Hirdetés

2024. május 26., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) #21346560


#21346560
törölt tag

"nem gumikerekeken gördül, hanem egy hetven centiméter széles lánctalpon"

Amúgy meg kettőn, nem?! ;]

(#52) nemlehet válasza Sanya (#44) üzenetére


nemlehet
őstag

Mint KISDUCK is írta, a világ vezető erősemberei ennek max felét szokták elhúzni úgy, hogy láthatóan majdnem lerobban a fejük az erőlködéstől, hámmal, segédkötéllel.

Ha ez a csávó erre képes akkor miért nem indul egyetlen hivatalos versenyen sem? Már ha csak bejut egy WSM verseny döntőjébe (legjobb 10) több tízezer dollárt/eurót kapna. Ráadásul a korábbi rekordjai sem hitelesek, legalábbis nincs nyoma egyetlen komoly szervezetnél sem.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#53) dabadab válasza philoxenia (#45) üzenetére


dabadab
titán

ha tiszta és könnyen mozognak a láncszemek, akkor nincs nagy ellenállásuk

Dehogy nincs. Ez sima acél, semmi teflonbevonat :), csapágyazva sincsenek a szemek, ráadásul a kerekeken gumiborítás van.
Iszonyatos súrlódása van neki, főleg akkor, amikor meg kell mozdítani.

DRM is theft

(#54) #90088192 válasza dabadab (#53) üzenetére


#90088192
törölt tag

Az egy dolog, hogy itt vas a vason fut, de a lánctalp másik fele csak a földön/aszfalton van.
Kis gumihevederes csodát kellett ide oda huzigalni, igaz ott a hajtás hidraulikus, maga a szerkezet meg ~800kg.
Ne akarja senki azt elhúzni meg úgy se, ha nincs a csövekben olaj. 23 lovas ugyancsak gumihevederes társa, sokszor az égnek állt, és akkor még a rámpa le fel sehol nem volt.

Kicsit off:
Volt após mesélte, a Bakonyban harckocsi gyakorlatozás volt, az egyiket Ő vezette, a másik meg lerohadt, nem akarták megjavítani mert szakadt az eső, pedig a parancsnok is azt mondta, javítsák meg a helyszínen.
Nagy eszével a volt após azt mondta, majd haza húzza, azt a műhelyben megoldják :C
Ja esőben dombnak fel. Addig okoskodott míg leégett a kuplung a még működő tankon.
A parancsnok, persze amikor megtudta, akkor a szerelő gyereket kimenőbe öltöztette, és azt mondta az okos harckocsi vezetőnek, hogy ott a szakadó esőben megjavítható mindkettő, de a szerelő max utasítást adhat, ha egy olajfolt is lesz a ruháján, akkor nem lesz kimenő. :DDD
Igy cserélt a harckocsi vezető szakadó esőben/ sárban kuplungot a T72-n. :K

(#55) Hieronymus válasza #90088192 (#54) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog (1)

Ez semmi.
Én egyedül elhúzok 42 harckocsit, optimálisra tervezett lejtőn. :DDD

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#56) #90088192 válasza Hieronymus (#55) üzenetére


#90088192
törölt tag

Még azt sem tenném meg, mert a lejtőn ha elkezd gurulni.... Lapos festő lesz belőled elég hamar. :DDD

(#57) KTTech válasza nemlehet (#52) üzenetére


KTTech
veterán

Ismerem a srácot, egy évfolyamba járt velem... láttam néhány kísérletét élőben is.

A régebbi rekordjait (is) hitelesítették. Pl. a Guinness.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#58) dabadab válasza KTTech (#57) üzenetére


dabadab
titán

Nem tudom, hogy régebben miket csinált, de amit láttam tőle (beleértve ezt a tankos mutatványt is), az nagyon szánalmas kamu volt.

DRM is theft

(#59) KTTech válasza dabadab (#58) üzenetére


KTTech
veterán

Ez nem hivatalos rekordkísélet volt (ha jól emlékszem, nem volt kint minősítő szervezet sem), ilyen szempontból félrevezető a hír - ez egy felkészülési próba volt egy Guinness által hitelesített rekordra. A HM-nek jó volt egy is PR-ra. Egyébként már kb. 10 évvel ezelőtt is foggal elhúzott egy csuklósbuszt, azt láttam is, nem volt kamu.

Sokan írták, hogy a kötél nem megfelelő erre, de a valóságban bőven elég: megnyúlik, de egy ember nem tudja annyira megrántani, hogy el is szakadjon. Szépen lassan meg lehet mozdítani vele a súlyt, és nem kell csak pár métert kibírnia. A húzás sem teljesen folyamatos.

A motornak egyébként minden ilyen kisérletnél kötelezően járni kell, és a sofőrnek benne kell ülnie. Ez egyszerű biztonsági előírás - bármi probléma van, képesnek kell lennie megállni, ami elég nehéz, ha nem megy a hidraulika. Viszont üresben kell lennie a váltónak (ha hozzáérne a gázhoz a sofőr azt amúgy is hallani lehetne, mert a motor terhelése változna - akkor is ha csak ráengedné a kuplungot csúsztatva).

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#60) Lauda válasza KTTech (#59) üzenetére


Lauda
félisten

Arról mit gondolsz, hogy a kötél nem is feszül, a tank ennek ellenére mozog?

(#61) KTTech válasza Lauda (#60) üzenetére


KTTech
veterán

Egyszerű: ha vontattál már kocsit, akkor tudnád, hogy van "némi" tehetetlensége a vontatott járműnek. Pont emiatt kell benne ülni valakinek, aki szükség esetén lefékezi, egyébként a vonatató jármű segge gyorsan fog összetörni a legkisebb fékezés esetén is.

Itt nem fog ugyan métereket gurulni magától (hanem csak centimétereket), de nem kell állandó húzóerő a mozgásban tartásához, elég ha szakaszosan van rá húzóerő kifejtve - ezt ki is használják.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#62) Eastman válasza KTTech (#61) üzenetére


Eastman
őstag

Én attól rettegtem, hogy Zsolti nehogy úgy magára húzza a tankot, hogy nem tud elugrani előle. Huhh, jó, hogy írjátok azt, hogy ült benne valaki aki fékezni tudta közben.

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#63) dabadab válasza KTTech (#61) üzenetére


dabadab
titán

Meg ha próbáltál már kézzel autót tolni, akkor tudod, hogy az elindításánál iszonyatos súrlódása van, ez meg nem autó, hanem egy negyventonnás tank, lánctalpakon, amiknek extra súrlódása van - ahogy ott is van, 12 ember kellett ahhoz, hogy megmozdítsák, nagyjából ez a hihető adat.
Ehhez képest azt kellene elhinni, hogy ez a srác úgy megmozdította egyedül, hogy a kötélre csak valami elenyészően kevés erő jutott (látszik, hogy hogy megtörik, amikor ráfog, nyúlás meg semennyi sincs).

DRM is theft

(#64) Lauda válasza KTTech (#61) üzenetére


Lauda
félisten

Értelek. Ez egy tank, nem autó. :)

(#65) KTTech válasza dabadab (#63) üzenetére


KTTech
veterán

Simán betoltam annak idején a 3-as Golfomat, egyedül (a barátnőm meg benne ült és kezelte a kuplungot - akkor kenődtem fel rá, amikor már felgyorsultam és ráengedte 3-asban), pedig nem vagyok erőember, viszont van súlyfeleslegem hozzá (igaz, minden nap kb. 40km-en keresztül tologatok/tologattam jól megpakolt raklapokat és trolikat) 😃 a mostanit meg a jóisten se tudná betolni, mert fizikailag lehetetlen :), de az eltolás se menne egy centin keresztül sem...

De régi Seat MkIV TDi-t is tologattam már, amikor szereltem. Az nem kihívás, csak ha sebességben van hagyva/be van húzva a kézifék. Mindkét autóm 1.1-1.2 tonna közt volt, 195-ös papucsokon (nem a szokásos virsligumin).

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#66) KTTech válasza Lauda (#64) üzenetére


KTTech
veterán

Az elv ugyanaz. Ráadásul a lánctalpasnál először nem a föld-lánctalp közti elmozdulást kell elérni, hanem a lánctalp és a tank köztit, ami viszont sok kisebb kerék mozdítását jelenti az első kb 10cm-en.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#67) Lauda válasza KTTech (#66) üzenetére


Lauda
félisten

Oké, te ezt így gondolod. Szerintem egy tankot jóval nehezebb megmozdítani, mint egy azonos tömegű közúti járművet és ha a mozgató energia megszűnik, az úgy megáll mint a szög, nem gurul sehova.

[ Szerkesztve ]

(#68) KTTech válasza Lauda (#67) üzenetére


KTTech
veterán

Nem én gondolom így, hanem ez így működik... Ráadásul a lánctalp tapadása SOKKAL kisebb szilárd talajon (ez nagyon nagy hátránya is) és nagyobb felületen oszlik el a súly, mintha kerekeken lenne (főleg, ha gumi keréken). De pont emiatt tud laza talajon nagyon jól haladni, ott, ahol a legtöbb jármű már régen elásta volna magát.

Maga a lánctalpas jármű nem is a lánctalpakon közlekedik, az csak egy végtelenített útszakasznak tekinthető - elméletben -, a hajtás görgőkön történik, ráadásul közel ideális körülmények közt.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#69) Lauda válasza KTTech (#68) üzenetére


Lauda
félisten

Szerintem most teljesen másról írsz.

Ha innét nézzük, a közúti jármű sem a gumiabroncsokon közlekedik.

(#70) #55525888


#55525888
törölt tag

Egy sok tagból álló rohadt nehéz vas szerkezet nem úgy gurul, és főleg nem olyan könnyen mozdul meg, mint egy csapágyon forgó kerék.
Ezen mit vitatkoztok :F

(#71) Eastman válasza Lauda (#69) üzenetére


Eastman
őstag

Ha innét nézzük, a közúti jármű sem a gumiabroncsokon közlekedik.

...hanem a kerekekben lévő levegőn. Azér' tudja a Zsolti azokat is elhúzni. :DDD

(Most látom, hogy milyen jól bevált az a sárga kötél.)

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#72) Lauda válasza Eastman (#71) üzenetére


Lauda
félisten

:DD

(#73) Eastman válasza Lauda (#72) üzenetére


Eastman
őstag

Az már tényleg csak a magyar nyelv sajátosságainak egyike, hogy ha azt mondjuk; Zsolti fog, az a gördülő járművek szakszerű megmozdításának témájában járatlanok számára félreérthető.

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#74) Lauda válasza Eastman (#73) üzenetére


Lauda
félisten

Kemény. :D :))

(#75) Eastman válasza Lauda (#74) üzenetére


Eastman
őstag

Viccet félretéve: [link]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#76) csibe1


csibe1
addikt

Izé, Nick Árpád ezt már jópár évvel ezelőtt összehozta repülővel, is.
Szóval ettől nem tudok hasra esni, meg seggre se. :D
Amúgy meg vezettem T-72-est, ez a kötél egy vicc; és ahogy a felvételen is látszik, elég rendesen hajlik amikor ráfog kézzel. Profi a sofőr, sokat gyakoroltak. :C :P

[ Szerkesztve ]

" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "

(#77) fatpingvin válasza dabadab (#39) üzenetére


fatpingvin
őstag

megnyugtat hogy ez a kérdés nem csak bennem merült fel.

A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.