erre fél kézzel bohóckodunk.

"Ugyanez van ha féktávon belül kitolják elém a babakocsit/kigurul elém valaki/elém lép valaki a zebráról esetekre."'

sokat akkor nem tekertél. féktávon belül szépen kikerülöd. jobb esetben nem a paraszt zenehallgatós fajta vagy, és folyamatosan nyomon követed mint kocsiban hogy mi történik körülötted, tehát hozzávetőlegesen sejted hogy mi követ. ha a gyalogos lelép, babakocsi, etc, akkor a kocsi is lassítani fog. ha féktávon belül vagyok akkor kikerülöm, mert elütni nem tudom. fél kézzel persze fékezni se nagyon tudsz, egy fék nehezen állít meg értelmes távon, vagy elblokkolod a hátsó kereket vagy fejreállsz az elsővel... egyik jobb mint a másik... ha két kézzel fogod talán menthető. ha fél kézzel esélyed nincs...

"Véleményem szerint tehát ha olyan szituációba kerül az ember, hogy egyszerre 2 vagy annál több irányból fenyegeti veszély, és nem bízik a saját képességeiben akkor lassítani kell, esetleg leszállni a bicikliről, és áttolni a zebrán. "

szoktam zebrázni, csak nem a saját hanem a környezetemben közlekedők képességében nem bízok... egyébként meg kocsival ha mész hány irányból vagy fenyegetve? seggedbe belemásznak, közben az előtted álló befékez, közben egy kamion besorolna eléd és egy motoros balról előz. erre kiszállsz a kocsiból és felülsz a metróra. értem.

"Ha para van, én is megállok biciklivel"

a parák jelentős része nem látható előre. nem jön mögöttem úgy a kocsi hogy hangosbeszélőn mondja "megelőzlek de jobbra fordulok utána szóval vigyázat" nem szól hogy 15 másodpercig mérlegeli a sebességemet majd alsóbbrendű útról elém kanyarodik gyökkettővel mégis. nem szól hogy kicsapja az ajtót előttem. megállnék én hidd már el. csak vannak szituációk amikor nem lehet. vagy azért van olyan sok baleset kocsival meg miegymással mert nem akarnak megállni?

"Kocsival 50-el sem kell kanyarogni Bp-en a szűk egyirányú kis utcákban, ha tudod, hogy nem vagy képes megállni ha valaki eléd lép/kitolja a babakocsit/rádnyitja az ajtót/eléd tolat."

ezek 20-al is megtörténhetnek és lehet hogy le se tudod reagálni olyan közel lép le. ez bármikor benne van a pakliban. nem volt egy centi egy idióta gyalogos vs én kocsiban nincs egy éve. cipőfűzőt kötött az isten barma két kocsi között én parkolót kerestem, az meg elindult. a feje súrolta a tükröm. egy kicsit hamarabb lép ki elcsapom mint a taknyot, annyi idő nem volt hogy a fékre tegyem a lábam.

hagyjuk már ezt a habi dumát hogy ha nem vagy képes közlekedni akkor ne közlekedj. vagy valahol svájcban élsz, vagy nincs a lélekszám 20 fölött, jelentem pesten még a metróban is történik olyan amit esélyed nincs lereagálni, nemhogy az úton. mindegy mivel vagy. kocsival, kamionnal, helikopterrel, bicóval. MINDIG jöhet valami amire se számítani nem tudsz se időben cselekedni. és ezért nem értelmi selejt vagyok, hanem mert shit happens, és a legjobb sofőrnek is lehet egy pillanatnyi kihagyása, és onnantól bármi megtörténehet.

motoron, biciklin ha lehet nem engedem el a kormányt mert többször jött jól a stabil fogás mint az integetés amit le se sz@rnak. inkább keresek egy helyet hogy megforduljak, és keresztutcából egyenesen mehessek.

jah és lehet mondani hogy az ajtózás meg a többi gond kiküszöbölhető lassabb hajtással. akkor meg babano hív csigának, aki meg mögötte jön mind rajtam centizi magát hogy megmutassa hogy takarodjak le az útról 15-el a gyalogosok között toljam. akik meg kiakadnak hogy ilyen gyorsan megyek takarodjak le a járdáról.

[ Szerkesztve ]

(#30) Döglött Róka


Döglött Róka
veterán

Nagyon jo otlet, sokkal jobb mint a kormanyvegi index, ami serulekeny es lopasgyanus.
A video meg nagyon patent, tetszik a profizmus.

Aki meg azert nem teszi ki a kezet iranyvaltas elott, mert veszelyes, az tanuljon meg bringazni:)

blackrulz: Kanyarodas elott jelzunk, nem kanyarodas kozben. Autoban ulve is elobb jelzel utana kanyarodsz. Nemi logikaval kikovetkeztetho, hogy kanyarodas kozben valoszinu eszlelik a kanyarodas tenyet:)

[ Szerkesztve ]

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#31) bambano válasza .mf (#28) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

pont a 9-es hsz-ben nem írtam semmit, ami miatt egy bringás jogosan kiakadhatna. ha másik hsz-re válaszoltad volna ezt, még el is fogadnám...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#32) lencseszosz válasza #56573440 (#29) üzenetére


lencseszosz
csendes tag

Hagyjuk is, ez meddő vita.

...

(#33) khron78


khron78
őstag

A gyökér az gyökér, ha autót vezet, ha bringázik.
Én kerékpárral járok és mindkét állattal van/volt dolgom.
Annyi a különbség, hogy az autó nagyobbat üthet.

(#34) #56573440 válasza lencseszosz (#32) üzenetére


#56573440
törölt tag

szerintem is. ha képtelen vagy megvédeni az álláspontodat, miszerint minden esetben a legjobb döntés a kézjelzések használata, akkor nincs miről beszélni. én semmi mást nem állítok mint azt, hogy ez ebben a formában nem igaz. 12 év kerékpározás budapesten, ebből 7 év masszív downhill félamatőrködés mellett se érzem hogy igazad lenne.

(#35) Gusztáv


Gusztáv
addikt

Szerintem jó a videó, stílusos, vicces. A termék sem rossz, bár kb a felébe kéne kerülnie. Komolyabb mennyiség legyártásakor talán olcsóbb lesz, és a dizájnon is lehet fejleszteni.

Laci

(#36) nfsu17


nfsu17
veterán

a cikk címe semmit nem mond, rögtön belenéztem a videóba és abból sem tudtam meg semmit. :D
mindegy is.
1000 Ft-nál úgysem fizetnék többet ilyenért, max HA szükségem lenne rá.
most már persze tudom mi ez

(#37) lencseszosz válasza #56573440 (#34) üzenetére


lencseszosz
csendes tag

Egyrészt nem állítottam, hogy MINDEN esetben a legjobb döntés a kézjelzések használata.
Azt állítottam, hogy biciklizésként nem kell menni mint a hülye, ha nem tudod betartani a kresz szabályait (itt leginkább a karlengetéses irányjelzésre gondolok), és én inkább az efféle irányjelzést pártolom, mint hogy indexet szereljünk a biciklikre.
Másrészt hidegen, hogy hogy mennyit tekertél, közúton, az meg végképp, hogy mennyit hegyről le a fák között (gondolom itt is fontos a kresz).

[ Szerkesztve ]

...

(#38) #56573440 válasza lencseszosz (#37) üzenetére


#56573440
törölt tag

"Azt állítottam, hogy biciklizésként nem kell menni mint a hülye, ha nem tudod betartani a kresz szabályait"

1: megyek egy laza lassú tempót. kiteszem a kezem, jó ha gurulok 20-al. autók 60-al jobb esetben. beenged? pedig "indexelek". jah nekem be kell tartani neki nem. azon túl meg mint írtam letúrnak az útról a retekbe ha így poroszkálsz a legtöbb helyen.

2: gyorsan megyek, ha jobb fej talán beenged mert nem kell állóra fékezze magát, nem tol le az útról annyi bálna.

egyébként meg ülj fel egy biciklire gurulj öttel és próbálj meg az integető kezed fele kanyarodni szűkebb íven, majd fékezz kicsit. meg fogsz lepődni.

csak a kedvedért hazafele integettem. a belvárosban szinte benyaltam megint egy kátyút a kis utcákban, mert előbb "indexelsz", aztán hátranézel hogy méltóztat e kiengedni és nem előz e meg, majd ha igen akkor elkezdesz kihúzódni, fékezni, szembejövőket figyelni, jobbról ne e esik közben a nyakadra valaki, bal oldalon a gyalogos mit csinál. aztán pont a nyomorult kátyú nem alámugrik? a történethez hozzátartozik hogy 4 autó előzött meg amíg próbáltam kihúzódni hogy balra forduljak és hát a mögötte jövő nem látja mit csinálok úgyhogy a kéz végig kint kellett legyen. tiszta móka volt meg kacagás. közben szinte megálltam, és lendületet szerezni a kereszteződésben a másik vicces dolog még ha visszaváltok akkor is.

hogy mennyit tekertem azt azért írtam mert folyamatosan arra hivatkozol hogy a képességeimnek megfelelően kéne tekerni. hegyről lefele megtanulod rendesen hol a súlypont hogy terhelsz hogy fordulsz hogy fékezel, jobban mint a városban. több a kontroll a gép fölött. és az igencsak releváns, mert a fordulóív, a féktáv és még nagyon sok dolog múlik rajta.

egyébként ez olyan baromság mint ahogy mindenki pampog meg ugat amikor letolom elé izomból a biciklit zebrán, mert 20-an elmentek anélkül hogy csak rámnéztek volna. játsza az eszét, lent állok az úton de meg nem állna. ha meg izomból elindulok akkor kapkod meg magyaráz hogy nekimennek hátulról.

maradjunk annyiban hogy úgy közlekedek ahogy engedik. ha beengednének, nem dudálnának le 20-nál, akkor mennék én annyival is, integetnék egész nap. ha lenne bicóút ott. amennyire lehet betartom a kreszt sőt, pl ott se hajtok be egyirányúba ahol lehetne mert nettó parasztság, veszélyes és baromság. az autós akkor se számít rám abból az irányból ha módosították a szabályokat. a városban elvétve látok turistákon kívül integető kerékpárost, és nem véletlenül. az egyik fele el se meri engedni a kormányt, a másik fele meg nem olyan hülye hogy elengedje. a maradék meg donorjelölt külföldi tb-vel. hogy a kresz kimondja attól még hülyeség. lehet mondani hogy attól még hogy hülyeség be kell tartani, akkor tartsuk be az oldaltávolságot tőlem, a sebességhatárt, ha kiteszem a kezem engedjen be, lelépek a zebráról álljon meg. pont. aztán dobálhatja a követ bárki aki 30-as táblánál 30-al ment életében mindig pl.

tényleg hagyjuk. vagy a srácok közül vagy és respekt de nem látom értelmét, vagy azon kevés ember közé tartozol aki nem kényszerből vagy szerelemből teker hanem hobbiból, hétvégén, nyugisan valahol nyugis helyen.

(#39) pető bá' válasza #56573440 (#38) üzenetére


pető bá'
őstag

vidéken sem nagyon integetnek az emberek, én szoktam, ha van forgalom.. viszont ez a karkötő szerintem nem egy nagy ötlet..
én értem, amit mondasz, leginkább a kátyús részt, mert a falu szintet súrolja a kisvárosunk, de van egy-két kereszteződés, ahol kell integetni, hogy mit akarok, de az az útszakasz (és főleg nyilván a padka mentén) kifejezetten sz.r.. nem azt mondom, még csak nem is kátyús, simán úton tartom, de "összegyűrődött az aszfalt", nem egy életbiztosítás.. és egy jobbra fordulásnál nyilván jobb kéz kitartva, fékezni meg nyilván nem tudok ha valami van, esetleg elsővel, ami meg megint nem egy életbiztosítás.. viszont ezeken a helyzeteken nem segít a karkötő sem, nyilván. (persze itt néhány kereszteződés, meg lehet tanulni, hogy melyik íven kell menni, aztán no problem, nem akarok párhuzamot vonni).

ennek a karperecnek annyi értelmét látom, hogy aki megveszi, az fog integetni, mert a csuklóján van. ennyi. de a kerékpáros közlekedésnek nem ez a legnagyobb baja, hanem a közlekedés résztvevői közötti (itthon még mindig) szörnyű viszony. Mert ha kocsiban ülök, akkor köcsögbiciklis, köcsögmotros, köcsöggyalogos - mindegyik, mert ha siet, miért siet, ha 50 helyett csak 48-cal megy, akkor forgalmi akadály. És tényleg vannak akiket ki lehetne szedni a forgalomból (minden kategóriában, gyalogost is!), de nem vagyunk toleránsak, nem figyelünk egymásra - egy kicsit sem.. (tisztelet a kivételnek) és ez a legnagyobb gond - szerintem. nem a villogó karkötő, vagy a biciklis index.

"... and I hope you have a great day!"

(#40) Toth_Jani


Toth_Jani
őstag

Én az ország legnagyobb kerékpáros városában lakom (vagyis nincs tömegközlekedés), de ennyiért itt nem fogják megvenni mert az ország legnagyobb közmunkás városa is mi vagyunk (1200 fő).
A másik ha most elmegyek valahová akkor óra, mobil, kulcs, még plusz 2 karkötő és még az esküvőmet is lekésem mire felszerszámozom magam.
A harmadik pedig az, ma már vannak kormányra erősíthető villogók, 10 biciklisből 6 otthon felejti azután meg sötétben villog hol a rendőr, mit ér ez a karkötő a fiókban??

(#41) BlackSoft


BlackSoft
addikt

Ez halott, ahogy van :DDD

---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------

(#42) Cathfaern


Cathfaern
nagyúr

Többször is felmerült már a topicban, hogy első fékkel fékezni nem életbiztosítás... igazából meg kéne tanulni használni a fékeket. Ugyanis a fékerő 80%-át az első fék adja, szóval ha valaki kizárólag hátsó fékkel fékezik, annak drasztikusan hosszabb lesz a fékújta. Igazság szerint bicikli úgy lehetne legrövidebb úton megállni (sima terepen, azaz aszfalton, ahol nem pattog el az első kerék), hogy csak az első féket használod. És nem, nem fejre esést értek megállás alatt. Szóval pont az a balesetveszélyes, hogy mivel bal oldalon van az első fék, ezért pont mikor balra kanyarodsz, ami sokkal veszélyesebb, nem tudod használni az erősebb féket.

(#43) BlackSoft válasza Cathfaern (#42) üzenetére


BlackSoft
addikt

Én csak elsővel fékezem utcán, és 40-50km/h sebességnél is, ha jól használjuk, akkor pár méteren meg lehet állni, és nem esünk fejre...

---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------

(#44) Pikkolo^^ válasza Cathfaern (#42) üzenetére


Pikkolo^^
addikt

Miért adja az első a 80%-át?

Jó ötlet, csak ehhez a bicikliseknek is fel kellene nőniük, Magyarországon biztosan. Amíg simán étmennek a piroson, mert "nem jön autó" addig ez itthon nem lesz sikeres termék.

(#45) BlackSoft válasza Pikkolo^^ (#44) üzenetére


BlackSoft
addikt

Én szabályosan közlekedem, mindaddig, amíg nem adott olyan helyzet, hogy nincs rá szükség :DDD
Mondjuk éjjel 1kor, óránként elmegy egy autó, felesleges várni a zöldre, amikor sehol senki, ott átmegyek a piroson. Lejtőn jövök le, 30-as tábla van, nem fogok fékezni, 50+km/h-val legurulok.

---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------

(#46) dqdb válasza Pikkolo^^ (#44) üzenetére


dqdb
nagyúr

Miért adja az első a 80%-át?
[link]

BlackSoft: Mondjuk éjjel 1kor, óránként elmegy egy autó, felesleges várni a zöldre, amikor sehol senki, ott átmegyek a piroson. Lejtőn jövök le, 30-as tábla van, nem fogok fékezni, 50+km/h-val legurulok.
A szabály a napszaktól függetlenül is szabály. Mindkét példádban pont olyan szabályt hoztál fel, ami a biztonságodat növeli (és nem a betartása veszélyeztet), ezért pont ezeket illene betartani. Tudom, éreztem már hülyének magamat hajnalban tekerve a városban, de ez van.

[ Szerkesztve ]

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#47) Döglött Róka válasza #56573440 (#38) üzenetére


Döglött Róka
veterán

A leirtak alapjan hiaba DH-zol (mellesleg a Janos hegy es kornyeke nem igazan DH, egy normalisabb kezdo palyan is mar 3 meteres letoresek vannak es normalis dontott kanyarok pl Ausztriaban), en is szoktam, de ettol meg nem felejtek el kozlekedni BP-n.
Mellesleg pont az ilyenek miatt hagytam fel a varosi bringazassal (a jaj katyu, jaj auto, jaj kornyezet tipusu majresok) , sokkal rosszabbak a bringasok mint az autosok, meg bringan ulve is.

Amikor az embert megtanitjak kozlekedni autoval, az elso amit belevernek az emberbe, hogy folyamatosan jarasd a tekinteted korbe, figyelj meg mindent. Ez a bringasok nagy hanyadanal latvanyosan hianyzik. Ha ezt csinalnad, akkor tudnad mar a kanyar elott hogy ott lesz egy katyu, hogy all ott egy gyalogos aki valoszinu le fog lepni az uttestre, stb es nem jonnenek a hulye kifogasok...

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#48) #56573440 válasza Pikkolo^^ (#44) üzenetére


#56573440
törölt tag

amiért a kocsiknál is a fékezéskor leginkább azt használja a rendszer. fékezel, súly előre billen, a hátsó kerék hamarabb veszíti el a tapadást, ha csúszik akkor az meg jól néz ki bizonyos korosztályban, de a fékút ugye nő. lehetne még hátradőlni fékezéskor, sokat látom városban is hogy fékez és hátrateszi a súlypontot, ami jó ha pl pont hegyen jössz lefele és elkezdi fékezés közben túrni az orrát a vas, de alapvetően továbbra is az első kerék a kormányzott ugye.

a bicikliseket lehet szidni, már leírtam másik topikban is én személy szerint osztom is a paraszt vezetőket, kerósokat, gyalogosokat is nemre korra való tekintet nélkül szinte napi szinten. leüvöltöttem nemrég egy parasztot aki szintén tekert és átment a piroson amikor én álltam ott, aztán csak pislogott hogy mit akarok, ma reggel egy focistajelölt tekert a pálya fele jó tempót a keresztutcákkal tarkított, szűk, szar járdán. egy jó 100 méteren keresztül mentem mellette és magyaráztam el szívhez szólóan hogy ha ilyen tempót jön akkor esetleg le is fáradhatna az úttestre ahova való. nem feltétlenül magyaráztam, és nem feltétlenül a szívéhez szóltam. különösen szeretem a fixiseket, a fék nélküli bmx-eseket, eggyet nem hagynék ki az osztásból. lehet hogy gci vagyok, és fáj nekik, meg nem így kéne, de ha eltekerek mellettük és úgy teszek mintha nem látnám még nem old meg semmit. lehet ez se. de lehet hogy az egyik rájön hogy tényleg nem a járdán kéne 30-at menni, tényleg nem kacsázni kéne az úton, tényleg figyelni kéne a másikra, tényleg fel kéne szerelni a fékeket a nyomorult bicóra.

(#49) BlackSoft válasza dqdb (#46) üzenetére


BlackSoft
addikt

Igen, tudom. De ha csak nem vagy rendőr, vagy valami hasonló, akkor vannak ezek a helyzetek, amikor megszeghetünk ezt, azt. Persze csak, ha biztosak vagyunk magunkban.

---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------

(#50) obligat válasza BlackSoft (#45) üzenetére


obligat
senior tag

aham. voltam így megboldogult ifjúságomban, ám azóta a nálam zöld lámpa alatt átkelve (még autóval is) is szétnézek. mert pontosan így gondolja a mentő, vagy a rendőr is, aki az éjszakára tekintettel nem búgatja a szirénát, csak villog. egyszer nem egészen egy méterre suhant át előttem (akkor bicikliutem épp), hát majdnem bokánfostam magam, vigyázni kell. ha elcsap, akkor mindegy ki a hibás, mert ugye én már el vagyok csapva. ;)

--==| Linux is like wigwam, no windows, no gates, apache inside |==--

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.