Hirdetés

2024. május 7., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) lezso6


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Komoly, egyáltalán nem tűnik hülyeségnek.

Ha meg már itt tartunk: Az igaz, hogy a németeknél tanulóknak valami 18 órát kell menni autópályán, és ennek egy részét 180km/h felett?

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#2) total90 válasza lezso6 (#1) üzenetére


total90
veterán

Nem igaz, nalam ilyen nem volt... 3 eve van jogsim.

Ha nincs jó, ló a szamár is.

(#3) Lauda


Lauda
félisten

Erdekes. Ez akkor is ervenyes, ha nem ott vizsgazik valaki, csak honosittat? Bar azt sem tudom, hogy eu-s jogsit kell-e honosittatni masik eu-s orszagban. :F

A cimet kijavithatnad. ;)

[ Szerkesztve ]

(#4) x_o_n válasza Lauda (#3) üzenetére


x_o_n
veterán

Nem ,beviszed a Magyart a Rathausba és kapsz egy ideiglenest Majd kiküldik az ittenit,40 eu,ennyi.Ha itt élsz,hoszzu távon dolgozol stb javasolják hogy cseréld le

[ Szerkesztve ]

(#5) Lauda válasza x_o_n (#4) üzenetére


Lauda
félisten

Koszi! :R A bejegyzesben emlitett korlatozasok ervenyesek ilyenkor is?

[ Szerkesztve ]

(#6) Hieronymus válasza Lauda (#3) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Nem érvényes.
Honosítani illetve a német megközelítés szerint vendég vezetőnek lenni, érdemes.
Ha másért nem is, nem kell eü alkalmassági vizsgálatra járni időnként. A kapott jogosítvány élethosszig érvényes.
Illetve önszántukból szokták vissza adni betegség esetén.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#7) #56573440


#56573440
törölt tag

mivel korlátozatlan szakaszok vannak a pályán, és nem ritkák a nagyobb teljesítményű autók, így egészen érthető, hogy autóra is értelmes korlátozást vezetnek be. szerintem ez rendben van, a 120 kicsit fura persze mert 130-ig mehetne bőven, de hát ez vna.

kint lehet b kattal vezetni 600-ast vagy arra is most akarsz jogsit? mert bár így nincs előttem az összes yamaha specifikáció de az olyan cirka 130 lovas speedgépről beszélsz? ugye nem első motornak szeretnéd...

(#8) lezso6 válasza total90 (#2) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Se autópálya se 180+? Én épp most csinálom a jogsit, s az oktatóm mondott valami ilyesmit, annak kapcsán, hogy itthon egyáltalán nem mehetünk autópályára. De ezek szerint akkor kamu, esetleg régiófüggő vagy nagyon új dolog.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#9) bambano


bambano
titán

"Egyrészt érthető, másrészt ez csak itt van, sehol máshol az EU-ba, ahogy utána néztem.": annyira nincs máshol az eu-ban ilyen, hogy nálunk is van kezdő sofőrnek korlátozás.

[link]: "Az Európai Unió tagállamainak többségében a kezdő vezetői engedély már hosszú évek óta ismert és alkalmazott kategória."

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#10) Kolondrum

Itt senkit nem érdekelt, hogy 1.5Km-ről hallható volt a motorom. Arra ülhettem volna fel friss A-val amire csak akartam. Mindent lehetett. ;]

R6 ok, előtte mi volt?

[ Szerkesztve ]

(#11) #56573440 válasza Kolondrum (#10) üzenetére


#56573440
törölt tag

"örültem, de most nem. Akarok valami seggrakétát, de akkor majd 125 cm3-es lesz."

ezek szerint semmi

(#12) Lauda válasza lezso6 (#8) üzenetére


Lauda
félisten

az oktatóm mondott valami ilyesmit, annak kapcsán, hogy itthon egyáltalán nem mehetünk autópályára.

Iyen oktatoknak nincs helye a szakmaban.

[ Szerkesztve ]

(#13) Kolondrum válasza #56573440 (#11) üzenetére

Jaaa egyből felülni egy olyanra? Az szép. :R
Ott ülve más a világ.

[ Szerkesztve ]

(#14) ricinus13 válasza Lauda (#12) üzenetére


ricinus13
senior tag

Nincs hát. Én is mentem pályán, igaz csak 1 órát de legalább megéreztem milyen a 100+. Szerintem csak a pénzét sajnálja.

(#15) #56573440 válasza Kolondrum (#13) üzenetére


#56573440
törölt tag

én öngyilkosságnak hívom, mert technikailag az ;] de kinek kink hite szerint.

angoloknál persze más a helyzet, ott lehet túrni egy 900r-es nudának londonban nyílt rendszerrel royal jodanian néven yt-n van arc aki legenda ezért ;]

(#16) AllTheBest


AllTheBest
senior tag

Ajánlom az Aprilia RS 125-t ( a 2t-t és nem a 4t-t). Erős és pörgős kis gépek. Szervizben lekorlátozzák, utána otthon rádobsz egy kicsit komolyabb kiput, másik gyújtást és máris egy elviselhető kis erőgéped lesz kb 30 lóval. Hozzádobsz még egy fordulatszám szabályozó és ha esetleg megállít a rendőr akkor letekered, hogy mondjuk 7ezres fordulatnál tiltson a gép, pár hónapja akartam venni én is, de szükségtelennek láttam. Kicsit sufnis megoldás, de ha az embernek kevés a megengedett teljesítmény akkor ez van...

Ez persze csak az én ötletem :)

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#17) DigitXT válasza Kolondrum (#10) üzenetére


DigitXT
félisten

Ellenben "A"-t nem is csinálhattál volna egyből, ha fiatalabban kezded...
Itt is vannak kategóriák (M;], A1, A2, A), továbbá ahogy előttem is írták
a kezdő vezetői engedély fogalma is létezik... amivel pl. az első 2 évben
nem vontathatsz (B kat. esetén), vagy nem vihetsz utast (A kat esetén).

Az, hogy a barátnőd is rögtön felülhetett mögéd a friss A jogsid ellenére
csak annak köszönhető, hogy már volt korábban B jogsid: a "kezdőség"
elveszett. Ami lássuk be, marhaság, mert semmi köze a motorozáshoz.
Ahogy az első pár perecig neked sem volt, azóta már ez megváltozott...
(Ha egy 100 lovas géppel kezdesz, talán már nem is írhatnál a fórumra.)

AllTheBest: németeknél nem játszadoznék ilyesmivel, uis harapnak rá.

[ Szerkesztve ]

(#18) Kolondrum válasza #56573440 (#15) üzenetére

Jó a csuklón is sok múlik, de amikor elindul a vas akkor az embert valami átjárja és nem mindig az, hogy lassítsunk. Sokkal másképp látom a motort mint 2 éve.

DigitXT! Valahogy úgy ahogy mondod. Ha kapásból nagy gépem lett volna akkor valahol 1 éve lett volna végem.

[ Szerkesztve ]

(#19) AllTheBest válasza DigitXT (#17) üzenetére


AllTheBest
senior tag

Hát igazából van amihez nem tudnak hozzáférni, egy ilyen kis dobozt a burkolat alá bárhova el lehet rejteni[link] és igazából van ahol meg van oldva (vagy utólag egy kis hozzáértéssel megoldható), hogy pl a féklámpa kapcsolójára van rákötve és pl ha gyorsan 2-szer behúzod a féket és utána mondjuk még 1-szer hosszan, akkor aktiválódik. Konkrétan árulnak is ilyet, ami programozható ,,kód,,-ra ki-és be kapcsolható, csak nem emlékszem már az oldal nevére, ahol árulták.

Nyilván azért ha egy ilyenen rajtakapják az embert, akkor lehet, hogy nem jár jól...

Nekem is be kell majd szereznem egy ilyet, mert szintén épp egy rs 125-t építek (talán tavaszra kész lesz) és hát valószínűleg bőven túl fogja lépni a forgalmiban megadott 11kw-t...

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#20) #56573440 válasza Kolondrum (#18) üzenetére


#56573440
törölt tag

és ha ehhez hozzáveszed hogy mondjuk egy 125-ös mennyivel megbocsájtóbb, ha irányváltásról van szó a súlya miatt mennyivel könnyebb terelni kevés tapasztalattal, akkor még egyszerűbb a képlet.

meg aztán aki azt mondja hogy az elején nem dobja el a technikát az hazudik, tanuló gépnek olcsón lehet szerezni vasat, amit nem kell félteni nagyon, olcsó a szerelése is.

[ Szerkesztve ]

(#21) lezso6 válasza Lauda (#12) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

:F Ezt most nem értem. Autópályára elvileg nem lehetne tanulóként menni. Bár én amúgy se nagyon mehetnék, mert Veszprémtől kicsit messze van.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#22) Zsolt1 válasza lezso6 (#21) üzenetére


Zsolt1
tag

Legközelebbi alkalommal kérd majd meg az oktatódat, hogy ugyan mutassa már meg azt, hogy ez hol van leírva a KRESZ-ben, mint szabály... Van ahol egyenesen kötelező: KATT :D Soha nem volt ilyen korlátozás. Van pár ismerősöm, akinek úgy lett meg az 580 kilométer, hogy vezetett pár órát autópályán, ott összeszedett x00 (x>=2) kilométert és a maradékon meg mentek normálisan városban, máshogy nem lehet összeszedni az 580 km-t 30 óra alatt.
Igaza van Laudának, az összes ilyen félretájékoztató, beképzelt, bunkó, üvöltöző, életunt (ezek opcionális tulajdonságok, csak az enyémből indulok ki az sajnos full extrás kivitel volt ilyen tekintetben) oktatót úgy elküldeném közmunkásnak, hogy még benzinre se legyen pénze, hogy saját célból se vezessen, nem hogy másokat oktasson pénzért... :W
Bocsánat a rage miatt, annyit még leírnék (csak hogy valami hasznos is legyen a hszm-ben), hogy amikor tanulóvezetőként vezetsz, akkor úgymond az oktatód jogosítványát használod és az övé minden felelősség, ezért bárhol mehetsz ahol normál esetben mennél. (Ez lehet nem 100%-ig pontos, nem tudtam jól megfogalmazni a dolgot, de remélem nagyjából érthető volt.)

[ Szerkesztve ]

(#23) lezso6 válasza Zsolt1 (#22) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Nekem olyasmit mesélt, hogy amikor egyedül ment, egyszer levillogták a rendőrök a pályán / pályára felmenet, mert fent felejtette a T betűt. De akkor ez valami kamu lesz. :U De nem értem, mi a ráknak hablatyol, mitől jár ezzel jól?

Ja, személyiségre normális, csak eléggé türelmetlen, ebből következően szeret káromkodva üvöltözni, ha valamit elcseszek. De úgy vagyok vele, hogy legalább így megtanultam stresszhelyzet alatt vezetni. :DDD

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#24) bambano válasza lezso6 (#23) üzenetére


bambano
titán

ha egyedül ment és fent felejtette a t betűt, akkor azért jogosan villogták le.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#25) Hieronymus válasza Kolondrum (#18) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"..de amikor elindul a vas akkor az embert valami átjárja.."

Rosszabb esetben a szembe jövő jármű kiálló alkatrészei, a motoréval keveredve.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#26) Lauda válasza lezso6 (#21) üzenetére


Lauda
félisten

Regen minden vizsgazonak/tanulonak kotelezo volt az autopalyan valo vezetes, tehat x orat autopalyan kellett (volna) vezetnie. Aztan rajottek, hogy ebben semmi eletszeruseg nincs, marmint oktatas reszrol (kamubol volt beirva az ora es alairatva a tanuloval), hiszen a te esetedben is hova menjen az oktato autopalyan jaratni a nebulot. Ugy tudom, most regionkent valtozik a helyzet, ennek utana kellene kerdeznem. Ha erdekel jovo heten meg tudom kerdezni. De ez csak a kotelezveny az nkh reszerol, az oktato ott tanitja a tanulojat, ahol o akarja es biztonsagosnak erzi, nincsenek semmilyen magyar kozutrol kitiltva.

Amikor nem folyik oktatas, akkor pedig le kell venni/takarni a T-betut, valoszinuleg ezert kerult a rendorok figyelmebe az oktatod.

[ Szerkesztve ]

(#27) Lauda válasza Zsolt1 (#22) üzenetére


Lauda
félisten

amikor tanulóvezetőként vezetsz, akkor úgymond az oktatód jogosítványát használod és az övé minden felelősség, ezért bárhol mehetsz ahol normál esetben mennél. (Ez lehet nem 100%-ig pontos, nem tudtam jól megfogalmazni a dolgot, de remélem nagyjából érthető volt.)

Jol tudod. Az oktato szamit vezetonek, ez ido alatt barmi is tortenik az utakon, azert csak es kizarolag az okatot terheli felelosseg (jogilag).

(#28) Stanlee


Stanlee
őstag

Engem elegge meglepett, hogy egyik kollegam vezethet 7,5 t-ig teherautot, mert talan egy evvel korabban csinalta a jogsijat, mint en. En nem mernek par ora vezetes/oktatas nelkul egy 7,5 t-as teherautora felulni, azt azert elegge mas vezetni, mint egy Trabantot. De ugyanazzal a nemet jogsival o vezethet traktort ketto potkocsival, en meg meg csak szantani sem mehetek el a trakesszal...

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#29) Lauda válasza Stanlee (#28) üzenetére


Lauda
félisten

Milyen jogsid van?

(#30) Viszlát válasza lezso6 (#21) üzenetére


Viszlát
addikt

Egy kétórás vezetésbe simán beleférne, csak hát szarrágók az oktatók, pedig akár Fehérvár, akár Akarattya felé megoldható lenne és sok mindent taníthatnának közben a tanulóknak...

Szerk: off.

[ Szerkesztve ]

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#31) Blindmouse válasza lezso6 (#8) üzenetére


Blindmouse
senior tag

Egy tíz évvel ezelőtt még vizsga is volt autópálya. Meg rutin. Meg, meg, meg...
Nem baj, jó látni hogy megint emelkedett a színvonal. :(

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#32) Stanlee válasza Lauda (#29) üzenetére


Stanlee
őstag

1999. szeptembereben szereztem B kategorias jogsit. A nemeteknel 1999.01.01-tol ervenyes az uj szabalyozas, aki elotte szerzett B kategorias jogsit (mindegy hol), annak automatikusan jar C1-is (7,5 t-ig), ill. trakit is vezethetnek vontatmannyal. Nekem maradt igy a 3,5 t-ig teherauto, ill. traktor 1 tengelyes vontatmanyal. Baratnom novere meg a corsaval sem tud beparkolni a melygarazsba egy oszlop melle, neki jar C1 is, mert 98-as a jogsija...

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#33) peter9228 válasza Viszlát (#30) üzenetére


peter9228
aktív tag

Mi mindig a szomszéd nagyobb városba mentünk vezetni (20-30km), és főúton jártunk, pedig ott ment mellette az autópálya, amin még időben rövidebb is lett volna az út... Egyszer rákérdeztem, hogy miért nem megyünk legalább egyszer pályán is. A válasz: ő ezért nem fog matricát venni. Ha vizsgán olyan útvonalat húzok amiben van megpróbálja majd rábeszélni a vizsgabiztost hogy ne arra menjünk, ha meg nem sikerül, megállunk a benzinkúton venni egy matricát.

(#34) Lauda válasza Stanlee (#32) üzenetére


Lauda
félisten

:R

Ezt az automatikusan jar a C1-et nagy butasagnak tartom toluk. :U

(#35) Viszlát válasza peter9228 (#33) üzenetére


Viszlát
addikt

Szánalmas. Mennyi most egy éves matrica, 40k? Ha csak 100 tanulója van egy évben, akkor is 400 Ft/fő kiadás, ami szerintem még le is írható költség. Arról nem is beszélve, hogy most már elég neki megyeit venni, az meg 5k/év...

Szörnyű, hogy szinte senki nem csinálja a dolgát rendesen ha nincs a körmére nézve rendszeresen és alaposan. :(((

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#36) Lauda válasza Viszlát (#35) üzenetére


Lauda
félisten

Latszik, hogy nincs ralatasod az oktato szakmara, a koltsegekre, bevetelekre. Lassan nem lesz aki oktasson, mar igy is gyakran honapokat kell varni a tanuloknak, hogy autora keruljenek. A gazdasagi valsag ota tobb ezer oktato hagyott fel az oktatassal...... Talan ez valamit elmond abbol, hogy mennyire jol fizeto es nyugodt szakma....

[ Szerkesztve ]

(#37) Viszlát válasza Lauda (#36) üzenetére


Viszlát
addikt

Nyilván, hiszen láthatóan különbözik a véleményünk, mi más oka lehetne, minthogy csak a levegőbe beszélek. :)) Nem tudom ki bántott téged, vagy mitől lettél ilyen rettentően közhelyes billharcos, de akkora pofáraeséseket produkálsz mostmár sokadjára velem kapcsolatosan, hogy már rossz nézni, komolyan...

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#38) Lauda válasza Viszlát (#37) üzenetére


Lauda
félisten

Azzal semmi gond nincs, hogy kulonbozik a velemenyunk. Ahogy beszelsz roluk, abbol viszont latszik, hogy nem latsz bele sem a munkajukba, se a koltsegeikbe/beveteleikbe. Se annak okaiba, hogy miert nem lesz lassan gepjarmuoktato.

(#39) Viszlát válasza Lauda (#38) üzenetére


Viszlát
addikt

Nem-nem, csak annyi latszik, hogy mas a meritesunk (remelve, hogy szinten van elsokezbol szarmazo informaciod, nem csak frocsogsz bele az internetbe), de szerinted ez alap arra, hogy fellengzoskodve partvonalra uzd a tiedtol eltero velemenyt. Nem tudom miert jo neked ez a fajta "kommunikacio", meg ha jol menne ertenem, de igy... :U

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#40) Lauda válasza Viszlát (#39) üzenetére


Lauda
félisten

Azt meg mindig nem ertem, hogy az oktatok vedelmeben irt hozzaszolasomra miert szuletett mar ket olyan hozzaszolas is, ami a kettonk viszonyat taglalja es engem pocskondiazol bennuk. Abszolut nem erdekelnek a komplexusaid. Leszarragoztad egy olyan szakma kepviseloit, amirol szemmel lathatoan nincs fogalmad. Erre reagaltam, a tobbit te pakoltad hozza.

[ Szerkesztve ]

(#41) Viszlát válasza Lauda (#40) üzenetére


Viszlát
addikt

Jajaja, hiszen mar harmadszor irod le, hogy fogalmam sincs mirol beszelek szokas szerint mindenfele konkretum es alatamasztas nelkul, es meg neki is allsz mosakodni. :D Szivesen foglalkoztam volna akar tenyekkel is, de azokat nem sikerult most sem produkalnod. Ha meg trollkodsz, szamolnod kell azzal is, hogy nem mindenki fogja benyelni, foleg ha ennyire atlatszo es stabilan ketsegbeejto szinten uzod.

Viszont a tobbiektol tenyleg elnezest az offokert.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#42) pető bá' válasza lezso6 (#23) üzenetére


pető bá'
őstag

Tanulóként én mentem autópályán, kb 12 km volt, nem ekkor tanultam meg az autópályás közlekedést :D Arra volt jó, hogy ment a kocsi 100 km/h felett, éreztem a sebességet, meg hogy sokkal többet már nem bír a Suzuki :D
Egyébként van/volt olyan vizsgaútvonal, ami tartalmazott autópályát (nyilván ezt a 12 km-s szakaszt), ezért vitt fel. Akkor ez a szakasz nem volt matricaköteles, most már az, így nem tudom, hogy változott-e valami.

"... and I hope you have a great day!"

(#43) D1Rect


D1Rect
félisten

Ha tényleg nem motoroztál még, akkor én erősen javaslom, hogy 1-2 szezont nyomjál le egy 125-250 körüli valamivel.
Nem csak azért, mert kell némi gyakorlat, de óriási különbség van aközött, hogy motorral veszel részt a forgalomban vagy autóval.
Sokkal kisebb vagy, sokkal gyorsabb, a többi közlekedő az autókhoz van szokva, szerintem ez az amit "nehéz" megszokni.

(#44) Kolondrum válasza D1Rect (#43) üzenetére

Nehéz? Imádni fogja, nincs dugó, nincs lassúzás! Freedome az viszont van!
Épp az amiről nehéz lehet lemondani és belüli autóba. Na jó nem +2 fok melegbe. Embere válogatja ki mennyire fogékony erre az egészre. Én amikor leszálltam róla sokáig zavart a tötymörgés, meg, hogy nem vagyok beöltözve. Az volt a megszokott állapot. Lelassult a világ azt szoktam mondani. Ingerszegény lett úgymond.

[ Szerkesztve ]

(#45) D1Rect válasza Kolondrum (#44) üzenetére


D1Rect
félisten

"Nehéz?"
Igen, a sok bamba még a szokásostól is bambább. Ez az ami "nehéz".
Egyszerűen nem vesznek észre, nem számítanak rád.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.